حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ می تواند سازنده تراشه اپل M1 باشد

نوشته

3 سال قبل | 3 دیدگاه | اپل، سامسونگ

اپل قبلاً چیپست جدید Apple M1 خود را به عنوان بخشی از تراشه های اختصاصی خود معرفی کرده است. با این کار، رسماً فرایند انتقال از اینتل به چیپست های مخصوص خود را برای دستگاه های Mac آغاز کرده است. به نظر می رسد این حرکتی است که می تواند به سامسونگ الکترونیک نیز کمک کند. جدیدترین شایعات می گوید که سامسونگ می تواند سازنده تراشه اپل M1 باشد.

سازنده تراشه اپل M1

طبق گزارشی که از طریق BusinessKorea ارائه می شود، احتمال زیادی وجود دارد که غول کره جنوبی سامسونگ الکترونیک به تولید کننده چیپست M1 تبدیل شود. اگر این موضوع صحت داشته باشد، پس از حدود پنج سال سامسونگ برای اپل چیپست تولید می کند.

در حال حاضر تراشه های M1 توسط شرکت تولید کننده نیمه هادی تایوان (TSMC) در حال تولید هستند. اما از آنجا که این شرکت در تأمین تقاضای حجم سفارش در حالی که مشکل دارد، اپل می تواند برخی از سفارشات را به سامسونگ منتقل کند.

قابل توجه است که چیپست M1 تازه معرفی شده با استفاده از فرآیند ۵ نانومتری ساخته شده است و TSMC و سامسونگ تنها دو شرکت در حال حاضر در جهان هستند که توانایی تولید تراشه های ۵ نانومتری را دارند.

اپل M1

اپل M1

چیپست اپل M1 به طرز حیرت انگیزی 16 میلیارد ترانزیستور را در خود جای داده است که به مراتب بیشتر از 11.8 میلیارد استفاده شده در آیفون ۱۲ با A14 Bionic است. هسته CPU دارای آرایش هشت هسته ای است که شامل چهار هسته با کارایی بالا برای کارهای سنگین و چهار هسته با بازده بالا برای کارهای با اولویت پایین است.

همچنین مدارهای اختصاصی برای پردازش گرافیک و هوش مصنوعی دارد. تراشه های حافظه نیز در همان بسته تراشه در کنار پردازنده قرار گرفته اند که باید سرعت بهتری داشته باشد.

ادعا می شود دستگاه های Mac مجهز به چیپست Apple M1 سه و نیم برابر سریعتر از مدل های قبلی مبتنی بر Intel هستند. طبق گفته اپل ، سرعت گرافیک نیز پنج برابر بیشتر می شود.

نظر شما درباره بازگشت سامسونگ به ساخت تراشه های اپل چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mr.veyani

اگه کار سام باشه پس اسنپ ها 875 بی نظیر میشه

Mahdi

بنظر من که مشکلی نداره

Milad7

nooooooooooo 😐

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)