حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۲ مینی اپل یا گلکسی زد فلیپ 5G سامسونگ | TSL20

نوشته

3 سال قبل | 39 دیدگاه | مقایسه، موبایل

بسیار خوب، بیاید اولین مسابقه از لینگ ترنجی را آغاز کنیم. من می خواهم با انتخابی از جدول آغاز کنم که بیشتر نقد به آن را وارد داشتید. بله، آیفون ۱۲ مینی اپل یا گلکسی زد فلیپ 5G سامسونگ؟ دلیل اصلی این انتخاب آن بود آیفون ۱۲ مینی و گلکسی زد فلیپ 5G تنها دستگاه های پرچمدار سال ۲۰۲۰ هستند که با هدف ارضا نیاز کاربران علاقه مند به دستگاه جمع و جور طراحی شده اند. از طرفی، هیچ کدام رقیب مستقیم در بین محصولات تولید شده ندارند و تنها وجه اشتراک بین این دو دستگاه و در همین زمینه پیدا شد.

آیفون ۱۲ مینی اپل یا گلکسی زد فلیپ 5G سامسونگ

با توجه به اندازه کوچک آن ها می توان گفت کاربرانی که دوست ندارند فضای زیادی در جیب آن ها توسط موبایلشان اشغال شود، طرفدار این گزینه ها خواهند بود. البته که تفاوت های قابل توجهی در رسیدن به این هدف وجود دارد.

مهم ترین صحبتی که باید درباره مقایسه این دو دستگاه بدانید این است:

آیفون ۱۲ مینی جمع و جور است اما همان است که هست. یعنی چه؟ یعنی شما همواره همان نمایشگر ۵.۴ اینچی OLED را دارید. گلکسی زد فلیپ 5G اما به شما امکان می دهد که وقتی می خواهید با موبایل کار کنید، نمایشگر بزرگتر ۶.۷ اینچی رو به رو باشید. این هم اندازه آیفون ۱۲ پرو مکس است اما جمع و جورتر از آیفون ۱۲ مینی. البته موضوع نسبت صفحه نمایش را در مساحت مفید مورد استفاده از نمایشگر زد فلیپ و آیفون ۱۲ پرو مکس از یاد نبرید (نسبت تصویر مربعی تر آیفون، فضای مفید بیشتری ارایه می کند)

اما برتری آیفون ۱۲ مینی آن است که هر بار بخواهید با آن کار کنید، کافی است فقط دکمه قفل را بفشارید اما درباره گلکسی زد فلیپ 5G باید هر بار به باز کردن دستگاه بپردازید که کمی دست و پا گیر است اما خب شوآف جذابی هم هست!

از یاد نبرید که آیفون ۱۲ مینی تقریبا نصف قیمت گلکسی زد فلیپ 5G را دارید (نکته جالبی که یکی از کاربران ترنجی به آن اشاره دارد این است که قیمت این دو دستگاه در ایران تقریبا برابر و حتی گلکسی زد فلیپ (البته مدل 4G) ارزان تر از آیفون ‍۱۲ مینی است!) و تفاوت های دیگری مانند کیفیت دوربین (کمی آیفون ۱۲ مینی بهتر) و ویزگی های اضافی بیشتر (کمی گلکسی زد فلیپ 5G) بهتر وجود دارد.

حال اجازه بدهید که درباره هر کدام صحبت کنیم.

ابتدا بیایید درباره آیفون ۱۲ مینی :

نقد و بررسی آیفون ۱۲ مینی اپل را ببینید

آیفون ۱۲ مینی در حقیقت کوچک است. در مقایسه با ابعاد گوشی های اندرویدی هم کوچک است. نمایشگر ۵.۴ اینچی آن در حقیقت آنقدر کوچک است که ناچ دستگاه خیلی بزرگتر از دیگر دستگاه ها در آن دیده می شود. همانطور که در تصویر بالا می بینید، حتی آنتن باتری و نام اپراتور در بخش در دسترس نمایشگر اطراف ناچ جا نمی شود.

