حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

قابلیت Audio room اینستاگرم به رقابت با کلاب هاوس می رود

نوشته

3 سال قبل | بدون دیدگاه | مطالب ترنجی

محبوبیت  کلاب هاوس نشان می دهد تعاملات مبتنی بر صدا می تواند آینده شبکه های اجتماعی باشد، البته شاید هم نباشد ولی فعلا استقبال از آن بالاست. Clubhouse در حال حاضر محدود به iOS است و فقط در صورت دعوت کاربری که عضو باشد، می توانید به آن دسترسی پیدا کنید. غول های شبکه های اجتماعی از جمله فیس بوک و توییتر با مشاهده این شرایط به عنوان یک فرصت بالقوه، در حال کار بر روی اقتباس های خود (نگوییم کپی مثلا!) برای مخاطبان بیشتری هستند. امشب می شنویم که قابلیت Audio room اینستاگرم به رقابت با کلاب هاوس می رود.

قابلیت Audio room اینستاگرام برای مقابله با ClubHouse

در حالی که توییتر قابلیت مشابهی را با نام Twitter Spaces در حال آزمایش دارد، ما متوجه شدیم که فیس بوک هم در تلاش است تا audio roomهای زنده را به اینستاگرام بیاورد. علاوه بر اتاق های صوتی، اینستاگرام همچنین در تلاش است تا رمزگذاری End-to-End یا E2EE را در بخش چت ها فعال کند.

قابلیت لایو اینستاگرام در حال حاضر یک وسیله محبوب برای ایجاد ارتباط با فالورها است. اینستاگرام به تازگی قابلیت لایو ۴ نفره یا Live Rooms را ارایه کرده است. این قابلیت به هر کسی که در حالت لایو است، اجازه می دهد تا سه کاربر دیگر اضافه کند. در راستای این، همچنین به نظر می رسد اینستاگرام که در حال کار بر روی Audio room زنده هم هست که در آن میزبان می تواند گروه دیگری از کاربران را در طول جلسه صوتی زنده اضافه کند. به تازگی Alessandro Paluzzi محقق نرم افزار، اسکرین شات هایی از ویژگی توسعه یافته اینستاگرام را در حساب توییتر خود به اشتراک گذاشت.

قالیت Audio room اینستاگرام

قالیت Audio room اینستاگرام

در یکی از اسکرین شات ها، یک آیکون میکروفون را در کنار آیکون دوربین فیلمبرداری  مشاهده می کنیم که معمولا در جلسات ویدئوی زنده ظاهر می شود. Paluzzi هیچ جزئیاتی در مورد عملکرد اتاق های صوتی زنده یا قالیت Audio room اینستاگرام به اشتراک نگذاشت، اما قرار دادن نماد میکروفون در کنار نماد دوربین نشان می دهد که اینستاگرام می تواند اتاق های صوتی و تصویری را به صورت یکپارچه در آورد.

قصد فیس بوک برای شبیه سازی فضای Clubhouse اولین بار ماه گذشته گزارش شد. اینستاگرام همچنین در معرفی Live Room خود تأیید کرد که:

“در حال جستجو در ابزارهای تعاملی بیشتر مانند ارائه ویژگی های کنترل کننده بیشتر و ویژگی های صوتی است که در ماه های آینده در دسترس خواهد بود.”

پیام های رمزنگاری شده End-to-End اینستاگرام

در حالی که عملکرد اتاق صوتی نسبتا جدید است، این برنامه همچنین قرار است ویژگی دیگری را دریافت کند که گفته می شود حداقل دو سال پیش برای اولین بار به بهره برداری رسیده است.

فیس بوک سال گذشته شروع به متحد کردن سرویس های چت بین اینستاگرام و مسنجر کرد و به کاربران امکان می دهد از هر دو برنامه برای ارتباط با مخاطبین دیگر استفاده کنند. این اتحاد برای اولین بار توسط مارک زاکربرگ، رئیس فیس بوک در ژانویه 2019 اعلام شد.

در کنار این طرح برای ادغام گپ های فیس بوک مسنجر، اینستاگرام و واتس اپ در یک پلتفرم پیامرسان ، زاکربرگ همچنین بر لزوم پیاده سازی رمزگذاری end-to-end در همه برنامه های پیام رسان خود تأکید کرد، ویژگی ای که در حال حاضر به WhatsApp محدود می شود.

اگرچه فیس بوک به دلیل حفظ حریم خصوصی، پیام ناپدید شده را تحت Vanish Mode که اخیراً اعلام شده است، معرفی کرد ، رمزگذاری End-to-end یک لایه امنیتی به چت ها اضافه می کند و به کاربر دیگر دیگر اجازه نمی دهد ارتباطات شما را حتی در صورت رهگیری، تفسیر کنند. این ویژگی توسط محقق برنامه Alessandro Paluzzi دیده شده است اما اطلاعات بیشتری درباره آن به اشتراک نگذاشته است.

این ویژگی ها در حال حاضر در دست توسعه است و در دسترس کاربران نیست. وقتی اطلاعات بیشتری در مورد آنها کسب کردیم جزئیات بیشتری اضافه خواهیم کرد. نظر شما درباره برنامه های توسعه اینستاگرام چیست؟ فکر می کنید این پلتفرم مجاز است هر شبکه اجتماعی جدیدی که رشد می کند را به عناون بخشی از ویژگی های خود کپی کند؟ اول اسنپ چت، بعد تیک تاک و حالا کلاب هاوس!

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)