حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین نسخه بتا اندروید ۱۱ رسما عرضه شد: ویژگی های جدید را ببینید

نوشته

3 سال قبل | 50 دیدگاه | اندروید ۱۱، برترین‌های ترنجی

امروز گوگل اولین نسخه بتا اندروید ۱۱ رسما عرضه کرد و ویژگی های جدید وجود دارد که می خواهیم با هم ببینیم. به طور معمول این شرکت بزرگترین مراسم معرفی خود را برای Google I/O نگاه می دارد، اما با لغو این رویداد به دلیل ویروس کرونا، این بروزرسانی امروز بدون طرفداران زیادی منتشر شد. این به این معنا نیست که به روزرسانی جالب نیست اما چندین ویژگی جدید مفید از جمله تغییر در اعلان ها، مکالمات حبابی، پیشرفت های امنیتی و موارد دیگر وجود دارد.

چت ها با طراحی جدید

قابل توجه ترین بروزرسانی، تغییر در نحوه برخورد با نوتیفیکیشن‌های Android است. اندروید همیشه در دستیابی به اعلان ها از دو سیستم عامل بزرگ موبایل بهتر بوده است و با وجود Android 11 گوگل با اجازه دادن به شما، امکان می دهد مکالمات خود را از دیگر اعلان ها، جداگانه و بزرگتر از چیزی که در رابط کاربری Apple وجود دارد، کنید.

عجیب است که من تا به حال به آن فکر نمی کردم. هر روز که مکالمه ای از اعلان ها دریافت می کنم، گاهی اوقات مکالمات مهم می توانند از یاد می روند. در عوض، مکالمات اکنون در بخش خود در بالای اعلان ها زندگی می کنند و از سایر پینگ های تصادفی دیگر تقدم دارند. حتی می توانید مکالمات خاصی را اولویت بندی کنید، اجازه می دهد حتی اگر اعلان های خاموش را خاموش کرده اید، مثلا نوتیفیکیشن های کراش خود (!) را هنوز داشته باشید.

علاوه بر این، اکنون می توانید این مکالمات را در یک “حباب” شناور که می توانید در هر زمان و در حالی که با استفاده از برنامه های دیگر به آن دسترسی دارید، پاپ‌آپ باز کنید. کاربران Facebook Messenger در اندروید احتمالا با این ویژگی آشنا هستند (فیسبوک آنها را Heads Chat می نامد)، اما اکنون حباب ها باید با هر برنامه چت کار کنند. با فرض اینکه آنها کد خود را به روز می کنند.

کنترل های بهتر رسانه ای

یکی از آزار دهنده ترین موارد گوش دادن به موسیقی در اندروید، جابجایی بین دستگاه ها است. بعضی اوقات من بلندگوهای تلفن خود را گوش می کنم، گاهی اوقات از هدفون استفاده می کنم، یا از دیگر بلندگوهای دلخواه من یا تلویزیون و … . Android 11 به شما امکان می دهد تا به سرعت خروجی صوتی خود را از سایه اعلان ها انتخاب کنید. این ویژگی سال‌هاست در رابط کاربری سامسونگ وجود دارد و چند ماه پیش به اکسیژن OS وان پلاس هم رسیده بود.

اندروید ۱۱ ​​همچنین برای تعامل با موسیقی شما در اعلان ها، کنترل های گسترده تری را ارائه می دهد. به عنوان مثال، اکنون می توانید یک پخش موسیقی را از منو سمت راست گفتگو از سر بگیرید و دیگر پس از بسته شدن آن، نیازی به باز کردن Spotify نیست. گوگل می گوید شما می توانید بین برنامه هایی که آخرین بار استفاده شده اند، جابجایی شوید، این برای کسی مثل من که دائماً بین موسیقی و کتابهای صوتی جابجا می شود، مفید است.

