حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

کاهش سود اپل به دلیل ویروس کرونا

نوشته

4 سال قبل | 12 دیدگاه | اپل، عملکرد تجاری شرکت ها

ویروس کرونا تقریبا هر گوشه دنیا و هر گوشی صنعت را با مشکل مواجه کرده است. در دنیای فناوری که لغوشدن بزرگترین رویدادی موبایلی سال در بارسلون شد و خیلی از شرکت ها از این موضوع متضرر شدند. اپل امروز اعلام کرده است که اختلال‌های ایجاد شده در بازار جهانی به دلیل گسترش ویروس کرونا باعث شده تا این شرکت برای دست یافتن به سود پیش‌بینی شده در ماه مارس با مشکل مواجه شود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره کاهش سود اپل به دلیل ویروس کرونا صحبت کنیم.

کاهش سود اپل به دلیل ویروس کرونا

معرفی کامپیوتر گیمینگ اپل در WWDC 2020

شرکت اپل امروز با انتشار بیانیه رسمی اعلام کرد که به دلیل گسترش ویروس کرونا سو پیش‌بینی شده این شرکت برای سه ماهه ابتدایی سال ۲۰۲۰ تا ماه مارس برآورده نخواهد شد. اپل در این بیانیه دلایل این موضوع را به شکل کاملاً واضح و بخش بندی شده ذکر کرده است. به گفته شرکت اپل، با وجود بازگشایی مجدد کارخانه‌های تولید کننده قطعات آیفون در چین، عرضه جهانی این محصول به علت تعطیلی طولانی مدت کارخانه‌ها به طور موقت با محدودیت‌هایی روبرو خواهد شد.

همچنین به گفته اپل سرعت بازیابی شرایط کاری کارخانه‌ها از انتظارات این شرکت بسیار پایین‌تر است؛ در همین راستا شرکت اپل برای حل این مشکل در حال مشاوره با کارشناسان بهداشت عمومی و مدیران کارخانه‌های تولید کننده است. این موضوع عرضه محصولات اپل را تحت تاثیر قرار داده است و به همین دلیل سود اپل در بازار جهانی کاهش پیدا کرده است.

از طرفی گسترش ویروس کرونا باعث تعطیلی فروشگاه‌های اپل در کشور چین شده است و این موضوع میزان تقاضا برای خرید محصولات اپل را در چین کاهش داده است. البته برخی از فروشگاه‌های اپل در چین کار خود را از سر گرفته‌اند، اما ساعت کاری آن‌ها به منظور مقابله با گسترش ویروس کرونا کاهش یافته است و تعداد مراجعه کنندگان بسیار محدود است. اپل برای جبران این موضوع در حال بازگشایی سایر فروشگاه‌های فیزیکی خود در کشور چین است.

لوگو اپل

طبق ادعای شرکت اپل، برخلاف بازار کشور چین در ماه‌های اخیر، میزان تقاضای مشتریان بازار جهانی محصولات و خدمات اپل بسیار خوب بوده است و انتظارات این شرکت کوپرتینویی را برآورده کرده است. به گفته شرکت اپل، اوضاع در حال تحول است و ماه آوریل اطلاعات بیشتری را در خصوص وضعیت مالی شرکت منتشر خواهیم کرد.

شرکت اپل در بازار جهانی جایگاه مستحکمی دارد و اختلال‌های ایجاد شده در روند کاری آن‌ها موقت است. شرکت اپل اعلام کرد که اولویت آن‌ها همیشه حفظ سلامتی کارمندان، همکاران، مشتریان و جامعه است. در پایان این شرکت از کسانی که به حفظ سلامت و بهداشت جهانی کمک می‌کنند قدردانی کرد.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که شرکت های زمینه فناوری چطور با ویروس کرونا کنار بیایند؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

شیائومی طبق روال گذشته به عنوان یکی اولین کمپانی ها از اسنپدراگون 865 پلاس استفاده میکنه…
اما شنیدم ردمی اول استفاده میکنه…
خب k30 pro که احتمالاً 865 داره… یعنی ردمی پرچمدار دیگری داره امسال؟! 🤔

Mahdi

K30 premium

m.b

اون فاصله داره زمان معرفیش با k30 pro

Mahdi

خب k30 pro اسنپ۸۶۵ داره و k30 pro premium اسنپ ۸۶۵پلاس

m.b

بله میدونم… اما دارم میگم به دلیل فاصله 4-6 ماهه‌ای که با k30 pro داره معرفیش احتمالاً دیگه اولین نیست… خود k30 pro هم چند ماه دیگه میاد…

smartiz

چ جالب ، خبری از گوشی ردمی نوت 9 نیست!؟

m.b

بله طول میکشه… فعلاً نوبت k30 pro و بلک‌شارک هست…

m.b

من معمولاً با فاصله ترین افشا ها تا تایید رسمی‌ای که میگم از digital chat station هست… (تو گوگل سرچ نکنید… نمیاره چون اسمشو ترجمه کردم)
انقدر معروف شده که با فاصله یک روز همه سایتای خارجی افشاهای مهمش رو پوشش میدن…
اونی که سنسور یک اینچی سامسونگ رو گفت همین بود…
اونی که وجود اسنپدراگون 865 پلاس رو هم گفت همینه…
تقریباً تمام مشخصات فایند امسال رو همین یارو افشا کرد…
برام جالبه اینهمه اخبار جذاب وجود داره…
چرا این جمله باید جذابترین پست چند روز اخیرش باشه(بر اساس تعداد لایک و بازگو):

…I heard you all like porn, so mix too

_V_

وات د فاک

The Destroyer

چی گفته طرف!😂😂
تشبیه زیبایی بود!
پس میکس در راهه و باتوجه به سیاست جدید شیائومی باید انتظار یه ابرگوشی باشیم. یکی از مدیرعاملان شیائومی هم گفته بود که از این به بعد سری میکس با آیفون‌ها رقابت می‌کنه…

AAAA_.reza._AAAA

الهی بمیرم برات

Milad7

ظاهرا تو ایران قربانی داده 🙁

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)