علاوه بر آیفون ۱۲ مینی، غول کوپرتینو امسال چهار آیفون دیگر نیز معرفی کرده است، آیفون SE که در ماه آوریل به بازار عرضه شد با برچسب ۴۰۰ دلار، کمترین قیمت را دارد. از آنجا که امسال معمول نبوده و بسیاری از افراد به دلیل شیوع بیماری همه گیر شغل خود را از دست داده اند، کمتر کسی را پیدا می کند که مایل به هزینه بیش از ۱۰۰۰ دلار برای یک آیفون جدید باشد.

این وضعیت می تواند به نفع آیفون ۱۲ مینی باشد که خود را به عنوان گزینه محبوب طرفداران اپل که می خواهند با هزینه کم به گوشی 5G ارتقا دهند، نشان می دهد. آیفون SE ارزان تر است اما همچنان یک دستگاه 4G است. همچنین طراحی آن واقعا قدیمی است و نمایشگر اصلا با استاندارهای روز سازگار نیست. آیفون ۱۲ مینی البته در شبکه های 4G نیز قابل استفاده است. جدا از اندازه و سازگاری با باند 5G زیر 6 گیگاهرتز و mmWave ، آیفون 12 مینی همچنین دارای ویژگی ها و مشخصاتی است که تفاوت بسیار کمی بین آن و آیفون ۱۲ باقی می گذارد.

آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ مینی

آیفون ۱۲ مینی یک مدل کوچکتر آیفون ۱۲ است که راحت در جیب جا می شود (!)/ نه تنها به این دلیل که کاملا در جیب شما جای می گیرد، بلکه به دلیل قیمت ارزان 699 دلاری آن است. در ترکیبی عالی از قیمت و عملکرد، این گوشی هوشمند کوچک و پرچمدار با چیپست سریع و قدرتمند A14 Bionic مجهز شده و دارای طراحی لبه تخت بوده که یادآور آیفون 5S است.

نمایشگر OLED کم حشایه 5.4 اینچی این دستگاه که از آن به عنوان نمایشگر Super Retina XDR یاد می شود، با رزولوشن 2340 در 1080 پیکسل، دارای یک محافظ سرامیکی ساخت Corning است که به نمایشگر آیفون مینی چهار برابر عملکرد بهتر در برابر سقوط می بخشد. این مورد در تمام مدل های موجود رایج است که به گفته اپل بیشترین جهش در دوام آیفون ها تاکنون را ارایه می کند.

در این اندازه صفحه نمایش، آیفون ۱۲ مینی برای خود بخش خاصی ایجاد کرده است که فکر جدی را در ذهن افرادی که ساعت ها وقت خود را به تماشای ویدیو و یا بیش از حد بازی کردن نمی گذرانند، جلب می کند. اندازه مفید در مقایسه با دو تلفن هوشمند 699 دلاری تأثیرگذار بسیار کوچک تر است. مثلا مقایسه کنید با سامسونگ galaxy S20 FE و Google Pixel 5 که به ترتیب نمایشگرهای 6.5 و 6.0 اینچی دارند. اما صفحه نمایش کوچک همراه با پردازنده فوق العاده سریع، مقاومت در برابر سقوط بهتر و دوربین های چشمگیر، آیفون 12 مینی را مجهز می کند به مواردی که برای رقابت نیاز دارد.

حال به گلکسی زد فلیپ 5G می پردازیم. البته چون تفاوت مدل 5G با مدل 4G بسیار کم و قابل اغماض است، برای آشنایی بیشتر با آن، نقد و بررسی ترنجی از مدل 4G را اینجا برای شما قرار می دهم:

نقد و بررسی سامسونگ گلکسی زد فلیپ : مسحورکننده

 

این گوشی که یادآور گوشی‌های تاشو کلاسیک است، به یک نمایشگر انعطاف‌پذیر مجهز است که برخلاف گوشی منعطف گلکسی فولد، از نظر ظاهری شباهت بسیار بیشتری به گوشی‌های معمولی بازار دارد و فقط از وسط به سمت پایین تا می‌شود.

