حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی S21 در پنج آیتم از گلکسی S20 ضعیف تر است!

نوشته

3 سال قبل | 6 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

نمی توان انکار کرد که سری گلکسی S21 چه از نظر ظاهر چه از نظر عملکرد از دستگاه های فعلی نوت الهام گرفته است. به نقل از androidpolice، برخلاف سال گذشته، اختلاف بین سه مدل گلکسی S21 فاحش بود. تصمیم های بحث برانگیز سامسونگ این بار باعث شده است که گوشی های سری گلکسی S21 در بعضی موارد حتی از سری گلکسی S20 نیز خروجی بدتری داشته باشند. در میان این پسرفت ها، موارد معدودی وجود دارد که خیلی مشهود هستند و نمی توان از آن ها به سادگی عبور کرد.

مقایسه گلکسی S21 با گلکسی S20

حذف شارژر

صادقانه بگوییم، هنگامی که اپل شارژر را از جعبه های خود حذف کرد، منتظر همین حرکت از سوی دیگر شرکت ها بودیم. در سری جدید گلکسی S21، تمام چیزی که سامسونگ به شما می دهد یک کابل USB-C است و این امکان را به شما می دهد که از آداپتور قدیمی خود استفاده کنید و یا اینکه یک آداپتور جدید بخرید. هر چند که یک هزینه اضافی باید صرف شود، اما حداقل در مورد سامسونگ دیگر با دردسر پورت شارژ اختصاصی روبرو نیستیم.

در مورد خود فناوری شارژ، گلکسی S21 اولترا دیگر از شارژ سریع ۴۵ واتی پشتیبانی نمی کند و با همان سرعت متوسط ۲۵ وات گلکسی S21 و S21 پلاس شارژ می کند. سال گذشته، گلکسی S20 اولترا از ۴۵ وات پشتیبانی می کرد و می توانستید جداگانه آداپتور ۴۵ واتی تهیه کنید، اما همان شارژر ۲۵ واتی داخل جعبه هم عملکرد کاملا خوبی داشت.

حذف شارژر و هندزفری از جعبه سامسونگ گلکسی S21 رسمی شد

صفحه نمایش با رزولشون ۱۰۸۰

رزولشون ایده آل برای صفحه نمایش گوشی مدت هاست که به یک موضوع دوقطبی تبدیل شده است و وقتی نوبت به سامسونگ می رسد این موضوع شدت بیشتری می گیرد، چرا که در گلکسی S21 و گلکسی S21 پلاس، پنل های FHD را جایگزین QHD کرده است. در هر حال حالت پیش فرض پرچمداران این شرکت (از جمله گلکسی S21 اولترا) ۱۰۸۰ است و هیچ یک از آن ها (به جز جدیدترین اولترا) نمی توانند رزولشون QHD را با نرخ به روزرسانی بالای صفحه نمایش همراه کنند. این مسئله برای گوشی هایی با رزولشون پایین یعنی FHD یک مزیت محسوب می شود.

صفحه نمایش مدت ها یک ویژگی شاخص گوشی های سامسونگ بوده است، اما این رزولشون پایین در جدیدترین گوشی های پرچمدارش این روند را برهم زده است. همین جاست که می توانیم ببینیم مرز بین پرچمداران اقتصادی و پرچمداران واقعی خیلی باریک شده است.

دوربین گلکسی S21 Ultra به خوبی دوربین های گلکسی S21 و گلکسی + S21 نیست!

ظرفیت رم پایین

سامسونگ به احتمال زیاد متوجه شده است که در گذاشتن رم پایه ۱۲ گیگابایتی برای گلکسی S20 کمی زیاده روی کرده است، به همین دلیل این بار دوباره به همان ۸ گیگابایت بازگشت. البته، باز هم مدل اولترا گزینه های ۱۲ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایتی را عرضه می کند و این تغییر در رم فقط شامل دو مدل ارزان تر می شود.

اگرچه این افت عددی روی کاغذ خیلی زیاد به نظر می رسد، اما با توجه به اینکه مدل های بین المللی گلکسی S20 به صورت پیش فرض ۸ گیگابایت بودند و مشکلی پیش نیامد، ظرفیت رم پایین تر هنوز هم کافی به نظر می رسد. بررسی دقیق سایت androidpolice از گلکسی S21 و گلکسی S21+ دید بهتری به شما ارائه می دهد.

