حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و Galaxy S21 Ultra: جذاب‌ترین نبرد سال!

صنعت موبایل طی سال جاری میلادی، یا چالش‌های مختلفی مواجه بود. کمپانی‌های تولید کننده موبایل، با انتخاب‌های محدودی مواجه بودند. اما به هر حال، ما شاهد ارائه نسل جدیدی از پرچمداران محبوب بودیم. ما قصد داریم تا در این مطلب، به یک مقایسه قدیمی از پرچمداران محبوب سامسونگ و اپل بپردازیم. مقایسه ما، در مورد آیفون ١٣ پرو مکس و Galaxy S21 Ultra است!

مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و گلکسی اس ٢١ اولترا: تقابل مجدد کوپرتینویی‌ها با کهکشانی‌ها!

خب، ما طبق روال سابق، تقابل آیفون‌ها را با گوشی‌های سری Galaxy Note شاهد بودیم. اما این اتفاق، امسال رخ نمی‌دهد. iPhone 13 Pro Max، در رویداد جدید اپل رسماً معرفی شد. از سوی دیگر، چند ماه قبل و اوایل سال جاری میلادی، سامسونگ از پرچمدار برتر خود با نام Galaxy S21 Ultra رونمایی کرد.

 

گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با ۲ دوربین تله، پشتیبانی از S Pen و تراشه ۵ نانومتری رسما معرفی شد

آیفون ١٣ پرو و آیفون ١٣ پرو مکس با A15 Bionic و نمایشگر ١٢٠ هرتز معرفی شدند!

 

به نقل از Gizmochina، سری آیفون ١٣ به تازگی معرفی شده است و مانند سال گذشته، شاهد حضور چهار عضو در آن هستیم. اما آیا برترین عضو این سری، یعنی iPhone 13 Pro Max بهترین گوشی است که می‌توانید در بازار بیابید؟ خب، ما فکر می‌کنیم که راهی جز مقایسه این گوشی با پرچمداران اندرویدی وجود ندارد. بنابراین، ما برای این مقایسه پرچمدار سامسونگ را بدون در نظر گرفتن گوشی‌های منعطف در نظر گرفتیم: گلکسی اس ٢١ اولترا! به طور کلی، محدوده قیمت این دستگاه مشابه است. اما کدام گوشی بهتر است؟ در ادامه، نگاهی به مقایسه این دو گوشی داریم. اما توجه داشته باشید که این‌ها، تنها بر اساس مشخصات کاغذ هستند.

طراحی و کیفیت ساخت

کدام گوشی بهترین طراحی را در اختیار دارد؟ پاسخ این سؤال، رابطه مستقیمی با سلایق شما دارد. همه از ناچ بزرگ آیفون‌ها استقبال نمی‌کنند. اما این یک ترند در آیفون‌ها محسوب می‌شود. در همین حین، کیفیت ساخت آیفون ١٣ پرو مکس به دلیل استفاده از فریم استیل ضد زنگ و قاب پشتی با محافظ Ceramic Shield بیشتر است. در همین حین، گلکسی اس ٢١ اولترا دارای قاب پشتی با محافظ گوریلا گلس ویکتوس و فریم آلومینیومی است.

هر دو دستگاه، از استاندارد IP68 بهره می‌برند. آیفون ١٣ پرو مکس، تا عمق ۶ متر در زیر آب دوام می‌آورد. این میزان در نماینده سامسونگ، به تنها ١.۵ متر می‌رسد. شایان ذکر است که آیفون ١٣ پرو مکس، خوش دست‌تر و نازک‌تر است. اما نسبت به Galaxy S21 Ultra وزن بیشتری دارد. حاشیه‌های اطراف نمایشگر گلکسی اس ٢١ اولترا نیز کم‌تر است و طراحی آن به روزتر است.

نمایشگر

هر دوی این پرچمداران، مجهز به نمایشگری حیرت آور هستند. بنابراین، با انتخاب هر کدام از این گوشی‌ها، تجربه کاربری با کیفیتی را از نمایشگر به دست خواهید آورد. گلکسی اس ٢١ اولترا، دارای نمایشگری با قابلیت نمایش محتوای +HDR10، فناوری LTPO با رفرش ریت متغیر ١٢٠ هرتزی، وضوح +QHD و پشتیبانی از قلم S-Pen مانند سری گلکسی نوت است. نکته مهم، وجود حسگر تشخیص اثرانگشت در این گوشی است که نماینده اپل از آن بی بهره است. از سوی دیگر، آیفون ١٣ پرو مکس دارای نمایشگر ۶.٧ اینچی از نوع OLED با وضوح ٢,٧٧٨×١,٢٨۴ است.

رفرش ریت این آیفون، برای اولین بار به ١٢٠ هرتز افزایش یافته است. تأمین کننده پنل نمایشگر آیفون ١٣ پرو مکس، سامسونگ بوده است. آیفون ١٣ پرو مکس از قلم S-Pen و حسگر تشخیص اثرانگشت بهره نمی‌برد. اما در عوض، از حسگر تشخیص چهره سه بعدی FaceID برخوردار است.

پلتفرم و قدرت سخت افزاری

به طور قطع و بدون مقدمه چینی، آیفون ١٣ پرو مکس از قدرت و سرعت بیشتری بهره ور است. این برتری، به لطف وجود تراشه قدرتمندتر Apple A15 Bionic و بهینه سازی بیشتر iOS 15 به ارمغان آمده است. هرچند که از این نظر، آیفون رقیب Galaxy S22 محسوب می‌شود. درست است که Galaxy S21 Ultra از نسخه‌ای با ١۶ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد. اما بهینه سازی iOS به قدری بوده است که حتی با میزان حافظه رم بسیار کم‌تر، نماینده اپل مشکل خاصی در مدیریت حافظه رم ندارد.

نکته دیگر، وجود نسخه‌ای از آیفون ١٣ پرو مکس با ١ ترابایت حافظه داخلی است. این میزان در گلکسی اس ٢١ اولترا، به ۵١٢ گیگابایت می‌رسد. پرچمدار سامسونگ، به صورت پیش فرض با اندروید ١١ عرضه شده است و سه به روزرسانی اساسی اندروید را نیز دریافت خواهد کرد. در کنار آن، آیفون ١٣ پرو مکس با iOS 15 روانه بازار می‌شود.

سیستم دوربین

اگر عکاسی برای شما خیلی مهم است، گلکسی اس ٢١ اولترا امکانات و ویژگی‌های بیشتری را در اختیار شما قرار می‌دهد. در کنار دوربین اصلی ١٠٨ مگاپیکسلی با سنسور جذاب ISOCELL HM3، شما قابلیت ثبت عکس‌هایی با زوم ١٠ برابر اپتیکال و فیلم برداری 8K را خواهید داشت. در مقابل، کیفیت فیلم برداری آیفون ١٣ پرو مکس بیشتر است. قابلیت‌های مربوط به زوم این گوشی، در حد گلکسی اس ٢١ اولترا نیستند و حداکثر قابلیت زوم ٣ برابری اپتیکال در این گوشی موجود است. برای مقایسه نهایی کیفیت دوربین این دو گوشی، باید منتظر تست‌های نهایی بمانیم.

باتری و سیستم شارژ

ظرفیت باتری پرچمدار سامسونگ، بیشتر از پرچمدار کوپرتینویی‌ها است. اما با توجه به بهینه سازی‌های مختلف و تراشه بهبود یافته‌تر، انتظار می‌رود که آیفون ١٣ پرو مکس عمر باتری در حد این گوشی یا بهتر از آن را داشته باشد. سرعت شارژ نیز در این گوشی‌ها مشابه یکدیگر است. اما توان شارژر سیمی نماینده سامسونگ، ٢۵ وات است. در عوض، آیفون ١٣ پرو مکس از فناوری MagSafe پشتیبانی می‌کند. به وسیله این فناوری، می‌توان از اکسسوری‌های مختلف این اکوسیستم از جمله باتری پک‌های مگ سیف استفاده کرد.

قیمت گذاری

اپل در اروپا و ایالات متحده آمریکا، به ترتیب برچسب قیمتی ١,٢۴٩ یورویی و ١,٠٩٩ دلاری را بر روی iPhone 13 Pro Max قرار داده است. قیمت Galaxy S21 Ultra نیز با افت مواجه شده است و در اروپا به ١,٠٢٠ یورو و در آمریکا به ٧٩۵ دلار رسیده است. در کل، برنده مشخصی در این نبرد وجود ندارد. انتخاب نهایی، بر عهده شماست. در نتیجه بهتر است انتخاب بین این دو را به شما بسپاریم.

گلکسی اس ٢١ اولترا

نقاط قوت:

– نمایشگر بزرگ‌تر و کم حاشیه‌تر

– پشتیبانی از S-Pen

– امکانات بیشتر دوربین و زوم ١٠ برابر اپتیکال

نقاط ضعف:

– وزن و ضخامت زیاد

آیفون ١٣ پرو مکس

نقاط قوت:

– کیفیت ساخت بالا

– فناوری MagSafe

– قدرت سخت افزاری بالا

نقاط ضعف:

– قیمت

نظر شما در مورد این مقایسه از آیفون ١٣ پرو مکس و Galaxy S21 Ultra چیست؟ به نظر شما برنده اصلی مقایسه آیفون ١٣ پرو مکس و گلکسی اس ٢١ اولترا کدام گوشی است؟

اشتراک در
اطلاع از
20 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
tahersib

سلطان بلامنازع S21 ultra ـی کبیر
واقعا با این اخباری که از s22 به گوش میرسه همچنان پرچمدار آندرویدی‌ها در سال آینده خواهد بود!!

m.b

چالتون میشناسی؟

Auroro

دهنت سرویس مصطفی پاچیدم پارههه

روح اوس جواد در جسم تو وجود داره..!