روشی باهوش تر برای کنترل خانه هوشمند شما

روشی باهوش تر برای کنترل خانه هوشمند شما

روشی باهوش تر برای کنترل خانه هوشمند شما

هرچه بیشتر دستگاههای ما “باهوش” می شوند، دردناک است که بتوانید همه کارهای خود را در برنامه های جداگانه کنترل کنید یا به برنامه Google Home بروید. گوگل اکنون دسترسی آسانتر به دستگاههای شما را فراهم می کند. یک فشار طولانی بر روی دکمه پاور، کنترل دستگاههای مختلف خانه شما را به وجود می آورد. همچنین کارتهای اعتباری و سایر روشهای پرداخت اضافه شده به Google Pay را نشان می دهد، ویژگی ای که چند ماه دیگر به دستگاههای پیکسل اضافه شد.

حریم خصوصی، اکنون خصوصی تر است

با اندروید ۱۰ گوگل کمی جدی تر به حریم خصوصی عمل کرده و به کاربران امکان می دهد مواردی مانند دسترسی به مکان را محدود کنید تا فقط در هنگام استفاده از یک برنامه (بر خلاف پیش زمینه) کارهایی مانند دسترسی به مکان را محدود کنید. اکنون این شرکت به شما امکان می دهد دسترسی یک بار به ویژگی های خاص مانند دوربین یا میکروفون خود را به برنامه ها ارائه دهید – کاری که باید از مدت ها قبل انجام شود.

با این وجود گوگل بهتر می گوید:

اگر مدت طولانی از برنامه استفاده نکرده اید، همه مجوزهای مرتبط با آن برنامه را دوباره “تنظیم مجدد خودکار” می کند و همچنین یک اعلان برای شما ارسال می کند.

همه این بدان معناست که اگر مجبور شوید یک برنامه ویدئویی کنفرانس تصادفی را بارگیری کنید که دیگر هرگز از آن استفاده نخواهید کرد اما بدیهی است که برای حذف آن بسیار تنبل خواهید بود، لازم نیست نگران نباشید در حالی که یک روز بینی خود را انتخاب می کنید، ضبط شود.

چگونه اندروید ۱۱ را دریافت کنیم؟

طبق معمول، گوگل ابتدا بتا را به دستگاه های پیکسل ارایه کرده و با پیکسل ۲ و بعد سازگار است. امتحان کردن آن به همان کاربران به روش آسانی است که به صفحه برنامه Android Beta بروید و دستگاه خود را انتخاب کنید. سپس گوگل در هفته‌های آینده این آپدیت را از طریق چند تولیدکننده دیگر به دستگاه‌ها عرضه خواهد کرد.

مثل همیشه، نرم افزارهای پیش از انتشار رسمی را با آگاهی احتمال وجود مشکل نصب کنید. اگر حاضر نیستید در اینجا و آنجا با اشکالات نسخه بتا کنار بیایید، شاید بهتر باشد منتظر بمانید تا نرم افزار تمام و به صورت رسمی عرضه شود. اگر تصمیم به خروج از برنامه بتا گرفتید، باید دستگاه خود را کاملا پاک کنید.

نظر شما چیست؟ منتظر اندروید ۱۱ هستید؟

اشتراک در
اطلاع از
50 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

برای پیکسل های سری ۲،۳ و ۴ که همین الآنم در دسترسه …
✓http://uupload.ir/files/b87n_20200611_115757.jpg
برای فایند ایکس ۲ رام چین هم ارائه میشه…
✓http://uupload.ir/files/e90e_20200611_115736.jpg

با تشکر از آقای عطایی عزیز
ای کاش گوگل تغییری در استاتوس بار اندروید و ایکون ها بده ، این استاتوس بار از چند سال پیش هیچ تغییری نکرده

اگر میشد گوگل رابط کاربری اختصاصی و بسیار زیبا رو طراحی کنه و شرکت ها رو ملزم به استفاده از این طراحی کنه .
واقعا عالی میشه

mehrdad_ma

اسکرین شات طولانی
تغییرات در لانچر
دارک مود زمانبندی
و چند گزینه دیگه هم هست

Monarch

اینا که الان هم توی اندروید 10 موجوده بزرگوار

Mahdi.L

واقعا یکی از خوبی های رابط کاربری سامسونگ، داشتن امکاناتیه که گاهی سالها بعد به خودِ اندروید اضافه میشه.

#Xiaomi#Mix4/J1T
چند مورد از این مشخصات نه همشون برای پرچمدار پریمیوم نیمه ی دوم سال ۲۰۲۰ شیائومی محتمله…
سنسور پریسکوپ با زوم ۱۲۰ برابر دیجیتال و زوم ۲۰ برابری اپتیکال
خمیدگی ۱۲۰ درجه از دو طرف نمایشگر
نمایشگر ۱۲۰ هرتز
شارژر ۱۰۰ وات سیمی
شارژر ۴۰ وات بیسیم
دوربین سلفی ۴۰mp به سبک پانچ هول وسط قسمت بالای نمایشگر مثل اس ۲۰ اولترا
دوربین اولتراواید ۴۰mp
دوربین اصلی ۱۵۰mp
دوربین تله فوتو ۲۰mp
سنسور TOF
پوستره فیک میکس ۴ …
✓http://uupload.ir/files/lt7_20200611_121311.jpg
✓http://uupload.ir/files/cm7z_20200611_121313.jpg
#Mi Band 5
دستبند هوشمند می بند ۵ در چین معرفی شد …
Features

– 1.1″ OLED Display
– 185mAh battery
– Offer 14 days of usage
– 11 sports mode
– Measure stress
– Women’s health mode
– Mode to take photography
– Breathing training

Standard Version: ¥189
NFC Version: ¥229
رنگ بندی …
✓http://uupload.ir/files/vvz_20200611_123139.jpg

نه عزیزم درسته تو منبع من گفته ۲۰x اپتیکاله وگرنه ۲۰ برابر هیبرید چیزه جدیدی نیست و همین الآنم پی ۴۰ پرو پلاس زوم ۲۰ برابر هیبرید داره … .

عزیزم من از قطعیت صحبت نکردم گفتم احتمال داره چند مورد از این موارد رو داشته باشه . سنسور پریسکوپ واسه این نیست که تواناییش رو فقط محدود کنن تا ۱۰ برابر زوم و مابقیش محول بشه به سنسور اصلی یا تله فوتو!! اصلاً ماهیت سنسور پریسکوپ اینه که عملکردهای متأثر از زوم رو ارتقا میده و کلاً وظیفه اش همینه که دیگه نیازی به سنسوره تله فوتو نباشه .

نیما واسه کی توضیح میدی؟
اینو بگی هر گوشی ای بجز هواوی توانایی روشن شدن و وب گردی داره باور نمیکنه ولی بگی هواوی سال دیگه گوشی میزنه که میره سر کوچه نون میخره ، باورش میشه ، معلومه از کجا آب میخوره

چند روز نبودی از دستت راحت بودیم فینچ.
هر وقت هستی میخواهی یک شرری به پا کنی.
اگه تعریف کنیم از اپل و سامی جونت تا صبح برامون چَهچَح میزنی…

eftekharifar

بیشتر روی ریزه کاری ها کار شده

تنها ضعف اندروید که اونم مربوط به تولیدکننده ها میشه نه خود گوگل، دوره آپدیت کوتاهتر نسبت به ios هست
واقعا از آزادیهایی که به کاربر میده، لذت میبرم

خب از دوستان کسی نتونست دقیق بزنه تو خال 😉 خودم میگم …
پری شب با میت ۲۰ پرو خودم ۲ تا عکس یهویی با زوم ۳ برابر اپتیکال از ماه گرفتم بدون سه پایه و همراه با لرزش دست که جفت عکسا چون شبیه به هم بود یکیش رو فرستادم . به نظر میرسه پردازش تصویر و لرزشگیرش خیلی خوب تونسته اثرات لرزش دست رو خنثی کنه .