حذف مموری کارت از خانواده گلکسی S21 سامسونگ

بدنه پشتی پلاستیکی

بدنه پشتی پلاستیکی حتی بیشتر از صفحه نمایش ۱۰۸۰ به یک موضوع دوقطبی تبدیل شده است. در حالی اجرای این طرح را روی نوت ۲۰ استاندارد می پسندیم، اما به نظر می رسد که سامسونگ برای این نسخه ۱۰۰۰ دلاری به ظاهر ممتاز خود، خساست به خرج داده است. البته این بدنه پلاستیکی را فقط برای S21 به کار برده است و دو مدل دیگر شیشه ای هستند. حداقل قاب دور گوشی هنوز از فلز است، بنابراین گوشی همچنان از مقاومت خوبی برخوردار است.

چه از بدنه پشتی پلاستیکی (البته سامسونگ از پلاستیک بسیار باکیفیت استفاده می کند) خوشتان بیاید یا نه (این موضوع کاملا سلیقه ایست) ، اما به طورقطع می توانیم بگوییم که گلکسی S21 یک قدم به S20 FE نزدیک تر شده است.

گلکسی S21

مقایسه گلکسی S21 با گلکسی S20

بدون قابلیت افزایش حافظه و بدون MST

فارغ از همه تغییرات بزرگ، سامسونگ خیلی زیرکانه درگاه microSD را از خط تولید  تمام گوشی های سری S21 حذف کرده است. گوشی های گلکسی جز آخرین پرچمداران بودند که همچنان به شما این امکان را می دادند که یک کارت حافظه یک ترابایتی به گوشی اضافه کنید. اما این گوشی های جدید فقط به حافظه داخلیشان محدود می شوند: برای گلکسی S21 و S21+ می توانید بین ۱۲۸ گیگابایت و ۲۵۶ گیگابایت انتخاب کنید و برای مدل اولترا بین ۲۵۶ گیگابایتی و ۵۱۲ گیگابایتی.

سامسونگ هم چنین MST را حذف کرد و با شبیه سازی نوار مغناطیسی روی کارت های اعتباری موجب پشتیبانی از ترمینال های پرداختی شد که از NFC پشتیبانی نمی کردند و همین امر موجب محبوبیت Samsung Pay شد. فراگیر شدن زیرساخت های پرداخت مجهز به NFC، تهدیدی برای MST به شمار می رود. با این حال، این تغییر در همه بازارها اعمال نمی شود و بعضی از مدل های بین المللی S21 هنوز MST را حفظ کرده اند.

عدم پشتیبانی گلکسی S21 سامسونگ از آپدیت یکپارچه یا Seamless Update

به غیر از این، متوجه شدیم که گلکسی S21 از UWB برای برنامه های آینده مانند Digital Key پشتیبانی نمی کند، در حالی که در دو مدل دیگر اینطور نیست. گرچه احتمالا این مسئله مهمی نیست، اما باعث می شود که ارزان ترین مدل گلکسی S21 در میان گوشی های رده بالای ۲۰۲۱ سامسونگ، شبیه یک شهروند درجه دو به نظر بیاید.

در این مقاله به بررسی و مقایسه گلکسی S21 با گلکسی S20 پرداختیم. خیلی راحت می توانم تصور می کنم که بسیاری از شما در جواب به این مقاله می گویید که این پسرفت ها نسبت به قیمت پایین و ویژگی های جدید، مهم جلوه نمی کنند. درست است که سامسونگ برای پایین آوردن قیمت، مجبور بود بعضی از این پسرفت ها داشته باشد، اما به نظر می رسد در بعضی از موارد سامسونگ خواست خود را به مشتریان تحمیل کرده است؛ درست مانند کاری که اپل می کند. از این طریق، سامسونگ گزینه هایی را که قبلا داشتید از شما می گیرد تا مجبور باشید برای داشتن همان گزینه ها مدل اولترا را تهیه کنید.

به نظر شما سری گلکسی اس ۲۱ نسبت به سری گلکسی اس ۲۰ ارزش خرید دارد؟

 

اشتراک در
اطلاع از
6 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

قیمت پایینتر چی؟

m.b

👍
من که بیستر از سری s20 دوستش دارم…

Mahdi

همه چیزو می بینن ولی اگزینوس ۲۱۰۰ و قیمت پایینتر رو نمی بینن ، طراحیش هم که بهتره

m.b

بِنفش… 😭😍

ramin123

از نظر من همین که چیپستش اگزینوس 990 نیست، باعث برتری s21 به s20 میشه حتی اگه نسل جدید سنسور اثر انگشت و صفحه تطبیق پذیر رو هم در نظر نگیریم. با توجه به کاهش قیمت 200 دلاری، نبود شارژر و بدنه پلاستیکی قابل چشم پوشی هست از نظر من

Milad7

حس خوبی بهش ندارم… فقط اس 21 اولترا ارزش خرید داره

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
عاطفه رشیدی