AŁɪ

مقایسه باید با نسل جدید سامسونگ صورت بگیره.

Farcry

کلا زمان معرفی آیفون ها و سری اس سامسونگ جوری هست که بین معرفی اونها ۶ ماه فاصله داره ولی خب سری نوت هم همیشه این موقع ها معرفی میشد.
الان اس ۲۱ الترا ۷ ماه پیش معرفی شده.اگر امسال سامسونگ نوت ۲۱ الترا رو معرفی می‌کرد مقایسه ۱۳ پرو مکس با اون جذاب میشد

جای نوت خیلی خیلی خالیه
از اون طرف هم سری تاشو هم به جز سخت افزار و لولا و نمایشگر در مقابل آیفون هیچ حرفی واسه گفتن ندارن.

ممد بمولا

از لحاظ قدرت پردازشی و باتری پرچمدار سامسونگ به هیچوجه نمیتونه به نماینده آیفون برسه
از لحاظ دوربین هم با توجه به اینکه تا الان مقایسه کامل و درستی انجام نشده نمیشه نظر قطعی داد ولی میشه گفت دوربین اصلی و التراواید آیفون میتونه بهتر باشه
درکل نمیشه برتری کامل به یکیشون داد چون اس21 الترا تفاوت قیمت محسوسی با آیفون داره و باید منتظر نسل بعدی اس باشیم که مقایسه کامل و درستی بینشون انجام بشه
قبلا سری نوت خدا بیامرز در نیمه دوم وجود داشت و مقایسه با آیفون رو راحت میکرد اما الان…

amir_galaxy

صد در صد گوشی خودم سلطان اس ۲۱ الترا

برید کانال mrwhoestheboss مقایسه دوربین اس ۲۱ الترا با ایفون ۱۳ پرومکس رو ببینید که اس ۲۱ الترا میبره از ایفون ۱۳ پرومکس.تازه دوجا قشنگ الکی مساوی اعلام کرد

اونم از رفرش ریت الکی ۱۳ پرومکس ک گندش در اومد

Farcry

سلام آره خود من بین همه کانال های مقایسه دوربین این کانال رو بیشتر از همه قبول دارم
و نزدیک ۹ میلیون هم سابسکرایب داره
البته فکر کنم شوخی میکنی 😊 چون این کانال به آیفون ۱۳ پرو‌مکس توی موارد مهم تری نسبت به گلکسی اس ۲۱ الترا امتیاز داده و برتر دونسته البته در مجموع اس ۲۱ الترا رو طبق امتیاز ها برتر دونسته چون مواردی مثل ویدیو اسلوموشن یا کیفیت صدا رو هر کدوم سه امتیاز حساب کرده بعد اون طرف عماسی در شب یا عکاسی در روز یا حتی ضبط ویدیو رو هم یک امتیاز حساب کرده!!
مثلا توی شب تفاوت کیفیت عکس های ۱۳ پرو مکس و اس ۲۱ الترا خیلی مشهوده
برتری های آیفون ۱۳ پرو‌مکس طبق این کانال
عکاسی پرتره – عکاسی در شب – فیلم برداری در روز و شب –

برتری های اس ۲۱ الترا طبق این کانال
زوم عکاسی (مخصوصا در حالت های دیجیتالی) – عکس سلفی – ویدیو اسلوموشن- ضبط صدا در ویدیو –
توی بقیه موارد هردو رو خوب توصیف کرده و برنده معلوم نکرده

Farcry

تصحیح : سه نه یک امتیاز عماسی هم نه عکاسی
چون مواردی مثل ویدیو اسلوموشن یا کیفیت صدا رو هر کدوم یک امتیاز حساب کرده بعد اون طرف عکاسی در شب یا عکاسی در روز یا حتی ضبط ویدیو رو هم یک امتیاز حساب کرده!! درواقع 4-3 اس 21 الترا نتیجه رو بررده

amir_galaxy

اتفاقا به نظرم چندجا در حق اس ۲۱ الترا اجحاف کرده.یکیش همون پرتره بود.واقعا عکسای اس ۲۱ الترا بهتر بود.یکیش بخش عکاسی بود،واقعا زردی ایفون هنوزم تو چشم میزنه و داینامیک رنج اس ۲۱ الترا بهتر بود همونطور ک خودشم گفت.اون عکس شبم که پشت طرف نور ۳ رنگ رو ساختمونه تیشرت سفید طرف تو عکس ایفون کامل زرد شده
همینطور صورتش

