حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران ممکن است؟ پاسخ ایلان ماسک در این زمینه را بخوانید

داستان اینترنت ماهواره ای و به خصوص اینترنت ماهواه ای استارلینک شرکت SpaceX (متعلق به ایلان ماسک) این روزها بسیار داغ است و در کشور هم مسئولان می گویند برای استفاده از اینترنت ماهواره ای در ایران باید مجوز صادر شود. با این حال یکی از کاربران ایرانی در توییتر زیر پست اکانت SpaceX می پرسد که “آیا ایرانی ها هم می توانند از این اینترنت ماهواره ای Starlink استفاده کنند؟” و پاسخ اینکه “استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران ممکن است یا نه؟” را ایلان ماسک می دهد! اما این واقعا پاسخ است یا یک خود شیرینی روابط عمومی طور؟

استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران

در تصویر زیر می توانید توییت کاربر ایرانی به نام امیر را ببینید. این توییت زیر پست SpaceX که مربوط به پرتاب ۶۰ ماهواره برای مجموعه ماهواره های Starlink است، منتشر شد. خلاصه پرسش او این است که آیا می توان از اینترنت ماهواره ای این شرکت در ایران استفاده کرد؟

پاسخ ایلان ماسک به امکان استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران

پاسخ ایلان ماسک به امکان استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران

همانطور که می بینید، ایلان ماسک در پاسخ به توییت او می گوید:

ما به بهترین شکل ممکن پشتیبانی خواهیم کرد.

همه ما می دانیم که این پاسخ نیست. این صرفا یک بازخورد روابط عمومی طور است که هیچ اشاره ای به ایران ندارد. در حقیقت یک توصیف کلی از همان کاری است که هر شرکتی باید در مقابل کاربرانش انجام دهد “به بهترین شکل ممکن پشتیبانی کند”.

به هر صورت اما این پاسخ دادن و منفی نبودن آن می توان امیدوارکننده باشد. البته درباره استفاده از اینترنت ماهواره ای در ایران به وضوح نگرانی هایی از سوی مقامات وجود دارد و باید فقط صبر کرد و دید که آینده چه چیزی را برای اینترنت ایران رقم می زند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید اینترنت ماهواره ای به سرنوشت کانال های تلویزیونی ماهواره ای تبدیل شوند یا بینش مقامات بالاتر از آن بازخورد خواهد بود؟ در صورت امکان استفاده از اینترنت ماهواره ای استارلینک در ایران شما از آن استفاده خواهد کرد؟

اینترنت ماهواره ای استارلینک ، هر آنچه لازم است بدانید

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

اگه ایلان ماسک عزیز بخواد استارلینک رو به ایران بیاره باید با یه نفر روبرو باید بشه:
اون هم وزیر جوان.
وزیرجوان هم میگه آوردن اینترنت استارلینک به ایران باعث میشه نه تنها دانشجوها شبا بیدار میمونن بلکه تمام اقشار جامعه از کارکردن افتاده و چرخه زندگی از کار میافته.
به همین راحتی کنارش میذارن.🙃🙃
از اون طرف اگه ایلان ماسک بیاد ببینه مردم هنوز با اینترنت 3G کار میکنن و 5G هم براشون نیومده اصلا نمیاد سرمایه گذاری کنه.🙄🤔
این حالا نظر کلی من بود.
عزیزان شماهم نظر بدید.🙏🏻🙏🏻

آهان یه چیزی یادم رفت بگم.
حالا فرض کنیم به ایران اومد.
هر اپراتور و شرکت واسه خودش تعرفه میذاره و استارلینک رو بسته ای میکنه.
مثلا همراه اول میاد مثلا بسته های ستاره دنباله دار (استارلینک) رو با قیمت گزاف به مردم میفروشه.
از اون طرف هم قورباغه رو جای فولکس رنگ میکنه و به جماعت میده.
ینی همون سرعت 3G نهایتا 4G.

javad19056

اگه داخل ایران راه بیفته اوپراتور ها و حتا دولت دیگه کنترلی روش نداره که بخاد پارازیت بندازه یا قطعش کنه یا بسته ای به مردم بفروشتش

AŁɪ

ساده ای پسر پس جنگ سایبری به چی میگن

برادر یه چیزی بهت بگم.
از ایرانی جماعت هیچ چیزی بعید نیست.
حتی خود من.

ali karimi

سلام، دوستان عزبز کسی نمیتونه این اینترنت ماهواره ایرو اختصاصی کنه واسه خودش و اونوقت بصورت بسته های اینترنتی بده به مردم،تا جایی که میدونم باید مثل ماهواره یه سریع وسیله براش بگیرید مثلا بشقاب داره دقیق مثل ماهواره ولی خب بشقاباش کوچیکه، حالا نمیدونم بقیش چطوریه، چون تو یه عکس گزاشته بودن دیده بودم که طرف چنین وسایلی بالای ساختمون تو یه محوطه باز داشت نصب میکرد، وحتی گفته شده فعلا در حال حاضر هیچ چیزی وجود نداره که بتونه اختلالی در این اینترنت ایجاد کنه،یعنی از طریق چندین فرکانس این اینارنتو میفرسته هر کدوم از این فرکانسها اختلالی درش ایحاد بشه اون بشقاب یا هر وسیله دیگه که تو خونتون داربدش خود به خود میره روی فرکانس بعدی

afsoon

هر کشوری با هر حکومتی هر مخالفتی داشته باشه ایلان همونو قبول می‌کنه که هر جوری اونا میخان طرحش رو ارائه کنه .کلا از روز اول اینو خودش گفت .الان ابر قدرت های مثل چین و روسیه توانایی نابود کردن ماهواره ها رو دارن .پس واقعا ارزش نداره بخواد چنین ریسکی رو کنه و ضد اینا عمل کنه .ایلان هم دنبال دمکراسی و این چیزا نیست یه شخص خوش فکر هست که بخاطر پیشرفت ثروت و علم و پیروزی پژوه ها رو میسازه

Milad7

داداچ الکی امیدوارمون نکن😒

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)