حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

برنامه ریزی هواوی برای فروش چیپست های HiSilicon به دیگر تولیدکنندگان موبایل

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | پردازشگرها، هواوی

می دانیم که هواوی چیپست های اکثر موبایل های خود را خودش تامین می کند. این چیپست ها با نام تجاری کایرین (Kirin)‌ و توسط زیرمجموعه این شرکت به نام های‌سیلیکون (HiSilicon) تولید می شوند. امروز شاهد برنامه ریزی هواوی برای فروش چیپست های HiSilicon به دیگر تولیدکنندگان موبایل هستیم. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

فروش چیپست های HiSilicon

فروش چیپست های HiSilicon

فروش چیپست های HiSilicon

های‌سیلیکون در نمایشگاه ELEXCON 2019 اعلام کرد که تراشه‌های 4G خود را در بازار آزاد به فروش خواهد رساند تا آن‌ها را در اختیار مصرف‌کنندگان بیشتری قرار دهد. این شرکت که از سال ۱۹۹۱ تاسیس شده، تا پیش از این محصولات خود را صرفا در اختیار هواوی قرار می‌داد. اما حالا به نظر می‌رسد که استراتژی آن‌ها تغییر کرده و می‌خواهند تراشه‌های خود را به دست سایر تولیدکنندگان هم برسانند.

این شرکت تولیدکننده تراشه می‌گوید که اگرچه آن‌ها به فروش قطعات به سایر شرکت‌ها مشغول خواهند شد، اما این اتفاق مانع از تولید تراشه‌های جدید برای هواوی نمی‌شود. های‌سیلیکون محصولات متنوعی دارد که از توانایی‌های گسترده این شرکت در زمینه تولید و تامین قطعات گوناگون خبر می‌دهد.

این شرکت از طریق برند Smart Vision در زمینه تولید دوربین فعالیت می‌کند. اصلی‌ترین محصول خط تولید این برند سنسور دوربین Hi3559C است که می‌تواند از ویدیوهای 8K HEVC با نرخ ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی کند. شاخه بعدی این کمپانی خط تولید ستاپ-باکس‌ها و تلویزیون‌هاست که تحت عنوان برند Smart Media فعالیت می‌کند.

در انتها شاخه دیگری برای فعالیت در زمینه هوش مصنوعی اشیا یا AIoT هم وجود دارد که به‌تازگی شروع به کار کرده است. در این حوزه رقبایی مثل شیائومی وجود دارند که محصولات مختلفی را روانه بازار کرده‌اند. اما ورود هواوی می‌تواند به افزایش رقابت‌ها در این عرصه کمک کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید های‌سیلیکون بتواند نظر دیگر تولیدکننده ها از بین انتخاب های کوالکام، مدیاتک یا حتی سامسونگ به خود جلب کند؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mostafa3

این چیپ بیشتر توی رسیور ها 4k استفاده میشه

ɢᴏᴏᴅ ʙᴏʏ

معلومه که می‌تونه کار نشد نداره ❤️⁩اگه اپل هم سری a رو انحصاری نمی‌کرد. همه برند ها ازش استفاده میکردن 🌹🌹

Chalton

هرکی استفاده کنه اسمش رو خراب کرده چون واقعا آشغاله

Mani

آخه کی میاد تراشه های، های سیلیکون بگیره

دوتا پردازنده آخرش یعنی کیرین 990 و 810 که مجوز گوگل رو ندارن

بقیه چیپ هاش هم خوب نیستن

با وجود چیپ های کوالکام و مدیاتک و حتی چیپ های اگزینوس سامسونگ کسی سراغ های سلیکون نمیره

الا برکت الله

#ناظر_موتوری

Milad7

ولَکِن…

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)