حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

عمر باتری آیفون ۱۲ پرو مشخص شد: کمتر از آیفون ۱۱ پرو

نوشته

3 سال قبل | 14 دیدگاه | اپل، تست، عمر باتری

اپل نسبت به آیفون ۱۱ پرو، امسال باتری کوچکتری برای آیفون ۱۲ پرو در نظر گرفته است. نتیجه می شود که دستگاه جدیدتر حدود ۸.۶ درصد باریکتر است و با افزایش ۰.۳ اینچی اندازه نمایشگر فقط ۱ گرم وزن دستگاه افزایش پیدا کند. البته با توجه با نمایشگر ۶۰ هرتزی این پرچمدار ۱۰۰۰ دلاری اپل می توان گفت که این کاهش ۷.۵ درصدی حجم باتری شاید به دلیل تراشه بهینه تر ۵ نانومتری خیلی احساس نشود اما اصلا نمی توان گفت که با استفاده از شبکه 5G می توان انتظار عملکرد برابر با آیفون ۱۱ پرو 4G را داشت. چرا که عمر باتری آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو روی حالت 5G تا ۲۰ درصد کاهش پیدا می کند. به هر صورت، امروز عمر باتری آیفون ۱۲ پرو مشخص شده که کمتر از آیفون ۱۱ پرو است.

عمر باتری آیفون ۱۲ پرو

هفته گذشته برای شما نوشتیم که باتری آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ مساوی و برابر ۲۸۱۵ میلی آمپر است. همانطور که بالاتر گفتیم این حدودا ۷.۵ درصد کوچکتر از باتری ۳۰۴۶ میلی آمپری آیفون ۱۱ پرو است. اما عملکرد آیفون پرو جدید اپل برای سال ۲۰۲۰ چطور است؟

طبق تست باتری Gsmarena شاهد این امتیازات هستیم:

عمر باتری آیفون ۱۲ پرو

عمر باتری آیفون ۱۲ پرو

و برای مقایسه این عمر باتری آیفون ۱۱ پرو است:

عمر باتری آیفون ۱۱ پرو

عمر باتری آیفون ۱۱ پرو

آیفون ۱۲ پرو در تست باتری به صورت کلی خوب عمل کرده است. همانطور که می بینید، زمان مکالمه، وبگردی و پخش فیلم مشابه عمر باتری آیفون ۱۲ را ارائه می کند. زمان مکالمه و وب گردی تقریبا مشابه آیفون ۱۱ پرو است ، اما در مقابل، مدل قدیمی در می تواند بالای ۱۵ ساعت ویدیو پخش کند. همچنین ویگردی آن ۱ ساعت بیشتر است.

عملکرد آماده به کار (حالت Standby) نسبت به آیفون ۱۲ و ۱۱ پرو کمی افت داشته و به همین دلیل است که درجه استقامت نهایی نیز کمی پایین تر است.

همچنین وقتی با بازی کردن در تلاش برای خالی کردن باتری بودند، مشخص شد که پردازنده گرافیکی iPhone 12 Pro بهینه تر بود و گوشی در بخش بازی ۱ ساعت بیشتر از iPhone 11 Pro دوام می آورد.

سرعت شارژ شدن آیفون ۱۲ پرو چطور است؟

آیفون ۱۲ پرو اپل، دقیقا مانند سری آیفون 8 ، X ، XS و 11 از شارژ سریع USB Power Delivery پشتیبانی می کند. همانطور که قبلا کاملا مشخص کردیم، اپل این تلفن ۱۰۰۰ دلاری را بدون شارژر ارائه می کند (آه!)، اما شما می توانید شارژر 20 وات PD اپل (به قیمت ۱۹ دلار) یا آداپتور سازگار با USB-PD دیگر را جداگانه خریداری کنید.

بعد از یک ساعت شارژ، 90٪ باتری شارژ می شود و این در حالی است که 10٪ آخر 30 دقیقه بیشتر نیاز دارد(بله، ما شارژ بهینه را غیرفعال کردیم).

آیفون ۱۲ پرو از شارژ بی سیم سریع 15 وات پشتیبانی می کند اما فقط هنگام استفاده از شارژرهای MagSafe و در غیر این صورت، شما بین 5W تا 8W توان شارژ می دهد.

ما شارژر MagSafe مربوط به خود اپل را در پشت آیفون ۱۲ پرو قرار دادیم و آن را از 0٪ به 100٪ شارژ کردیم. هرچند زمان شارژ خیلی چشمگیر نبود. اول اینکه روشن شدن با آیفون ۱۲ پرو بدون شارژ حدود ۵ دقیقه طول می کشد. سپس شارژر MagSafe در مدت ۳۰ دقیقه ۳۰ درصد باتری را شارژ می کند، در حالی که شارژ کامل به ۳ ساعت کامل نیاز دارد!

