حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ با اگزینوس ۲۱۰۰

سامسونگ از تراشه ساخت خود در سری گلکسی اس ۲۰ استفاده کرد، اما عملکرد اگزینوس ۹۹۰ تا حدودی ناامید کننده بود زیرا نتوانست به اندازه ی اسنپدراگون ۸۶۵ قوی ظاهر شود. اگزینوس ۲۱۰۰ به عنوان پیشرفتی در مقایسه با اگزینوس ۹۹۰ معرفی شد و انتظار می رفت با بازده بهتر خود در مقایسه با نسل قبل بتواند از پس اسنپدراگون ۸۸۸ برآید. بیایید با هم نگاهی به مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ با اگزینوس ۲۱۰۰ بیاندازیم.

مقایسه عملکرد اسنپدراگون ۸۸۸ با اگزینوس ۲۱۰۰

تست اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ در شرایط مختلف

تست اسنپدراگون ۸۸۸ و اگزینوس ۲۱۰۰ در شرایط مختلف

وبسایت AnandTech نتایج بررسی کلی خود  از عملکرد و بازدهی اسنپدراگون ۸۸۸ در مقایسه با اگزینوس ۲۱۰۰ را منتشر کرده است. مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ با اگزینوس ۲۱۰۰ توسط دو نسخه از گلکسی اس ۲۱ اولترا انجام شد که از این تراشه ها استفاده می کردند. این وبسایت آزمایش های مختلفی را بر روی هر دو دستگاه انجام داد که نتیجه آنها نشان می داد تراشه جدید سامسونگ که بر اساس فناوری پردازش ۵ نانومتری (لیتوگرافی ۵ نانومتری) ساخته شده است سبب بهبود هایی از نظر بازدهی نسبت به اگزینوس ۹۹۰ شده است. هرچند به نظر می رسد که این تراشه یارای رقابت با توانایی های اسنپدراگون ۸۸۸ را ندارد.

مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ با اگزینوس ۲۱۰۰ در گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا

مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ با اگزینوس ۲۱۰۰ در گوشی گلکسی اس ۲۱ اولترا

اگزینوس ۲۱۰۰ هم تراز با لیتوگرافی ۷ نانومتری TSMC ظاهر شده است و به خوبی لیوتوگرافی پیشرفته ۵ نانومتری نمی باشد. در نتیجه در خیلی از آیتم ها، اسنپدراگون ۸۸۸ بهتر از اگزینوس ۲۱۰۰ عمل کند و میزان انرژی کمتری نیز مصرف کند. اگزینوس ۲۱۰۰ زودتر از رقیب خود با افت عملکرد روبرو می شود. اما اسنپدراگون ۸۸۸ از پایداری بیشتر در هنگام فشار زیاد کاری برخوردار است.

مقایسه اسنپدراگون ۸۸۸ با کایرین ۹۰۰۰ : نبرد ۵ نانومتری های کوالکام و هواوی

این وبسایت حتی در هنگام بررسی خود گلکسی اس ۲۱ اولترا با تراشه اگزینوس ۲۱۰۰ را در فریزر گذاشته بود و نسخه دارای اسنپدراگون ۸۸۸ را نیز جلوی یک فن قرار داده بود. در کمال تعجب مشاهده شد که هر دو دستگاه نتایج تقریبا یکسانی را کسب کردند و این نشانه این است که به احتمال زیاد اگزینوس ۲۱۰۰ در شرایط عادی استفاده توسط کاربر با افت عملکرد مواجه می شود.

تست های بنچمارک همچنین نشان از مصرف انرژی ۱۸ تا ۳۵ درصدی بیشتر اگزینوس ۲۱۰۰ در مقایسه با اسنپدراگون ۸۸۸ دارند و البته باتری مجبور است تا بار این مصرف اضافی را به دوش بکشد. تست PCMARK Work 2 و  بررسی عمر باتری در هنگام مرور صفحات وب نشان داد که نسخه اسنپدراگون ۸۸۸ گلکسی اس ۲۱ اولترا عمر باتری بیشتری در مقایسه با نسخه اگزینوس ۲۱۰۰ همان گوشی پرچمدار دارد.

اشتراک در
اطلاع از
13 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

من از اسنپدراگون۸۸۸ بیش تر خوشم میاد😊😊😊ولی حیف موبایل ها با این پردازنده تو ایران خیلی گرون در میاد

mostafa3

تو 2100 هم گند زده این دیگه کیه

m.b

ممنون که اینو بالاخره پوشش دادید تا یکسری از دوستان هر روز نگاه کنن تا یادشون نره هنوز اگزینوس تا اسنپدراگون راه زیادی داره…

Taha

منم موافقم 👍
همونطور که قبلاً ۲۰۰ بار گفتم و همتون رو زخمی کردم ( خدا کنه کشته نداده باشیم😂🙏) امسال اسنپ در اون حد که باید خوب عمل نکرده و این باعث شده که ما فکر کنیم اگزینوس بهتره ازش🤔

The MTest MT

اتفاقا امسال اسنپ خوب عمل کرده این می 11 هست که بد عمل کرده و صد حیف که همه اومدن اونو مبنا گرفتن

Mohammadr

پیشنهاد میکنم مقایسه می 11 و اس 21 اسنپ رو ببینی…

m.b

برعکس… دو نمونه اسنپ دیگه هم همینطور ناپایداری دارن… ویوو همحتی با اینکه بنچمارک هاش مجموعاً بیشتر بوده ناپایداری بوده… تفاوت شیا با ویوو در اینه که شیا بد شروع کرد با این پردازنده و تو آپدیت ها کم کم جمعش کرده و برای همینه که به طور میانگین تو بنچ ها فعلاً کمی عقبه… سامسونگ که محمد گفت رو هم که بببینید اون دیگه مهر تایید هست که از mi 11 با اختلاف ناپایدار تره…

Elyas

کاش با گوشی دیگه که اسنپدراگون داره مقایسه میکرد
چون امکان داره حتی سامسونگ ورژن اسنپدراگون رو هم محدود کرده باشه

Auroro

نمیدونستم اگزینوس 2100 7 نانومتریه
فکر میکردم 5 نانومتریه لیتوگرافیش،
پس با این وجود نباید داغ شدن اسنپدراگون رو زیاد سرزنش کنیم، اگه اگزینوس بود گوشی ذوب میشد

Elyas

5 نانو متریه اما قدرت و توانش در حد 7 نانو متری هست
نه اینکه 7 نانو متری هست

Auroro

این کانال رو پیدا کردم اسنپدراگون میفروشه
@gooshi_shop_one

Pouya

سام باید دو تا کار بکنه
پلاستیکی نزنه گوشی
اگزینوس رو یا استفاده نکنه تو پرچمداراش یا اگر میکنه اگزینوسی در حد اسنپ بسازه

Milad7

اسنپ 888 در مجموع بهتره 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین کریم نژاد