حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آیفون ۱۲ بدون شارژر درون جعبه و حتی ۵۰ دلار گران تر از نسل قبل ارایه می شود؟

نوشته

3 سال قبل | 24 دیدگاه | اپل

می دانیم که به احتمال زیاد سال ۲۰۲۱ سالی است که دیگر شارژر درون جعبه موبایل ها نخواهیم دید. هرچند این ایده را زمانی که شیائومی هندزفری را ارایه نمی کرد، داشت و می خواست که شارژر را هم درون جعبه نگذارد. خب البته از یک برند چینی کوچک آن زمان که وظیفه خود می داند رقابتی ترین ارایه را داشته باشد انتظار چنین ریسکی ندارم اما اپل، اپل است! او می تواند آیفون ۱۲ را بدون شارژر درون جعبه ارایه کند و حتی ۵۰ دلار گران تر از نسل قبل آن را بفروشد! بله، این شایعه جدیدی است که منتشر شده و با شایعه های قیمت ارزان تر آیفون ۱۲ در تضاد است.

آیفون ۱۲ بدون شارژر درون جعبه

چندین گزارش وجود دارد مبنی بر اینکه اپل آیفون ۱۲ را بدون هدفون و آداپتور شارژر می فروشد. با این حال این باعث نمی شود این شرکت قیمت مدل های آیفون ۱۲ آتی خود را افزایش ندهد. درست است، یک تحلیلگر معتقد است که اپل همچنان قیمت آیفون ۱۲ را در مقایسه با آیفون ۱۱ افزایش می دهد.

آیفون ۱۲

آیفون ۱۲

تحلیلگر، جف پو حدس می زند که آیفون ۱۲ با قیمت ۷۴۰ دلار برای آیفون ۵.۴ اینچی ‍۱۲ شروع می شود. این افزایش ۵۰ دلاری نسبت به مدل پایه آیفون ۱۱ سال گذشته است که ۶۹۹ دلار فروخته شده است. این تحلیلگر اظهار داشت که افزایش قیمت به دلیل اضافه شدن صفحه نمایش OLED و قابلیت 5G است. در مقابل، آیفون 11 از 5G و پنل OLED بهره نمی برد. پیش از این شایعه قیمت ۵۵۰ دلاری را برای آیفون ۱۲ و ۶۵۰ دلاری برای نسخه 5G آن شنیده بودیم و به نظر می رسد که اشتباه بوده است.

این تحلیلگر در ادامه معتقد است که افزایش قیمت “مورد قبول مصرف کنندگان” خواهد بود و تاثیری در تقاضا نخواهد داشت. با این حال، از آنجا که اپل آیفون ۱۲ را با هدفون نمی فروشد و شارژر هم درون جعبه نیست به نظر می رسد که این باعث جنجال شود. هرچند وقتی پس از آن دیگر برندها هم به این سودجویی اپل بپیوندند، این طبیعی می شود. فقط از همین حالا به شما می گویم که اگر اپل در مراسمش گفت این به دلیل محیط زیست است، بگویید تو آیفون هایت را USB C کن و به بقیه آن کار نداشته باش!

مدل آیفون ۱۲ نسخه ۵.۴ اینچی را در کنار آیفون SE 2020 و آیفون ۷ ببینید

به غیر از این، آیفون ۱۲ اینچی 6.1 اینچی به طور بالقوه با قیمت 799 یا 849 دلار شروع می شود. این بدان معناست که کاربرانی که می خواهند به اندازه صفحه نمایش مشابه آیفون ۱۱ ارتقاء دهند، باید 100 تا 150 دلار اضافی هزینه کنند. این یعنی آیفون ۱۱ با نمایشگر OLED و 5G به سادگی ۱۵۰ دلار گران تر فروخته می شود! به غیر از این، ما مطمئن نیستیم که آیا افزایش سطح قیمت برای iPhone 12 Pro و iPhone 12 Pro Max هم خواهد بود یا نه.

