حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر اثرانگشت 3D Sonic Sensor نسل ۲ کوالکام سازگار با نمایشگرهای منعطف رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 2 دیدگاه | کوالکام

امروز، کوالکام سنسور اثرانگشت نسل دوم خود را به نام 3D Sonic Gen 2 شناخته می شود را معرفی کرد. حسگر اثرانگشت 3D Sonic Sensor نسل ۲ کوالکام سازگار با نمایشگرهای منعطف رسما معرفی شده و راه را برای خلاقیت های بیشتر فرم فکتور تاشو یا رول شونده، باز می کند.

حسگر اثرانگشت 3D Sonic Sensor نسل ۲

بر خلاف بسیاری دیگر از فناوری های تشخیص اثرانگشت اپتیکال درون نمایشگر، کوالکام همچنان به فناوری اولتراسونیک دل بسته است. به این معنی که از امواج صوتی برای اسکن ویژگی های سه بعدی در اثر انگشت کاربر استفاده می کند.

اولین نسل سنسور سه بعدی سونیک کوالکام در سری های Galaxy S10 همراه با Note10 و بعدها در S20 و Note20 سامسونگ ارائه شد که عملکرد و قابلیت اطمینان آن اغلب سوال برانگیز بود. این با دقت و سرعت با سایر حسگر اثرانگشت های اپتیکال زیر نمایشگر تولیدکننده های چینی مانند OnePlus و Huawei مطابقت ندارد. به همین دلیل بسیاری از شرکت های چینی در حال حاضر از فناوری های اپتیکال سریعتر و دقیق تر (در مقابل اولتراسونیک) استفاده می کنند.

نسل بعدی حسگر اثرانگشت کوالکام 3D Sonic Sensor وعده می دهد 50٪ سریعتر از مدل قبلی خود و 77٪ بزرگتر باشد. یکی از نکات منفی در مورد سنسور نسل اول این بود که ناحیه فعال سازی کاملاً کوچک بود و یافتن دقیق اسکنر مشکل می شد.

برای مرجع، اسکنر نسل ۴ در ۹ میلی متر بود در حالی که سنسور جدید ۸ در ۸ میلی متر است و به سنسور اجازه می دهد 1.7 برابر اطلاعات بیومتریک بیشتری را بدست آورد. اندازه سنسور جدید در ناحیه اسکن زیر پنل فقط 0.2 میلی متر است و امکان ادغام اسکنرهای روی صفحه را بر روی صفحه های قابل انعطاف دستگاه های تاشو فراهم می کند. مشخصا شاید این بدان معناست که تاشوهای سامسونگ امسال از اسکنرهای نمایشگر استفاده می کنند.

کوالکام می گوید سنسور Sonic 3D 3D نسل دوم در اوایل سال 2021 در تلفن های هوشمند آغاز به کار خواهد کرد. شاید سامسونگ از این سنسور نمایشگر جدید در سری Galaxy S21 استفاده کند که انتظار می رود پنج شنبه معرفی شوند.

نظر شما درباره حسگراثرانگشت یکپارچه با نمایشگر چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
2 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

خیلیم عالیه اگه سرعتش خوب باشه استقبال میشه👍👍

Milad7

عالیست 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)