دومین گوشی منعطف سامسونگ به جای چیپست اسنپدراگون ۸۶۵ از تراشه‌ی قدیمی‌تر اسنپدراگون ۸۵۵ پلاس قدرت می‌گیرد؛ پس باید آن را از نظر فنی در پشت گوشی‌های سری اس 20 قرار دهیم. به نظر می‌رسد که سامسونگ به خاطر مهار هزینه‌ها، این تصمیم را گرفته است. در سمت رقیب، موتورولا نیز گوشی تاشو و منعطف موتو ریزر 2019 را با سخت افزار میان‌رده معرفی کرده بود.

وقتی گوشی کاملاً باز است، یک نمایشگر 6.7 اینچی از نوع Dynamic AMOLED در اختیار شما قرار خواهد گرفت. این نمایشگر دارای نسبت ابعاد 22:9 است و وضح 1080×2636 پیکسل را ارائه می‌کند. این 50 درصد تعداد پیکسل‌های بیشتری نسبت به نمایشگر موتو ریزر 2019 است. این نمایشگر از لولای جدید “Hideaway Hinge” استفاده می‌کند که در هنگام باز بودن دیده نمی‌شود. این مشکلیست که کاربران گوشی گلکسی فولد از آن شکایت دارند. دیگر پیشرفت شگرف این گوشی، استفاده از یک متریال جدید به نام شیشه‌ی فوق باریک (UTG) روی پنل نمایشگر است که همانند متریال پلاستیک پلی‌آمید روی نمایشگر گلکسی فولد منعطف است، اما در برابر خط و خش مقاومت به مراتب بیشتری دارد.

گلکسی زد فلیپ

گلکسی زد فلیپ

این گوشی مانند گلکسی فولد با یک نمایشگر ثانویه همراه نیست؛ در عوض سامسونگ یک نمایشگر کوچک 1.06 اینچی را در قاب پشتی، درست کنار لنزهای دوربین قرار داده است. این نمایشگر کوچک برای نمایش آخرین نوتیفیکیشن‌ها، ساعت و سطح باتری مورد استفاده قرار می‌گیرد و با گوریلا گلس 6 نیز از آن محافظت می‌شود. با این حال سیستم دوربین این دیوایس همانند گلکسی فولد یا خانواده گلکسی اس 20 پیشرفته نیست و سامسونگ از دو دوربین 12 مگاپیکسلی (که یکی عریض و دیگری فوق عریض است) در قاب پشتی آن استفاده کرده است. اسکنر اثر انگشت را نیز می‌توان روی فریم کناری یافت و به زیر نمایشگر نرفته است. شما همچنین می‌توانید این دیوایس را به صورت بی‌سیم شارژ کنید.

از نظر مشخصات فنی، سامسونگ این گوشی را با تراشه‌ی اسنپدراگون 855 پلاس، تراشه‌ی پرچمدار سال گذشته، 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی  پرسرعت UFS 3.0 همراه کرده است. یک باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی با سرعت شارژ 15 وات وظیفه‌ی تأمین انرژی گوشی را بر عهده دارد و همچنین یک جفت اسپیکر استریو تنظیم شده توسط AKG نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. در راس بخش نرم افزاری آن نیز می‌توان اندروید 10 با همراهی رابط کاربری One UI 2.0 را یافت.

رای گیری آیفون ۱۲ مینی اپل یا گلکسی زد فلیپ 5G سامسونگ 

بسیار خوب، برای یادآوریم می گویم که رقابت ها به صورت روزانه و ساعت ۱۷ هر روز خواهد بود. رای گیری در پلتفرم های توییتر، اینستاگرام، تلگرام ترنجی و البته وب سایت برگزار خواهد شد. مجموع آرای هر ۴ پلتفرم مبنای مشخص شدن برنده است. هر رای گیری فقط ۲۴ ساعت اعتبار دارد. بیاید یک رای گیری آزمایشی داشته باشیم 😉.

ما انتظار داریم که در این رقابت ها هیجان بین طرفداران بالا برود. ما همواره به کاربران و همراهان فهیم خود افتخار کرده ایم که در قالب احترام و خیلی حرفه ای نظرات خود را اعلام می کنند و در مقابل به نظرات متفاوت هم احترام می گذارند. طبق معمول ما تلاش خود را می کنیم تا این جو را در ترنجی حفظ کنیم و با کاربرانی که از مرزها عبور کنند، برخورد خواهیم کرد.