 

نظر شما درباره این سیاست قیمت گذاری اپل چیست؟ فکر می کنید منطقی است؟

اشتراک در
اطلاع از
24 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Faraz

افتضاح.. روز به روز کلاه بردار تر از دیروز..تا‌ وقتی خر هست خر سوار هم هست

Farcry

به نظرم اطلاعات کمی از آیفون ۱۲ منتشر شده.اینا خودشون هم نمی‌دونم چی به چیه. تا همین دیروز میگفتن با قیمت ۵۵۰ دلار و نسخه 5G و 4G میاد الان دارن میگن ۷۵۰ دلاره. من بعید می‌دونم با قیمت ۷۵۰ دلار بیاد چون آیفون ۱۱ نسبت به xr‌ برای فروش بیش تر ۵۰ دلار ارزون تر بود و بعیده اپل دوباره بیاد همون قیمت ۷۵۰ دلار رو بزنه.

persepolis

گفتم که سه شرکت خسیس:
سامسونگ
گوگل
اپل
آیا ایمان نمی آورید!؟.

persepolis

چرا اپل آداپتور را از جعبه آیفون 12 حذف می‌کند
🔅
‎بسیاری از افراد اعلام کرده‌اند که شرکت اپل به دلیل مسائل اقتصادی این کار را انجام داده است.
MG Siegler از سرمایه گذاران شرکت گوگل و بسیاری از کمپانی‌های فعال در حوزه فناوری بر این باور است که اپل به چهار دلیل اقدام به حذف لوازم جانبی از جعبه آیفون‌ها کرده است. این چهار دلیل شامل موارد زیر می‌شوند:

‎1.افزایش سوددهی به عنوان نتیجه‌ای از کاهش هزینه‌ها
‎بدون هیچ شکی شرکت اپل با انجام این کار بخشی از هزینه‌های خود را کاهش داده است. این مسئله باعث می‌شود تا اپل بتواند آیفون هزار دلاری خود را با همان قیمت بفروشد، اما نزدیک به 60 دلار در هزینه ساخت هر واحد از این تلفن‌های هوشمند صرفه جویی کند. از طرف دیگر بسیاری از کاربران مجبور به خرید جداگانه این لوازم جانبی می‌شوند و عملاً شرکت اپل نزدیک به 60 دلار قیمت نهایی آیفون‌ها را برای مصرف کنندگان افزایش داده است. البته موضوع سوددهی تجاری و کاهش هزینه ساخت این محصولات تنها دلیل شرکت اپل نیست

‎2.کاهش هزینه ارسال در نتیجه کاهش وزن بسته بندی‌ها
‎آیفون‌ها پس از عرضه در سراسر جهان آماده توزیع و عرضه می‌شوند. شرکت اپل تمامی آیفون‌های پرچم‌دار را در چین تولید می‌کند و آن‌ها را به کشورهای سراسر جهان ارسال می‌کند. اپل می‌تواند با کاهش وزن بسته بندی، از هزینه‌های مربوط به ارسال محصولات به کشورهای مختلف و در نهایت ارسال آن‌ها به دست مصرف کنندگان نهایی کاهش دهد. این موضوع نیز به خودی خود باعث می‌شود تا قیمت تمام شده هر واحد آیفون برای شرکت اپل کاهش چشم گیری داشته باشد.

‎ 3.آماده سازی کاربران برای عرضه آیفون بدون درگاه
‎اپل مدت‌ها است که به دنبال ساخت آیفون بدون درگاه است. این شرکت از همین حالا امکان شارژ وایرلس گوشی‌های خود را فراهم کرده است. از طرف دیگر کاربران با وجود سرویس‌های ابری دیگر نیازی به همگام سازی آیفون‌ها از طریق کامپیوتر ندارند. اپل حتی سال گذشته نرم افزار آیتونز را از رده خارج کرد. هر چند که قابلیت‌های اصلی آیتونز هنوز در مک او اس و کامپیوترهای ویندوزی قابل استفاده است، اما اپل در حال عادت دادن کاربران خود به عدم استفاده از درگاه لایتنینگ است.

‎ 4.مسائل زیست محیطی
MG Siegler اعلام کرده که سالانه بیش از یک میلیون تن آداپتور شارژ برای دستگاه‌های مختلف با توان گوناگون ساخته می‌شود. از طرف دیگر کاربری که هر سال گوشی خود را عوض می‌کند، همیشه یک آداپتور جدید در اختیار دارد که حتی نیازی به استفاده از آن ندارد.

