حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینترنت ماهواره ای استارلینک ، هر آنچه لازم است بدانید

در عصر رقابت های فضایی هستیم، اما بر خلاف دهه پنجاه، هدف از این رقابت ارتباط دادن دنیا – از جمله مناطق روستایی- به اینترنت است. پروژه اینترنت ماهواره ای استارلینک ایلان ماسک قصد دارد تا اینترنت مقرون به صرفه و سریع را به مناطق کم برخوردار آمریکا و دنیا بیاورد و تا به اینجای کار نیز افرادی که نسخه بتا اینترنت ماهواره ای استارلینک را امتحان کرده اند،‌ اذعان کرده اند که ایلان ماسک به وعده های خود عمل کرده است. تست سرعت دانلود نسخه بتا در حدود عدد ۱۰۳ مگابیت بر ثانیه است و تاخیر زمانی (Latency) نیز در حدود ۳۹ میلی ثانیه می باشد. همه ما در حال حاضر منتظر هستیم تا اینترنت ماهواره ای استارلینک منطقه ما را نیز پوشش دهد، اما تا آن زمان بیایید نگاه دقیق تری به این سرویس اینترنتی داشته باشیم.

اینترنت ماهواره ای استارلینک ، هر آنچه لازم است بدانید

ثبت نام برای نسخه بتای اینترنت ماهواره ای استارلینک

ثبت نام برای سرویس اینترنت استارلینک

ثبت نام برای سرویس اینترنت استارلینک

نسخه بتای اینترنت ماهواره ای استارلینک در حال حاضر فعال می باشد،‌ و امسال نیز دعوتنامه های بیشتری صادر خواهند شد. بنابراین پیشنهاد می کنیم آدرس ایمیل و خانه خود را در سایت استارلینک وارد کنید تا اطلاعاتتان ثبت شود و اخبار جدید پیرامون زمان در دسترس بودن اینترنت ماهواره ای استارلینک در منطقه خود را دریافت کنید.

حتی اگر خدمات استارلینک هنوز در منطقه شما ارائه نشده است، می توانید با پرداخت ۹۹ دلار پیش ثبت نام سرویس خود را انجام دهید. در وب سایت استارلینک  نوشته شده است که هزینه پرداختی برای پیش ثبت نام قابل استرداد است و اینکه پرداخت «بیعانه» ۹۹ دلاری تضمین کننده این نخواهد بود که شما اینترنت ماهواره ای استارلینک را حتما دریافت کنید. هرچند استارلینک اعلام کرده است که افرادی که سفارش خود را زودتر ثبت کنند،‌ زودتر از دیگران این سرویس را دریافت خواهند کرد. از آنجایی که بیعانه ۹۹ دلاری قابل استرداد است، پس شاید ارزش داشته باشد که کمی پول پرداخت کنید تا زودتر به اینترنت ماهواره ای استارلینک دسترسی پیدا کنید.

هزینه اینترنت ماهواره ای استارلینک

 

اسپیس ایکس در نظر دارد شکاف ارتباطی موجود را پر کند

اسپیس ایکس در نظر دارد شکاف ارتباطی موجود را پر کند

در تبلیغات سایت استارلینک آمده است که تجهیزات مورد نیاز شامل آنتن و روتر به قیمت ۴۹۹ دلار خواهد بود و حق اشتراک ماهیانه نیز ۹۹ دلار می باشد. متاسفانه این مبلغ بیشتر از پیشبینی های اولیه بود که هزینه این سرویس را ۸۰ دلار در ماه تخمین می زدند. اما هنوز نیز ارزان تر از برخی از سرویس های گران قیمت شرکت های اینترنت ماهواره ای Viasat و HughesNet می باشد.

برای مقایسه می توان گفت که قیمت سرویس های اینترنت Viasat از ۳۰ دلار تا ۱۵۰ دلار در ماه می باشد و سرعت دانلود ارائه شده نیز از ۱۲ مگابیت بر ثانیه شروع می شود و به حداکثر ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه می رسد. قیمت سرویس HughesNet نیز از حدودا ۶۰ دلار تا ۱۵۰ دلار است و سرعت دانلود نیز ۲۵ مگابیت بر ثانیه می باشد.

