حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین پیش نمایش اندروید ۱۱ رسما ارایه شد

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | برترین‌های ترنجی، گوگل

بله، آغاز اسفند است و نوبت به ارایه پیش نمایش اول نسخه جدید سیستم عامل فراگیر گوگل در دنیای موبایل و تبلت است. امروز اولین پیش نمایش اندروید ۱۱ رسما ارایه شده و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

اولین پیش نمایش اندروید ۱۱

اولین پیش نمایش اندروید ۱۱

اولین پیش نمایش اندروید ۱۱

گوگل معمولا نسخه پیش نمایش نسخه جدید اندروید را در ماه مارس عرضه می‌کند. امسال این غول جستجوی اینترنت سنت شکنی کرده و زودتر از همیشه اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید ۱۱ را برای گوشی‌های پیکسل منتشر کرده است.

گوگل امسال روی کلمه توسعه دهنده تاکید کرده است و به نظر می‌رسد شاهد تغییرات چشمگیری در طراحی رابط کاربری آن نیستیم. احتمالا در کنفرانس گوگل I/O شاهد رونمایی از رابط کاربری جدید این سیستم عامل خواهیم بود.

از آنجایی که با نسخه توسعه دهندگان روبه‌رو هستیم، باید خود به صورت دستی گوشی را فلش کرده و ایمیج جدید را نصب کنید. در حال حاضر این نسخه برای گوشی‌های پیکسل 2، پیکسل 3، پیکسل 3A و پیکسل 4 منتشر شده است.

در حالی که شاید این نسخه از اندروید را با نام اندروید R بخاطر داشته باشید، با توجه به سیاست جدید گوگل و نحوه نام‌گذاری اندروید ۱۰ احتمالا نسخه جدید با نام اندروید ۱۱ از راه می‌رسد.

اندروید ۱۱ چه ویژگی هایی دارد؟

نسخه جدید اندروید شامل آپدیت های سیستمی برای فناوری‌های جدید می‌شود. این سیستم عامل در زمینه اندازه‌گیری مصرف و پهنای باند شبکه 5G عملکرد بهتری دارد،

برای عملکرد مناسب در نمایشگرهای انعطاف پذیر بهبودهایی را تجربه کرده است، عملکرد بهتری در دیکود کردن ویدیوها برای سرویس‌های استریم بازی مانند استادیا دارد، از فرمت HEIF پشتیبانی بهتری می‌کند و همچنین به ورژن جدید API گوگل مجهز شده است.

اندروید ۱۱ از ویژگی که گوگل آن را بخش گفتگوی اختصاصی در سایه نوتیفیکیشن نام‌گذاری کرده، پشتیبانی می‌کند. انتظار می‌رود این ویژگی همانند iMessage، امکان تماشای پیام‌های بیشتری را هنگام پاسخ به آخرین نوتیفکیشن برای کاربران فراهم کند.

علاوه بر این موضوع، پاسخ به پیام‌ها در نوتیفیکیشن قادر به پشتیبانی از پاسخ با تصویر خواهد بود.

یکی دیگر از تغییرات این سیستم عامل مربوط به دسترسی موقعیت مکانی  می‌شود. حال کاربران می‌توانند تنها امکان یکبار استفاده از موقعیت مکانی خود را به اپلیکیشن بدهند.

قابلیت های مورد انتظار در اندروید ۱۱

این موارد تغییرات اصلی اندروید ۱۱ در اولین نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان محسوب می‌شوند؛ با این حال گوگل در بخش امنیت تغییرات زیادی را اعمال کرده و قصد دارد با عرضه نسخه‌های پیش نمایش، نحوه عملکرد آن با اپلیکیشن‌های کنونی را مورد بررسی قرار دهد.

یکی از این موارد، ایجاد محدودیت برای فضایی است که اپلیکیشن از آن استفاده می‌کند. اپلیکیشن‌ها تنها به یک فضای محدود دسترسی خواهند داشت. در حالی که این ویژگی در اندروید 10 حضور داشت، گوگل در اندروید 11 آن را جدی‌تر دنبال می‌کند.

این سیستم عامل در زمینه امنیت نیز بهبودهایی را تجربه کرده که برای مثال می‌توان به شناسایی سطوح مختلف امنیت بیومتریک اشاره کرد.

با تمام اینها در حال حاضر نمی‌توان در رابطه با اندروید ۱۱ اظهارنظر دقیقی کرد. گوگل اولین نسخه پیش نمایش آن را برای کاربران عرضه کرده است و این نسخه باگ‌های فراوانی دارد.  احتمالا با سیستم عامل اندروید ۱۱ در کنفرانس گوگل I/O در ماه می سال جاری میلادی ملاقات خواهیم کرد.

کاربر اندروید هستید؟ چه انتظاراتی از جدیدترین سیستم عامل گوگل دارید؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Mahdi

گوشیمو باید عوض کنم ۱۱ رو نمیگیره نوت۹ سامسونگ هم نمیگیره

Milad7

البته هنوز مشخص نیست ممکنه سامی تغییر رویه بده و بگیره

Mahdi

پرچمداراش سه سال بگیرن عالی میشه

smartiz

من هنوز 10 ندیدم چطوری ه 11 پیشکش🙄

Mahdi

بزار ۱۱ بیاد بعد اپدیت ۱۰ هم واست میاد

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)