حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

امتیاز DxO دوربین وان پلاس Nord منتشر شد: بهتر از آیفون SE 2020

نوشته

3 سال قبل | 30 دیدگاه | تست، دوربین، وان‌پلاس

چهار ماه پیش بود که وان پلاس Nord 5G با Snapdragon 765G و نمایشگر ۹۰ هرتز به قیمت ۴۰۰ یورو رسما معرفی شد. این دستگاه اولین عضو خانواده اقتصادی وان پلاس است. امروز امتیاز DxO دوربین وان پلاس Nord منتشر شده و عملکردی بهتر از آیفون SE 2020 نشان می دهد.

امتیاز DxO دوربین وان پلاس Nord

پیش از این خانواده جدید، آخرین گوشی هوشمند میان رده ای که این وان پلاس عرضه کرد OnePlus X در سال 2015 بود. شعار Nord این است: “تقریباً هرچه می توانید، بخواهید” که انتظارات را بالا می برد.

گوشی OnePlus Nord با صفحه نمایش 6.44 اینچی AMOLED و وضوح 2400 در 1080 پیکسل ارائه شده است. این پنل از رفرش ریت ۹۰ هرتز برخوردار است. رابط کاربری OxygenOS آن مبتنی بر اندروید ۱۰ است و از چیپست کوالکام Snapdragon 765G 5G بهره می برد.

مصرف کنندگان می توانند ۸ گیگابایت یا 12 گیگابایت رم و همچنین از 128 گیگابایت تا 256 گیگابایت حافظه ذخیره سازی را انتخاب کنند. این دستگاه یک باتری 4115 میلی آمپر ساعتی دارد.

در سمت دوربین ، وان پلاس دوربین اصلی را با لنز فاصله اکنونی معادل 26 میلی متر و دیافراگم f/1.75 از وان پلاس ۸ قرض گرفته است. این لنز در مقابل سنسور ۴۸ مگاپیکسلی سونی IMX586 با پیکسل های 0.8 میکرومتری و همراه تثبیت کننده تصویر نوری است (OIS) قرار دارد. همچنین یک دوربین فوق عریض ۸ مگاپیکسلی با دامنه دید 119 درجه (قبل از اصلاح اعوجاج، نزدیک به 96 درجه بعد از اصلاح تصویر)، یک لنز عمق سنج ۵ مگاپیکسل و یک دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی وجود دارد (البته این دوربین ماکرو مورد بررسی این آزمایش نیست)

مشخصات اصلی دوربین وان پلاس Nord

  1. ۱- دوربین اصلی: سنسور 48 مگاپیکسلی سونی IMX586 با اندازه 1/2.0 اینچی، لنز با دیافراگم f/1.75 و فاصله کانونی معادل 26 میلی متر ، OIS
  2. ۲- دوربین فوق عریض: سنسور 8 مگاپیکسلی، لنز دیافراگم f/2.3 با فاصله کانونی معادل 16 میلی متر
  3. ۳- دوربین عمق سنج: سنسور 5 مگاپیکسل با لنز دیافراگم f/2.4
  4. ۴- دوربین ماکرو: سنسور 2 مگاپیکسل با لنز دیافراگم f/2.4 (آزمایش نشده)
  5. ۵- فلش LED دوتایی
  6. ۶- فیلم 4K با سرعت 30 فریم در ثانیه ، 1080p با 30/60/240 فریم در ثانیه
امتیاز DxO وان پلاس نورد

امتیاز DxO وان پلاس نورد

همانطور که می بینید حالت شب وان پلاس Nord اصلی ترین نقطه ضعف آن است. در بخش دوربین های با فاصله کانونی متفاوت هم عملکرد جذابی ندارد. در مجموع امتیاز ۱۰۸ را دریافت می کند که عملکرد بدی نیست. در حقیقت بهتر از آیفون ۴۰۰ دلار 4G اپل است و حتی 5G و نمایشگر کم حاشیه هم به شما ارایه می کند.

