حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی آمنی ویژن OV48C با اندازه پیکسل های ۱.۲ میکرونی رسما معرفی شد

نوشته

4 سال قبل | 9 دیدگاه | CES 2020

این روزها موبایل هایی با دوربین ۴۸ مگاپیکسلی، ۶۴ یا حتی ۱۰۸ مگاپیکسلی برای ما تعجب برانگیز یا غریبه نیستند. سونی، سامسونگ و حتی آمنی ویژن پیش از این حداقل در یکی از این رزلوشن های حسگرهای تصویر متفاوت تولید کرده اند. مثلا همین ۶ ماه پیش بود که در ترنجی خواندیم حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی Omnivision OV48B رسما معرفی شد. این حسگر تصویر خیلی محبوب نشد اما حالا آمنی ویژن آمده تا یک حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی پرچمدار را ارایه کند. در نمایشگاه CES 2020 حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی آمنی ویژن OV48C با اندازه پیکسل های ۱.۲ میکرونی رسما معرفی شده که در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی آمنی ویژن OV48C

حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی آمنی ویژن OV48C

حسگر تصویر ۴۸ مگاپیکسلی آمنی ویژن OV48C

از این بابت می گوییم که این حسگر تصویر می تواند پرچمدار باشد که OV48C آمنی ویژن ابعادی مشابه سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ دارد اما پیکسل های آن به جای ۰.۸ میکرون، ۱.۲ میکرونی است. این حسگر توانایی حذف اختلالات تصویر ناشی از حرکت و تولید نسبت سیگنال به نویز (SNR) فوق العاده ای دارد. HDR یکپارچه با چیپ هم دست طراحان را در انتخاب HDR متناسب با منظره و سوژه باز می گذارد.

مقایسه ابعاد آمنی ویژن OV48C با سونی IMX586

مقایسه ابعاد آمنی ویژن OV48C با سونی IMX586

مقایسه ابعاد آمنی ویژن OV48C با سونی IMX586

حسگر تصویر آمنی ویژن OV48C به لطف فناوری Quad Bayer در محیط های کم نور توانایی ترکیب چهار پیکسل برای تولید پیکسل ۲.۴ میکرونی و  تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی با کیفیت را دارد. اگر Quad Bayer به اندازه کافی کیفیت را ارتقا ندهد سنسور با کمک فناوری PureCel Plus نسبت سیگنال به نویز را ارتقا داده و تصویر بهتری ثبت می کند.

اگر به یاد داشته باشید سه هفته پیش در ترنجی خواندیم که سنسور دوربین گلکسی اس ۱۱ پلاس با پیکسل های ۲.۴ میکرونی یک غافلگیری جذاب خواهد بود.

سنسور دوربین گلکسی اس ۱۱ پلاس با پیکسل های ۲.۴ میکرونی یک غافلگیری جذاب خواهد بود

مدیر بازاریابی OmniVision در این باره می گوید:

آمنی ویژن OV48C تنها سنسور تصویر موبایل در دنیا است که رزولوشن ۴۸ مگاپیکسلی، اندازه پیکسل ۱.۲ میکرونی، HDR یکپارچه با چیپ، و سرعت بالا را در کنار SNR مطلوب و قابلیت تصویربرداری 4K ارائه می کند.

حسگر تصویر آمنی ویژن OV48C در حالت عادی نیز تصاویر  را با رزولوشن ۴۸ مگاپیکسل و ویدیوها را با کیفیت 8K یا 4K با نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه ثبت می کند. این حسگر توانایی فیلمبرداری آهسته با رزولوشن 1080p و نرخ ۲۴۰ فریم یا 720p با نرخ ۳۶۰ فریم در ثانیه را نیز دارد. تاریخ عرضه موبایل های مجهز به این حسگر تصویر هنوز مشخص  نشده است.

نظر شما درباره این حسگر تصویر آمنی ویژن چیست؟ فکر می کنید که شرکت ها به آن متمایل باشند؟

اشتراک در
اطلاع از
9 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

درسته 48 مگاپیکسل هست ۱.۲ میکرون ولی حالت 2×۲ نداره
که پیکسل اندازش میشه ۱.۶ میکرون
مثل سنسور سونی و سامسونگ!
حتی اسلوموشن ۹۶۰ فریم هم نداره

ALiKiNG

“حسگر تصویر آمنی ویژن OV48C به لطف فناوری Quad Bayer در محیط های کم نور توانایی ترکیب چهار پیکسل برای تولید پیکسل ۲.۴ میکرونی و تصاویر ۱۲ مگاپیکسلی با کیفیت را دارد.”

Mahdi

باید دید در عمل چه جوره

mostafa3

سنسور خوبیه واسه میانردها

_V_

چون سونی نیست؟

✔ TVKade

روی کاغذ از 108 سامسونگ بهتره.

Aпɢεʟ

خوبه🌹

Mortazavi

سنسور بزرگ با توانایی های بالا خیلی بهتر از سنسور کوچک با مگاپیکسل بالاست

m.b

یا خدا با چه استادایی تو یک کشوریم…
هموطن شماره یک… هنوزم سنسور سامسونگ بزرگترین سنسور جهان در چند سال اخیره…
هموطن شماره دو… اون سنسور هایی که پرمگاپیکسل هستن در حال حاضر بزرگترین سنسور های موجود هستن… اون سنسور نیست که کوچیک شده… سایز پیکسلی تیکه تیکه و کوچیک شده که علاوه بر مگاپیکسل پایین با سایز بزرگ، همزمان مگاپیکسل بالا با سایز کوچیک رو هم داشته باشند…
همین مونده بود که سنسور امنی‌ویژن که تا امروز برای لنز غیر اصلی پرچمدار ها هم تو گوشی های گرون قیمت بکار نمیرفت، بشه بهتر از سامسونگ…
آره ارواح عمش p40 pro هم میگن با همین سنسور قراره بیاد صدر dxo رو با 140 امتیاز قبضه کنه… اونم با تکنولوژی سنسوری که هنوز اسلوموشن میانرده های اندرویدی ها رو هم نداره…تو بدان ادامه ماجرا را…🤦‍♂️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)