  • قیمت سرویس استارلینک : ۹۹ دلار در ماه
  • قیمت تجهیزات مورد نیاز: ۴۹۹ دلار برای آنتن آرایه فازی و روتر

یک نکته جالب دیگر این است که در ایمیل دعوت نامه نسخه بتا استارلینک هیچ اشاره ای به محدودیت دیتای مصرفی نشده است. محدودیت دیتای مصرفی یک مسئله مهم برای اینترنت ماهواره ای محسوب می شود و اغلب حجم ارائه شده بسیار کمتر از میزانی است که شرکت های خدمات دهنده اینترنت معمولی ارائه می دهند – به عنوان مثال Viasat حداکثر مصرف ۳۰۰ گیگابایت در ماه را تعیین کرده است.

در یک سری «از من همه چیز بپرس» ردیت که اخیرا انجام شد،‌ نماینده استارلینک گفت: «در حال حاضر نسخه بتا اینترنت ماهواره ای استارلینک هیچگونه محدودیت حجمی ندارد». این جمله امیدوار کننده به نظر می رسد، اما به این معنی نیست که حجم ارائه شده بر روی اینترنت استارلینک برای همیشه نامحدود خواهد بود.

سرعت اینترنت ماهواره ای استارلینک چقدر است؟

اینترنت ماهواره ای استارلینک به تدریج پوشش خود را گسترش خواهد داد

اینترنت ماهواره ای استارلینک به تدریج پوشش خود را گسترش خواهد داد

تست سرعت انجام شده توسط کاربران نسخه بتای اینترنت ماهواره ای استارلینک  (در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۲۰) نشانگر سرعت دانلود حدودا ۱۰۴ مگابیت بر ثانیه و سرعت آپلود حدودا ۱۶ مگابیت بر ثانیه  می باشد و زمان تاخیر متوسط آن نیز ۳۹ میلی ثانیه است.

در دعوت نامه ارسالی برای کاربران بتا وعده سرعت ۵۰ الی ۱۵۰ مگابیت بر ثانیه داده شده بود، که می تواند نقطه آغاز خوبی برای سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک باشد. خیلی خوب است که سرعت واقعی که کاربران بتا در هنگام استفاده از این سرویس دریافت کرده اند، با وعده های شرکت همخوانی دارد.

این سرعت و رنج تاخیر زمانی فوق العاده جلوتر از سرویس اینترنت ماهواره ای ارائه شده توسط HughesNet می باشد که حداکثر سرعت ۲۵ مگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد و تاخیر زمانی نیز معمولا در محدوده ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلی ثانیه قرار دارد. علاوه بر این سرعت دانلود استارلینک از خیلی از سرویس های Visasat بیشتر است، زیرا این شرکت حداکثر سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه را ارائه می دهد.

استارلینک همچنان در حال راه اندازی ماهواره ها و ایستگاه های زمینی خود است و تلاش می کند در طول تست بتا ایرادات موجود را نیز رفع کند. احتمالا با فرستادن ماهواره های بیشتر به مدار زمین و ساختن ایستگاه های زمینی بیشتر، کاربران استارلینک شاهد سرعت دانلود بیشتر و تاخیر زمانی کمتر خواهند بود.

یک کاربر ردیت از نماینده استارلینک پرسید که آیا اگر افراد بیشتری از این سرویس استفاده کنند، سرعت اینترنت استارلینک کاهش خواهد یافت؟ نماینده این شرکت گفت که این سرویس خیلی شلوغ نخواهد شد و با فرستادن ماهواره های بیشتر این سرویس اینترنتی «فوق العاده بهتر خواهد شد، نه فوق العاده بدتر».

استارلینک تاخیر زمانی کمتری خواهد داشت

ما قبلا هم گفته ایم و ارزش تکرار دارد: تست های اینترنت انجام شده توسط کاربران نسخه بتا اینترنت ماهواره ای استارلینک نشانگر متوسط تاخیر زمانی  ۳۹ میلی ثانیه می باشد. این مقدار خیلی نزدیک به تاخیر زمانی ۲۰ میلی ثانیه ای است که ایلان ماسک در سخنرانی اصلی خود در SATELLITE 2020 به آن اشاره کرد و همچنین مطابق با تاخیر زمانی ۲۰ الی ۴۰ میلی ثانیه ای است که در ایمیل دعوت نامه کاربران بتا وعده داده شده است.

