حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین ویروس تراشه M1 اپل شناسایی شد

نوشته

3 سال قبل | 13 دیدگاه | اپل، امنیت

هر قدر سیستم عامل شما محبوب تر باشد، ویروس یا بدافزارهای آن بیشتر است. پلتفرم دسکتاپ اپل عموما کم بدافزار است و حالا نوبت به تراشه اپل M1 است. امروز اولین ویروس تراشه M1 اپل شناسایی شده است.

ویروس تراشه M1 اپل

اولین بدافزاری که به طور خاص برای تراشه M1 اپل طراحی شده، به تازگی کشف شد. این نشان می دهد که سازندگان بدافزارها اکنون شروع به تطبیق محصولات مخرب خود برای محصول جدید Mac مبتنی بر ARM می کنند.

ویروس تراشه M1 اپل

ویروس تراشه M1 اپل

طبق گزارشی که توسط پاتریک واردل، محقق امنیت Mac (از طریق MacRumors) منتشر شده، بدافزار جدید برای اجرای بومی روی تراشه M1 طراحی و دوباره کامپایل شده است. Wardle کشف کرد که اولین بدافزار بومی شناخته شده M1 به شکل اکستنشن تبلیغاتی Safari است. این نسخه در اصل برای کار با تراشه های مبتنی بر اینتل x86 مک بوک ها ساخته شده است. اکستنشن مخرب “GoSearch22” نامیده می شود و یکی از اعضای مشهور خانواده “Mac-Pirrit” است.

این اکستنشن همچنین اولین بار در اواخر دسامبر سال گذشته مشاهده شد. اگر اطلاع ندارید باید بگویم که Pirrit یکی از قدیمی ترین و فعال ترین خانواده های تبلیغاتی Mac است که در سیستم عامل پیدا شده است و به طور مداوم برای جلوگیری از شناسایی سازگار می شود. بنابراین، لازم بود که بدافزار به مکینتاش جدید راه یابد. اکستنشن تبلیغاتی GoSearch22 به عنوان یک افزونه قانونی مرورگر Safari ظاهر می شود، که اطلاعات کاربران را ردیابی و برداشت می کند و تعداد زیادی از تبلیغات مانند بنرها و پنجره های بازشو را ارائه می دهد.

برخی از این پنجره های بازشو به وب سایت های مخرب دیگری که بدافزارهای بیشتری را گسترش می دهند مرتبط هستند. Wardle می گوید این نرم افزار تبلیغاتی در نوامبر سال 2020 با شناسه Apple Developer امضا شد، اما از آن زمان لغو شده است. وی همچنین افزود که از آنجا که بدافزار برای M1 هنوز در مراحل اولیه قرار دارد، نرم افزارهای آنتی ویروس به راحتی نسخه های x86 آن را تشخیص نمی دهند. به عبارت دیگر، این فقط آغاز کار است و ما می توانیم انتظار داشته باشیم که چنین بدافزارهایی به زودی ظاهر شوند.

شما مک بوک با تراشه M1 اپل دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

اسپم
آقا سایت برا شمام فقط با وی پی ان باز میشه؟

Mahdi

خیر

Mahdi

خیر

Mahdi

حسگر ۵۰ مگاپیکسلی جدید آمنی ویژن با پوشش ۱۰۰ درصدی فوکوس خودکار تشخیص فاز معرفی شد

Mahdi

امتیاز سلفی اولین دوربین زیر نمایشگر اومد ۲۶
Zte axon 20 5G

Mahdi

یادم رفت بگم رنگ مشکیش بود ، جالب اینجاست که با وانپلاس ۸پرو و پیکسل ۵ مقایسه میشه ، عکاسی ۱۰ و ویدیو ۵۱

Finch

ارم ها رو نریزید تو اینتل و ای ام دی ها

Mahdi

امتیاز باتری شیائومی می۱۱ هم اومد ۸۱

Mahdi

۸۱ شخوی میکنی یا ۱۱۸

Mahdi

نه همین ۸۱ خالی

Taha

البته ۱۲۰ هرتز

Mahdi

پوکو لوگو جدید زده

Milad7

عجب 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)