حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینترنت ماهواره ای استارلینک شرکت SpaceX در انگلستان مجوز گرفت

سرویس باند پهن اینترنت ماهواره ای Starlink شرکت اسپیس ایکس پس از صدور مجوز توسط تنظیم کننده مخابرات انگلیس Ofcom ، اکنون در انگلیس در حال آزمایش است. مطابق سندی که در دفتر ثبت شرکتهای بریتانیایی ثبت شده است ، SpaceX در ماه آگوست گذشته یک نهاد در  انگلستان به نام Starlink Internet Services ایجاد کرد.

اینترنت ماهواره ای Starlink

مجوز 200 پوندی (272 دلار در سال) به Starlink اجازه می دهد تا بشقاب های ماهواره ای و سایر تجهیزات ارتباطی را در انگلیس بفروشد تا افراد بتوانند سیگنال های ساطع شده از شبکه ماهواره های Starlink را دریافت کنند.

اسپیس ایکس در سال 2002 توسط ایلان ماسک تاسیس شد و یک شرکت هوافضا و شرکت حمل و نقل فضایی است. این شرکت اعلام کرد که در سال 2015 زیرمجموعه Starlink را ایجاد می کند.

ماسک ، که اکنون ثروتمندترین فرد جهان است ، گفته است که می خواهد دسترسی به اینترنت را در مناطقی از جهان که در حال حاضر توسط ارائه دهندگان باند پهن ارائه نمی شود ، بهبود بخشد. وی قصد دارد این کار را با قرار دادن هزاران ماهواره مخابراتی کوچک در مدار کم زمین که می توانند اینترنت پر سرعت و با تأخیر کم را به زمین بفرستد ، انجام دهد.

در ماه مارس گذشته ، ماسک در مصاحبه ای گفت که SpaceX با ارائه باند پهن می تواند سالانه 30 میلیارد دلار درآمد کسب کند. وی گفت که Starlink :

“برای تلفنهای ارتباطی مفید خواهد بود زیرا Starlink برای خدمات رسانی به مشتریان بهترین ترین خدمات را خواهد داشت” و افزود که 5G برای حومه شهر عالی نیست زیرا “شما به برد بالا نیاز دارید.”

این شرکت ، که در درجه اول متمرکز بر اتصال مناطق روستایی است که اینترنت غیر قابل اعتماد است یا در دسترس نیست ، از ماه اکتبر از مردم در ایالات متحده و کانادا دعوت کرده است تا خدمات خود را امتحان کنند.

اینترنت ماهواره ای استارلینک SpaceX

اینترنت ماهواره ای استارلینک SpaceX

هزینه اینترنت ماهواره ای استارلینک در انگلستان

بر اساس گزارش ها و کاربران شبکه های اجتماعی ، اکنون از طریق ایمیل از افراد در انگلیس دعوت شده است. Starlink بابت دیش ماهواره و سایر تجهیزات ارتباطی 439 پوند از مشتریان انگلستان و همچنین 89 ماه پوند هزینه و 54 پوند هزینه حمل و نقل دریافت می کند.

سرعت اینترنت ماهواره ای Starlink چقدر است؟

طبق گزارشات ، کسانی که سرویس را آزمایش می کنند می توانند سرعت داده ها را بین 50 مگابیت در ثانیه (Mbps) تا 150Mbps انتظار داشته باشند. سرعت متوسط ​​باند پهن در انگلستان 64 مگابیت در ثانیه است اما کسانی که در مناطق روستایی هستند اغلب برای رسیدن به هرجای دیگری تلاش می کنند. مشخص نیست که در حال حاضر چند خانه و دفتر از خدمات Starlink استفاده می کنند.

مطابق سندی که در دفتر ثبت شرکتهای بریتانیایی ثبت شده است ، SpaceX در ماه آگوست گذشته یک نهاد در انگلستان به نام Starlink Internet Services ایجاد کرد.

عکسی از آنچه به نظر می رسد یکی از اولین تحویل های Starlink در انگلستان باشد ، توسط فیلیپ هال ، که در روستاهای دوون ، جنوب غربی انگلیس زندگی می کند ، در Reddit به اشتراک گذاشته شد.

هال روز پنجشنبه از طریق Reddit به CNBC گفت:

“من به عنوان یک علاقه مند و بدون چشم انداز فیبر (باند پهن) در کوتاه مدت ، بتا را خیلی زود ثبت نام کردم.”

هال گفت:

“توانایی فناوری در این سطح ، در سطح مصرف کننده ، حیرت انگیز است.”

از نظر عملکرد ، هال گفت که می تواند به طور مداوم در خانه سرعت دانلود 80 مگابیت بر ثانیه را بدست آورد. گفته می شود یونان ، آلمان و استرالیا نیز پیشنهاد Starlink را تأیید کرده اند.

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

امبر هرد حلالت خخخ

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیررضا محمودی نژاد