انتخاب شما کدام دستگاه است و چرا؟

اشتراک در
اطلاع از
39 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
V800B

من انتخابم ایفون ۱۲ مینی

AŁɪ

12 mini

m.b

عالیه…🌹❤️ من زد فلیپ… 🤔
” بیاید یک رای گیری آزمایشی داشته باشیم 😉.”
این قسمت مال دیروز نبود؟ 🤔 … چقدر آخه مارو آزمایش میکنید؟! 😂

m.b

الله وکیلی تا دیروز مینی جلو بود… چطور الان زد فولد زده جلو؟ 🤔

#چالتون_زنده_است

m.b

الله وکیلی تا همین چند دقیقه پیش مینی عقب بود… چطور رسیدن به هم تو همین چند دقیقه؟!

#اپل_روح_فناوری🤔

m.b

یه بیکاری داره رای های فیک زد فولد رو جبران میکنه… 😑😒
هرچندثانیه یکبار یه رای میره رو رای های مینی… 😒

خیلی بی جنبه‌اید…

ali_s

صد در صد ۱۲ مینی

Taha

۱۲ مینی زیرا است.

تنها وجه شباهتشون قیمتشون تو ایرانه که زدفلیپ با 1400 دلار قیمتش اندازه ایفون 12 مینی هست
من خودم بین این دوتا به خاطر ارزش جهانی و البتا طراحی خاص تر انتخابم زد فلیپ هست

pooria

اقا یه سوال دیگه برا من پیش اومده
تو خجالت نمیکشی مدیر سایتی و ترنجت هنوز نگندیده؟ 😂🤣 به مرحله رسیدن هم نرسیده 🤦‍♂️🤣🤣

حس خاصی که 12 مینی میده…☺

Dr.Nazer

۱۲ مینی
جناب عطایی سیستم رای‌گیری کار نمیکنه، یعنی در واقع قابل مشاهده نیست!

Dr.Nazer

کلاً بخش رای وجود نداره، جاش سفیده!

pooria

حاج اقا ناظر (نمیدونم شاید حاج خانم 😂)
دسکتاپ مود رو روشن کن درست میشه

Dr.Nazer


نشد

Mahdi

اگه فولد۲ بود فرق میکرد

چه اختلافشون کم شد…

Naranj

۱۲ مینی چون تجربه منحصر به فردی داره
و فلیپ هنوز خام و نوپا هست

ممد بمولا

از اونجایی که قیمت زد فلیپ 2 برابر آیفون هست! و سامسونگه (!!!) من آیفون رو انتخاب میکنم 🙂

Mahdi.L

اگر داخل ایران هستید، این موضوع چندان صادق نیست.

ممد بمولا

اگه تو ایران باشم ترجیح میدم هیچ کدوم رو نخرم!

S AH

من طراحی زد فلیپ رو دوست دارم ولی بقیش مینی

ARMTIN

اینطور بگیم اگه بنده بخواهم تو رنج 30 میلیون هزینه کنم و فقط دو مورد بالا وجود داشته باشه انتخاب بنده iphone 12 mini
هست 💯

Auroro

زد فلیپ چرته مثل طلق میمونه با ناخن میره تو، جالبه تو دیجیکالا این مورد ذکر نشده

pooria

شما مرزهای طفولیت را جابجا کردید تربیک میگم

Dr.Nazer

چقدر طنز و جالب بود انقدم خندیدم دندونام توی لثه فرو رفتن😍🦃

TheFreeCritic

😍😂╯︿╰

Auroro

یعنی میگی نیست؟

TheFreeCritic

12 مینی به دلیل خوش دست بودن ..

TheFreeCritic

با ip های متفاوت به هر دو دستگاه رای دادم …

Mohammadr

زد فلیپ، چون واقعا نمیتونم با گوشی کوچیک کارکنم و علاقه ای هم ندارم (البته خیلیا برعکسن ولی دیگ…)

برابر شدن…😐

ahmad

انتخاب من آیفون بود بخاطر اینکه به حز نو آوری تاشو بودن و باتری بقیه موارد اپل بهتره

Milad7

ای بابا باز به نظر سنجی نرسیدم رای من زد فیلیپ بود 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)