حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اینترنت ماهواره ای استارلینک در آسمان تهران : فیروزآبادی می گوید به قیمتش می ارزد!

اینترنت ماهواره ای استارلینک می تواند بحث بزرگی برای آینده ارتباطات باشد. در حقیقت اینترنت ماهواره ای به صورت کلی می تواند آینده این صنعت باشد. درباره استفاده از Starlink در ایران هم هنوز دقیقا مشخص نیست چه اتفاقی بیفتد. با این وجود اظهار نظرهای رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران هم جالب است. وی می گوید اینترنت ماهواره ای استارلینک در آسمان تهران هم تحت پوشش است. به نظر فیروزآبادی این سرویس به قیمتش هم می ارزد.

اینترنت ماهواره ای استارلینک در آسمان تهران

لوازم اینترنت ماهواره استارلینک

لوازم اینترنت ماهواره استارلینک

در بخشی از صحبت های ابولحسن فیروزآبادی را می توانید در ویدیو زیر ببینید:

همانطور که مشاهده کردید، ایشان نگرانی خود از مواردی که از آسمان خواهند آمد ابراز می کنند. وی به ماهواره های اینترنت ماهواره ای اشاره می کند. مشخصا اینجا صحبت از سرویس اینترنت ماهواره ای Starlink است. درباره اینکه قرار بود این سرویس شهریور ماه عرضه شود صحبت می کند اما ادعای ایشان این است که هم اکنون در آسمان تهران در دسترس است.

جالب است که درباره تعرفه ها هم صحبت می شود. البته به نظر می رسد درباره قیمت دیش اینترنت ماهواره ای استارلینک کمی قیمت گران تری به ایشان اعلام شده است. وقتی مجری می گوید پس هنوز گران است او می گوید نه، اگر در یک مجتمع نصب شود می تواند بیارزد.

اینترنت ماهواره ای استارلینک SpaceX چه سرعت و قیمتی دارد؟ بهتر از هیچی و گاهی هیچی

وی اشاره نمی کند که بازخورد سیستم حاکم نسبت به اینترنت ماهواره ای چیست. پیش از این گفته شده بود که برای استفاده از اینترنت ماهواره ای در ایران باید مجوز صادر شود اما سازوکار ان مشخص نیست.

البته که در حال حاضر لوازم اتصال به اینترنت ماهواره ای استارلینک در دسترس است اما اینکه چطور باید به شبکه اینترنت آن وصل شد و نحوه رجیستر شدن در آن به شکل خواهد بود، هنوز دقیقا مشخص نیست.

طرح مجلس درباره فضای مجازی در شرف تصویب: احراز هویت همه کاربران و حبس و جزای نقدی برای توزیع و انتشار فیلترشکن

نظر شما چیست؟ به توجه به حاشیه های زیاد طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی استقبال از اینترنت ماهواره ای به چه صورت خواهد بود؟ فکر می کنید این سرویس ها برای ارایه در ایران تن به محدودیت های حاکم، مثل فیلترینگ و … بدهند یا به صورت غیرقانونی به فعالیت بپردازند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
meiyou

یکی از بدترین مدیرهایی که تا الان به زندگیم دیدم همین آقای ابوالحسن فیروزآبادی هست.
تو دوره مدیریت ایشون اصلا نتونستیم حتی پابه‌پای کشورهای همسایه و جهان سومِ هم از نظر زیرساخت اینترنت پیشرفت کنیم. حالا اگه فکر می‌کنید درعوض ایشون در جهت حمایت از استارتاپ‌ها و زیرساخت اینترانت (داخلی) تلاش میکردن باید بگم هرگز! یعنی کاری جز کند کردن مسیر برای استارتاپ‌های داخلی هم انجام ندادن!
یک مدیر کاملا سیاسی که حتی نباید یه بخش جزء در کشور رو هم دستش داد

mydroid

خودشان تجهیزات آوردند می‌خوان بازار درست کنند واسه فروش

ali karimi

سلام، والا اینطوری که مشخصه این استارلینکم باید به صورت غیر قانونی کارشو ادامه بده تو ایران، چون قوانینی که ایران داره فکر نکنم قبول کنن و همونطورم بهش مجوزی داده نمیشه،حالا باید ببینیم لوازمش چطوریه، به اندازه کافی تو بازار ایران میاد و قیمتش چطوریه؟؟ دوم اینکه آیا دولت اگه بخواد میتونه روش تأثیری بزاره، مثل کند کردن سرعت یا کلا مختلش کنه، البته مختل کامل که فکر نکنم بتونه کنه حالا شاید بعدها، ولی کند کردن سرعت وواختلال داخلشو شاید کاری کنن که همه ازش زده بشن، حالا ببنیم بیشتر فراگیر بشه چی میشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)