نظر شما درباره عملکرد باتری آیفون ۱۲ پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نیما عرفانی

با توجه به اینکه باتری نسبت به پارسال کوچیک تر شده و در عین حال سایز و رزولوشن نمایشگر یکم بیشتر از پارسال هست و شبکه ی ۵جی هم بهش اضافه شده در مجموع امتیاز بدی نیست و در حد متوسط رو به بالاست .
پاشنه آشیل همیشگی اپل(سرعت شارژ) اینجا هم صدق می‌کنه …
مدت زمان شارژ سیمی ۱ ساعت و نیم نسبت به ۲ ساعته پارسال بهتر شده که اونم به خاطر کاهش حجم باتری اما تو مدت زمان ۳۰ دقیقه نسبت به ۵۰ درصد پارسال کمتر شارژ می‌کنه.‌ و اما فول شارژِ بیسیم با مگ سیفِ خودت ۳ ساعت؟؟؟؟

Mahdi

مقدار شارژ بعد ۳۰ دقیقه شارژ شدن جالبه با اینکه شارژرش قویتره ۲ وات و باتریش کمتره ولی دقیقاً اندازه ۱۱ پرو و ۵۹ درصد هست

نیما عرفانی

آره اون ۵۰ درصد برا ۱۱ پرو مکس بود …
خوب نیست دیگه ، با ۲ وات توان بیشتر و ظرفیت کمتر مشابه ۵۸-۵۹ درصد پارسالِ ۱۱ پرو تو ۳۰ دقیقه .

Mohammadr

بله اقا نیما، درسته با این حجم باتری در برابر 5 جی شدن و سایز بزرگتر و رزولوشن بیشتر نمایشگر و… خوب عمل کرده.. با ای اوصاف همون که گفتید: “متوسط روبه بالا”

اما در برابر خود شرکت اپل و ایفون های این سریش، از نظر من، “متوسط خیلی رو به پایین!”

نیما عرفانی

اگه سرعت شارژ رو ملاک قرار بدیم چه سیمی چه بیسیم ، نسبت به خودِ اپل عملکرد جالبی نیست و همین متوسط رو پایینی که گفتی میشه ضعیف . اما اگه باتری لایف رو مبنا قرار بدیم ، به نسبت پرفورمنس آیفون های قبلی از نظر عمر مفید باتری بدک نیست هرچند که فکر نمی‌کنم باتری لایف نسخه ی پرو مکس و مینی نقطه عطف و متمایز کننده ای باشه .ولی اینم باید گفت تو آیفون های امسال ؛ اپل یجورایی افزایش حجم باتری و به تبعش افزایش باتری لایف رو فدای اضافه شدن ۵جی و چیپست و پنل دیسپلی کم مصرف تر و حفظ ارگونومی(عدم افزایش ضخامت و وزن) کرد که در مجموع و با شناختی که از اپل داریم ، به نظرم همه ی این تصمیمات حساب شده ست و فروش بالای آیفون های امسال رو تحت شعاع قرار نمیده ، به خصوص برای مدل مینی و پرو مکس .

دوتا خبر جالب
شیایومی و اوپو و ویوو دارن اگزینوس پیش خرید میکنن
W21 هم تو پیش فروشش خیلی سریع تموم شد

خداییش خیلی تعجب بر انگیزه اگزینوس ۱۰۸۰تو شیائومی😐😐😐😐

The Destroyer

مگه مدیاتک‌های امسال تعجب‌برانگیز بودن؟
اگر بخواد واقعا معرفی کنه گوشی‌ای رو با این تراشه یه سری جدید اضافه میکنه مثل امسال که کی ۳۰ الترا و ردمی ۱۰اکس اضافه شدن برای استفاده از سری Dimensity
اتفاقا من استقبال هم میکنم چون حداقل تو بازه قیمتی خودش باعث افزایش حق انتخاب میشه

SHREK

بالاخره سامسونگ هم تولید کننده چیپه و چیز جدیدی هم نیست بعضی کمپانی ها از چیپست های سامسونگ استفاده میکنن. اگر شیائومی توی گوشی‌های میانردش از اگزینوس 1080 استفاده کنه خیلی هم خوبه بهتر از اسنپ 750 و…

mehrdad_ma

اگزینوس ۹۸۰ هست همونی که پارسال معرفی شد
نه ۱۰۸۰

نویسنده آزمایشی

۲۲ آبان ۱۰۸۰ معرفی میشه رو میگم😐😐😐😐

mehrdad_ma

خب چی شد ؟
از اون ور چیپو بهینه میکنه از اینور باتری رو کم میکنه

یکی هم که خیلی فن بود تو زومیت کامنت میزاره
نمرات gsm شیاومی می ۱۰ الترا و اکسپریا ۵ مارک ۲ رو با نمرات اعلام شده از طرف اپل مقایسه میکرد و می‌گفت ببینید اپل بهتره دروغ نمیگه

Milad7

زیاد سخت نگیر یهو دیدی اپل از سال بعد گوشی را بدون باتری عرضه کرد 😐

Milad7

ضعیفه اصلا جای دفاع نداره…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)