ایلان ماسک : سرعت اینترنت Starlink به ۳۰۰ مگابیت بر ثانیه می رسد

اگر در مورد تاخیر زمانی (Latency) سوال دارید، باید بگویم که تاخیر زمانی نشانگر زمان لازم برای یک سیگنال اینترنتی است تا از رایانه شما به شرکت خدمات دهنده اینترنتی شما و از آنجا به سرور وبسایت برود و سپس به شما بازگردد. در سرویس های اینترنت ماهواره ای کنونی، سیگنال شما باید 35727 کیلومتر را طی کرده تا به ماهوره برسد، سپس به سرور سایت مورد نظر شما برود، از آنجا دوباره به ماهواره برگردد و سپس به شما برسد. قطعا این اتفاق زمانبر خواهد بود، و به همین خاطر است که تاخیر زمانی اینترنت ماهواره ای بین ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلی ثانیه است.

اما ماهواره های استارلینک در ارتفاع ۵۵۰ کیلومتری سطح زمین قرار خواهند داشت که بسیار نزدیک تر از ماهواره های دیگر می باشد و به همین دلیل سیگنال اینترنت شما مسیر کمتری را برای رسیدن به ماهواره استارلینک طی خواهد کرد و خب می دانید که این به چه معنی است: تاخیر زمانی کمتر.

نحوه عملکرد اینترنت ماهواره ای استارلینک

ماهواره های استارلینک در مدار زمین قرار می گیرند

ماهواره های استارلینک در مدار زمین قرار می گیرند

ایلان ماسک و SpaceX امیدوار هستند که فناوری نوین استارلینک بتواند شکاف ارتباطی بین مناطق شهری و روستایی را پر کند. در حال حاضر مناطق روستایی به خاطر هزینه های بالای زیرساخت مورد نیاز با چالش هایی در زمینه دسترسی به اینترنت مواجه هستند. هزینه های زیرساختی شامل کندن شیارهای طولانی، قرار دادن کابل یا فیبر، و سر و کله زدن با مسائل مربوط به حق مالکیت را شامل می شود.

اما ماهواره های استارلینک مستقیما یک سیگنال اینترنتی را به درگاه یا ترمینال کاربر که روی زمین است، می تاباند. این بدین معنی است که زیرساخت بسیار کمتری برای رساندن سیگنال اینترنت به خانه های روستایی مورد نیاز است. اگر خلاصه بگوییم اسپیس ایکس ادعا می کند که اینترنت ماهواره ای استارلینک سریع تر از اینترنت های ماهواره ای کنونی خواهد بود و تاخیر زمانی کمتری نیز خواهد داشت، اما چگونه؟

هر ماهواره استارلینک از طریق لیزر با چهار ماهواره دیگر ارتباط خواهد داشت. این بدین معنی است که آنها داده ها را در سرتاسر دنیا با سرعتی نزدیک به سرعت نور خواهند تاباند – سرعتی که فقط اینترنت فیبر نوری یارای نزدیکی به آن را دارد.

چه تعداد ماهواره استارلینک در مدار هستند؟

فرستادن ماهواره های استارلینک با موشک فالکون به فضا

فرستادن ماهواره های استارلینک با موشک فالکون به فضا

در زمان نگارش این مقاله، SpaceX بیش از ۱۰۰۰ ماهواره استارلینک را به فضا ارسال کرده است. این بدین معنی است که استارلینک از تعداد ۴۰۰ ماهواره در مدار، که ایلان ماسک گفته بود برای پوشش حداقلی یک سرویس اینترنت مورد نیاز است، عبور کرده است اما هنوز راه زیادی برای رسیدن به ۴۲ هزار ماهواره ای دارد که اسپیس ایکس امیدوار است ارسال کند.