موقعیت این دستگاه در رده بندی دستگاه های تست شده توسط DxO به قرار زیر است. این تصویر از میانه های جدول کلی گرفته شده است:

نظر شما چیست؟ عملکرد دوربین وان پلاس نورد را چطور می بینید؟

اشتراک در
اطلاع از
30 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

باید هم بهتر باشه آیفون se قیمتش تو ایران ۱۴ میلیونه ولی وانپلاس نورد ۲۳ میلیونه
اگه خارج از ایران بودیم این گوشی یکی از بهترین میانرده های بازار به شمار میرفت ولی داخل ایران قیمت یک بالارده یا پرچمدار رو داره!

Taha

K30 ultra سلام میرسونه 😉

نویسنده آزمایشی

K30 ultra اگه گلوبال داشت که خیلی عالی بود اما حیف که نداره
شایدم قیمت این تو ایران مثل بقیه 🤔

Taha

آره اگه بود رکورد فروش رو راحت میزد.
ولی بازم آدم بره k30 ultra رو از چین سفارش بده( با همه ی هزینه ها مثل گمرک و رجیستری) فکر کنم بشه ۱۵/۱۷ تومن که بازم از نورد ارزون تره.

“ولی بازم آدم بره k30 ultra رو از چین سفارش بده”
مطمئنی اون موقع تو رجیستری و آنتن دهیش به مشکل بر نمی‌خوری ؟

تو میتونی زبون چینی و برنامه های چینی رو تحمل کنی؟😑

Taha

منظورم از سایت سفارش دادن بود 🙃😐

Taha

انگلیسی هم داره فکر کنم.
میشه روش رام گلوبال هم زد.

عه
من تا حالا نمیدونستم رام رو بشه عوض کرد😅

Taha

منم ۳/۴ ماهه فهمیدم 😅😂

منطقه گوشی ای که الان داری رو کجائه؟
اصلا منطقه رو ایران نزار معمولا روسیه،آلمان و هند برای شیائومی بهتره و قابلیت های جدیدی داره
واسه من جای تعجب داشت دیدم که یکی منطقه ی گوشی رو عوض کرد کلی نرم افزار جدید اومد که همش هم کاربردیه

Taha

من منطق گوشیم رو هنده.

@طاها
نه کاری به تغییر رام و جایی که میخوای سفارش بدی ندارم.منظورمو متوجه نشدی…
میگم اگه مثل کی ۳۰ پرو ریبرند کی ۳۰ اولترا هم تحت برند پوکو به بازار گلوبال بیاد مشکلی تو رجیستری و سازگاریش با اپراتورها و آنتن دهیش نداری اما گوشی که مختص بازار چین هست رو بخوای خودت سفارش بدی و اینجا استفاده کنی احتمال اینکه به مشکل بخوری هست.

Taha

آها😅
من عذر میخوام 😁🙏⁦❤️⁩

⁦❤️⁩🎼

امتیاز آیفون ۱۲ معمولی تو دگزو شد ۱۲۲
بالاتر از نوت ۲۰ اولترا🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄🙄
یعنی واقعا دیگه…………….

