حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تعمیرپذیری آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو از نگاه iFixit خوب است

نوشته

3 سال قبل | 9 دیدگاه | اپل

کالبدشکافی هر دو آیفون ۶.۱ اینچی، یعنی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو را با هم در ترنجی دیده ایم. این بار اما iFixit است که دست به آچار شده و نگاهی به درون این دستگاه ها می اندازد. تعمیرپذیری آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو از نگاه iFixit خوب است. همچنین دانستنی های مناسب دیگری هم در این زمینه وجود دارد که با هم آن ها را مرور می کنیم.

تعمیرپذیری آیفون ۱۲

تعمیرپذیری آیفون ۱۲

تعمیرپذیری آیفون ۱۲

کابدشکافی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو نشان می دهد که اپل در طراحی مدل ها برای پشتیبانی از 5G تلاش های زیادی کرده که به اغماض های قابل توجه منجر می شود. همچنین شباهت داخلی این دو مدل قابل توجه است.

همانطور که در تصویر بالا می بینید، تعمیرپذیری آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو امتیاز خوب ۶ از ۱۰ را کسب می کند. بدی بزرگ طراحی این دو دستگاه برای باز کردن و تعمیرات را می توان در همان ایراد قبلی از زمان آیفون X دانست. در صورت شکستن قاب پشتی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو باید تمام قطعات را با شاسی عوض کنید، آن هم فقط برای شکسته شدن قاب پشتی! (محیط زیست چه خبر اپل؟!)

در کالبدشکافی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو مرحله اولیه دستیابی به درون دستگاه تغییر چندانی نکرده است. با استفاده از ابزار مخصوص، لیوان های مکش و گرما برای باز کردن صفحه نمایش ممکن است. به جای باز شدن در لبه سمت چپ که روال معمول از آیفون ۷ به این سمت است، آیفون ۱۲ از لبه سمت راست باز می شود.

یک نگاه اولیه به داخل دو مدل آیفون ۱۲ به طور همزمان هیچ نشانه ای ندارد که یکی بهتر از دیگری باشد، تا زمانی که محافظ دوربین برداشته شود. جالب است بدانید که این دو به قدری شبیه هم ساخته شده اند که اپل از یک فاصله پلاستیکی در جای خالی آیفون ۱۲ که در آن دوربین سوم و سنسور LiDAR در آیفون ۱۲ پرو قرار دارد، استفاده می کند.

تغییر دیگر برای سال ۲۰۲۰  چرخش موقعیت برای سینی سیم کارت، بورد و باتری است. تصور می شود به دلیل بزرگتر بودن بورد این تغییر صورت گرفته باشد، بوردی که تراشه های 5G کوالکام را در خود جای داده است.  برای کارکرد مناسب 5G مشخص شد که تلفن های هوشمند دارای ماژول های آنتن mmWave در کنار قاب و پشت بورد هستند.

برای سایر اجزا مشخص شد که اپل نحوه صحیح نگه داشتن بلندگوها را تغییر داده است و از پیچ فیلیپس و واشرهای لاستیکی نارنجی روشن به جای چسب استفاده کرده است که این امر می تواند به تعمیرات کمک کند. بخش مربوط به لوازم جانبی آهنربایی MagSafe از ۱۸ آهن ربا برای هماهنگی سیم پیچ ها در محل با شارژر استفاده می کنند، با این وجود قطب آهنربا ها “باعث افزایش جایگذاری موثر تلفن” می شود و در عین حال تراز مناسب را حفظ می کند.

در جمع بندی مدل های جدید، iFixit نشان می دهد که اپل “با از بین بردن عناصری مانند باتری L شکل و صفحه منطقی کوچکتر ،” برای ایجاد مولفه های 5G “نرمش جدی در زمینه طراحی” انجام داده است. موارد حذف شده در طراحی توسط اپل اگرچه خیلی حیاتی نیست اما باعث می شود آیفون ها “کمترین اختراع” را داشته باشند.

نظر شما درباره طراحی داخلی آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

۶ خوبه

ARMTIN

ایفون 12 نسخه 128 گیگ ( ریجستری شده)
با قیمت 35 میلیون تو فروشگاهی ایرانی موجود شدند

_V_

هم قیمت نوت ۲۰ الترا

SHREK

با این پول میشه Z flip گرفت تازه 5 میلیون هم اضافه میاد.

نیما عرفانی

خب پس اعتقاد داری آیفون ۱۲ به زد فلیپ ارجحیت نداره …

SHREK

نه فقط از نظر قیمت گفتم که قیمت آیفون توی ایران زیادی بالاست و با پولی که باید برای آیفون داد میشه گوشی‌های خیلی بهتری خرید. اگر توی کشور دیگه ای بودم آیفون قطعا انتخابم بود ولی توی ایران ترجیح میدم سامسونگ داشته باشم یا هواوی.

Milad7

خخخ وقتی هنوز ایفون 12 داخل سایت گمرک ننشسته چطوری رج شده اس اخه =)) اونا بدون کده به افراد ساده میندازن

نیما عرفانی

خب این موارد نشون میده طبیعتاً نمیشه فقط به حواشی منفی آیفون های ۲۰۲۰ پرداخت و پیرو اون به رویکرد و تصمیمات اپل انتقاد وارد کرد. منطق حکم می‌کنه که در کنار اون سرزنش ها،از پوئن های قابل توجه و نقطه نظرات مهم و مثبتش هم حرفی به میون بیاد .

Milad7

ایول کیفیت 🙂

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)