شاتول (Shotwell) که مدیر اجرایی SpaceX می باشد اعلام کرد که این شرکت در تلاش برای یافتن راهی برای استفاده مجدد از کلاهک موشک های اسپیس ایکس است. این اتفاق نه تنها سبب کاهش هزینه خواهد شد بلکه میزان مواد مورد نیاز برای ارسال ماهواره های استارلینک به فضا را هم کاهش خواهد داد.

بر روی زمین نیز استارلینک ۶ ایستگاه برای ارائه خدمات ماهواره ای ثابت راه اندازی کرده است. این شش ایستگاه اولیه در شهر های زیر قرار دارند:

هاوثورن در کالیفورنیا ، کانراد در مونتانا ، گرینویل در پنسیلوانیا ، نورث بند در واشینگتن، ردموند در واشنگتن، مریلان در ویسکانسین

اسپیس ایکس در ابتدا درخواست مربوط به یک میلیون ایستگاه زمینی را برای FCC ارسال کرده بودند، اما به خاطر تعداد زیاد متقاضیان استفاده از نسخه بتا ( بیش از ۷۰۰ هزار نفر)، این شرکت به تازگی درخواست خود از FCC را ویرایش کرده است و تقاضای مجوز برای ساخت پنج میلیون ایستگاه زمینی را داده است. ایستگاه های زمینی درخواست شده در برخی از این شهر ها خواهند بود:

لایم استون در مین ، پنکا در نوادا ، بیکمنتون در نیویورک ، کالاما در واشنگتن، ایوانستون در وایومینگ

اینترنت ماهواره ای استارلینک از چه تجهیزاتی استفاده خواهد کرد؟

بدون ماهواره این سرویس، اینترنت ماهواره ای نامیده نمی شد و استارلینک نیز هزاران ماهواره دارد. هر ماهواره به بزرگی میز اداره شماست و حدود ۲۲۶ کیلوگرم وزن دارد – این بدین معنی است که ماموریت فالکون ۹ در ژانویه ۲۰۲۰ معادل ۱۳۶۰۷ کیلوگرم ماهواره را با خود به فضا برد.

۶۰ ماهواره استارلینک در کلاهک موشکل فالکون گنجانده شده اند

۶۰ ماهواره استارلینک در کلاهک موشکل فالکون گنجانده شده اند

اما دیش ماهواره ای که قرار است روی سقف شما باشد چطور است؟ ما شنیده ایم که ایلان ماسک از این به اصطلاح ترمینال ها با عنوان «بشقاب پرنده روی یک میله» نام  برده است. اما خب این ایده های مختلفی را به فرد می دهد. ایلان ماسک در توییتی در تاریخ ۸ ژانویه ۲۰۲۰ در این باره گفت:

«شبیه یک بشقاب پرنده صاف، گرد و لاغر است که روی یک میله قرار گرفته است. ترمینال استارلینک از موتورهایی برای تنظیم خودکار زاویه مناسب رو به آسمان بهره می برد، دستور العمل استفاده از آن ساده است: آن را به برق بزنید و سپس به سمت آسمان قرار دهید. ترتیب در اجرای این دستور العمل ها مهم نیست. هیچ آموزشی هم لازم نیست. »

خوشبختانه یک کاربر ردیت با نام darkpenguin22 گشتی در اطراف مریلان در ویسکانسین زده است و تصاویری را از تجهیزات استارلینک از جمله ترمینال های زمینی «بشقاب پرنده روی میله» به اشتراک گذاشته است. خیلی صیقلی به نظر می رسد، اینگونه نیست؟

ترمینال مورد استفاده کاربر برای دریافت اینترنت ماهواره ای استارلینک

ترمینال مورد استفاده کاربر برای دریافت اینترنت ماهواره ای استارلینک

Darkpenguin22 همچنین موفق شده است یک تصویر کامل نیز از تجهیزات ترمینال زمینی استارلینک بگیرد که شامل ترمینال کوچک کاربر در کنار محفظه ی گرد و سفید رنگ رادار می باشد که از تجهیزات حساس محافظت می کند. نگاه کنید چقدر ترمینال های کاربر در کنار محفظه های رادار کوچک هستند!

