حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوشی های 5G میان رده ۲۰ درصد بازار سال ۲۰۲۰ را تصاحب می کنند

نوشته

4 سال قبل | 8 دیدگاه | شبکه 5G

چهار ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم گوشی 5G ارزان با چیپست های میان رده 5G کوالکام به بازار خواهند آمد. دو ماه پس از آن نیز شنیدیم که گوشی 5G ارزان به لطف مدیاتک تا چندماه آتی ارایه خواهد شد. به لطف این حرکت های تسهیل‌کننده پیش‌بینی می شود گوشی های 5G میان رده ۲۰ درصد بازار سال ۲۰۲۰ را تصاحب می کنند. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

گوشی های 5G میان رده

گوشی 5G شیائومی

طبق پیش‌بینی تحلیل‌گران چینی،‌ در سال ۲۰۲۰ حدودا ۲۰ درصد از تمام گوشی‌های میان‌رده‌ای که سرتاسر جهان عرضه می‌شوند، از شبکه 5G پشتیبانی خواهند کرد

تعداد گوشی‌هایی که از شبکه 5G پشتیبانی می‌کنند به مرور در حال افزایش است. خصوصا در کشور چین که شبکه‌ها و زیرساخت‌های لازم برای بهره‌مندی از اینترنت 5G بسیار افزایش یافته و البته به زودی در کشور‌های دیگر هم اتفاق خواهد افتاد. با توجه به اعلام سازمان تحقیقاتی محلی چین، ۵ میلیون گوشی با قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G در ماه دسامبر سال گذشته به فروش رفت و این مقدار همچنان در حال افزایش است. اما پیش‌بینی می‌شود حدودا ۲۰ درصد از گوشی‌هایی که با قیمت زیر ۲۰۰۰ یوان (معادل ۳۰۰ دلار)، روانه بازار می‌شوند، از اینترنت ۵G پشتیبانی کنند و تا سال ۲۰۲۱ نیز ۵۰ درصد تمام گوشی‌های دنیا از این فناوری بهره‌مند شوند.

در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های ۵G‌ برای فروش به کشور چین عرضه می‌شوند و حتی برخی‌ها نیز انحصارا در این کشور به فروش می‌رسند. گوشی‌هایی نظیر هواوی نوا ۶، شیائومی Mi 9 Pro، آنر V30 و در نهایت هم گوشی‌های vivo NEX 3 و vivo iQOO Pro، همگی از اینترنت ۵G بهره می‌برند که به دلایل مختلف، در خارج از کشور چین به سختی می‌توان آن‌ها را خریداری کرد.

مثلا هواوی و آنر در کشورهایی که از اینترنت ۵G بهره می‌برند، نمی‌توانند خدمات گوگل را ارائه دهند و vivo هم هنوز نتوانسته محدوده فروش گوشی‌های خود را به اروپا، آمریکا یا خاورمیانه برساند.

ردمی کی ۳۰ 5G

ردمی کی ۳۰ 5G

به جز این ها، گوشی‌هایی نظیر اوپو رینو ۵G، گلکسی اس ۱۰ ۵G، وان پلاس ۷ پرو ۵G و ZTE Axon 10 پرو ۵G، از جمله گوشی‌هایی هستند که در اروپا، آمریکا، ایالات متحده عربی و بسیاری از کشور‌های دیگر که بستر اینترنت ۵G در آن‌ها دیده می‌شود، در دسترس هستند.

فروش گوشی‌های هوشمند به لطف پیشرفت ناگهانی فناوری و قابلیت‌های بسیار جذاب، می‌تواند در سال ۲۰۲۰ با رشد مواجه شود. البته پیش‌بینی‌ها حکایت از رشدی ۰.۷ درصدی دارند که اندکی کمتر از انتظار است. با این اوصاف شرکت‌ها انتظار دارند بتوانند در سال جاری، ۱۵۰ میلیون گوشی ۵G در کشور چین به فروش برسانند که این تعداد، از گوشی‌های ۴G عرضه شده در این کشور بیشتر خواهد بود.

به لطف مدیاتک و پردازنده‌های ارزان‌قیمت این شرکت که از اینترنت ۵G پشتیبانی می‌کنند، (Dimensity 800)، به نظر می‌رسد تا پایان سال ۲۰۲۰، گوشی‌های هوشمند بیشتری با قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۵G با محدوده قیمتی ۲۰۰ دلار روانه بازار شوند. موردی که می‌تواند سامسونگ، کوالکام و هواوی را نیز در رقابت گوشی‌های میان‌رده با پشتیبانی از نسل پنجم اینترنت به تکاپو بیندازد و در نتیجه کاربران، بیشترین سود را از این مسئله ببرند.

شما چطور فکر می کنید؟ سال ۲۰۲۰ یک موبایل 5G خواهید خرید؟

اشتراک در
اطلاع از
8 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

سامسونگ درصد بالایی از این بازار رو احتمالا میگیره،در کنار شیائومی

ARMTIN

اقای عطایی
رندر ها رسمی پرچمدار هواوی منتشر شد
http://www.slashleaks.com/l/huawei-p40-official-render

Aпɢεʟ

دم مدیاتک گرم ⁦❤️⁩

Chalton

70 درصد بازار 5G دست سامسونگ هست خیالتون راحت

pooria

خیال تو هم ناراحت

smartiz

تو کشورهایی مثل ایران که کاربرد نداره تازه برای مصرف کننده بدم هست قیمت گوشی بخاطر یک قابلیت ک امکان استفاده نیست بالا میاره…

Milad7

5G کم کم در حال فراگیر شدن ست

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)