persepolis

اخبار

The ROG Phone 3 is coming to India on July 22. 🎮🎮AsusRogPhone3🎮

http://uupload.ir/filelink/KHfs9gYwwjMR/o9d8_technology.edge.te_1594268357.mp4

.
.
.
.
.
.
.
Lenovo Legion (L79031) Launching On 22nd July 2020 at 7:30PM

📱FHD+ 2340×1080 pixels
📲144Hz refresh rate
📲270Hz touch sampling rate
🔲Snapdragon 865+
💾16GB LPDDR5 RAM
🗂512GB UFS 3.1 storage
🔌Dual 45W ports (90W)
⚙️Android 10

http://uupload.ir/files/enqu_technology.edge.te_1594227831_1.jpg
http://uupload.ir/files/4pqn_technology.edge.te_1594227831_2.jpg
http://uupload.ir/files/ax0_technology.edge.te_1594227831_3.jpg

http://uupload.ir/files/op8q_technology.edge.te_1594227831_4.jpg
.
.
.
.

persepolis

Snapdragon 865 vs Snapdragon 865+ specs comparison

http://uupload.ir/files/tr9w_technology.edge.te_1594222725.jpg
.
.
.
.
seems to be launching two new smartphones soon. After such a long time Huawei is coming back with Oreo-shaped cutout camera design. Huawei FRL-AN00a are model name of the device, it’ll have Kirin 820, 8GB/128GB and pop-up

http://uupload.ir/files/6cgq_technology.edge.te_1594193795.jpg

persepolis

مطالب خوبی است میتونید استفاده کنید.

Mahdi

ممنون

persepolis

آقای عطایی مگه اکانتش را پاک نکردین!؟.

persepolis

هواوی در سپتامبر نسخه نسل دوم سیستم عامل را برای دستگاه های پوشیده شده، کامپیوتر و خودروهای سپتامبر اعلام خواهد کرد. هواوی هواوی هواوی هارمونیوس را به عنوان ′′ مطمئن ترین، همه چیز را پوشش داد و با انواع محصولات ′′ معرفی کرد.

ترکیه ای

Huawei, Eylül ayında giyilebilir cihazlar, PC’ler ve otomobiller için HarmonyOS 2.0’ı Eylül ayında işletim sisteminin ikinci nesil bir versiyonunu duyuracak
.
فارسی روان
هواوی در ماه سپتامبر HarmonyOS 2.0 را برای دستگاه های پوشیدنی ، رایانه های شخصی و اتومبیل معرفی می کند که نسخه دوم این سیستم عامل در ماه سپتامبر است.

persepolis

آقای عطایی در مورد این مطلب هم پوشش بدین
ممنون

persepolis

HUAWEI HarmonyOS را به عنوان “ایمن ترین سیستم عامل فراگیر که با همه نوع محصول کار می کند” معرفی کرد.

persepolis

قطعات دوربین آیفون 12 پرو تا دو هفته دیگر در اختیار اپل قرار خواهد گرفت
🔅
گزارش‌ها و پیش بینی‌های منتشر شده حاکی از آن است که شرکت اپل تا دو هفته دیگر، یعنی پیش از پایان یافتن نیمه اول جولای قطعات دوربین آیفون 12 پرو را دریافت می‌کند و آن را در بخش اسمبل محصولات خود مورد استفاده قرار می‌دهد.
مینگ چی کو تحلیلگر سرشناس محصولات اپل به تازگی اعلام کرده که محموله‌ای عظیم از قطعات و ابزارهای مربوط به مشخصات فنی آیفون 12 پرو در حال تولید است و به زودی به شرکت اپل تحویل داده می‌شود. این مسئله به معنای آن است که شرکت اپل توانسته به تأخیرهای ایجاد شده به خاطر همه گیری کرونا غلبه کند و امسال نیز همانند سال‌های گذشته در زمان تعیین شده فرایند تولید گوشی‌های جدید خود را آغاز کند.

وی همچنین اعلام کرده که دوربین آیفون 12 پرو دارای لنزهای «رده بالا» و با سایز بزرگتر هستند که باعث بهبود کیفیت تصویر گرفته شده میشوند.
تا پیش از این برخی گزارش‌ها نشان دهنده آن بودند که شرکت اپل دست کم بین چهار و شش هفته در تأمین قطعات خود با تأخیر مواجه می‌شود و همین مسئله باعث می‌شود تا تولید نهایی آیفون‌ها به بازه زمانی سپتامبر تا نوامبر (شهریور تا آبان) انتقال پیدا کند. این در حالی است که شرکت اپل هر ساله در بازه اوت تا سپتامبر (تیر تا شهریور) این قطعات را آماده تولید و عرضه می‌کرد.
مینگ چی کو در گزارش پیشین خود تائید کرده که شرکت اپل تصمیم دارد از همان قطعات پیشین برای طراحی و تولید آیفون‌های جدید استفاده کند و تنها چند تغییر ساده را در این محصولات اعمال کند.

