حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مجبوریم بیت کوین استخراج کنیم!

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اخبار داخلی، رمزارز

عضو شورای شهر تهران با اشاره به پیامک وزارت نیرو در جهت صرفه جویی مردم، گفت: این پویش ها خوب است ولی حتما باید برای مردم توضیح بدهیم، مردم اگر ولی نعمت ما هستند پس در مورد معضلات با آن ها صحبت کنید و بگویید: ما مجبوریم بیت کوین استخراج کنیم!

استخراج بیت کوین :

این روزها خاموشی معابر، خیابان و اتوبان ها در سراسر ایران جای بحث و جدال شده است و برای مردم به ویژه پایتخت نشینان نارضایتی هایی به وجود آورده است. خاموشی هایی که دی ماه گذشته به اوج خود رسیدند و دلایل متعددی برای آن عنوان شد.

گاهی از سوی برخی مسوولان خارج شدن نیروگاه ها از مدار دلیل خاموشی روزهای اخیر عنوان شد و گاهی هم مشکل عدم گازرسانی از سوی وزارت نیرو به نیروگاه های تولید برق. کار به جایی رسید که خاموشی های پایتخت و سایر شهرهای ایران زمان بندی شد و با اعلام قبلی و در ساعات مشخص قطع برق صورت می گرفت.

از همان روزهای ابتدایی خاموشی معابر و شهرهای ایران، در ترنجی برای تان نوشتیم که آیا ممکن است قطعی برق و خاموشی های اخیر مرتبط با استخراج بیت کوین و ماینینگ باشد؟ به نظر می رسد حدس مان درست بود و این دو مقوله کاملا به هم مرتبط هستند.

برق بیت کوین

استخراج بیت کوین

امروز ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران درباره خاموشی های تهران گفت:

موقعیت کشور را باید در نظر بگیریم. وقتی می گوییم مشارکت دولت با مردم، مردم با دولت یا شهرداری با مردم پس نباید چیزی را از مردم مخفی کنیم.

وی با بیان این که با همدلی بیشتر می توانیم درصدی از مصرف برق را کاهش دهیم گفت هر خانواده می تواند مصرف انرژی (برق و گاز) را کاهش دهد. در حال حاضر با توجه به شرایط خاص حوزه انرژی مى شود به صورت خانوادگی، اداری، نهادی، وزارتخانه ای و… مدیریت کنیم تا خاموشی وسیع نداشته باشیم.

بیتکوین

استخراج بیت کوین

 

وی در این رابطه ادامه داد:

نمی توانیم مشکل تامین نیرو را جدای از تحریم ها یا حتی کرونا ببینیم. حتی اگر مصرف برق برای تولید بیت کوین افزایش یافته، ناشی از شرایط تحریم تحمیل شده به کشور است. در شرایط کنونی منابع بیت کوین صرف واردات به کشور می شود. کامپیوتر، موبایل، ارزاق عمومی و اساسی و… از خارج وارد می شود و همه وابسته به ارز است.

وی با اشاره به پیامک وزارت نیرو برای آغاز پویش “کاهش 10درصدی انرژی” ادامه داد:

این پویش ها خوب است ولی حتما باید برای مردم توضیح بدهیم. مردم اگر ولی نعمت ما هستند پس در مورد معضلات با آنها صحبت کنید و بگویید: “ما مجبوریم برای تولید بیت کوین که بخش واردات ضروری را با آن تامین می کنیم، مصرف بیشتر نیرو داشته باشیم.” ما نباید کار پنهانی یا زیرزمینی داشته باشیم. در محدودیت های کرونا دیدیم که همراهی مردم ایران نسبت به تمام کشورهای دنیا بهتر و پیشرو بود. در کشورهایی مثل هلند و آلمان برای اعمال محدودیت مردم تظاهرات کردند. مردم ما همراه و باهوش هستند ولی انتظار دارند با صداقت روبرو شوند و به آنها دروغ نگوییم.

دور زدن تحریم با بیت کوین

استخراج بیت کوین

عضو شورای شهر تهران در پایان حرف هایش را اینگونه ادامه داد:

واقعیت های کشور را باید به شفافیت با مردم در میان بگذاریم نه آن که منتظر باشند تلویزیون های خارج از کشور به آنها خبر دهد. اگر خودمان واقعیت ها را بگوییم قطعا مردم همراهی کرده و حتی بپذیرند 2 ساعت در شبانه روز در خاموشی به سر ببرند ولی ارزاق عمومی وارد کشور شود. روشنایی معابر واجب است. به ویژه در مناطقی که رفت و آمد شهروندان زیاد است. در اتوبان ها می شود خاموشی را تحمل کرد اما در معابر عمومی وسط شهر و سطح مناطق خاموشی ها خطرناک است.

 

نظر شما چیست؟!

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

واقعاً اسم جایی که توش زندگی میکنیم کشوره؟ 🤔
لعنتی اینو هر جای دنیا بگید روده‌شون میبره!
دولت و نهادای دولتی دیگه انقدر رسمی دارن استخراج میکنن که کمبود ها رو جبران کنن که حتی انکارشم نمیکنن و برای اونا قانونیه!
لامصب حتی برای جینی ها هم قانونیه!
اونوقت همون موضوع برای مردم ممنوعه!
به خدا حق دارن مردم که از هر راهی یه چیزی از دولت بِکَنن!
چون دولت و مسئولین این کشور دارن سرمایه مردمی این ملت که برق همه اونهاست رو برای کسب درآمد و پرکردن جیبشون بکار میگیرن.
حق این مردم تلافی هست…

m.b

*چینی ها

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی