حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

دانشجویان پزشکی درخواست رفع فیلتر تلگرام برای مبارزه با کرونا را دارند

ویروس کرونا به خودی‌خود واهمه بزرگی در جامعه ایجاد کرده است. عدم آگاهی مردم می تواند حتی اوضاع را بدتر کند. این روزها شبکه های اجتماعی سهم بسیار بزرگی در اطلاع رسانی دارند. در حالی که امروز شاهد شکست پیام‌رسان های داخلی مانند سروش بودیم، در آخرین آمار منتشر شده، تعداد کاربران فعال پیام رسان سروش حدود ۲ میلیون نفر عنوان شد؛ در حالی که تعداد کاربران فعال تلگرام حتی پس از فیلتر شدن بیش از ۴۰ میلیون کاربر اعلام شده است. به همین دلیل دانشجویان پزشکی درخواست رفع فیلتر تلگرام برای مبارزه با کرونا را دارند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

درخواست رفع فیلتر تلگرام برای مبارزه با کرونا

باگ تلگرام

شماری از تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های اصفهان و علوم پزشکی اصفهان خواهان رفع فیلتر از شبکه پیام‌رسان تلگرام با توجه به اهمیت آموزش عمومی برای پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا شدند.

تشکل‌های دانشجویی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان، انجمن اسلامی دانشجویی دانشگاه علوم‌ پزشکی اصفهان و انجمن اسلامی دانشجویان راه امید دانشگاه اصفهان روز شنبه با ارسال نامه‌ای به آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، خواستار رفع فیلتر تلگرام با توجه به شیوع بیماری کرونا شدند.

دانلود نرم افزار سامانه مقابله با کرونا اندروید

این نامه در حالی منتشر می‌شود که امروز اعلام شد صدا و سیما آگهی مناقصه فروش برای پیام رسان سروش منتشر کرده است. در این نامه آمده است:

”این روزها که در کشور با شیوع رو به رشد ویروس کورونا (کووید-۱۹) مواجهیم، اهمیت آموزش عمومی در زمینه پیشگیری از بیماری‌ها بیش از پیش افزایش یافته است. با توجه به اینکه در زمان حاضر پیام‌رسان‌های مجازی و در صدر آنها تلگرام، گسترده‌ترین شبکه ارتباطی در ایران است معتقدیم با رفع فیلتر تلگرام علاوه بر تسهیل روند آگاهی‌بخشی عمومی در مورد ویروس جدید کرونا، امکان هماهنگی و سامان‌دهی مطلوب کادر بهداشت و درمان در جبهه مبارزه با این بیماری نیز میسر خواهد شد.”

در ادامه این نامه تاکید شد

” همچنین با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در کسب و کار بازاریان و فعالان اقتصادی و تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها، فضای تلگرام یکی از مناسب‌ترین بستر ها جهت بهبود اشتغال مجازی و آموزش های الکترونیکی است”.

این تشکل‌های دانشجویی با بیان اینکه “گرچه با کمال تاسف اختیار نهاد انتخابی دولت در حوزه فیلترینگ ناچیز است” از وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواستند پیش از آن‌که بیش از این دیر شود، به نحو مقتضی حامل و مدافع این توصیه خیرخواهانه در جلسات و کارگروه‌های مربوطه باشد.

شبکه پیام‌رسان تلگرام از اردیبهشت سال ۹۷ در کشور فیلتر شد اما همچنان میلیون‌ها کاربر ایرانی از آن استفاده می‌کنند. شیوع بیماری کرونا از حدود سه ماه گذشته از شرق آسیا و چین آغاز شد و بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، تعداد ابتلای قطعی به ویروس کرونا در کشور به پنج هزار و ۸۲۳ نفر و فوت ناشی از آن به ۱۴۵ نفر رسیده است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید رفع فیلتر تگرام را شاهد باشیم؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
aliasad

حرفی زدن برا خودشون کسی گوش نمیده

Milad7

بعیده 🙁

I love htc

با این مسئولان عمرا رفع فیلتر بشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)