Farcry

اون زردی آیفون رو توی بعضی عکس ها در روز موافقم یه جاهایی به زردی میزنه
البته من جزییات رو گفتم که توی روز آیفون ۱۳ پرو مکس بهتر از اس ۲۱ الترا عمل کرده
درکل ضعف سری اس سامسونگ (الترا) در مقابل رقبا عکاسی در شب هست (یه مقدار هم عکاسی پرتره) که یه مقدار نسبت به رقبا ضعیفتر عمل میکنه اگر سامسونگ بتونه توی اس ۲۲ الترا عکاسی در شب رو بهبود ببخشه دیگه واقعا گوشی کاملی در تکاسی محسوب میشه چوم توی دوربین سلفی و ملموس تر توی زوم از رقباش بهتر عمل کرده

Farcry

مثلا توی دقیقه ۱۰ به بعد که عکاسی روز هست رو ببین. طبق عکس هایی که داره نشون میده این ویدیو جزییات و بافت ها توی آیفون ۱۳ پرو مکس بیشتره ولی آخر سر اومده هردو رو مساوی دونسته (احتمالا به خاطر لرزش گیر اپتیکال که جفته توی اس ۲۱ الترا بهتر عمل میکنه) ولی توی عکس های روز از دقیقه ۱۰ به بعد خودش داره میگه جزییات عکس آیفون ۱۳ پرو مکس بیشتره.
در کل هردو‌گوشی دوربین قوی دارن مخصوصا سامسونگ که توی زوم هم گوشی کاملی هست ولی باید منتظر تست های دیگه یوتوب و حتی دکزو هم موند

Farcry

نمیدونم چجوری میگی صد درصد دوربین اس ۲۱ الترا بهتره.بالاتر هم توضیح دادم
درمورد رفرش ریت هم گندی بالا نیومده خود اپل توضیح داده بود توی اپ های خود گوشی مثل گالری یا weather رفرش ریت میاد پایین و توی موارد دیگه مثل وبگردی و بازی بالاتر میره
درمورد رفرش ریت گوشی های اندرویدی توی بازی ها در مقابل آیفون ها هم توضیحات مفصله اینجا نمیگنجه فقط همین رو میگم که ۹۸ درصد بازی های گوگل پلی زیر ۶۰ فریم بر ثانیه روی گوشی ها حتی با رفرش ریت ۱۲۰ هرتزی اجرا میشن

هر کدومشون تو یه بخشی برتری دارن
یکی سخت افزار و طراحی
یکیم نمایشگر و دوربین
با وجود اینکه فاصله زمانی معرفی این دو محصول تقریبا ۶ ماه هست ولی بازم مقایسه خیلی سختیه
جالب اینجاست بعضیا میان با تعصب یه چیزی میگن که سامسونگ از آیفون بهتره یا برعکس ولی بازم نمیشه به خاطر متعصب بودن نظر داد چون هرکدوم یه ویژگی خاص خودشونو دارن و هر کدوم بسته به نرم افزار ( اندروید و Ios ) طرفدارشونو دارن.

s.h

https://www.phonearena.com/news/iphone-13-pro-and-pro-max-limit-third-party-apps-to-60Hz_id135299
این خبر هم کار کنید . ظاهرا بعد از تست ها مشخص شده اپل خیلی از برنامه هارو روی 60 هرتز قفل کرده ظاهرا حتی یکسری از برنامه های سیستمی هم روی 60 هرتز قفل شدن که البته ممکنه باگ هم باشه و بعدا رفع بشه یا اینکه برای افزایش شارژدهی اینکارو کرده باشه

afsoon

از نظر قدرت پردازشی و گرافیکی که آیفون ۱۳ پرو مکس یک سروگردن بالاتره .نمایشگر هم تقریبا باید تو یه رده باشند .دوربین هم مثل هم هستن ولی کفه ترازو به سمت اس بیست و یک الترا می‌ره چون زوم اپتیکال و دیجیتال به مراتب بهتری داره .طراحی هم هر دو خوبن .باطری هم در یه حد باید عملکرد داشته باشن .در هر صورت انتخاب بهتر انتخاب جدید تر هست و بهتره با اس ۲۲ الترا مقایسه انجام بشه .

Auroro

فک نکنم درکل هیچ پرچمدار اندروید امسال در برابر آیفون ۱۳ حرفی داشته باشه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️