حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آموزش فعال کردن Apple ProRAW در آیفون 12

نوشته

3 سال قبل | یک دیدگاه | آموزش و راهنمایی

اپل هفته گذشته آپدیت iOS 14.3 را معرفی کرد و مجموعه ای از موارد جدید را به سیستم عامل محبوب iOS اضافه کرد. از جدیدترین قابلیت های این آپدیت برنامه +Fitness  و فرمت تصویر جدید اپل به نام ProRAW است. اما به واقع فرمت تصویر ProRAW چیست و چه کارایی دارد و چگونه باید از آن استفاده کرد؟ در این مقاله همه چیزهایی که باید در مورد نحوه فعال کردن و طریقه استفاده از قالب تصویر جدید Apple ProRAW در آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس بدانید آورده شده است. با ترنجی همراه باشید.

فرمت جدید ProRAW اپل در آخرین روزهای سال میلادی 2020 با انتشار iOS 14.3 در آیفون 12 پرو و ​​آیفون 12 پرو مکس برای اولین بار ارائه شد.

به طور پیش فرض، قالب جدید تصویر Apple ProRAW فعال است اما می توانید برای فعال سازی آن به تنظیمات گوشی مراجعه کنید، که بعداً در مورد آن صحبت خواهیم کرد. بنابراین واقعاً ProRAW چیست و چه تفاوت هایی را ایجاد می کند؟ آیا باید انتظار تفاوت زیادی در کیفیت تصاویر داشته باشیم؟ بیایید از ابتدا شروع کنیم تا ببینیم قالب تصویر Apple ProRAW چیست و چگونه باید این ویژگی را در iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max جدید خود فعال و استفاده کنیم.

 

اپل pro raw

اپل pro raw

 

قالب جدید تصاویر ProRAW اپل چیست؟

 اپل proraw چیست؟

اپل proraw چیست؟

 

در واقع ProRAW اساساً قالب تصویر جدید اپلاست که داده های بیشتری را در مقایسه با قالب استاندارد HEIC در خود نگهداری می کند. با این وجود رایج ترین قالب تصویری که گوشی ها و اکثر دوربین ها از آن استفاده می کنند JPEG است. JPEG یک قالب رایج و شناخته شده است زیرا توانایی فشرده سازی داده ها و کاهش اندازه عکس ها را دارد بدون اینکه کیفیت عکس را آن چنان کاهش دهد. قالب HEIC اپل ضمن حفظ بهتر کیفیت تصویر و حفظ جزییات بیشتر تصویر، کاهش اندازه و حجم عکس را نیز انجام می دهد.

با این حال، وقتی نوبت به ویرایش تصاویر می رسد، قالب JPEG و HEIC مقدار جزییات و داده های تصویر را به اندازه RAW ذخیره نمی کنند. از این رو، بیشتر عکاسان ترجیح می دهند از فرمت تصویر RAW برای افکت دادن به تصاویر با استفاده از نرم افزارهای ویرایش عکس و حفظ جزییات استفاده کنند. در واقع فرمت RAW داده ها و اطلاعات فیلتر نشده را از دوربین می گیرد و عکاس قدرت مانورزیادی دارد تا بتواند خروجی دلخواه خود را بگیرد. می توانید از ابزارهای ویرایش برای روتوش آسمان یا تنظیم رنگ ها برای واقعی ترین حالت ممکن استفاده کنید. با این حال، یک نکته در رابطه با فرمت RAW وجود دارد و اینکه این فرمت حجم و فضای بیشتری نسبت به دو فرمت دیگر اشغال می کند. طبق گفته اپل، عکس هایی که با فرمت ProRAW  ذخیره می شوند 10 تا 12 برابر بیشتر از قالب های JPEG یا HEIC حجم دارند.

 

اپل proraw

اپل proraw

پیش از این، کاربران iOS می توانستند برای گرفتن عکس هایی با فرمت RAW، برنامه های شخص ثالث را در آیفون های خود دانلود و استفاده کنند. با این حال، اکنون که Apple ProRAW با iOS 14.3 اینجا است و دیگر نیازی به آن برنامه ها ندارید. این ویژگی در برنامه دوربین اصلی تعبیه شده است و همچنین از ویژگی های پردازشی عکاسی اپل بهره می برد. برخی از این ویژگی ها شامل Deep Fusion ، Smart HDR ، کاهش نویز و موارد دیگر است. بنابراین شما در واقع می توانید به ثبت و عکس برداری با جزییات زیادی بپردازید و سپس با برنامه های ویرایش تصویر توانایی مانور بسیار زیادی بر روی آن ها را دارید. عکسهای RAW اساساً تصاویر پردازش نشده مستقیم از دوربین هستند. بنابراین ProRAW اپل دقیقاً عکس های خام و پردازش نشده نیست و از الگوریتم محاسباتی اپل عبور کرده است.

 

چگونه قابلیت ProRAW را در آیفون 12 پرو فعال کنیم؟

قالب تصویر ProRAW اپل با iOS 14.3 معرفی شد و فقط برای آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس در دسترس است. این ویژگی برای مدل آیفون 12 و مدل های پایین تر کار نمی کند. اگر می خواهید فرمت ProRAW را در iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max خود فعال کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که به جدیدترین نسخه iOS 14.3 به روزرسانی را انجام دهید. پس از انجام این کار، دستورالعمل های ذکر شده در زیر را دنبال کنید:

پس از بروزرسانی گوشی iPhone 12 Pro به iOS 14.3، به تنظیمات گوشی بروید.

در لیست تنظیمات بر روی دوربین کلیک کنید.

کیفیت دوربین آیفون

کیفیت دوربین آیفون

بر روی گزینه اول Formats کلیک کنید.

اپل پرو راو

اپل پرو راو

Apple ProRAW را مطابق تصویر زیر فعال کنید.

فعال کردن apple proraw

فعال کردن apple proraw

دوربین گوشی را باز کنید و بر روی RAW کلیک کنید.

apple proraw

apple proraw

کار تمام است. این همه کاری است که شما باید انجام دهید تا فرمت Apple ProRAW را در آیفون 12 پرو و آیفون 12 پرو مکس فعال کنید. وقتی آیکون RAW زرد شد ، به این معنی است که هر عکسی که می گیرید در قالب ProRAW ثبت می شود. اگر می خواهید به قالب JPEG یا HEIC برگردید، دوباره بر روی نماد RAW ضربه بزنید.

 

از آنجایی که فضای ذخیره سازی در آیفون برای بسیاری از افراد کم و محدود است، توصیه نمی کنیم هر عکس را در قالب ProRAW بگیرید. چرا که ProRAW قطعا بسیار سریعتر از سایر فرمت ها حافظه شما را پر می کند.

 

چه زمانی باید از قالب ProRAW استفاده کنیم؟

از آنجایی که عکس هایی که با فرمت ProRAW ذخیره می شوند فضای زیادی را اشغال می کنند، نباید آن را به طور مداوم روشن نگه دارید و مهم است که بدانید چه زمانی باید ProRAW را روی iPhone 12 Pro خود روشن کنید. از این رو طبق تجربیات ما ویژگی ProRAW را در شرایط تاریک بسیار خوب و مفید یافیتم. در برخی شرایط نوری ، شما حتی تفاوت را متوجه نمی شوید. از طرف دیگر ، اگر بعدها قصد ادیت و ویرایش عکس ها را دارید، به دلیل اینکه در فرمت ProRAW بسیار بیشتر دست تان باز است تا جزییات و تنظیمات بیشتری بر روی عکس انجام دهید حتما توصیه می کنیم که عکس ها را با این فرمت ذخیره کنید.

وقتی نور کم است ProRAW را روشن کنید زیرا بعداً به راحتی می توانید به وسیله برنامه های ویرایش تصاویر روشنایی عکس ها را افزایش دهید و پس از آن کنترل بیشتری بر روی جزییات عکس ها خواهید داشت. اساساً، وقتی قصد ویرایش حرفه ای عکس را دارید، باید ProRAW را روشن کنید. بله، می توانید قالب های JPEG و HEIC را نیز ویرایش کنید اما کنترل بسیار بیشتر جزئیات و رنگ ها و روشنایی و در نتیجه ویرایش حرفه ای عکس ها تنها با فرمت ProRAW در دسترس شما خواهد بود.

روشن کردن apple proraw

روشن کردن apple proraw

در نهایت ویژگی ProRAW اپل در آیفون بسیار قابل توجه است چرا که به عکاسان گوشی های هوشمند کنترل بسیار بیشتری بر آنچه عکاسی می کنند، می دهد. این یک فرمت جدید برای گوشی های هوشمند است که جزئیات بیشتری را در مورد داده های موجود در تصویر به شما می دهد. می توانید از داده ها و جزییات برای ویرایش تصاویر حرفه ای تصاویر استفاده کنید که در سایر فرمت ها غیرممکن است. البته همیشه به یاد داشته باشید که حجم عکس هایی که با فرمت ProRAW ذخیره می شوند بسیار زیاد است پس باید مدیریت خوبی بر روی حافظه آیفون تان داشته باشید.

 

در این مقاله سعی شد هر آن چه را که در رابطه با قابلیت Apple ProRAW  نیاز است که بدانید آورده شود. شما هم تجربه خودتان را با عکس های ProRAW در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

 

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Milad7

تنکیو وری مچ 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
رسول فروغی