حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با ۲ دوربین تله، پشتیبانی از S Pen و تراشه ۵ نانومتری رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 26 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، سامسونگ

سامسونگ امروز خانواده گلکسی S21 را رسما رونمایی کرد. در این بین مدل Ultra همچنان بهترین پرچمداری است که سامسونگ در مقیاس تجاری می تواند آن را بسازد. باید بگویم که گلکسی اس ۲۱ اولترا سامسونگ با ۲ دوربین تله و تراشه ۵ نانومتری رسما معرفی شده است. البته Galaxy S21 Ultra از S Pen هم پشتیبانی می کند ولی باید جداگانه خریداری کنید. همچنین برخلاف سری نوت، فضایی درون بدنه برای قرار دادم قلم وجود ندارد.

گلکسی اس ۲۱ اولترا

گلکسی اس ۲۱ اولترا

گلکسی اس ۲۱ اولترا

سامسونگ نمایشگر گلکسی اس ۲۱ اولترا کمی کوچکتر از گلکسی اس ۲۰ اولترا انتخاب کرده است. اینجا با ما یک پنل ۶.۸ اینچی داریم که همچنان رزلوشن WQHD+ را حفظ می کند. امسال دو عضو دیگر خانواده گلکسی اس ۲۱ رزلوشن FHD+ دارند.

البته از نظر وزن و ضخامت باید گفت که گلکسی اس ۲۱ اولترا خیلی کم سنگین تر (۶ گرم) و ضخیم تر (۰.۱ میلی متر) است ولی در عرض و ارتفاع حدود ۰.۱ میلی متر جمع و جورتر شده است. اضافه شدن دیجیتایزر به بخش نمایشگر شاید یکی از دلایل باشد.

بدنه گلکسی S21 Ultra ترکیب شیشیه و فلز است. محافظه نمایشگر از شیشه گوریلا گلس ویکتوس استفاده شده و گواهی IP68 هم طبق انتظار اینجا وجود دارد.

نمایشگر گلکسی S21 Ultra

گلکسی اس ۲۱ اولترا

گلکسی اس ۲۱ اولترا

این پنل نمایشگر با نام Dynamic OLED 2X ارایه می شود. حتما می توانید که منظور سامسونگ از 2X همان رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است که ۲ برابر رفرش ریت عادی ۶۰ هرتز به شما می رود. این پنل در بخش رفرش ریت از دو عضو دیگر برتر است اما نه در زمینه حداکثر رفرش ریت. هر سه عضو خانواده گلکسی اس ۲۱ با رفرش ریت ۱۲۰ هزتر ارایه می شوند اما گلکسی اس ۲۱ اولترا می توانید رفرش ریت تطبیق پذیر بین ۱۱ تا ۱۲۰ هرتز را ارایه کند.

همچنین پنل گلکسی اس ۲۱ اولترا دو لبه خمیده بوده و دوربین سلفی درون سوراخ کوچک نمایشگر قرار دارد.

سامسونگ مدعی است که حداکثر روشنایی پنل نمایشگر حالا به ۱۵۰۰ نیت می رسد. این در مقابل پنل گلکسی اس ۲۰ که تا ۱۲۰۰ نیت روشنایی تولید می کرد، حدودا ۲۵ درصد می تواند روشن تر باشد. این حداکثر روشنایی در فضای خارجی بیشترین کاربرد را دارد. همچنین کنتراست پنل ۳.۰۰۰.۰۰۰:۱ است.

پشتیبانی از S Pen در گلکسی S21 Ultra

گلکسی اس ۲۱ اولترا

گلکسی اس ۲۱ اولترا

سامسونگ در نمایشگر مدل اولترا خانواده گلکسی S21 از دیجیتایزر شناساگر قلم که در سری نوت استفاده می کرد، استفاده کرده است. این یعنی که شما می توانید با قلم S Pen یا دیگر قلم های سازگار روی این گوشی ویژگی های قلم سری نوت را داشته باشید.

همانطور که گفتیم درون بدنه دستگاه جایی برای قلم در نظر گرفته نشده است و اگر بخواهید از آن استفاده کنید، شاید خریدن قاب مخصوصش که در کنار گلکسی S21 Ultra یک محفظه برای قلم ارائه می کند، ایده خوبی باشد.

فیلتر نور آبی بر اساس هوش مصنوعی

سامسونگ ویژگی دیگری را برای محافظت از چشم های کاربران بهبود داده است. آن ها فیلتر نور آبی مجهز به هوش مصنوعی را ارایه می کنند که در طول روز به صورت هوشمند میزان رنگ آبی را فیلتر می کند. به این صورت شما مثلا تا ظاهر هیچ فیلتر نور آبی ندارید، عصر مقداری دارید و شب حداکثر مقدار لازم برای راحتی چشم را خواهید داشت.

دوربین گلکسی اس ۲۱ اولترا

گلکسی اس ۲۱ اولترا

گلکسی اس ۲۱ اولترا

بدون شک سری اولترا خود را در بخش دوربین از دیگر اعضای خانواده متمایز می کنند. گلکسی S21 Ultra با دوربین چهارگانه به بازار ارایه خواهد شد. این ۱ دوربین بیشتر از دو عضو دیگر خانواده است که دوربین سه گانه دارند. همچنین جالب اینکه امسال هیچ کدام از اعضای این خانواده پرچمدار سامسونگ به دوربین ToF مجهز نیستند!

سامسونگ در گلکسی اس ۲۱ اولترا همانند گلکسی نوت ۲۰ اولترا از فوکس لیزری نیز بهره می برد تا در فوکس با دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی اصلی به مشکل نخورد.

پیش از پرداختن به مشخصات دوربین اصلی و سلفی گلکسی S21 Ultra اجازه بدهید درباره عکاسی 12bit HDR با هم صحبت کنیم. این یعنی ۶۴ برابر رنگ بیشتر ثبت خواهد شد و عکاسی RAW 12bit در حالت پرو به شما ارایه می شود.

گلکسی اس ۲۱ اولترا

گلکسی اس ۲۱ اولترا

بسیار خوب، دوربین اصلی گلکسی S21 Ultra رزلوشن ۱۰۸ مگاپیکسلی دارد. فوکس تشخیص فاز و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) از دیگر ویژگی های آن است. گشودگی دیافراگم f/1.8 و اندازه هر پیکسل ۰.۸ میکرومتر است. این دستگاه از ادغام ۹ پیکسل در ۱ پشتیبانی می کند که اندازه هر پیکسل را برای عکاسی پیش فرض ۱۲ مگاپیکسلی به ۲.۵ میکرومتر افزایش می دهد.

دوربین فوق عریض یک نمونه ۱۲ مگاپیکسلی با فوکس خودکار دوال پیکسل است. زاویه دید آن به ۱۲۰ درجه رسیده، گشودگی دیافراگم برابر f/2.2 و اندازه هر پیکسل ۱.۴ میکرومتر خواهد بود.

دوربین تله اول یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با فوکس دوال پیکسل خواهد بود. این دوربین هم از OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر پشتیبانی می کند. بزرگنمایی میان‌برد به عهده این دوربین است که می تواند ۳ برابر بزرگنمایی اپتیکال و بدون افت کیفیت تصویر (نسبت به دوربین اصلی) ارایه کند. اندازه هر پیکسل در حسگر تصویر این دوربین برابر ۱.۲۲ میکرومتر بوده و گشودگی دیافراگم لنز آن f/2.4 است.

دوربین تله دوم یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی با فوکس دوال پیکسل است که از نوع پریسکوپی در نظر گرفته شده است. این دوربین زوم دوربرد را انجام خواهد داد که ۱۰ برابر زوم اپتیکال بدون افت کیفیت تصویر (نسبت به دوربین اصلی) انجام می دهد. مشخصا این دوربین هم از OIS یا لرزشگیر اپتیکال تصویر بهره می برد و با f/4.9 به همراه اندازه پیکسل های ۱.۲۲ میکرومتری ارایه می شود.

دوربین سلفی گلکسی اس ۲۱ اولترا نسبت به ۲ عضو دیگر برتر بوده و رزلوشن ۴۰ مگاپیکسلی دارد.

همچنین فیلم برداری 8K برای دوربین اصلی و فیلم برداری 4K با نرم ۶۰ فریم برثانیه برای همه دوربین های قاب پشتی ویژگی قابل دکری است.

قابلیت های نرم افزاری

سامسونگ ویژگی های نرم افزاری جدید و بهبودیافته در نرم افزار دوربین دارد که به شما اجازه بهره وری حداکثری از این سخت افزار را می دهد. با تراشه بهتر که توانایی مدیریت همزمان دوربین ها را دارد، جابه‌جایی بین آن ها خیلی سریع تر و بهتر می شود.

به لطف همین ویژگی شما قابلیت Director S View را خواهید داشت که به صورت زنده نمای هر دوربین را به شما نشان می دهد تا از بین آن ها انتخاب کنید.

سامسونگ برای ثابت ماندن دوربین روی سوژه ای که در دوردست و زوم زیاد می خواهید از آن عکاسی کنید هم چاره ای اندیشیده و به کمک توان نرم افزاری و سخت افزاری تا حد ممکن آن را ثابت نگاه می دارد.

سخت افزار و نرم افزار گلکسی S21 Ultra

سامسونگ از تراشه ۵ نانومتری اگزینوس ۲۱۰۰ در برخی بازارها (مثل ایران) و اسنپدراگون ۸۸۸ کوالکام در برخی بازارها مثل امریکا برای خانواده گلکسی اس ۲۱ بهره می برد. این بخش در تمام دستگاه های خانواده یکسان است.

گلکسی اس ۲۱ اولترا

گلکسی اس ۲۱ اولترا

این پردازنده هسته جدید ARM با عملکرد بالا Cortex-X1 را ارایه کرده و آن را تا کلاک 2.9 گیگاهرتز ارایه می کند. در کنار آن سه هسته Cortex-A78 به علاوه چهار هسته Cortex-A55 قرار گرفته است. سامسونگ ادعا می کند که این پردازنده مرکزی در کارهای چند هسته ای 30 درصد سریعتر از Exynos 990 است.

بخشی از مزیت مربوط به فرآیند ۵ نانومتری پیشرفته تر این است که می تواند عملکرد را 10٪ افزایش دهد (در همان سطح مصرف انرژی) یا مصرف انرژی را 20٪ بهبود دهد. سامسونگ برای بهینه سازی مصرف انرژی پردازنده، پردازنده گرافیکی و سایر عناصر چیپست، فرمان دهنده چند IP را اجرا کرده است.

صحبت از روند کار شد و باید گفت امسال هر دو Exynos 2100 و Snapdragon 888 در کارخانه های 5 نانومتری EUV سامسونگ ساخته می شوند. این بدان معنی است که هیچ یک از چیپست ها از مزایای مربوط به فرآیند متفاوت برخوردار نیستند.

در بخش پردازنده گرافیکی یا GPU از تراشه جدید Mali-G78 با 14 هسته استفاده می کند. این شرکت ادعا می کند 40٪ افزایش عملکرد دارد. NPU سه هسته ای از معماری جدیدی استفاده می کند و به 26TOPS می رسد. به اندازه کافی جالب که کوالکام همچنین 26 TOPS را برای اسنپدراگون ۸۸۸ خود ادعا می کند. طراحی جدید در مقایسه با نسل های قبلی بازده انرژی را دو برابر می کند.

اگزینوس ۲۱۰۰

اگزینوس ۲۱۰۰

پردازنده سیگنال تصویر جدید (ISP) در Exynos 2100 از دوربین هایی با سنسورهای حداکثر 200 مگاپیکسلی پشتیبانی می کند (و این دوربین ها در راه هستند). از این بهتر ان که می توان آن را به شش سنسور مجزا متصل کرد و همزمان از چهار حسگر آنها پردازش کرد (اسنپدراگون ۸۸۸ فقط سه جریان را مدیریت می کند).

چند دوربین و فریم پردازنده (MCFP) می تواند داده های تصویر را از چندین دوربین برای بزرگنمایی با کیفیت بهتر و عکس های بسیار گسترده اادغام کند. NPU نیز استفاده می شود، صحنه را تجزیه و تحلیل می کند، چهره ها و اشیا را تشخیص می دهد تا بتواند تنظیمات بهینه را انتخاب کند.

سرانجام ، این اولین تراشه پرچمدار Exynos با مودم 5G یکپارچه است. اگزینوس 980 و 1080 مودم های یکپارچه ای نیز دارند، اما آنها قطعات پرچمدار ​​نیستند. این مودم می تواند به سرعت دانلود 7.35 گیگابیت بر ثانیه در شبکه mmWave و 5.1 گیگابیت بر ثانیه در شبکه زیر 6 گیگاهرتز برسد که با Exynos 990 مطابقت دارد.

حافظه داخلی گلکسی اس ۲۱ اولترا از ۱۲۸ گیگابایت آغاز و گزینه های ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت را هم ارایه می دهد. حافظه رم ۱۲ یا ۱۶ گیگابایت خواهد بود.

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری دستگاه با نسل قبلی تفاوتی ندارد و به لطف تراشه کم مصرف تر احتمالا عمر بهتری را ارایه کند.

پشتیبانی از UWB

سامسونگ در گلکسی اس ۲۱ اولترا و گلکسی اس ۲۱ پلاس از فناوری UWB استفاده می کند که به این دستگاه ها امکان استفاده از Smart Tag سامسونگ را می دهد.

سامسونگ گلکسی اس ۲۱ اولترا از Wi-Fi 6E بهره می برد، بنلدگوهای استریو دارد، گواهی ضد آب بودن IP68 را ارایه می کند و در نهایت بهترین عملکرد را برای خانواده گلکسی اس ۲۱ به همراه دارد.

نظر شما درباره گلکسی اس ۲۱ اولترا چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
26 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

قبلاً آنلاین پوشش داده میشد که… 🤔 چه بی صدا…
گوشی خوبیه… من فکر میکردم قیمتش کمتر باشه… 🤔

Chalton

به به چه زیباست 👏👍شاهکار جدید از سامسونگ
واقعاً همه چی تمومه
طراحی و صفحه نمایش و دوربین عالی ❤️
فقط مسخره بازی جدید بدون شارژر و هندزفری واقعا دیگه دارن شورشو در میارن

m.b

میگم اکانت فیکای سایت از کجا اومدن…
😂🙄

Mahdi

فیک من دوسال اینجارو دنبال میکنم ولی عضو نشده بود یه ماهم عضو بودم ولی پیام نمیدادم

Dr.Nazer

چیز خیلی هیجان‌انگیز و جدیدی نداشت اکثر مشخصاتش هم لو رفته بودن ولی در کل گوشی خیلی خوبیه…

m.b

چقدر نظرت شبیه منه… 😍
شما اهل کجایی؟ 🤔

Dr.Nazer

اهواز 👻😂

m.b

دوره… 😢

A.R.P

طراحیش بهتر از عکس های لو رفته به نظر میاد.
هر دو رنگش هم خوبه مخصوصا Phantom Silver
قیمتش هم مناسبه
ولی نباید Micro SD و شارژر رو حذف می کرد.

TheFreeCritic

قلم تو جعبه هست ؟

Mahdi

به نظرت سامسونگ میزاره

Mahdi

به نظرت سامسونگ میزاره🤔🤔

AŁɪ

اگه بخوام نظرمو بگم ، خشگل ترین شیک ترین پرچمدار تا به امروز هست ..
مشخصاتشم عالیه رنگاشم خیلی دوست دارم .
برای اولین بار آفرین سامسونگ 👌💙😍

Mahdi

یعنی میتونم بگم فوق‌العاده هست ، واقعا عاشقش شدم ، امیدوارم اگزینوس ۲۱۰۰ نا امیدم نکنه

AŁɪ

زومش ۱۰ برابر اپتیکال هست با 240mm دقیقا مشابه هواوی …

pooria

موبایل های بسیار خوبی هستند منتها من نمیفهمم سامسونگ چرا اینقد بین نسخه اولترا با نسخه های دیگه تفاوت میزاره 😕🤦‍♂️ بهترین حالات اینه همون مشخصات باشه با 2 سایز متفاوت مثل سری های قبل 😐

meiyou

فقط ای کاش باتری بزرگتری داشت

V800B

از موتوری جنس نگیر دلبندم

afsoon

پرچمدار قابل قبولی هست

Naranj

هر سه مدل پنل اداپتیو دارند نه فقط اولترا
۰۰۰
هم رنگها زیبا هستند و هم قیمت عالی
کجان اونایی که میگفتن ۱۴۰۰ دلار و..
مدل پایه ۸۰۰ دلار و اولترا ۱۲۰۰ دلار

Dr.Nazer

بک‌پلین مدل عادی و پلاس LTPSئه و می‌تونن رفرش‌ریت رو از ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز به طور خودکار تنظیم کنن.
اما بک‌پلین مدل الترا LTPOئه و می‌تونه رفرش‌ریت رو از بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز جا‌به‌جا کنه.
قیمت هم آره واقعاً عالیه خصوصاً نسبت به سری اس ۲۰…

Taha

مشخصات عالی داره ولی طراحیش به دلم ننشست

OMID33
نیما عرفانی

✓https://youtu.be/KnKsvFOwN8w
✓https://youtu.be/LjzkSwyRoxY
✓https://youtu.be/lvV3jSLYK8A

ali karimi

سلام، گوشی های خیلی زیبایی هستند ولی من هرجا میبنم فقط در مورد اولترا صحبت میکنن پس بقیه چی، چیدمان دوربینهاش و طراحیشم قشنگه وای طراحی شیامی11پرو هم قشنگه منظورم طرحوچیدمان دوربین های عقبشه، بعدش بقول دوستان اخه این چه مسخره بازیه اینا یاد گرفتن، خدا لعنتت کنه اپل، اخه این چه کاریه به مردم یاد میدی، شارژر همراه گوشی نیست خب این جه معنی داره، حالا قلم به کنار، اینام شدم مثل سایپا خودمون، پرایدو اول سیستم صوتیشو برداشتن، بعدش زه روی درشو، انیدوارم فقط تو ایران قیمتهای خوبی داشته باشنو قیمت فضایی نباشن، تا 24نهایت 25 باشه خوبه میگیرم وگرنه میرم سراغ میت 30پرو یا mi 10pro

Milad7

انتظار داشتم اندازه صفحه نمایش 7 اینچ باشه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)