محفظه گرد از تجهیزات حساس مورد نیاز ترمینال زمینی محافظت می کند

محفظه گرد از تجهیزات حساس مورد نیاز ترمینال زمینی محافظت می کند

ایلان ماسک در ابتدا گفته بود که ترمینال های زمینی یک «پیتزا کوچک تا متوسط» خواهند بود که سبب شد کابران اینترنت این ترمینال ها و درگاه ها را با عنوان «جعبه پیتزا» خطاب کنند. اگر کمی چشمانتان را کج کنید، متوجه منظورش می شوید.

تجهیزات استارلینک چقدر هزینه خواهد داشت؟

در ابتدا تخمین زده می شد که تجهیزات مورد نیاز برای اینترنت ماهواره ای استارلینک حدودا ۱۰۰ الی ۳۰۰ دلار هزینه داشته باشد. اما ایمیل دعوت نامه نسخه بتا مبلغ ۴۹۹ دلار را برای آنتن آرایه فازی و روتر آورده است.

این احتمالا یک پرداخت اولیه است که یعنی پس از آن تجهیزات اینترنت استارلینک متعلق به شما خواهد بود و هیچ هزینه ای برای اجازه دریافت نخواهد شد. برای مقایسه باید گفت که اگر میخواستید تجهیزات Viasat و یا HughesNet را خریداری کنید نیز می بایست به ترتیب هزینه مشابه ۴۴۹.۹۹ دلار یا ۲۹۹ دلار را پرداخت می کردید.

چه زمانی می توانید به اینترنت ماهواره ای استارلینک دسترسی پیدا کنید؟

مناطق روستایی آمریکا و کانادا در اولویت استارلینک قرار دارند

مناطق روستایی آمریکا و کانادا در اولویت استارلینک قرار دارند

گفته شده است که امسال اینترنت ماهواره ای استارلینک در دسترس قرار خواهد گفت – اما ماه و روز آن مشخص نشده است. مدیرعامل اسپیس ایکس گفته بود که ما انتظار داریم سرویس اینترنت استارلینک از اواسط  ۲۰۲۰ آماده خدمت رسانی به عموم شود. تا به اینجای کار سال ۲۰۲۰ تمام شده است و این هدف همچنان باقی است. اگر اسپیس ایکس می خواهد به تاریخ تعیین شده خود در سال جاری برسد، باید ۶ تا ۸ محموله ماهواره را ارسال کند و طراحی و مهندسی ترمینال های کاربر را نیز به پایان برساند.

اسپیس ایکس در توتیتی در تاریخ ۱۷ فوریه ۲۰۲۰ از قرار گرفتن موفقیت آمیز ۶۰ ماهواره استارلینک در مدار خبر داده بود.

علاوه بر قرار دادن ماهواره های خود در مدار و نهایی سازی ترمینال ها، اسپیس ایکس می بایست تقاضاهای مربوطه را ارسال و تاییدیه FCC آمریکا و اتحادیه بین المللی مخابرات (ITU)  سازمان ملل را برای برنامه های استارلینک خود به دست آورد.

اگرچه در دریافت تاییدیه با چالش هایی روبرو بوده است، استارلینک بالاخره توانست تاییدیه اولیه FCC برای راه اندازی یک سیستم ماهواره ای متشکل از ۴۴۲۵ ماهواره و ارائه سرویس اینترنت ماهواره ای به صورت جهانی را به دست آورد. این یک قدم رو به جلو تلقی می شود. احتمال دارد که تاریخ اولیه عرضه استارلینک به خاطر اتفاقات ناخوشایند سال ۲۰۲۰ با تاخیرهایی مواجه شود. اما اگر وسوسه شده اید که اینترنت ماهواره ای استارلینک را امتحان کنید، می توانید برای نسخه بتا نام نویسی کنید.

نسخه بتا ما را یک گام به تاریخ عرضه اصلی نزدیک تر خواهد کرد. قبل از شروع نسخه بتا، استارلینک به نیروی هوایی آمریکا اجاره داد تا در برنامه «آذرخش جهانی» سرویس اینترنت این شرکت را تست کند و خود ایلان ماسک نیز اینترنت استارلینک را در خانه اش تست کرد.

