حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بیت کوین یک تجارت فوق العاده کثیف است!🤨

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | رمزارز

در سال گذشته، بیت کوین در بازه ی قیمتی ۵ تا ۵۰ هزار دلار، نوسان کرده است. جدل ها بر سر قیمت واقعی این دارایی بسیار بالاست. برخی آن را بی ارزش می دانند و برخی حرف از ۶ و یا حتی ۷ رقمی شدن قیمت بیت کوین می زنند. شرکت ها و موسسات سرمایه گذاری به سمت بیت کوین سرازیر شده اند و نام خریدهای خود را صندوق های سرمایه گذاری گذاشته اند. آن ها علاقه دارند تا نوسانات قیمتی غیر قابل پیش بینی این رمز ارز را به عنوان نشانه ای برای تحول در سرمایه گذاری و ایجاد یک دارایی جدید، در نظر بگیرند.

بیت کوین و آینده بازارهای مالی و زندگی مردم جهان

بیت کوین واژه ای که این روزها بر سر زبان ها افتاده است. فرقی ندارد که مخاطب شما دارای چه سطحی از تحصیلات و چه شغل و منصبی باشد. اگر در جمعی باشید که صحبت از آینده و پول و سرمایه گذاری و… به میان آورده شود، قطعا نام بیت کوین را می شنوید.

بعد از آن اتفاقاتی که در محلی بنام بورس کشورمان اتفاق افتاد و همگان از آن آگاه هستند، طبق معمول افرادی که تمام رویا و آرزوهای خود را بر باد رفته می دیدند و نمی خواستند شکست پیش آمده را قبول و دلایل آن را جستجو کنند، خیلی زود به دنبال راهی جایگزین برای جبران سرمایه از دست رفته خود و شاید حتی علاوه بر جبران سرمایه، بدست آوردن سود به راه افتادند.

 

دوج کوین چیست و چرا مردم علاقه مند به خرید آن هستند؟

 

خب خیلی کار سختی نبود که مقصد مال باختگان بورسی و افرادی که در این شرایط به دنبال راهی برای حداقل حفظ سرمایه شان باشند را حدس زد. مخصوصا وقتی که در تمام شبکه های اجتماعی و صفحات اینستاگرام موفقیت های مالی و راه های کسب درآمد و… با این جمله مواجه می شوید که اگر ۱۰ سال پیش یک میلیون تومان بیت کوین خریداری کرده بودی، در حال حاضر و با توجه به رشد فوق العاده زیاد قیمت بیت کوین، یکی از میلیاردرها محسوب می شدی!

بیت کوین

بیت کوین

 

اما نکته بسیار خطرناک ماجرا رویه و راهی است که اکثر افراد جامعه ما طی می کنند. انگار قدم گذاشتن در مسیری ناشناخته به امری مرسوم در جامعه ما تبدیل شده است و افراد بسیاری بدون علم و آگاهی و دیدن آموزش و حتی یاد گرفتن مفاهیم اولیه فقط با حرف دوستان و آشنایان قدم در مسیری می گذارند که دارای پیچ و خم های فراوان و علامت سوال های بسیاری است.

اما ارزهای دیجیتال و به خصوص شماره یک آن ها یعنی بیت کوین جوانب و ابعاد گسترده ای دارند. شاید بتوان دلیل علامت سوال های فراوان این حوزه را در قدمت نه چندان طولانی بازار رمزارزها دانست. ارزهای دیجیتال و در راس آن ها بیت کوین تنها ۱۲ سال قدمت دارند و در مقایسه با بازارهای مالی دیگر مانند طلا و یا بورس های مالی دنیا به مانند طفلی تازه به دنیا آمده می ماند.

 

ایلان ماسک خالق بیت کوین است؟😮

 

به هر جهت صحبت درباره ارزهای دیجیتال بسیار گسترده است و تمام تلاش ما در ترنجی آگاهی بخشی و پوشش دادن تمامی جوانب این حوزه و دادن اطلاعات صحیح در جهت استفاده و به کارگیری کاربرانی است که به تازگی می خواهند به دنیای ارزهای دیجیتال وارد شوند.

قطعا یکی از جنبه های مهم ارزهای دیجیتال میزان مقبولیت در میان مردم دنیا و صدالبته به رسمیت شناختن آن توسط دولت ها و نهادهای قانون گذاری است. در این مطلب در ادامه مقاله ای از سایت معتبر Bloomberg را می خوانیم که به موضوعی نگران کننده در زمینه ارزهای دیجیتال پرداخته است که ممکن است در آینده با واکنش گسترده سازمان های دولتی و زیست محیطی روبرو شود که اعتبار و ارزش آن را به خطر بیندازد.

 

نظر بیل گیتس درباره بیت کوین: طبیعی است!

 

بیت کوین یک تجارت فوق العاده کثیف است!

مفهوم طلای دیجیتالی این دوران، در روز هایی که فضای همه گیری کرونا بر جهان سایه افکنده است، بسیار قابل فهم می باشد. اما ما باید به جنبه غیر مجازی بیت کوین نیز توجه کنیم. منظور ما مصرف انرژی زیادی است که برای استخراج و نگه داری شبکه بیت کوین، مورد نیاز است. با وجود اثرات زیست محیطی احتمالی خرید این دارایی، شرکت هایی مانند تسلا با خرید ۱.۵ میلیارد دلاری، حتی با وجود این که می دانند خرید این دارایی، پورتفوی سرمایه گذاری آن ها را از حالت سبز خارج می کند، همچنان دست به خرید بیت کوین می زنند.

الگوریتم بیت کوین به نحوی کار می کند که به مرور زمان، نیازمند افزایش قدرت محاسباتی به منظور اعتبار سنجی تراکنش ها می باشد. اگر بیت کوین یک کشور بود، مصرف سالیانه کربن دی اکسید آن برابر کشوری مانند نیوزلند با تولید سالیانه ۳۷ میلیون تن کربن دی اکسید بود.

 

تعیین بیت کوین به عنوان مهریه قانونی است؟!

 

یک تراکنش بیت کوین، کربن دی اکسیدی برابر انجام ۷۰۶،۰۰۰ تراکنش ویزا کارت تولید می کند. علاوه بر این، استفاده عمده از بیت کوین همیشه بحث بر انگیز بوده است و به طور مداوم، هشدار قانون گذاران را به دنبال داشته است.

تخمین انرژی مورد نیاز بیت کوین کاملا بر مبنای علمی صورت نگرفته است اما مسیر حرکت مصرف انرژی در جهان بسیار واضح می باشد. مصرف انرژی سالیانه ی بیت کوین برابر  با حدود ۷۸ تراوات بر ساعت، تخمین زده شده است. این میزان در سال ۲۰۱۷ میلادی ، ۱۰ تراوات بر ساعت بوده است. این اطلاعات توسط پایگاه Digiconomist منتشر شده است.

یکی دیگر از شاخص ها، توسط Cambridge Center for Alternative Finance تهیه شده است و این میزان را برابر ۱۰۹ تراوات بر ساعت، تخمین زده است. اقتصادی بودن استخراج با لپ تاپ ها مدت ها پیش از بین رفته است و مزارع استخراج مانند Marathon Patent Group، هزاران چیپ ست اختصاصی را به منظور تجهیز مزارع خود، خریداری می کنند.

 

پاسخ طوفانی رابرت کیوساکی درباره بیت کوین به وزیر خزانه داری آمریکا

 

هم اکنون سوئد، مالیات بیش از صد دلار را به ازای تولید هر تن دی اکسید کربن، وضع کرده است و در اتحادیه اروپا نیز مالیات حدود ۳۴ یورو به ازای هر تن کربن دی اکسید، وضع شده است. اما این در حالی می باشد که بیش از نیمی از عملیات استخراج بیت کوین در چین انجام می شود. در این کشور قیمت برق ارزان است، مالیات کمتر می باشد و برق از نیروگاه های سوخت فسیلی و هیدروالکتریکی، تامین می شود.  The Cambridge Center for Alternative Finance تخمین زده است که ۳۸ درصد از قدرت استخراج ماینر ها از زغال سنگ تامین می شود.

با این حال همچنان، بیت کوینر ها در مجموع دفاعیات خوبی برای این موضوع دارند. آن ها معتقد هستند که این انرژی در هر حال به نحوی هدر خواهد رفت و سهم انرژی های تجدید پذیر در آینده افزایش خواهد یافت. برای مثال شهر Norilsk در سیبری روسیه، اولین مزرعه ارز دیجیتال در قطب شمال را میزبانی می کند. این مزرعه از فلزات دور ریختنی ساخته شده است و با دمای زیر صفر آن منطقه خنک نگاه داشته می شود و انرژی مورد نیاز آن توسط گاز ارزان و نیروی هیدروژنی شرکت استخراج معدن MMC Norilsk Nickel PJSC تامین می شود.

 

درگاه های پرداخت خرید بیت کوین در کشور مسدود می شود؟!

 

اما همچنان بحث ها باقی است. انرژی ارزان قیمت معمولا هزینه های دیگری را به همراه دارد. به عنوان مثال، قطع برق گسترده در ایران را در نظر بگیرید. حتی Ray Dillinger، یکی از اولین آغاز کنندگان جنبش پول دیجیتالی هم اخیرا گفت که بیت کوین باعث هدر رفتن منابع انرژی زیادی شده است. مقاله ای از دانشگاه Dublin City نیز منتشر شده که نشان می دهد معاملات ارزهای دیجیتال تاثیر زیادی بر قیمت ها در بازار برق و خدمات داشته است.

تمامی ارزهای دیجیتال نیازمند مصرف انرژی نیستند و فقط آن هایی که از الگوریتم اثبات کار استفاده می کنند نیازمند صرف چنین مقادیر انرژی هستند. اما بیت کوین نمی تواند قوانین پایه ای خود را بدون یک جنگ اساسی، کنار بگذارد. این دشواری برای بیت کوین یک قابلیت محسوب می شود و یک باگ نیست. Fidelity Digital Assets از به صرفه نبودن انرژی مصرفی بیت کوین دفاع کرد و گفت که این آن چیزی می باشد که بیت کوین های شما را باز می گرداند.

 

مجبوریم بیت کوین استخراج کنیم!

 

محققان بر این باورند که باید جایگزین هایی برای میزان مالیات اخذ شده بر اساس کربن دی اکسید، وجود داشته باشد و از عملیات استخراج رمز ارز ها، مالیات مستقیم اخذ شود.

 

شما تا چه میزان با این مقاله موافقید؟ به نظر شما آینده بیت کوین و دیگر رمزارزها چه خواهد بود؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

چه پست مفصل و کاملی

جالب بود بخشایی که درباره‌ی مشکلات زیستی توضیح داده شد، واقعا آسیب کمی نیست! ولی خب خیلی ها دارن با همین روش زندگی میکنن مخصوصا تو کشوری مثل ایران و نیجریه و…

هرچند بخش بزرگ بیت کوین ایرانو مردم استخراج نمیکنن، چینی‌ها و مسئولان عزیز…

Milad7

خیلی ها با ارز مجازی بار خودشون را بستن

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی