حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اپل آیفون ۱۲ یا سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اف ای | TSL20

نوشته

3 سال قبل | 78 دیدگاه | اپل، موبایل

به آخرین مسابقه سمت چپ جدول لیگ اسمارت فون ترنجی ۲۰۲۰ رسیده ایم. تا کنون سامسونگ، ردمی و هوآوی توانسته اند یک نماینده در دور بعدی داشته باشند. در اولین مسابقه سامسونگ توانست با گوشی تاشو خود اولین نماینده مینی اپل را از دور خارج کند. حالا دوباره آبی ها با نقره ای ها مسابقه دارند. این بار اپل آیفون ۱۲ یا سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اف ای قرار است به دور بعدی برسند. دو دستگاهی که تقریبا در یک رده قیمتی هستند اما راهبردهای نسبتا متفاوتی را دنبال می کنند. انتخاب محبوب ترین گزینه بین این ۲ دستگاه اما به اختیار شما و این رای گیری (در چهار پلتفرم مختلف اینستاگرام، توییتر، وب سایت و تلگرام) است.

اپل آیفون ۱۲ یا سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اف ای

گلکسی S20 FE و آیفون ۱۲ در یک رده قیمتی ارائه می شوند اما در بازار کشور ما گلکسی S20 FE واقعا “خیلی” ارزان تر از آیفون ۱۲ است. این دو دستگاه به نوعی پرچمدار اقتصادی هر دو برند هستند. اقتصادی تر شدن در آیفون ۱۲ شامل نمایشگر کمی پایین رده تر نسبت به مدل های پرو، دوربین ساده تر و تقریبا فقط همین هاست. در گلکسی S20 FE ما شاهد بدنه پلاستیکی هستیم و دوربین و نمایشگر نسبت به دیگر اعضای خانواده گلکسی اس ۲۰ کمی ساده تر هستند.

اجازه بدهید کمی درباره آیفون ۱۲ صحبت کنیم.

آیفون ۱۲

آیفون ۱۲

اندازه صفحه نمایش آیفون ۱۲ برابر ۶.۱ اینچی است، همان اندازه نمایشگر آیفون ۱۱ و آیفون XR که قبلا ارایه شده بود. خبر خیلی خوب این که آیفون ۱۲ در حال انتقال از صفحه LCD به OLED است. و همانطور که شایعه شده است، این گوشی برای ظاهری کلی دارای کناره های مسطح است که با iPad Pro و iPad Air (به علاوه آیفون 4 مربوط به سال های قبل) بیشتر مطابقت دارد.

آیفون ۱۲ در رنگ های سیاه ، سفید، آبی، قرمز و سبز ارائه خواهد شد. جدا از کناره های تخت، هنوز هم تا حد زیادی به آیفون ۱۱ شباهت دارد. هنوز یک بریدگی در بالای صفحه قرار دارد که فناوری Face ID اپل را در خود جای داده است، اگرچه حاشیه های اطراف صفحه کاهش یافته است و این یکی دیگر از مزایای تغییر به OLED است.

آیفون ۱۲ با نمایشگر OLED و پشتیبانی از 5G رسما معرفی شد

در پشت، آیفون ۱۲ دارای دو دوربین است که در یک دایره شیشه ای مات قرار گرفته اند و این باعث ایجاد تضاد خوبی با بقیه صفحه پشت براق می شود.

آیفون 12 نشان دهنده اولین اقدام مهم اپل در زمینه فناوری های تلفن همراه 5G است. هنگامی که فعالیت فعلی شما به سرعت 5G نیاز ندارد، “حالت داده هوشمند” از LTE استفاده می کند. اپل می گوید برای اطمینان از راه اندازی روان، عملکرد 5G را با 100 شرکت مخابراتی در 30 کشور جهان آزمایش کرده است.

صفحه نمایش OLED آیفون ۱۲ دارای حداکثر روشنایی 1200 نیت است و از استانداردهای Dolby Vision ، HDR 10 و HLG پشتیبانی می کند.

جدیدترین آیفون اپل به پردازنده جدید A14 Bionic این شرکت مجهز شده است که به گفته این شرکت اولین تراشه گوشی هوشمند ساخته شده با فرایند ۵ نانومتری است که منجر به بهبود عملکرد و کارایی می شود. اپل ادعا می کند که “تا 50 درصد سریعتر” از تراشه های پیشرو در تلفن های هوشمند اندروید است. GPU نیز همینطور که به گفته اپل بهترین در بین تلفن های همراه است.

آیفون ۱۲ دارای یک دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با f/1.6 است که سریعترین دیافراگم در هر آیفون تاکنون است. در کنار ان یک دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی هم هست. اپل می گوید عملکرد در نور کم بهبود یافته است و این شرکت به پیشرفت های خود در زمینه عکاسی محاسباتی برای به حداکثر رساندن جزئیات و دامنه پویا ادامه داده است.

اپل همچنین به دنبال بهبود شارژ بی سیم در آیفون ۱۲ است، که شامل یک سیستم “MagSafe” با آهن ربا داخلی است تا آیفون را به درستی با لوازم جانبی پشتیبانی شده MagSafe ردیف کند. قاب ها، شارژها و سایر لوازم جانبی به طرز مغناطیسی به آیفون ۱۲ می رسد. اپل در حال معرفی شارژر بی سیم دوتایی برای آیفون و اپل واچ است که از فناوری جدید MagSafe بهره می برد.

همانطور که شایعه شده، اپل سرشارژ را از جعبه های آیفون ۱۲ خود حذف می کند، اقدامی که به گفته وی برای پیشبرد اهداف زیست محیطی این شرکت است. در کنار آیفون 12 با نمایشگر 6.1 اینچی، اپل مدل کوچکتر 5.4 اینچی را نیز معرفی کرده است که آن را آیفون ۱۲ مینی می نامد.

و اما گلکسی S20 FE سامسونگ هم حرف هایی برای گفتن دارد.

گلکسی اس ۲۰ اف ای

گلکسی اس ۲۰ اف ای

سامسونگ در حال حاضر سه مدل مختلف از تلفن های Galaxy S20 را تولید می کند: یک گوشی معمولی ، یک Plus و یک Ultra. اکنون می توانید چهارمین ترکیب را به آن اضافه کنید ، Galaxy S20 FE که FE مخفف “Fan Edition” است. این یک S20 است که برخی از قطعات گران قیمت آن برداشته می شود اما برخی از ویژگی های کلیدی مهم را در خود نگه می دارد. همچنین در شش رنگ مختلف ارائه خواهد شد. این دستگاه از تقریبا یک هفته دیگر با قیمت 699 دلار برای مدل Sub 6 در اپراتور T-Mobile ، AT&T و 749 دلار برای نسخه mmWave توسعه یافته برای Verizon به فروش می رسد.

گلکسی S20 FE از صفحه نمایش 6.5 اینچی بهره می برد. این دقیقاً بین Galaxy S20 کوچکتر و S20 Plus بزرگتر قرار دارد. مانند بقیه اعضای خانواده، FE دارای رفرش ریت ۱۲۰ هرتز برای انیمیشن ها و گرافیک های نرم و روان است، اما بر خلاف بقیه اعضا، صفحه نمایش آن کاملا مسطح است و نمی توان آن را تا رزولوشن Quad HD+ بالا برد.

در پشت نیز پلاستیکی است، اما اگر چیزی شبیه پلاستیک Note 20 باشد، احتمالاً حال خوبی خواهد داشت. سامسونگ به شدت گزینه های رنگ را بازاریابی می کند:

  1. ۱- قرمز
  2. ۲- نارنجی
  3. ۳-اسطوخودوس
  4. ۴- نعناع
  5. ۵- سفید

همه این رنگ ها با پیشوند “cloud” نشان داده می شوند، این نشانگر سامسونگ است که دارای یک ظاهر مات هستند که باید لکه انگشت را پنهان کند.

گلکسی اس ۲۰ فن ادیشن از مشخصات صرف نظر نمی کند. این گوشی دارای یک باتری 4500 میلی آمپری، 6 گیگابایت رم، شارژ بی سیم، مقاومت در برابر آب IP68، فضای ذخیره سازی قابل ارتقا و پردازنده برتر Snapdragon 865 است. FE همچنین با داشتن دوربین عقب این دستگاه با مگاپیکسل بالاتر مجهز نشده است ولی نمی توان گفت که این بد است چرا که تاکنون آن مگاپیکسل های اضافی آن برنده بزرگ سامسونگ در ابتدای سال نبوده است.

گلکسی S20 FE با نمایشگر ۱۲۰ هرتز و قاب پشتی پلاستیکی رسما معرفی شد

دوربین اصلی آن ۱۲ مگاپیکسل با OIS است، به علاوه یک دوربین زاویه دید عریض ۱۲ مگاپیکسلی و یک تله فوتو ۸ مگاپیکسلی هم وجود دارد. سامسونگ می گوید تله فوتو یک زوم اپتیکال ۳ برابر است و همچنین می گوید که این ویژگی 30 برابر “بزرگنمایی فضایی” را حفظ می کند، البته بیشتر از طریق سخت افزار توسط نرم افزار هدایت می شود. این سنسورها به معنای این است که FE نمی تواند ویدیوی 8K را ارایه دهد، اما این ضرر زیادی ندارد.

سامسونگ همچنین به سنت خود در ارایه دوربین سلفی عجیب و غریب به صفوف خود ادامه می دهد، زیرا دوربین سلفی در FE هم 32 مگاپیکسل است – مشابه آنچه در Galaxy A71 ارایه می شود.

این شرکت می گوید وقتی نسخه اصلی S20 را از این برند ارایه کرد، نسخه FE در برنامه های آن نبود. اما پس از آن همه گیری کرونا، شد. رویداد S20 سامسونگ یکی از آخرین مواردی بود که بسیاری از روزنامه نگاران فناوری در آن شرکت کردند. مدت زیادی از واقعه مارس نگذشته بود که شرکت تصمیم گرفت این گوشی را بسازد.

Galaxy S20 FE احتمالاً اولین گوشی هوشمندی است که دیده ایم و به عنوان پاسخی مستقیم به همه گیری ایجاد شده است. به طور خاص، سامسونگ می خواست قیمت کمتری را هدف قرار دهد اما به خانواده S پرچمدار که در ایالات متحده عملکرد بهتری دارد، بستگی داشته باشد.

توسعه سریع آن گواهی است بر این که سامسونگ چگونه می تواند محصولات جدید را به سرعت از بین ببرد، هرچند که احتمالاً به S20 موجود کمک کرده است. سامسونگ تلاش کرده با طراحی دوربین متفاوت بتواند آن را با ۳ عضو دیگر خانواده گلکسی S20 کنید متفاوت کند.

رای گیری اپل آیفون ۱۲ یا سامسونگ گلکسی اس ۲۰ اف ای

بسیار خوب، برای یادآوریم می گویم که رقابت ها به صورت روزانه و ساعت ۱۷ هر روز خواهد بود. رای گیری در پلتفرم های توییتر، اینستاگرام، تلگرام ترنجی و البته وب سایت برگزار خواهد شد. مجموع آرای هر ۴ پلتفرم مبنای مشخص شدن برنده است. هر رای گیری فقط ۲۴ ساعت اعتبار دارد. بیاید یک رای گیری آزمایشی داشته باشیم 😉.

ما انتظار داریم که در این رقابت ها هیجان بین طرفداران بالا برود. ما همواره به کاربران و همراهان فهیم خود افتخار کرده ایم که در قالب احترام و خیلی حرفه ای نظرات خود را اعلام می کنند و در مقابل به نظرات متفاوت هم احترام می گذارند. طبق معمول ما تلاش خود را می کنیم تا این جو را در ترنجی حفظ کنیم و با کاربرانی که از مرزها عبور کنند، برخورد خواهیم کرد.

انتخاب شما کدام دستگاه است و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
78 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali_s

آقا بستگی داره اس بیست اف ای اگزینوس یا اسنپ

ali_s

اف ای زدم در صورتی که اسنپ باشه

Naranj

برادر اس۲۰ فن ادیشن عقط اسنپ داره،اصلا اگزینوس نداره

Dr.Nazer

نسخه‌ی 4G برای بازارهای غیر آمریکا و همون مناطق مشخص اگزینوس ۹۹۰ داره😐

Naranj

*البته منظورم نسخه ۵g هست

Taha

صد در صدs20fe.
فرقی نداره اگزینوس باشه یا اسنپ.

TheFreeCritic

اف ای …

Dr.Nazer

آیفون و دیگر هیچ…😁

TheFreeCritic

ایفون 60 هرتز بدون شارژر و هندزفری با باتری 2700 و حاشیه 4 سال پیش و حافظه 64 گیگ ؟؟؟ 700 دلار ؟؟؟

من اگر قرار باشه بین این دو تا رو انتخاب کنم قطعا اف ای برمیدارم ولی اگر 12 پرو باشه شاید بخاطر اون حس لاکچری و پریمیومی که داره 12 پرو بردارم ولی بین این دو قطعا اف ای

Taha

خب به همه اینا فکر کرده لابد.
چون از دوربین و پردازنده و اون قابلیت دالبی ویژن آیفون هم نمیشه به راحتی گذشت.

TheFreeCritic

پردازنده ؟؟؟ نکشیمون اونجرز

بله پردازنده ای مه نه از ویدیو ی 8k هست نه از رفرش ریت بالاتر تو ایفون ها استفاده میشه که بشه 60fps ثابت گرفت
دوربین ماکرو و کوفت و زهر مارم نداره !!!!!!!

من واقعا 12 پرو رو بیشتر میپسندم
ایفون 12 128 گیگ و 12 پرو فاصلشون ناچیزه با این فاصله ناچیز میشه
دوربین بهتر – فریم استیل – حس لاکچزی و پریمیوم رو دریافت کرد

TheFreeCritic

60 اف پی اس اشتباه گفتم منظورم 90 اف پی اسه واقعیه

نیما عرفانی

قبلنم اگه یادتون باشه در رابطه با مدل های ۲۰۲۰ آیفون ها یه تحلیل پرو پیمونی رفتیم به خصوص در مورد ارزش خرید ۱۲ پرو و ۱۲ …
خلاصه علیرغم اینکه جواب ناظی به شدت جای تأمل داره چون بالاخره به اعتراف خودش عشق اولش سامسونگ بوده و هست و خواهد بود اما من با حرف دوستمون اپل موافقم . با اینکه تا رقابت های فعلی به هیچ کدوم از گوشیا رأی ندادم اما اینجا جدی جدی fe ارزش خرید بالاتری داره.

Taha

حرف شما درسته.
ولی مثلا اگه کسی نیازش عکاسی و فیلمبرداری و ولاگ و… باشه قاعدتاً باید آیفون رو برداره.

TheFreeCritic

راستی 6gb رم پرو رو هم یادتون نره

ارزش بندی امسال

12 مینی : مناسبترین دستگاه کامپکت
12 : **** !!
12 پرو : مناسبترین گزینه برای اپل دوستانی که به باتری اهمیت نمیدن
12 پرو مکس : 100 دلار برای باتری و دوربین با فاصله کانونی بیشتر ؟؟؟

نیما عرفانی

کاری به کم و کاستی ها و سیاست یک بام و دو هوای اپل ندارم اما برای آیفون ۱۲ پرو مکس با احتساب ضعف هاش ارزش زیادی قائلم.

نیما عرفانی

حالا خوبه ۲-۳ بار گفتم ارزش خرید و پوئن های مثبت fe بالاتره وگرنه باید تو بخش مراقب های ویژه دیدارت میکردیم .
پس من برم غاز بچرونم که A14 تو گیم به اسنپ ۸۶۵ و اگزینوس ۹۹۰ نمیرسه🥴
“میدونید فکرکنید نیمارو میگم میگه 120 هرتز اگزینوس جنبه فان داره 😂😂”
ای خدا از من بردار به این اضافه کن 🤲
با اون اس ۲۰ اولترات یه سرچ ریز بزن معنی «جبران مافاتو» یاد بگیر بعد اظهار فضل کن…
آی‌کیو جبران مافاتِ اگزینوس ۹۹۰
چشاتو وا کن خوب ببینی که این توصیفو در خصوص نسخه ی اسنپدراگون fe به کار نبردم .
“از بعضیام خواهش میکنم راجب چیزی که اطلاع ندارن صحبت نکنن”
اول زبان مادریو یاد بگیر بعد ادعای اطلاعات کن
ببین توروخدا کارمون به کجا کشیده سیر به پیاز میگه بو میدی
هه

نیما عرفانی

یه شفاف سازی در خصوص این قسمت کنم ؛
“پس من برم غاز بچرونم که A14 تو گیم به اسنپ ۸۶۵ و اگزینوس ۹۹۰ نمیرسه🥴”
فریم ریت های گرافیک آیفون 1۲ با A14 و عملکردش تو گیم موجوده که برای دسترسی آسون تر دوستامون لطف کردن تو پست مربوط به بنچمارک های اسنپ ۸۸۸ فرستادن ، حالا این وسط کاریم به اون رنکینگ nano review و تست android authority که A14 با اختلاف بالاتر از اسنپ ۸۶۵ و اگزینوس ۹۹۰ بود ندارم …
اگه عملکرد گیمینگ اس ۲۰ fe با اسنپ ۸۶۵ بهتر از آیفون ۱۲ بود من ترنجی رو می‌بوسم میذارم کنار دیگه اگزینوس ۹۹۰ که فبها.
پشتیبانی چیپست از اجرای ۱۲۰ فریم بازی ها به این معنی نیست که گوشی که رفرش ریت دیسپلی ۱۲۰ هرتز و اون راندمان مورد نیاز از پردازندهٔ مدنظر رو داره حتماً بتونه با اون کیفیت و نرخ فریم ریت بازی هارو اجرا کنه بلکه به سینک و یکپارچگی سخت افزار و نرم افزار و همکاری اون شرکت سازنده با دولوپرهای بازی ساز مربوط میشه مثل گیم پلی ۱۲۰ فریم کالاف و پابجی روی اکسپریا ۵ مارک ۲ و وان پلاس ۸ پرو.

ایولا نیما خودت مثال زدی
گفتی 120 فریم میزنن 8 پرو و اکسپریا 5
خوب اول اینو بگم خودتم خوب میدونی تقریبا همه بازیای فعلی همونقدر برای ios بهینه هستن برای اندروید هم هستن
حالا آی کیو جای اینکه به من بگی سرچ کن جبران مافات چیه کاش خودتم سرچ کنی که تجربه گیمینگ بهتر به معنی عملکرد بهتر نیست!
تجربه گیمینگ بهتر یعنی چی؟ یعنی جناب عالی رفرش بالا صدای فراگیر صفحه نمایش زیباتر! ( تمام صفحه یا پانچ هول جای ناچ عریض) حالا در عوضش پردازندت ضعیف تره
مثال از حرف خودم
میتونی جای مانیتور رفرش بالا و کیفیت بالا و rtx2080 با بودجت بری rtx3090 بگیری ولی از مانیتورت بزنی
فکر کنم فهمیدی منظور حرفم چیه

TheFreeCritic

@نیما

لازم به ذکره که برای مثال بازی کال اف دیوتی و اگر اشتباه نکنم فورت روی اس بیست fe اسنپ 90 فریم اجرا میشه و صد البته به دلیل نمایشگر بزرگتر و بهتر تجربه روان تر و بهتری رو هم در اختیار میگذاره

علاوه بر اون باتری بهتری هم داره

پس همه ی این نکات علاوه بر فریم باعث میشه تا عملکرد گیمینگ اس بیست fe اسنپ بهتر از ایفون 12 باشه

البته 800 دلاره
من خودم اس20fe رو رای میدم بهش
زوم اپتیکالش از 12 پرومکسم بیشتره!
پردازنده a14 مثل این میمونه رو مانیتور 60هرتزی بیای rtx3090 سوار کنی

خب اگزینوس ۹۹۰ هم درسته بد نیست ولی مثل این میمونه که رو rtx1650 مانيتور‌ ۱۴۴هرتز سوار کنی.

اولا سری 16 انویدیا فاقد فناوری رهگیری پرتوهای نوری یا همون ری تریسینگه .
ثانیا کی گفته مثل این مثاله ؟؟؟
دوما روی ایفون مثل اینه که روی یک مانیتور fhd 60 هرتز rx 6900 xt / rtx 3090 پیاده کنی اما روی اگزینوس اینه که gtx 1650 داشته باشی اما از سی نود اف پی اس بیشتری بگیری
ثالثا این اسنپه ..

@طاها
مرسی پسر کم کم داری به پختگی میرسی👍همیشه جا برای جواب قانع کننده هست 👌👏
اما خب عزیز دل بازم fe ارزش بالاتری داره و اگه پوئن های مثبت هر کدومو بشماریم ؛ fe دست بالاتر رو داره… .

اقا کی موافقه یک گفتگویی با ناظی داشته باشیم ؟؟
یک بحث جذاب که پوین های هرکدومو بگیم و نتیجه بندی کنیم ؟؟
البته فکر کنم افلاین شدش 😅😫

@اپل
با هر ماشین حسابی حساب کنی برای گیم با وجود رفرش ریت نصف ۱۲۰ هرتز بازم آیفون ۱۲ گزینه ی ایده آل تریه کمااینکه ما شرط رو بر این مبنا گرفتیم که نسخه ی ۵جی و مجهز به اسنپ ۸۶۵ fe وارد ایران بشه و إلا اگه مدل ۴جی و اگزینوس ۹۹۰ بیاد ، اون ۱۲۰ هرتز بیشتر جنبه ی جبران مافات داره .
حالا تقابل سلفی آیفون ۱۲ با fe و فیس آی دی ۳ بعدی در برابر فینگر پرینت اپتیکال هم بماند ولی باز با این وجود من حرفم همونه که گفتم ؛ fe به کل ارزش خرید بالاتری داره.


ماشالله چه سریع بعضیا اومدن عقده خالی کنن حسابی چسبیده بهشون حرفای قبلیم 😂😂😂

دوستمون اپل خوب جوابتو داد
اگزینوس 990 که سهله الان گوشیایی مثل وانپلاس 7 پرو که اسنپ 855 دارن به راحتی میتونن اکثر بازیای اندرویدی رو کامل 90 فریم در ثانیه بزنن
بازیایی مثل پابجی که سنگین ترن حوالی 60 تا 90 فریم میگیرن حتی دوستانی که اگزینوس 990 هستن هرچند مشکل ریشه ای هست ولی بازم بازیای هستن به راحتی 120fps بگیرن لیستشو از تو گوگل باید در بیاری اینقدر زیاده تعدادشون
این یه ضعفه پردازنده به این قدرت اندازه گوشیای اسنپ 855 بهت تجربه گیمینگ بی نقص نده

از بعضیام خواهش میکنم راجب چیزی که اطلاع ندارن صحبت نکنن
میدونید فکرکنید نیمارو میگم میگه 120 هرتز اگزینوس جنبه فان داره 😂😂

ترنج حقگوی دوم پیدا شد.
حالا خوبه این تویی که همیشه ادعا میکنی من فلانم من بسارم که البته دوستان هم خوب سایت میکنن.
بعد من موندم تو چرا سیم پیچ نشدی؟ چون خیلی خوب همه چیو یه هم ربط میدی.
# اگزینوس زیباترین عشق جهان

من گفنم اگزینوس خوبه؟
من چی گفتم؟ چی جوابمو دادی
چرا میخوای در برابر فهمیدن مقاومت کنی؟جدی میگم ایرادی داره از تجارب دیگران یا علم دیگران بهره ببری؟اصلا منظور خود من نیستم
کلی گفتم

(اگزینوس 990 که سهله الان گوشیایی مثل وانپلاس 7 پرو که اسنپ 855 دارن به راحتی میتونن اکثر بازیای اندرویدی رو کامل 90 فریم در ثانیه بزنن)
الان طبق حرفهای تو اگزینوس بهتره از a14.

تو از فراستی هم حرفه ای تری 😂😂
بالا گفتم تجربه گیمینگ بهتر
گفتم اسنپ 855 هم میتونه بازیا رو 90 فریم بزنه
اینکه اپل رفرش 60 هرتز گذاشته رو گوشیای امسالش باعث میشه قدرت a14 گم و گور بشه! یعنی جناب عالی بیشتر از 60 فریم نمیتونی رو گوشیت گیم بزنی
ولی تو یه گوشی با رفرش 90 هرتز مثل 7 پرو میتونه تو بازیایی مثل پابجی رو تو بعضی جاها به 90 فریم برسه
پس اینجا ملاک قدرت پردازنده نیست
تو اگزینوس 990 هم مثال زدم گفتم سرچ کنی بازیایی میاد که به راحتی بالای 100 فریم میرسن
دلیل بر برتری به a14 هست؟ نخیر عزیزم دلیل بر برتری صفحه نمایش هاشون هست

خب الان مثلاً یه گوشی مثل وانپلاس نورد فرض کن پابجی رو ۹۰ fps ران می‌کنه.
آیا تجربه گیمینگ بهتری از mi9t pro داره؟

اولا رو 90fps ران نمیکنه مگر کیفیتشو بیاری پایین
اینجا دیگه بحث خودت مطرح میشه
میخوای با کیفیت بالا و فریم کم گیم بزنی یا کیفیت پایین و فریم بالا
من خودم مورد دومم
ولی بله اگر کیفیت رو مشابه فرض کنیم تجربه بهتری داره فقط کافیه یک بار بازی با فریم بالا بزنی ببینی چه تجربه ای داره

@طاها

خیر چون کمبود قدرت پردازشی در اینجا حس میشه
اما بین 855 با 865 یا a14 و a13 حس نمیشه

برای مثال وانپلاس 7 پرو با اسنپ 855 و رفرش 90 تجربه گیمینگ بهتری از پوکو من با اسنپ 865 با رفرش 60 میده البته اگر سیستم خنک کننده رو حساب نکنیم .

اما در این بحث حق رو به نیما میدم به جز اون مئواردی که در ان کامنت دادم

اولا که اگه دقت کنی من گفتم مثلاً.
دوماً خودت جواب خودت رو دادی. اگزینوس ۹۹۰ می‌تونه پابجی رو روی hdr, ultra ران کنه. بله همینجور که می‌دونی a14 می‌تونه روی hdr , اکستریم ران کنه.( Ultra hd هم ران می‌کنه)
. پس آیفون ۱۲ تجربه گیمینگ بهتری رو از اگزینوس۹۹۰ ارائه می‌کنه.

اپل a13 و a14 رو هستم .
ولی فکر نکنم اسنپ ۸۵۵ بتونه رو ultra HD ران کنه.

اپل
به عجب نکته ای اشاره کردی 👍
دقیقا همین سیستم خنک کننده هم یکی از عواملی هست که روی تجربه ی گیمینگ تأثیر زیادی داره و توی مثال های پماد هیچکدوم خنک کننده نداشتن‌ ( یا حداقل کنترل دماشون خوب نبوده).

فریم ریت الترا

حتی رو ایپد پرو 2020 یکی از کسایی که میشناسمش هم الترا اچ دی الترا ران میشه نمیدونم چرا
حتی روی گوشی خودمم الترا اچ دی الترا ران میشه !!
حتی روی راگ فون !!

پردازنده a14 قوی ترین پردازنده موبایلی حال حاضره
والا ملاک من مقایسه پردازنده نیست مقایسه صفحه نمایش هاس
چون پردازنده های گوشیای پرچمدار به اون حد از قدرت رسیدن که بتونن بازیای فعلی با fps بالا اجرا کنن به قول اپل این حجم اختلاف وجود نداره
ولی تجربه گیمینگ بهتر روی ایفون 12؟
تجربه گیمینگ شامل همه چی میشه نه فقط پردازنده
من گفتم گوشی مثلا وانپلاس 7 پرو چون 90 فریم میزنه بهتر از ایفونای فعلی بازی کردن روش لذت داره
نه فقط بحث فریم بیشترش باشه
این گوشی تمام صفحه هست و هیچ ناچی یا چیز اضافی! نداره که به تجربه گیمینگت لطمه بزنه
یا اکثر پرچمدارای اندروید فقط پانچ تکی دارن
بازم میگم اونطور که شما حرف میزنی اصلا تجربه نکردین بازی با fps بالا رو وگرنه اینو نمیگفتین
پیشنهاد میدم بهت حتما این تجربه رو بکن که نصف عمرت بر فناس!

چرا اتفاقا تجربه کردم.
خب نگاه بکن من میگم وقتی پردازنده بد باشه صفحه نمایش به چه درد میخوره. تو میگی وقتی صفحه نمایش فریم ریتش بالا نباشه به درد نمیخوره.
من ترجیح میدم پردازنده قوی داشته باشم تا صفحه نمایش قوی‌.

Dr.Nazer

خب
وقتشه که یه توضیح ریز بدیم برای دوستان گرامی، جهت اعلام دلیل انتخاب آیفون ۱۲ :

اول از همه، از سال ۲۰۱۹ تا الان گوشی‌های سامسونگ غیر از سری اصلی پرچمدارای اس و نوت به هیچ وجه ارزش سابق رو برام ندارن.
اس ۱۰ لایت و نوت ۱۰ لایت و اس ۲۰ اف‌ای هم شامل این قاعده میشه و اصلاً جذابیت خاصی واسم نداشتن. فقط اس ۲۰ اف‌ای تا حدی، اس و نوت ۱۰ لایت به هیچ وجه.
و یکی از دلایل اصلی این هم که خودم به خریدشون فکر نمیکنم ۱‌. قاب پشتی پلاستیک! که واقعاً اذیت‌کننده‌ست که حداقل بالای ۱۵ میلیون پول گوشی بدی و متریال استفاده شده داخلش پلاستیک باشه و با یه بی‌احتیاطی حتی خط بیفته! من که به هیچ وجه حاضر نیستم برای گوشی پلاستیکی بالای ۱۰ میلیون هزینه کنم.
و دلیل دوم هم هرچند خیلی اهمیت نداره اما محافظ نمایشگره که سامسونگ از گوریلا گلس ۳ در گوشی ۸۰۰ دلاری! (مدل 5G) استفاده کرده.
شارژر ۱۵ وات و ایرادات دیگه هم که خدمت حضورتون هست.
اگه اس ۲۱ (نسخه Regular) هم بخواد این مسیر رو در پیش بگیره توی بلاک لیست قرار میگیره😂

در مورد آیفون ۱۲ اوّل که خودم باهاش کار کردم و این می‌تونه از دلایل انتخابش و مجذوب شدنم (!) باشه.
و امّا در مورد نمایشگر و عدم استفاده از رفرش‌ریت بالا…
۱‌. رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز طبق چیزی که شنیدم (حداقل توی گوشی‌های سامسونگ) بعد از مدّتی کار کردن باعث سوختن چشم میشه! و این رو هم از سی‌نا (به پماد سوختگی سلام کنید – اس ۲۰ الترا) و هم واعظ که حدود یه هفته‌ست تب اس ۷ خریده (تب اس ۷ِش سوخت😂🦃) شنیدم و میگن که خیلی وقتا روی ۶۰ هرتز استفاده میکنن.
و ۲. که آیفون ۱۲ که باهاش کار کردم حقیقتاً میزان روان بودنش منو بیشتر از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز نوت ۲۰ الترا و باقی گوشی‌های سامسونگ جذب کرد! کار کردن باهاش اون‌قدر روان و جذاب بود که فقط دوست داشتم ساعت‌ها اپلیکیشن‌ها رو لانچ کنم و بعد با نویگیشن جسچر به سمت هوم‌اسکرین هدایت شم😂

از جمله برتری‌های دیگه‌ی آیفون ۱۲ هم میشه با قاطعیت به متریال به کار رفته در گوشی اشاره کرد که جدا از شیشه‌ای بودن قاب پشتیش، برای محافظت از نمایشگر هم به جای گوریلا گلس ۳ 😒 از سرامیک‌شیلد استفاده می‌کنه 😁

درباره اسپیکرها و دوربین اطلاعی ندارم اما حدس می‌زنم که حداقل دوربین اصلی آیفون ۱۲ از اس ۲۰ اف‌ای بهتر باشه.
و The Free Critic جان دوست عزیز حاشیه آیفون ۱۲ مربوط به ۴ سال پیش نمیشه! احتمالاً منظورت ناچ عریضش بوده وگرنه حاشیه‌های نمایشگر به شدّت کمه و همین کار کردن با گوشی رو انقدر جذاب می‌کنه که به کلّ میشه ناچ رو فراموش کرد!
منم شخصاً مشکلی با ناچ ندارم و خصوصاً به‌خاطر وجود فیس‌آیدی – که به حسگر اثرانگشت اپتیکال اس ۲۰ اف‌ای ترجیحش میدم – می‌پذیرمش…
تنها روش بایومتریک که ممکنه به فیس‌آیدی اپل ترجیحش بدم حسگرهای التراسونیک کوالکامه که در حال حاضر سامسونگ توی پرچمدارهای اصلی سری اس و نوت ازشون استفاده می‌کنه، و امیدوارم برای اس ۲۱ از نسل جدید این حسگرها استفاده کنه…

شارژر و هنذفری؟ خیالی نیست😂 وقتی بالای ۳۵ میلیون پول اسمارت‌فون دادی می‌تونی حدود یک میلیون دیگه هم بذاری روش دیگه! نه جداً نمی‌خوام توجیه کنم ولی مشکل آن‌چنان بزرگی نیست، هرچند من که همون ۳۵ میلیون هم ندارم که بخوام واسش شارژر بخرم!

تجربه‌کاربری آی‌اواس هم با وجود این‌که وان‌یوآی کماکان برای من صدر جدول رابط‌کاربری‌های اندروید رو فتح کرده امّا به عنوان یه تجربه‌ی جدید و جذاب و البته روان 😁 می‌تونه چیز جالبی باشه و اگه یه آیفون ۱۲ رایگان بهم هدیه بدن با کمال میل استفاده می‌کنم😂🤦‍♂️

امّا، امّا و امّا، در مورد باتری…
دوستان اینجا دیگه من تسلیمم، تفنگ‌هاتون رو بذارید زمین😂
واقعاً آیفون ۱۲ باتری خیلی جالبی نداره و قطعاً اس ۲۰ اف‌ای شارژدهی خیلی بهتری رو به کاربر میده…
اما خب با وجود بهینگی‌های چیپست A14 بایونیک و آی‌او‌اس، جدا از تست Gsmarena که هر نمره‌ای دلش بخواد میده😂 به نظرم تا ۷ ساعت می‌تونه اسکرین آن تایم داشته باشه… حالا شاید کمتر شاید هم حتی بیشتر، دیگه من نه خودم تست کردم نه از مصرف‌کننده و منبع معتبری چیز خاصی شنیدم…
درضمن Screen on Time منظور استفاده ترکیبی روزانه‌ست، کاری به تست‌های جداگانه مثل گیمینگ و وب‌گردی ندارم…

دیگه…
از چییییی بگم وقتی دلممم از دلِ تو دور میمونه…

ببخشید متأسفانه اشتباه شد

دیگه حرفی نیست، امیدوارم که از مطالعه‌ی طومار بنده لذت برده باشید، حالا اگر نظری در تأیید یا تخریب این متن با تمام وجود هست بفرمائید…😂
ظهر بخیر

Dr.Nazer

تب اس ۳ش سوخت…
۷ که خدا نکنه، غلط کردم واعظ جان😂

نیما عرفانی

صحیح
در مورد دوربین موافقم چه سلفی چه اصلی البته اگه از اون تله فوتو fe فاکتور بگیریم.
فقط در مورد باتری لایف
از اونجایی که داری با باتری لایف اس ۱۰ سر می‌کنی پس بهت حق میدم بتونی با باتری لایف آیفون ۱۲ هم کنار بیای .
و در نهایت ؛ با توجه به برچسب قیمتی هر کدوم از این دو بزرگوار داخل ایران و واقف بودن به برتری های آیفون ۱۲ و ضعف های fe ولی بازم همچنان اعتقادم بر اینه ارزش fe به ازای وجه پرداختی, بیشتر از آیفون ۱۲ هستش.

Dr.Nazer

قطعاً اس ۲۰ اف‌ای حداقل توی ایران ارزش خرید خیلی بالاتری داره…
دوربین تله‌فوتو با زوم 2x داره و ممکنه التراوایدش هم از آیفون ۱۲ بهتر باشه، باتری شدیداً بهتری داره و از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز هم پشتیبانی میکنه که برای خیلیا برتری مهمیه.
در مورد دیزاین بااینکه آیفون رو ترجیح میدم اما اس ۲۰ اف‌ای طراحی به‌روزتری – حداقل توی قاب جلویی – داره باتوجه به پانچ‌هول با ابعاد ریز…

توی ایران هم اگه مجبور باشم بین این دوتا گوشی انتخاب کنم واقعاً با اوضاع قیمت‌ها آیفون ۱۲ حداقل ۳۶ میلیون تومن (البته نسخه ۱۲۸ گیگ، ۶۴ گیگ گسترده وارد ایران نشده) باتوجه به مشخصات و عملکردش ارزش این همه هزینه رو نداره و اس ۲۰ اف‌ای رو انتخاب میکنم…
اما اگه توی ایران باشیم و بخوایم از قیمت صرف‌نظر کنیم، یا دیگه توی آمریکا باشیم! من آیفون رو انتخاب میکنم 😁

Dr.Nazer

زوم 3x*

نیما عرفانی

“دوربین تله‌فوتو با زوم 2x داره و ممکنه التراوایدش هم از آیفون ۱۲ بهتر باشه”
اصلی و سلفی آیفون ۱۲ جبران میکنه
“باتری شدیداً بهتری داره”
متریال و حس بهتر تجربه کاربری جاشو میگیره.
“از رفرش‌ریت ۱۲۰ هرتز هم پشتیبانی میکنه که برای خیلیا برتری مهمیه.”
پنل نمایشگر آیفون ۱۲ پرو به ذاته کیفیت بالاتری داره.
“در مورد دیزاین بااینکه آیفون رو ترجیح میدم اما اس ۲۰ اف‌ای طراحی به‌روزتری – حداقل توی قاب جلویی – داره باتوجه به پانچ‌هول با ابعاد ریز…”
چون تشخیص چهره ۳ بعدی رو فدا کرده.
“اما اگه توی ایران باشیم و بخوایم از قیمت صرف‌نظر کنیم، یا دیگه توی آمریکا باشیم! من آیفون رو انتخاب میکنم 😁”
تو خارج از ایران که بحثش جداست و منم بارها گفتم دلایل انتخاب دیوایس های اپل تو خارج از ایران چیه اما داخل ایران چون گفتی صرف نظر از قیمت ؛ خب کسی که مشکل مالی نداشته باشه و بتونه ۳۰ الی ۴۰ تومن پول بی زبون خرج آیفون ۱۲ رجیستر شده کنه خب هرچقدر نیاز باشه می‌ذاره روش می‌ره ۱۲ پرو میگیره که توجیه منطقی هم داره ، وگرنه با قیمت آیفون ۱۲ میشه اس ۲۰ پلاس و حتی بعضاً نوت ۲۰ اولترا و اس ۲۰ اولترا هم پیدا کرد.

Dr.Nazer

احسنت
البته اس ۲۰ پلاس خیلی ارزون‌تره از آیفون ۱۲
همین‌طور نوت ۲۰ الترا
با بودجه‌ی آیفون ۱۲ ۱۲۸ توی ایران میشه وان‌پلاس ۸ پرو / می ۱۰ الترا / نوت ۲۰ الترا خرید…

Dr.Nazer

همین‌طور اس ۲۰ الترا*

نیما عرفانی

می ۱۰ اولترا؟؟ ایران؟ ها آره به تعداد انگشت های یه دست شاید بتونی پیدا کنی تازه اونم از طریق کانال های سفارشی متعدد که بحث رام چینو گلوبال و رجیستریو این داستاناش به کنار . ولی می ۱۰ پرو و وان پلاس ۸ پرو آره هستم .
خلاصه که نتیجه گیری این شد ؛ انتخاب آیفون ۱۲ تو ایران برای اونایی که مشکل مالی برای خرید آیفون ۱۲ پرو ندارن هیچ توجیه اقتصادی و عقلانی نداره.

TheFreeCritic

قانع شدم .

مهمترین دلیلش هم اون بخشی که به احساس در دست اشاره میشه

یعنی اگر من نوت 70 هم داشته باشم اما اگر احساس خوبی ازش نگیرم به درد لای جرز دیوار هم نمیخوره !! فقط اون قسمت که اعصاب منو خورد کرد چی شد رفرش ریت و روان بدن چشم سوزوند ؟؟؟ وات ده دوال شاک ؟؟؟

به عنوان کسی که از مانیتور 75 هرتز استفاده میکنه و افرادی رو میشناسه که از مانیتور 144 هرتز استفاده میکنن میگم این چرته !!! چرت !!! 😂😂😭

واعظ کلاه سرت گذاشته !!!

ولی جدا از شوخی اگر ایفون 12 به من بدن با گوشیم یعنی پوکو عوضش نمیکنم !!!
ولی این مسله با 12 پرو و پرو مکس متفاوته و با کمال میل قبول میکنم .

بحث جالبی بود درود

TheFreeCritic

اها راستی یادم رفت

واقعا خرید ۱۲ معمولی ۱۲۸ گیگ هیچ توجیهی نداره دوباره تکرار میکنم هیچ توجیهی !
۱۲ پرو ظرفیت پایه اش ۱۲۸ گیگه و ۱۰۰۰ دلاره و
۱۲ ظرفیت ۱۲۸ گیگ نزدیک ۹۰۰ دلاره
تو ایران هم فاصله قیمتیشون بسیار پاینه
۱۲ پرو ۲ گیگابایت رم بیشتری داره
لیدار داره
تله داره
فریمش استیله
حس لوکس تری داره
و واقعا منطقی نیست که ۱۲ ۱۲۸ گیگ بخری شما .

در مرحله اول می 10 الترا و وانپلاس 8 پرو و نوت 20 الترا رو توی ایران ترجیح میدم

من خودم اس 20 الترا دارم واعظم تب اس7
و خودم مانیتور لپتاپم 120 هرتزه و واقعا چشممو بیشتر اذیت میکنن تا وقتی که روی 60 هرتز هستن
بی شوخی خوش به حال دوستات که اذیت نمیشن 👍

ولی به 120 هرتز عادت کنی لامصب اصلا کار کردن با دیوایسای 60 هرتزی برات غیر ممکنه انگار فکر میکنی لگ دارن!
من تا مدتی که نوت 10 رو داشتم فکر میکردم یه گوشی پایین ردس وقتی بعد کار با لپتاپم میرفتم سر گوشیم 😂 اصلا شکنجه میکرد
واقعا چرا اپل نزاشت 120 هرتز برام سواله
من خودم بعد رونمایی ایفون 12 هم میگفتم صفحش 120 هرتزه اپل قایم کرده ابنو یه ویژگی تو تنظیمات صفحه هست که روش مانور نداده عین اندازه رم و کلاک سی پی یو و….!

Dr.Nazer

@The Free Critic
آیفون ۱۲ ۱۲۸ گیگ : ۳۶ میلیون
آیفون ۱۲ پروی ۱۲۸ (البته شاید ۲۵۶) گیگ : ۵۲ میلیون
۱۶ میلیون اختلاف کجاش پایینه؟!

TheFreeCritic

12 128 گیگ : 40 39
12 پرو 128 گیگ : 48900

8900 برای اینهمه چیز من اگر باشم هزینه میکنم

Mahdi

اس۲۰ اف ای زدم البته اسنپداگونش
صفحه ۱۲۰ هرتزی
زوم اپتیکال
باتری بهتر
پشتیبانی از کارت حافظه

Mahdi

امتیاز دوربین نوکیا ۸.۳ اومد ۸۶

TheFreeCritic

پست چرا خاموش شد ؟؟

اقا کی موافقه یک گفتگویی با ناظی داشته باشیم ؟؟
یک بحث جذاب که پوین های هرکدومو بگیم و نتیجه بندی کنیم ؟؟
البته فکر کنم افلاین شدش 😅😫

هر کی ان بود یه دیسلایک بزنه زیر این کام بحثو شروع میکنیم

Dr.Nazer

بالاتر شروع شد، قصد ادامه نداری؟😂

TheFreeCritic

جواب دادم سین نشد

Auroro

تنها جایی که آذم مجبوره میشه سامسونگ چ اگزینوس چ اسنپ ورداره

چون رقیبشم مثل خودش بد عمل کرده🤦‍♂️

Naranj

به این میگن نتیجه قاطع!
۱۲۰ هرتز ، ۵g و ۵۱۲ گیگ رم باتری بهتر، شارژ سریعتر با قیمت بسیار کمتر

Auroro

الپ هم زرنگه، همیشه ی نقص نسبت به رقبا تو خودش میذاره تا اگه سال بعد برطرفش کرد هجومی برن سمتش،
فایوجی
سال بعد هم 120 هرتز میکنه
سال بعدشم سرعت شارژ رو بهتر میکنه
سال بعدشم زوم 50 برابری مثل رقباش میذاره

سیاستش اصلا مشتری مداری نیست جیب بریه معلوم نیست همین جعبه با پامت جایگزین خواهد شد یان. ولی کارش رو دوست ندارم که پیشرفت زیادی به گوشیاش نمیده تا اگه سال بعد درمورد چیزی پیشرفت آیفون قدیمی بی ارزش بشه و همه آیفون جدید بخرن

pooria

اقا از اونجایی که من از پلاستیک متنفرم ایفون 😂

هم قیمت؟!؟!؟!!؟!!؟!!!!!!!!!!!!؟!!!!؟!!!؟!!؟!
لاقل بدون این تو ایران صدق نمیکنه
s20fe 5gریجستر شده با حافظه256با رم8 هست 22 میلیون(پردازنده 5g اسنپدراگونه)
آیفون 12 ریجستر نشده را حافظه 64 و رم4 هست 23 میلیون😑
قطعا s20fe😃

بله😅🌷

AŁɪ

آیفون ۱۲

ahmad

قطعا آیفون بهتره به جز قیمت .

AŁɪ

اس بیست اف ای مخصوصا نسخه اگزینوس مثل یه تیکه زباله میمونه.

SHREK

FE🤞

Milad7

در مجموع جهات ، نظر من روی آیفون 12 هست 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)