شایعات گذشته بر این ادعا بودند که دوربین آیفون 12 پرو از همان لنزهای پیشین آیفون 11 پرو استفاده می‌کند با این تفاوت که در آن لنز جدید LiDAR نیز آماده تعبیه و استفاده شده است.
این لنز به آیفون اجازه تشخیص اعماق تصویر با استفاده از لیزر را می‌دهد که تا پیش از این در آیپد پرو 2020 مورد استفاده قرار گرفته بود.
با وجود این مسئله گزارش جدید مینگ چی کو اعلام کرده که اپل تغییراتی خاص را در طراحی لنزهای دوربین آیفون 12 پرو میدهد.

http://uupload.ir/files/jaal_apple_1594278300.jpg

V800B

انگار خبر گذاری شده اینجا 😄
دست همه درد نکنه چارتا خبر میدن
ولی ورای اینا ب‌ گمونم اپل بیشتر داره اماده میشه برای گوشی بدون درگاه شارژ
وگرنه دلیل دیگه نیس
ولی کارش اشتباه ی جورای خریت ک الان نزاری شارژر رو

ahmad

باید دلیل قانع کننده ای داشته باشه اگه نه که خودزنی هست

HOSEIN

اونی که تو این اوضاع بتونه آیفون بگیره دیگ پنجاه دلار و دویست دلار براش زیاد نیست

M.irani

اپل با این تحلیلگر هاش همیشه وقتی میخواد یه کلاه دیگه سر مردم بذاره اینجور تحلیل ها رو از چن ماه قبل شروع میکنه، و معمولا هم به این شکله که تحلیلگرشون یسری چیزا میگه که متعصبین که رو هوا میگن منطقیه، و شروع میکنن به قانع کردن بقیه، و خیلیا هم ناخودآگاه بخاطر یسری تکنیک های روانشناسیِ فروش قضیه کم کم براشون عادی جلوه میکنه.
تحلیلگره اول میگه خب قضیه ی افزایش قیمت تاثیری روی تقاضا نداره! ینی کلا اینو کاملا عادی و بدیهی جلوه میده!
بعد میره سراغ تکنیک بعدی که حذف شارژره و سعی میکنن چیزایی بگن که در ادامه واکنش هارو تحلیل کنن و ببینن همچنان میشه این کلاه رو برا ملت گشادتر کرد یا نه.

Milad7

خدارا شکر قیمت ها داخل کشور یه مقدار کاهش پیدا کردن… ایفون11 تا 30 تومن هم بالا رفت! الان 23 شده

ممد بمولا

میلاد عزیز یه زمانی 11 پرومکس 64 19 تومن بود
پس این قیمتا هنوز بالا هستن

Milad7

آره عزیز 8 ماه پیش 17 هم شد!ولی اون وقت دلار 13 بود! الان 22500

MohammadFarhaadi

هیچ بهونه ای قابل قبول نیست از اپل.درسته مردم با خرید گوشی شارژر رو نگه میدارن ولی تکنولوژی ساخت شارژر هم سال به سال پیشرفت میکنه.در ضمن گوشی بدون هنزفری کار میکنه ولی بدون شارژر نه.اینکار باعث میشه مردم از شارژرهای غیر استاندارد استفاده کنن و اپل خودش مستقیما میشه مسئول اتفاقاتی که در اثر استفاده از شارژر غیر اصل میفته برا کاربر و زیرش هم نمیتونه بزنه چون بعدا بهش گیر میدن که شارژر رو برای خرید به کاربر معرفی میکنی چرا همون رو تو کارتنش نگذاشتی!اصلا بی معنیه اینکار.شرکتای بزرگ همیشه تصمیمات اینجوری گرفتن.همین نوکیا زیاد تو پاچه ملت کرد ولی یه روزی یکی از تصمیمات اشتباه باعث افول میشه و دیگه بعد از اون جبرانش سخته.شرکتای دیگه هم مثل سامسونگ اولش میان با تبلیغ و مسخره کردن اپل در تبلیغاتشون نبود شارژر رو سوژه میکنن و از این ببعد از بودن شارژر در جعبه بعنوان یه آپشن اصلی و مهمتر از دوربین و نمایشگر نام میبرن!!!ولی از سال بعدش خودشون بی سروصدا شارژر رو حذف میکنن!!!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)