حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اسنپدراگون ۴۸۰ به عنوان ارزان ترین تراشه 5G کوالکام رسما معرفی شد

نوشته

3 سال قبل | 11 دیدگاه | پردازشگرها، کوالکام

تقریبا خیلی ناگهانی تراشه Snapdragon 480 رونمایی شد. تنها چند ساعت پیش از معرفی یک شایعه غیرقطعی وجود داشت و حالا اسنپدراگون ۴۸۰ به عنوان ارزان ترین تراشه 5G کوالکام رسما معرفی شد. این تراشه اولین نمونه 5G در سری ۴۰۰ تراشه های اسنپدراگون کوالکام است. به این ترتیب رقابت با تراشه های 5G دایمنسیتی مدیاتک قوی تر خواهد شد.

اسنپدراگون ۴۸۰

کوالکام رسما Snapdragon 480 5G را معرفی کرده است. این جدیدترین پردازنده این شرکت با قابلیت 5G و اولین تراشه در سری ۴۰۰ اسنپدراگون است که این ویژگی را دارد. سری ۴۰۰ معمولا در دستگاه های اقتصادی اندرویدی موجود است که بسیار ارزان تر از پرچمدارها هستند و 5G را با قیمت حتی ارزان تر در اختیار کاربر می گذارد.

اسنپدراگون ۴۸۰

اسنپدراگون ۴۸۰

خبر تراشه 5G سری ۴۰۰ ابتدا در نمایشگاه IFA 2020 مورد صحبت قرار گرفت، اما معرفی امروز اولین جزئیات واقعی پردازنده جدید را ارایه کرده است. اسنپدراگون ۴۸۰ از یک مودم Snapdragon X51 یکپارچه با پشتیبانی از شبکه های mmWave و sub-6GHz پشتیبانی می کند.

افزودن 5G به سری ۴۰۰ می تواند یکی از بزرگترین عواملی باشد که باعث می شود استاندارد نسل بعدی شبکه در دسترس کاربران جهان قرار گیرد. در حال حاضر، قیمت اکثر تلفن های 5G به 500 دلار می رسد (البته منبع این خبر امریکایی است و به موبایل های 5G حدود ۲۰۰ دلاری از چین خیلی تسلط ندارد). این فناوری عموماً به تلفن های میان رده و پرچمدار محدود می شود. اما کوالکام با افزودن آن به سری ۴۰۰ اسنپدراگون، این امکان را برای تولیدکنندگان فراهم کرده است تا بتوانند به راحتی 5G را در ارزان ترین گوشی های خود در محدوده 125 تا 250 دلار اضافه کنند. این بدان معناست که ممکن است سال 2021 سالی باشد که تلفن های 5G با قیمت واقعا ارزان وارد بازار می شوند.

مشخصات Snapdragon 480

مشخصات Snapdragon 480

اما تراشه Snapdragon 480 فقط به دلیل پشتیبانی از 5G جالب نیست. این تراشه همچنین قول می دهد جهشی عظیم در عملکرد نسبت به نسل قبلی خود یعنی اسنپدراگون 460، ارائه دهد. به طور مشخص، کوالکام می گوید که اسنپدراگون 480 باید دو برابر عملکرد بهتر نسبت به نسل قدیمی در بخش های پردازنده مرکزی (CPU) و پردازنده گرافیکی (GPU) داشته باشد. همچنین این تراشه با 70 درصد بهبود برای کارهای AI همراه است. این ها به طور خاص، از طریق پردازنده های گرافیکی Adreno 619 در کنار هسته پردازشی Kryo 460 در CPU و پردازنده Hexagon 686 جدید ممکن شده است.

تراشه ۸ نانومتری با پشتیانی از نمایشگر ۱۲۰ هرتز

همچنین چندین ویژگی وجود دارد که از محصولات برتر با تراشه Snapdragon کسب شده و برای اولین بار در تراشه اقتصادی این شرکت دیده می شوند. اسنپدراگون 480 اولین تراشه سری ۴۰۰ است که از فرایند ۸ نانومتری استفاده می کند. همچنین اولین نمونه در نوع خود با پشتیبانی از Quick Charge 4 Plus و همچنین پشتیبانی از پنل های FHD+ با رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است.

این تراشه برای اولین بار تصاویر 64 مگاپیکسلی را در خانواده خود ثبت می کند و اولین بار که ISP سه گانه را برای یکپارچه سازی دوربین سه گانه در این رده قیمتی ارایه می کند. این یعنی دستگاه مجهز به این تراشه می تواند سه عکس را از ۳ دروبین به صورت همزمان ثبت کند.

باید توجه داشته باشید که هیچ یک از اینها ویژگی های جدیدی نیستند، اما برای دستگاه های اقتصادی بسیار ارزشمند هستند.

نظر شما چیست؟ تراشه اسنپدراگون ۴۸۰ را می پسندید؟ آن را با نمونه های اقتصادی سری دایمنسیتی مدیاتک چطور مقایسه می کنید؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
APPLE IDEVICE

مشخصات و همچنین قابلیت 5g فوق‌العاده است که تقریباً قدرت گرافیکی نزدیک به ۷۶۵g داره!
پ.ن:ارزش خرید نوکیا ۸.۳ (به جز قابلیت ۵g ،دوربین و ظاهر بی رقیب) با خاک یکسان شد😄!

APPLE IDEVICE

همچنان به یاد HTC هستیم!

APPLE IDEVICE

اقای عطایی تارنما یک ویژگی رو نداره!
اینکه وقتی در نظرات روی نمایه فرد ضربه می‌زنیم به پروفایل شخص هدایت بشیم!
واقعا جای خالی این ویژگی دیده میشه.

Taha

روی نمایه دستتو نگه دار بعد چند تا گزینه میاد که یکیش هست باز کردن تصویر. اونو بزن.

eftekharifar

خیلی هم خوب
این که پایین رده ها هم به 5G مجهز بشن عالیه

ممد بمولا

از هر لحاظ عالیه
قدرتش بیشتر از اسنپ دراگون 675 هست و میتونه رو گوشی های زیر 130 دلار استفاده بشه
فوق العاده هست!

pooria

خوبه ولی ایران که حالا حالا ها بدرد نمیخوره

Mahdi

من که اینو به چیپست های میانرده شرکت های دیگه ترجیح میدم عالیه از هر نظر ، گوشی پایینرده فایوجی گرافیک آدرنو ۶۱۹ و isp سه گانه داره دیگه چی میخوای

mbazzaz81

همچنان منتظریم تجهیزات 5g نصب کنن شاید به سرعت 3جی رسیدیم😂

Milad7

خوراک گوشی های اقتصادی شیائومی هستش

ali karimi

اول که تیتر خبرو میخونه ادم میگه این چیپست چی میخواد باشه که حالا 5جی میخواد بشه، بعدش که مشخصاتو میخونی میبنی یه چیپست خیلی خیلی خوبیه، والا8نانومتری، ساپورت صفحه نمایش تا120هرتز، isp3گانه، 5جی،وچندمورد دیگه، که برای گوشیهای پایین رده خیلی عالیه، موفق باشید

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)