حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بنچمارک گرافیکی تراشه اپل M1 عملکرد بهتری از GeForce GTX 1050 Ti و Radeon RX 560 دارد

نوشته

3 سال قبل | 7 دیدگاه | اپل، پردازشگرها

تراشه اپل M1 تلاش این شرکت برای تولید کامپیوترهایش بر مبنای تراشه ARM است. ما سه روز پیش مقایسه بنچمارک Geekbench تراشه اپل M1 با اینتل Core i9 را داشتیم. آن جا قدرت پردازنده مرکزی این محصول را دیدیم. امشب اما بنچمارک گرافیکی تراشه اپل M1 عملکرد بهتری از GeForce GTX 1050 Ti و Radeon RX 560 را نشان می دهد.

بنچمارک گرافیکی تراشه اپل M1

بنچمارک گرافیکی تراشه اپل M1

بنچمارک گرافیکی تراشه اپل M1

تراشه ۵ نانومتری M1 اپل تاکنون ما را تحت تأثیر قرار داده است و به نظر می رسد اینجا متوقف نمی شود. به طور معمول، گرافیک های یکپارچه قادر به اجرای عملکرد قابل توجهی نیستند، اما در مورد تراشه اپل M1 اینگونه نیست.

بر اساس یک سری بنچمارک، جدیدترین تراشه اپل در یک تست آزمایشگاهی به راحتی GeForce GTX 1050 Ti و همچنین AMD Radeon RX 560 را شکست می دهد.

تراشه M1 جدید با پردازنده های گرافیکی دسکتاپ کاملاً بهتر عمل می کند یا مقایسه می شود.

با توجه به اینکه هم GTX 1050 Ti و همچنین AMD RX 560 از قدرت طراحی حرارتی یا TDP برابر 75 وات برخوردار بودند، M1 دارای یک پردازنده گرافیکی 8 هسته ای یکپارچه می تواند در هر دو سری تست های GFXBench 5.0 عملکرد بهتری داشته باشد.

مقایسه جدید توسط Tom’s Hardware مشاهده شد و نکته عجیبی که در اینجا به آن اشاره می شود این است که هیچ مقایسه ای از پردازنده های گرافیکی مانند GTX 1650 یا GTX 1650 Ti که مدل های جدیدتر منتشر شده توسط NVIDIA هستند وجود ندارد.

مشخصا این منبع می تواند آمار بیشتری در مورد عملکرد GPU تراشه M1 با پردازنده های گرافیکی که به اندازه GTX 1050 Ti قدیمی نباشند، ارائه دهند. به هر حال اکنون و فعلاً باید به این موارد پایبند باشیم. GFXBench 5.0 با استفاده از اپل Metal API در حال اجرا بود و نشان داد که M1 در چندین تست عملکرد بهتری نسبت به GTX 1050 Ti و RX 560 دارد. در برخی دیگر، به شدت عقب است اما این گرافیک یکپارچه ای است که ما در مورد آن صحبت می کنیم، نه یک تراشه گرافیکی اختصاصی.

گفته می شود که اپل در حال تولید یک تراشه گرافیکی اختصاصی است و می تواند در کنار تراشه ۵ نانومتری اپل A14T خود، تراشه کلاس دسکتاپ که برای iMac آینده طراحی شده است، رونمایی شود.

تراشه اپل A14T عملکرد کلاس پرفورمنس دسکتاپ را به iMac ارایه خواهد کرد

با نگاهی به این نتایج، امکان تجربه مناسب بازی در دستگاه هایی مانند MacBook Air ، MacBook Pro و Mac mini مجهز به تراشه M1 اپل فراهم می شود. با این سطح از عملکرد فقط از پردازنده گرافیکی 8 هسته ای، به نظر می رسد اپل می تواند در مورد آوردن عناوین بازی غنی از نظر بصری به سرویس Apple Arcade خود جدی عمل کند، عنوانی که ممکن است با “Breath of the Wild” رقابت کند.

نظر شما چیست؟ نگاه مثبتی به تراشه اپل M1 دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

A90تو یک سایت زده ۱۰ میلیون با اینکه کل اطلاعاتش با s10lite برابره اون هست ۱۵ میلیون این ۱۰ میلیون😐
تازه a90 پلاستیکی نیست😐

SHREK

S10lite هم پلاستیکی نیست! S10lite بهتره.

SHREK

خیلی هم خوب.

silver30

حاضرم قسم بخورم همش دروغه.اپل همیشه ازین اراجیف زیاد میگه

MohammadFarhaadi

اولا اپل همیشه مشخصات و خروجی رو دقیق اعلام کرده و بعد از تست توسط گروههای ثالث باز هم همون نتایج حاصل شده!شما کجا دیدی اپل همچین کلکی بزنه؟!

samouelkarter

دست اپل درد نکنه حالا این مک بوک ایر بدون فن واقعا ارزش امتحان کردن داره!
انویدیا و ای ام دی هم یه تکونی سعی میکنن به خودشون بدن با این گرافیک های بسیار ضعیفی که تو لپ تاپ ها با کلی منت به کاربر میدن!
من که واقعا با این تراشه جدید اپل حال کردم چون حالا یه تهدید واقعی شده برای اینتل و انویدیا که چندین ساله دارن درجا میزنن!
تازه این پردازنده تخصصی گرافیکی نیست و از خیلی از تخصصی های داخل لپ تاپ قویتره و فن هم نداره!
امیدوارم با این کار اپل باقی شرکت ها برای از دست ندادن بازار هرچه سریعتر دست بکار بشوند وگرنه کار ویندوز و شرکت های تولید کننده لپ تاپ تمومه!

Milad7

آنجا که عقاب پر بریزد 😛

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)