S AH

یه جای کار میلنگه…

Mahdi

دیگه شورشو در آورد دکسومارک ، انقدر واضح نباشه لعنتی

تو اکثر تست ها و مقایسه های دوربین ؛ دوربین هر کدوم از اعضای آیفون های ۲۰۲۰ واقعاً فراتر از حد انتظار ظاهر شدن و در مواردی دیدم که دوربین همین آیفون ۱۲ قشنگ پا به پای می ۱۰ اولترا و میت ۴۰ پرو میومد و حتی در برخی صحنه ها عملکرد بهتری داشت و این جای تحسین برای اپل داره و نشون میده بیش از پیش روی پردازش تصویر و سینک نرم افزار و سخت افزار دوربین ها کار کرده.
فکر کنم دیگه همه منو میشناسن که تو برندهای چینی از هواوی بیشتر خوشم میاد ولی این دلیل نمیشه تعصب داشته باشم و به اون چیزی که برخلاف میل باطنیم هست اقرار نکنم … تو تست هایی که من دیدم(بیشتر رو حالت خودکار) تو اکثر صحنه ها(چه روز چه شب) ، عملکرد می ۱۰ اولترا و آیفون های ۲۰۲۰ بهتر از میت ۴۰ پرو بود . این برام عجیبه و نمی‌دونم چرا؟!! چون عملکرد دوربین پی ۴۰ پرو و پرو پلاس هم بهتر از میت ۴۰ پرو بود! ولی از دو حالت خارج نیست ؛ یا مقایسه ها جهت دار و دست کاری شده بوده یا اینکه هنوز آنچنان سری میت ۴۰ آپدیت های نرم افزاری رفع باگ و ارتقاء کیفیت عملکرد دوربین رو دریافت نکردن.
اصلاً اختلاف به حدی بود که تو بعضی از صحنه ها میت ۴۰ پرو اصلاً نورگیری ، شارپنس ، داینامیک رنج و کنتراست خوبی نداشت و جزئیات و وایت بالانس آیفون ۱۲ و می ۱۰ اولترا بهتر بود… .

Mahdi

احیانا مربوط به نداشتن ois توی میت۴۰پرو نیست؟

نیما عرفانی

تا حد زیادی آره مربوط میشه ولی تو بررسی دگزو(Dxo) گفته شده بود که عملکرد لرزشگیرش عالی بوده و در کنار پی ۴۰ پرو بالاترین امتیاز این بخش رو گرفته بود … .

حرفتون درسته
ولی دوربین نوت ۲۰ اولترا رو مورد ظلم قرار دادن {حتی برابر با نوت ۲۰ (اگزینوس)}
واقعا هیچکس چنین انتظاری از اپل نداشت که انقدر خوب تو صحنه ظاهر بشه.
از نظر من رتبه میت چهل پرو زیر ایفون ۱۲ پرو بود.هواوی جا داشت رو دوربین میت چهل بیشتر کار کنه که لیاقت اول جدول رو داشته باشه و تا الان حس من اینه که می تن اولترا عملکرد بهتری نسبت به بقیه داشت.
خیلی وقته که با نتایج مشخصه که دگزو درست قضاوت نمیکنه.

در مورد نتایج و مدل امتیازدهی دگزو(Dxo) خب ۲ بار گفتم که داستان و معیارش به چه صورته لذا فکر نکنم تکرار مجددش افاقه ای کنه🙂 در مورد نوت و میت هم تنها کاری که میشه کرد صبر کنیم تا تست های قابل استناد بیشتری از منابع مستدل و متقن منتشر بشه …
اصلاً بررسی و مقایسه ها به حدی قابل تأمل شده که تو قیاس Arun Maini/mrwhosetheboss هم ردپای مصلحت اندیشی دیده میشد و هر پارامتر “ویدئو” ، “عکاسی” و “امکانات وسلفی” رو به ترتیب به یکی از سه گانه ی آیفون ۱۲ پرو مکس ، نوت ۲۰ اولترا و میت ۴۰ پرو اختصاص داد در حالی که پارسال تو تست و مقایسه ی دوربین میت ۳۰ پرو و نوت ۱۰ پلاس و آیفون 1۱ پرو مکس بیشترین امتیازش به میت ۳۰ پرو تعلق گرفت.

Mahdi

شجاری راست میگفت؟🤔

Taha

سخن بزرگان:
شجاری هیچ وقت راست نمی‌گوید مخصوصا سر ونپلاس!!

Taha

وانپلاس

The MTest MT

بابا انصافا طرف فن هست ولی انقد نکوبیدش دیگ
اینم یک بیسواد مث بقیه

S AH

من به روباه دانشگاه ها بیشتر دارم اعتماد

SHREK

پیکسل 4a با یدونه دوربین سلام میرسونه.

Milad7

قابل قبول هست ولی آنچنان خوب نیست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)