حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

ویژگی های نسخه پیش نمایش اندورید ۱۱ چیست؟

نوشته

4 سال قبل | 21 دیدگاه | آپدیت، اندروید ۱۱

هفته گذشته بود که اولین پیش نمایش اندروید ۱۱ رسما ارایه شد. دو ماه پیش در ترنجی درباره قابلیت های مورد انتظار در اندروید ۱۱ صحبت کردیم. حالا اما که این سیستم عامل به صورت آزمایشی در اختیار توسعه‌دهندگان است اجازه بدهید ببینیم ویژگی های نسخه پیش نمایش اندورید ۱۱ چیست؟

ویژگی های نسخه پیش نمایش اندورید ۱۱

ویژگی های نسخه پیش نمایش اندورید ۱۱

ویژگی های نسخه پیش نمایش اندورید ۱۱

در چند سال گذشته، گوگل معمولا نرم افزار پیش نمایش اندروید برای توسعه دهندگان را در طی رویداد سالانه I/O در سه ماهه دوم سال معرفی می کرد. اما این بار غول جستجوگر تصمیم گرفته تا نسخه جدید نرم افزار پیش نمایش را در اواسط فوریه در دسترس توسعه دهندگان قرار دهد.

پشتیبانی بهتر از 5G به صورت پیشفرض

سیستم عامل اندروید ۱۱ نسبت به اندروید ۱۰ از جنبه های مختلفی نظیر امنیت، سازگاری با انواع نمایشگرهای موبایل و غیره بهبود یافته است. یکی از ویژگی های اعمال شده، قابلیت پیوند است. سیستم جدید یک API لینک جدید را برای پشتیبانی از شبکه های 5G ارایه می دهد. بدین وسیله، توسعه دهندگان می توانند از مزیت سرعت بالا و تاخیر کم در ارتباطات 5G بهره مند شوند. به بیان دیگر، در صورت تشخیص شبکه با کیفیت، اپیلیکیشن ها به طور خودکار قادر به ضبط ویدیوهای کیفیت بالا خواهند بود.

سیستم جدید همچنین یک API تخمینگر پهنای باند را نیز اضافه کرده که توسعه دهندگان با استفاده از آن می توانند میزان پهنای باند جریان بالا و جریان پایین قابل دسترس را به سادگی تعیین کنند.

پشتیبانی از انواع نمایشگر

امروزه بسیاری از تولیدکننده های اصلی محصولات اندرویدی از نمایشگرهای چندگانه در دستگاه های خود استفاده می کنند. سیستم عامل Android 11 از قابلیت پشتیبانی محلی از این نمایشگرها برخوردار است. نسخه جدید همچنین API های لازم برای صفحات با طراحی پانچ هول و آبشاری را فراهم می آورد. بدین وسیله، توسعه دهندگان می توانند به طور کامل از بخش منحنی نمایشگرهای آبشاری استفاده کرده و به تنظیمات جداگانه تولیدکننده احتیاجی ندارند.

ویژگی های نسخه پیش نمایش اندورید ۱۱

ویژگی های نسخه پیش نمایش اندورید ۱۱

حباب شناور چت

یکی دیگر از ویژگی های اضافه شده به نسخه جدید، حباب چت شناور است. تا زمانی که یک اپلیکیشن از API جدیدی استفاده می کند، سیستم عامل می تواند مکالمات شناور را به صورت حباب در بالای صفحه به نمایش بگذارد. به علاوه، عملیات کپی و پیست (جایگذاری) نیز به روزرسانی شده است. امکان ضبط فیلم از روی نمایشگر نیز جزو ویژگی های جدید اندروید به حساب می آید.

اجازه یکجا به چند دسترسی به نرم افزارها

سیستم عامل جدید، اجازه دسترسی یک مرتبه ای را برای مکان، میکروفون و دوربین مهیا ساخته است. به بیان دیگر، اپلیکیشنی که یک بار جواز دسترسی را دریافت کرده است، در صورت استفاده بعدی باز هم به صدور جواز از سوی کاربر احتیاج پیدا خواهد کرد. سیستم جدید همچنین درخواست های صدور جواز تکراری از اپلیکیشن را به طور خودکار مسدود می سارد. اگر کاربر دو مرتبه روی گزینه رد مجوز ضربه بزند، آنگاه دیگر درخواستی برای صدور جواز نشان داده نخواهد شد. البته این تنظیمات به طور دستی نیز توسط کاربر قابل تغییر هستند.

پیش نمایش توسعه دهنده اندروید ۱۱ تنها برای دستگاه های برند گوگل (انواع پیکسل ها) قابل دسترس است. برنامه نویسان علاقه مند می توانند این نسخه را از وب سایت رسمی توسعه دهنده گوگل دانلود کرده و به طور مستقیم روی PC خود، یا به طور غیر مستقیم روی گوشی خود نصب کنند.

نظر شما درباره پیشرفت اندروید ۱۱ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
21 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

“اندورید 11”! 😅
#روح_ناظر

m.b

comment image

واقعاً حیف میشه اگر حقیقت داشته باشه…

smartiz

این گوشی مربوط به کدوم برند هست؟ شیائومی؟

m.b

متنی که کنارش خط کشیدم رو بخونید متوجه میشید…

m.b

دقیق البته نمیشه گفت اما پایینش گفته از میکس فعلاً نماینده‌ای نداریم… ممکنه مربوط به همون متن اصلی باشه یا ممکنه دو گوشی مختلف باشن…

The Destroyer

چرا حیف؟
خب این‌جوری خوبه که… یعنی یه گوشی با اسنپ‌دراگون ۸۷۵ و دوربین زیرصفحه در حال توسعه‌ست…

m.b

نه گفته واسه امسال بوده و لغو شده… و از این نتیجه گرفته که پس در چارک اول یا چهارم اون گوشی رو با اسنپدراگون 875 و دوربین زیر صفحه داریم… برای اینکه لغو شده گفتم حیف…

mehrdad_ma

من فایل gsi اینو فلش زدم
لانچر پیشفرض هم تغییراتی ظاهری داشته
ریسنت آپ هم تغییر کرده .
ولی هنوزم اسکرین شات طولانی نداره

Mortazavi

گوشی من اندروید ده شد هیچ فرقی نکرد🙁

AAAA_.reza._AAAA

دیگه کم کم آپدیتای اندروید هم داره میشه مثل آپدیت های واتساپ!

Omid B

جالبه

saman1670

البته این ویژگی هاییه که کاملا آشکاره و ویژگی های در دست توسعه زیاد داره.مثل تایم بندی دارک تم.

I love htc

به نظر شما اندروید میتونهios رو شکست بده🤔🤔

AAAA_.reza._AAAA

این بحث ها خیلی وقته منتفی شدن

اصلا مقایسه اینا از بیخ اشتباس

Omid B

من که چندین ساله که سامسونگ دارم باید بگم که آپدیتایی که تغییر کلی توش ایجاد میکنه آپدیتای فرده مثل 5و7و9. البته تو سامسونگ اینطوریه بقیه رو نمیدونم.

ممد بمولا

هنوز منتظر اندروید 10م شما درمورد 11 حرف میزنید؟ عجب!

Amin

تو که خودت اندروید ۱۰ی اندروید ۱۰ میخوای چیکار؟🙂

ممد بمولا

خودم که هستم ولی گوشیم نیست:)

Milad7

اجازه یکجا به چند دسترسی به نرم افزارها کاربردی هست….

Milad7

حیف که نوت9 من دیگه آپدیت نمیشه و باید به فکر خرید گوشی جدید باشم 😐

Milad7

البته با دلار 16 تومنی خرید پرچمدار خیلی سخت شده…. 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)