حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

تراشه اپل U1 : مرموزترین تراشه آیفون به زودی از ویژگی های پیچیده تری بهره خواهد برد

نوشته

3 سال قبل | 14 دیدگاه | اپل، پردازشگرها

اگر بخواهیم مشخص تر بگوییم باید نوشت که تراشه اپل U1 در Apple TV و HomePod اپل به عنوان پایگاه UWB استفاده خواهد شد. البته این برای همه کاربران کمی گیج کننده شاید باشد پس به همین دلیل تیتر را کمی ساده تر کردیم که البته توصیف بسیار خوبی هم برای کارایی غریب این تراشه است. مرموزترین تراشه آیفون به زودی از ویژگی های پیچیده تری بهره خواهد برد.

تراشه اپل U1

بیست و دو مهر ۹۹ است و به این معنی که سرانجام زمان دیدن مدل های آیفون 2020 اپل در مراسم معرفی آیفون ۱۲ است. بحران جدید ویروس کرونا ویروس اپل را مجبور کرد رویداد معرفی سری آیفون ۱۲ را یک ماه به تأخیر بیندازد. علاوه بر این، دو نسخه از چهار نسخه آیفون ۱۲ گویا تا اواخر آبان ۹۹ به جای هفته آینده وارد بازار می شوند، زمانی که آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ پرو 6.1 اینچی شروع به ارسال به خریداران می کند. این چیزی است که شایعات آیفون 12 می گویند و اخیراً چندین گزارش گسترده آیفون ۱۲ به دست آوردیم که بسیاری از شایعات قبلی آیفون ۱۲ را تأیید کرد و چند جزئیات اضافی درباره چند ویژگی اصلی آیفون ۱۲ مانند دوربین و باتری ارائه داد.

UWB

UWB

قرار است هر چهار گوشی آیفون ۱۲ از چند تراشه جدید بهره مند شوند. اول از همه، ما تراشه 5 نانومتری A14 Bionic را داریم که ماه گذشته اپل با iPad Air معرفی کرد. به لطف مودم 5G کوالکام، اتصال 5G در همه این تلفن ها وجود دارد، هرچند به سختی در هنگام ارائه نام سازنده تراشه روی صحنه می آید. جالبتر اینکه، تراشه سفارشی دیگری نیز وجود دارد که اپل مطمئناً در سری آیفون 12 ارایه خواهد کرد، دقیقاً مانند آنچه در مدل های آیفون 11 انجام شد. این در واقع یکی از مرموزترین تراشه های اپل تاکنون است، زیرا اپل هرگز آن را روشن نکرده است، یا در مورد آن تووضیح بزرگی ارایه نکرده است. با این حال، گزارش های جدید نشان می دهد که اپل به زودی از آن استفاده خواهد کرد.

در هفته های منتهی به رویداد آیفون ۱۱ در سال گذشته، ما در مورد تراشه سفارشی جدید اپل شنیده ایم که امکان ردیابی دقیق مکان را فراهم می کند. اپل در طی این رویداد تراشه U1 را تأیید کرد و توضیح داد که به لطف فناوری جدید Ultra-Wideband یا (UWB) به مردم اجازه می دهد “دقیق تر از همیشه” افراد و اشیا را پیدا کنند:

فناوری Ultra Wideband به iPhone می آید. تراشه جدید U1 طراحی شده توسط اپل از فناوری Ultra Wideband برای آگاهی محیطی استفاده می کند و به آیفون 11 این امکان را می دهد تا سایر دستگاه های اپل مجهز به U1 را دقیقاً پیدا کند. GPS را در مقیاس اتاق نشیمن خود بیاندیشید. بنابراین اگر می خواهید فایلی را با کسی که از AirDrop استفاده می کند به اشتراک بگذارید ، فقط کافیست آیفون خود را به سمت آنها بگیرید تا اولین آنها در لیست باشد.

انتظار داشتیم تراشه U1 با ردیاب های شایعه ای که اپل روی آنها کار می کند، برچسب های اپل (Apple Tag) که هنوز رسمی نشده اند، کار کند. اما این هرگز اتفاق نیفتاده است.

این ممکن است به زودی تغییر کند، زیرا اپل قصد دارد از تراشه های UWB به طور گسترده استفاده کند. در یک سری توییت ها، Jon Prosser گفت که HomePod Mini و Apple TV جدید هر دو به عنوان ایستگاه های پایه UWB عمل خواهند کرد. آنها دقیقاً هنگام ورود به خانه با سایر دستگاه های U1 مکان شما را ردیابی می کنند.

سپس می توان از داده های دقیق موقعیت برای تطبیق کنترل های رسانه، روشنایی و کنترل میزان صدا و باز کردن قفل درها استفاده کرد.

این منبع اظهار داشت که فناوری UWB سخت افزارهای معمولی را به سخت افزار HomeKit تبدیل می کند. این فناوری همچنین می تواند دستگاه های موجود در خانه را کنترل کرده و در صورت انتقال یا بردن هر چیزی، اعلان صادر کند.

پروسر همچنین گفت که دستگاه های UWM “یک اسب تروای بسیار باهوش” هستند که به اپل امکان می دهد ویژگی های AR را برای خانه در داخل برنامه Find My فعال کند. با توجه به علاقه فراوان اپل به فناوری پیشرفته، این کاملا منطقی است. و اپل به دلیل تهیه “کارهای سطح بعدی” از طریق حرکات افزایشی شناخته می شود که زمینه کارایی پیشرفته تر را ایجاد می کند.

تراشه اپل U1 ممکن است در سری آیفون ۱۱ از نظر عملکرد محدود باشد، اما با ارتقا فناوری UWB توسط اپل، این امر ممکن است تغییر کند.

اگر آنچه گفته Prosser درست است، آیفون و سایر دستگاه های هوشمند اپل ممکن است نوع جدیدی از تجربه خانه های هوشمند را ارائه دهند. درصورتی که دستگاه مجاز در محدوده باشد، درست مانند روشن شدن چراغ های هوشمند هنگام ورود، درها با قفل هوشمند می توانند به طور خودکار باز شوند. هنگامی که از یک اتاق به اتاق دیگر می روید، روشنایی نور می تواند برای صرفه جویی در انرژی متناسب شود. سایر اقدامات HomeKit را می توان با کمک آیفون به صورت خودکار انجام داد و به مکان دقیق خانه بست.

اپل در تابستان امسال با ایجاد چارچوب جدید “تعاملات نزدیک” تراشه اپل U1 را به روی توسعه دهندگان گشود تا تجربه های اضافی احتمالی را ایجاد کند. سرانجام ، تراشه U1 نیز در اپل واچ سری ۶ جدید گنجانده شده است و احتمالاً در آینده در بسیاری از دستگاه های اپل نیز گنجانده خواهد شد.

نظر شما درباره این تراشه جدید چیست؟ دوباره مرزهای حریم خصوصی با فناوری های پیشرفته و تشنه داده های حیاتی و خصوصی ما محو شده است.

اشتراک در
اطلاع از
14 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

تراشه های اپل همیشه بهترین بودن

Milad7

لا ریب فیه!

Mahdi

اصلاح شد امتیاز دوربین اصلی زنفون۷پرو ۱۱۵
سلفی ۱۰۱
چی شد من نفهمیدم 🙂

نیما عرفانی

طبیعتاً انتظار نمیرفت نسل جدیدش از ۱۰۴،۹۸ نسل قبلی امتیاز کمتری بیاره.

Mahdi

راگفون۳ هم طبیعتا امتیاز کمتری میگیره ولی من واسم مهم نیست ، هیچوقت هم موقع خرید گوشی به اینجا توجه نمیکنم

نیما عرفانی

این امتیاز ۱۱۵ به نسبت خودِ ایسوس خوبه و جالب اینجاست از ترکیب تنظیم چهارگانه ی دوربین موتورولا اج پلاس بیشتر اورده.‌

Mahdi

فکر کنم تو سلفی چون زومش رو حساب نکردن ۱۰۱ شده

AŁɪ

دکسو بنظرم مشکل داره

Mahdi

تازه فهمیدی

SHREK

Watch dogs legion با کیفیت 720P و 30 FPS بدون Ultra textures اجرا میشه! دلیل تغیر حداقل سیستم مورد نیاز برای PC نصب اجباریه ultra texture! (تایید نشده)

SHREK

*برای ps4

SHREK

اگه واقعا این بشه یعنی ایکس باکس وان معمولی باید 480 اجرا کنه! 😂

TheFreeCritic

اایی که منفی میدی اصلا دیدی؟؟؟

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)