حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی اسمارت تگ سامسونگ برای ردیابی تقریبا همه چیز، رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | سامسونگ

در سایه معرفی گلکسی اس ۲۱ اولترا، گلکسی اس ۲۱ و گلکسی اس ۲۱ پلاس و البته گلکسی بادز پرو، سامسونگ محصول جدید دیگری را نیز عرضه کرد که Galaxy SmartTag نام دارد. گلکسی اسمارت تگ سامسونگ برای ردیابی تقریبا همه چیز، رسما معرفی شده است و اینجا می خواهیم کمی درباره آن صحبت کنیم.

گلکسی اسمارت تگ سامسونگ

امروز سامسونگ یک ابزار کوچک بلوتوث را معرفی می کند که می توانید برای قرار دادن همراه با مواردی با اهمیت بالا از آن استفاده کنید و در خیلی از شرایط از گم شدنش نگران نباشید. این محصول Galaxy SmartTag نام دارد و از 29 ژانویه عرضه می شود. این محصول با قیمت 29.99 دلار فروخته می شود، اما این احتمال وجود دارد که افرادی که یک گوشی Galaxy S21 را خریداری می کنند بتوانند آن را به عنوان هدیه هم بگیرند (در طرح های خاص). سامسونگ همچنین در صورت خرید بسته های ۲ یا ۴ عددی به شما تخفیف می دهد.

گلکسی اسمارت تگ

گلکسی اسمارت تگ

سامسونگ Galaxy SmartTag تقریباً شبیه یک کاشی کوچک است. این محصول یک دانگل بلوتوث کم انرژی (BLE) است که آن را از طریق یک حلقه به محصول مورد نظر خود متصل می کنید. از طریق برنامه SmartThings سامسونگ با یک تلفن هوشمند جفت می شود که می تواند آخرین مکان شناخته شده آن را روی نقشه نشان دهد. وقتی در حال جستجو برای آن هستید، برنامه SmartThings بسته به قدرت سیگنال BLE می تواند یک نشانگر مجاورت را نشان دهد و می توانید روی یک دکمه ضربه بزنید تا برچسب صدای دزدگیر را منتشر کند.

هر چند یک تصمیم عجیب وجود دارد آن این است که سامسونگ می گوید SmartTag فقط با دستگاه های Samsung Galaxy کار خواهد کرد. اگر تلفن اندرویدی دیگر یا iPhone داشته باشید کار نمی کند.

برخلاف شایعات AirTags اپل، اینجا Galaxy SmartTag سامسونگ از Ultra Wideband یا فناوری UWB پشتیبانی نمی کند. یکی از ویژگی های UWB کمک به اشیا بری یافتن یکدیگر در فضا است، بنابراین شما می توانید داده های بیشتری نسبت به دقت یک متر اندازه گیری کنید. این نیز عجیب است، زیرا سامسونگ UWB را در تلفن های خود گنجانده است اما هنوز در زمینه استفاده از آن رادیویی کارهای زیادی انجام نداده است.

سامسونگ می گوید که نسخه UWB دستگاه به نام Smart Tag Plus در اواخر امسال وارد بازار می شود و قیمت آن 39.99 دلار خواهد بود. هم اسمارت تگ عادی و هم اسمارت تگ پلاس در بسته های چندتایی با تخفیف ارایه می شوند.

فناوری UWB یا Ultra Wideband چیست؟

بزرگترین بازنده احتمالی همه اینها ردیاب Tile است که قبلاً اپل را به داشتن رفتارهای ضد رقابتی متهم کرده است. سامسونگ همچنین با تولید یک محصول مستقیم رقابتی، می تواند فشار بیشتری به این شرکت وارد کند.

روزگاری، همه هدفون های بلوتوث بدون توجه به اینکه از چه گوشی استفاده می کنید تقریباً یکسان کار می کردند، اما اخیراً هم اپل و هم سامسونگ در صورت خرید یکی از هدفون های خود، ویژگی های سفارشی را فعال می کنند. به نظر می رسد ممکن است در آینده ای نه چندان دور همین روند در مورد دستگاه های ردیابی نیز اعمال شود. این یعنی اعمال سیاست های ضدرقابتی که خوب نیست.

نظر شما درباره گلکسی اسمارت تگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

این به درد بخوره!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)