دوست عزیز چرا باید دروغ بگم؟؟ که مثلاً گوشی خودمو بولدش کنم؟ میگم خودم گرفتم دیگه بزرگوار . امشبم مجدد با واترمارکش میگیرم می‌فرستم تا إن شاء اللّه ابهام شما برطرف بشه🙂

البته به شرط اینکه هلال ماه مثل پری شب تقریباً کامل باشه و هوا هم صاف باشه .
البته همین عکسی که فرستادم رو اگه دانلود کنید و تو گوشیتون سیو کنید و قسمت اطلاعات مربوط به عکس رو بیارین نوشته که توسط یه دستگاه هواوی گرفته شده که شماره مدل و کد نامش برای میت ۲۰ پروعه…
بفرمایید اینم از مهر تأیید برای ادعای بنده که دیگه نیازی به گرفتن عکس مجدد همراه با واترمارک نباشه …
✓http://uupload.ir/files/al5h_screenshot_20200612_151728_com.android.gallery3d.jpg
اینم اضافه کنم که این عکس رو ، رو حالت خودکار گرفتم بدون اعمال تنظیمات خاصی.

Mahdi

خب پی۳۰پرو انقدرا هم از میت۲۰پرو بهتر نبود فقط یه زومش قویتر بود

سنسور اصلی پی ۳۰ پرو فیلتر رنگی RYYB داره و دریچه دیافراگمش(آپارچر) هم بازتره پس قاعدتاً سنسورش جدیدتر و قوی تره .
اون سنسور TOF ای هم که داره باعث میشه تو ثبت تصاویر پرتره / بوکه عملکرد بهتری داشته باشه . زومش هم با اختلاف از میت ۲۰ پرو بهتره و در مجموع یکی از بهترین گزینه ها برای زومه. همه ی این موارد نشون میده دوربین پی ۳۰ پرو تو اکثر پارامترها بهتر از میت ۲۰ پروعه .
کلاً دوربین سری پی سال جدید از سری میت سال قبلی تو اکثر سناریوها سرتره اما برعکسش دوربین سری میت از سری پی همون سال بازم بهتر ظاهر میشه .
سلفی پی ۳۰ پرو هم که خب خیلی بهتر از میت ۲۰ پروعه… .

عرفانی جان نگفتم دروغ میگی
P30 pro من تو یوتیوب دیدم
یه حالت مخصوص عکس برداری از ماه داشت
ولی عکسش به این خوبی نبود
شایدم من اشتباه میکنم فیلمشو خیلی وقت پیش دیدم
فکر میکنم یکی از دوستان توی ترنجی p30 pro داره
یه نفر هم mi note 10
اگه براشون مقدور هس اونا هم یه عکس از ماه بگیرن بفرستن جهت مقایسه

Mahdi

عاشق اندرویدم

m.b

مشابه این امکانات نوتیفیکیشن ها رو ما هم داریم…
یه پوشه واسه نوتیفیکیشن های غیر مهم و باقی نوتیفیکیشن ها بیرون پوشه و همیشه در بالاش ظاهر میشند…
اسکرین طویل هم که دیگه خاطره‌ست…(بیش از سه ساله داریم)
الان وقتی اندروید 11 برسه ما کاستوم اسکرین شات داریم که به هر شکلی میشه از یه بخش صفحه فقط عکس گرفت و اصلاً یه شکل کشید دستی که محیط همون شکل رو فقط بگیره…
یه اسکرین ریکوردر پر و پیمون هم میخواد گوگل…
که هم صدای گوشی رو ضبط کنه و هم صدای محیط رو…
همچنین split app هم دیگه قدیمی شده که تازه شرکتا دارن روش کار میکنن… الان دیگه دوره پاپ‌آپ هست و باید رو نمای پنجره مثل ویندوز کار کنن که بشه چند تا برنامه رو کنار هم کار کرد حتی…

Finch

آره واقعا درسته
فقط کاش یکم شیا بجای نوآوری روی باگ ها کار کنه

alone wolf

اندروید 10 باگ داره رفتن سراغ اندروید 11😒😒

Finch

واقعا اندروید وان رو از همه رابطا بیشتر قبول دارم

Milad7

منتظر نسخه نهایی هستیم………… 🙂

calantar

ردمی نوت۸ هنوز اندروید ۱۰رو نگرفته ۱۱اومد 😡😡😡

Monarch

ترکیب miui 12 با اندروید 11 فکر میکنم ترکیب جالب و قابل توجهی خواهد شد

ممد بمولا

گوگل باید رو این یکی کلی کار کنه
یه سیستم عامل سبک و روان با امکانات خوب و طراحی جدید میخوایم
اندروید 10 که آشغال بود

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)