بله، ماسک از طریق فضا و با استفاده از ماهواره های استارلینک که در حال حاضر در مدار هستند، توتیتی را ارسال کرد. به نظرتان جالب است یا نه؟

توییت آزمایشی ایلان ماسک با استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک

توییت آزمایشی ایلان ماسک با استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک

استارلینک در چه مناطقی در دسترس خواهد بود؟

هدف اولیه SpaceX ارائه اینترنت پرسرعت ماهواره ای برای مناطق روستایی در آمریکا و کانادا است. پس از آن ایلان ماسک و شرکتش امیدوار هستند تا این سرویس را به دیگر مناطق دنیا نیز گسترش دهند.  اسپیس ایکس برای راه اندازی این برنامه برای ارتباط اینترنت جهانی نیاز به ۲۸۰۰ ماهواره دیگر دارد که می بایست در ارتفاع بالاتری بین ۱۱۲۶ الی ۱۲۸۷ کیلومتری سطح زمین قرار گیرند. ماسک همچنین گفته است که در نظر دارد ماهواره هایی را نیز بر فراز دو قطب زمین قرار دهد.

همه ما مشتاقانه منتظر اعلام خبر عرضه رسمی استارلینک هستیم و به محض اعلام تاریخ این رویداد، آن را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت.

جمع بندی: آیا اینترنت ماهواره ای استارلینک سرویس خوبی خواهد بود؟

ایلان ماسک ، مدیرعامل و موسس SpaceX

ایلان ماسک ، مدیرعامل و موسس SpaceX

ما خیلی مشتاق هستیم ببینیم آیا استارلینک می تواند انتظارات را برآورده کند یا خیر، هرچند تا اینجای کار، نتایج تست های بتا امیدوار کننده بوده اند. برای جمع بندی، برخی از نکات مهمی که می دانیم و حدس میزنیم را در اینجا آورده ایم:

چه زمانی اینترت استارلینک در دسترس قرار خواهد گرفت؟ تا به اینجای کار هدف استارلینک ارائه از سال ۲۰۲۰ برای کانادا و آمریکا بوده است (که محقق نشد). شما می توانید با ثبت نام در سایت استارلینک از آخرین اخبار پیرامون در دسترس قرار گرفتن استارلینک در منطقه خود آگاهی پیدا کنید و یا سرویس استارلینک خود را پیش خرید کنید.

اینترنت استارلینک چقدر هزینه خواهد داشت؟ ۹۹ دلار به عنوان حق اشتراک ماهیانه و ۴۹۹ دلار برای آنتن و روتر.

چه تعداد ماهواره استارلینک در مدار هستند؟ تا زمان نوشتن این مقاله ، تعداد ۱۰۰۰ ماهواره استارلینک در مدار قرار گرفته بودند.

در پایان راه اندازی، چه تعداد ماهواره استارلینک در مدار خواهند بود؟ SpaceX تاکنون درخواست ارسال ۴۲ هزار ماهواره را داده است.

آمریکایی ها درباره استفاده از استارلینک چه نظری دارند؟

خیلی از افراد همچنان درگیر اینترنت های کند عذاب آور ارائه شده توسط ماهواره های محلی، DSL ها یا ارائه دهنده های اینترنت کابلی هستند. خب پس مردم آمریکا درباره ثبت نام در نسخه بتا استارلینک- حتی اگر هزینه بیشتری برای آنها داشته باشد- چه نظری دارند؟ ما یک نظرسنجی از مردم آمریکا انجام دادیم تا نظرشان را درباره ماجراجویی ماهواره ای ایلان ماسک جویا شویم.

نتایج نظرسنجی انجام شده از ۵۰۰ آمریکایی پیرامون اینترنت ماهواره ای

نتایج نظرسنجی انجام شده از ۵۰۰ آمریکایی پیرامون اینترنت ماهواره ای

بیش از نیمی از آمریکایی ها گفتند که اگر موقعیتش پیش بیاید، استارلینک را امتحان خواهند کرد.

اینترنت استارلینک برای افرادی که درگیر سرعت پایین از طرف خدمات دهنده اینترنتی خود هستند، عالی است. مخصوصا در مناطق روستایی که ساختن شبکه های کابلی و فیبری یا خیلی زمانبر است یا احتمالا پوشش مناسبی را ارائه نخواهد داد. با ارائه سرویس اینترنت ماهواره ای با سرعت بالا و تاخیر زمانی پایین در سرتاسر کشور، استارلینک شاید حتی بتواند کاربران دیگر ارائه دهندگان برتر اینترنت را نیز به خودش جذب کند.

  • ۵۱ درصد از افراد گفته اند که قصد دارند در صورت در دسترس قرار گرفتن نسخه بتا استارلینک برای آنها، برای آن سرویس نام نویسی کنند.
  • در حالی که فقط ۵ درصد از آمریکایی ها از ارتباط اینترنتی ماهواره ای استفاده می کنند، ۶۴ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی گفته اند که عرضه استارلینک سبب خواهد شد در دیدگاهشان نسبت به اینترنت ماهواره ای بازنگری کنند.
  • ۵۵ درصد از کاربران اینترنت غیر ماهواره ای گفته اند که اگر اینترنت ماهواره ای استارلینگ حتی با وجود هزینه بیشتر، سرعت بهتری داشته باشد، از آن استفاده خواهند کرد.

مهم ترین عوامل تاثیرگذار در روی آوردن به اینترنت ماهواره ای

فعالیت های عادی مثل گشت زدن در اینترنت، رسانه های اجتماعی،‌ و چک کردن ایمیل به سرعت فوق العاده زیادی نیاز ندارد، اما دیگر خدمات اینترنتی ممکن است به سرعتی فراتر از نمونه های ارائه شده فعلی نیاز داشته باشند و هرچه قدر تعداد برنامه های بیشتری را در حال اجرا داشته باشید، مخصوصا اگر مدیا محور یا ویدیو محور باشند، به سرعت اینترنت بالاتری برای پوشش دهی نیازهای خود احتیاج پیدا خواهید کرد. آمریکایی ها اینترنت سریع تر استارلینک را برای این اهداف لازم دارند: 

  • ۷۴ درصد از کاربران اینترنت گفته اند که از آن برای برای تماشای ویدیوهای باکیفیت بر روی پلتفرم هایی همچون نتفلیکس، دیزنی پلاس و Hulu استفاده خواهند کرد.
  • ۷۲ درصد می خواهند از آن برای برقراری تماس های ویدیویی با کیفیت بر روی پلتفرم هایی همچون زوم، اسکایپ و فیس تایم استفاده کنند.
  • ۵۶ درصد می خواهند به انجام بازی های ویدیویی آنلاین با کیفیت بالا بپردازند.

اگر استارلینک سرعت بیشتر و تاخیر زمانی کمتری در مقایسه با خدمات دهندگان فعلی اینترنت ارائه دهد، افراد نیز مایل هستند کمی بیشتر هزینه کنند و در عوض بتوانند هرکاری که میخواهند را در بستر اینترنت انجام دهند.

  • ۴۴ درصد از پاسخ دهندگان به این نظرسنجی مایل هستند که ۹۹ دلار در ماه را پرداخت کنند در صورتی که پرداخت هزینه ۴۹۹ دلاری تجهیزات اینترنت استارلینک اجباری نباشد.
  • متوسط سرعت اینترنت در آمریکا، ۵۷.۲ مگابیت بر ثانیه است. تست های سرعت استارلینک متوسط سرعت ۱۰۳.۱ مگابیت بر ثانیه را نشان می دهند که یعنی اینترنت استارلینک ۸۰ درصد سریع تر از سرعت متوسط ملی آمریکا است.
  • متوسط هزینه اینترنت ماهیانه در آمریکا ۶۵ دلار در ماه می باشد. اینترنت استارلینک ۹۹ دلار در ماه هزینه خواهد داشت.
  • به طور متوسط یک آمریکایی هرماه ۱.۱۳ دلار به ازای هر مگابیت بر ثانیه پرداخت می کند، این رقم برای کاربران استارلینک ۰.۹۶ دلار به ازای هر مگابیت بر ثانیه در ماه خواهد بود.

نظر شما درباره اینترنت ماهواره ای استارلینک چیست؟ با توجه به هزینه اولیه و اشتراک ماهیانه، اگر این سرویس در ایران در دسترس قرار بگیرد، از آن استفاده خواهید کرد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

بسیار جامع و کامل بود 😎

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد