حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

نقشه پوشش اینترنت Starlink : مناطق تحت پوشش سرویس اینترنت استارلینک

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | اینترنت، مطالب ترنجی

Starlink یک سرویس اینترنت ماهواره ای است که توسط بنیان گذار تسلا، ایلان ماسک، راه اندازی شده است. این طرح قصد دارد تصورات بدی را که قبلا نسبت به اینترنت ماهواره ای وجود داشت عوض کند و یک سرویس کاربردی ارائه دهد. به نقل از tomsguide طرح بتای اینترنت Starlink در حال حاضر چندین شهر شمال غربی ایالات متحده را پوشش می دهد.

مناطق تحت پوشش اینترنت استارلینک

در حالی که هدف Starlink ایجاد تفاوت فاحش بین مناطق شهری و حومه ای نیست، اما برای جوامع روستایی یک مزیت بزرگ محسوب می شود. در حال حاضر طرح بتا بدون داده های مربوط به مناطق تحت پوشش در حال اجرا است. اما در اینجا نشانه هایی از محل پوشش این عرضه اولیه داریم.

PCMag داده های تست سرعت را از Ookla دریافت کرد و با جزئیات دقیق مکان کاربران اینترنت Starlink را تعیین کرد. این شرکت از ماه دسامبر مناطقی را که حداقل ۳۰ کاربر استارلینک در آن بوده است، در داده های خود به شمار آورده است. سپس سرعت اینترنت Starlink را با ارايه دهنده های سابق خدمات اینترنتی (ISP) موجود در آن مناطق مقایسه کرد.

ایلان ماسک : سرعت اینترنت Starlink به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه می رسد

در رابطه با اینترنت ماهواره ای باید بگوییم که تعداد ثابتی ماهواره وجود دارد، بنابراین تعداد معینی کابر می توانند به آن دسترسی داشته باشند. هرچند جوامع روستایی بیشترین بهره را از این خدمات می برند، اما شرکت Ookla متوجه تسترهای بتای Starlink در سیاتل، شیکاگو و مینیاپولیس شد ( در حالی که ISP های سریع تری هم در این مناطق وجود دارد).

نقشه پوشش استارلینک

نقشه پوشش اینترنت Starlink : اینجا مناطقی است که مردم از این سرویس استفاده می کنند.

ایلان ماسک گفت که اینترنت استارلینک مناطق شمالی بیشتری را در امتداد مرز کانادا هدف خود قرار خواهد داد. بر اساس گزارش Ookla، ایالت واشنگتن بیشترین کاربر را دارد و در سانتا کلارا و شهرستان های لس آنجلس در کالیفرنیا (دفتر مرکزی اسپیس ایکس و تسلا) نیز تعداد کاربران قابل توجه است. کمترین کاربرها در شهرستان های کانیون کانتی، آیداهو، کوک کانتی، ایلینوی و برین کانتی میشیگان هستند.

پاندیت گفت: «بر اساس ماهواره های Starlink و وضعیت ایستگاه زمینی، بالاترین میزان دسترسی در این مرحله اولیه محدود به مناطق شمالی ایالات متحده می شود. با اضافه شدن ماهواره های بیشتر به مدار، اواخر امسال شاهد طرح بتا برای مناطق جنوبی نیز خواهیم بود. این امر منجر به بهبود عملکرد، دسترسی بهتر و از همه مهم تر ارتقا قدرت Starlink برای مدیریت تعداد بیشتر کاربرانی می شود که به طور همزمان در یک حوزه جغرافیایی از این سرویس استفاده می کنند.»

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

ما فقط نگاه 😲

MohammadFarhaadi

امیدوارم یه روزی قابل دسترس بشه تا از شر نامحدودهای حجمی داخلی راحت بشیم و با خیال راحت از اینکه پولمون تو جیب یه مشت دزد کثیف نمیره با فراق بال از این امکان استفاده کنیم!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی