حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

بازگشت تراشه های HiSilicon هواوی در سال جاری

نوشته

2 سال قبل | 3 دیدگاه | شایعات، هواوی

در سال های اخیر در اکوسیستم اندرویدی 4 برند اصلی تراشه ساز وجود داشت که می‌توانستید آن‌ ها را در گوشی‌ های هوشمند اندرویدی پیدا کنید. آنها به ترتیب تراشه های سری اسنپدراگون از کوالکام، سری هلیو و دیمنسیتی از مدیاتک، سری اگزینوس از سامسونگ و سری کایرین از هواوی HiSilicon بودند. اما متأسفانه با تحریم های آمریکا فعالیت هوآوی در این زمینه بسیار به حاشیه رانده شده بود. خبر خوب اینکه شاید شاهد بازگشت تراشه های HiSilicon هواوی در سال جاری باشیم.

هوآوی HiSilicon به بازار رقابت باز می‌گردد

تراشه‌ های هواوی در آن زمان در کلاس پیشرو بودند، به‌ویژه کایرین 980 که در سال 2018 با دستگاه پرچمدار Huawei Mate 20 Pro معرفی شد، که در بعضی نقاط حتی عملکرد بهتری نسبت به پرچم‌داران سال 2018 با پردازنده کوالکام اسنپدراگون 845 داشت! تراشه HiSilicon همچنین شارژ سریع سیمی 40 واتی را برای این تلفن و نیز یک ISP برای حالت شب به ارمغان آورده بود که حالت شبی را فعال می‌کرد که بسیاری از بررسی‌کنندگان آن را برتر از بسیاری از گوشی‌های هوشمند دوربین محور پرچمدار عرضه شده در سال 2018 می‌دانستند.

با این حال، پس از تحریم‌ های آمریکا در سال‌ های اخیر، دسترسی هواوی به شریک تولید تراشه خود یعنی TSMC مسدود شد و تنها توانست از موجودی باقیمانده تراشه‌ های کایرین موجود در انبار خود استفاده کند و تراشه‌ های اسنپدراگون 4G را برای گوشی‌های هوشمند خود، مانند Huawei P50 Pocket، انتخاب کند.

به گفته منبع اما شایعات خبر می‌دهند در سال 2022 و پس از 2 سال، هواوی ممکن است خبر های خوبی را ارائه کند. این که تراشه های HiSilicon خود را پس از وقفه 2 ساله به بازار رقابت بازگرداند. هوآوی در پوستر رسمی خود مدعی شده است که در سال 2022 بار دیگر در بازار تراشه رو به جلو حرکت خواهد کرد و قطعاً طرفداران زیادی منتظر عرضه آن خواهند بود.

هوآوی HiSilicon به بازار رقابت باز می‌گردد

مدت زیادی از اعلام این خبر نگذشت که شایعاتی به ویژه در انجمن های چینی منتشر شده بود که تراشه HiSilicon بعدی هواوی “HiSilicon Skylight 800” نام دارد.

با این حال، هواوی به سرعت پاسخ داد و در زیر پست فروم، آنها اظهار نظر کردند که این شایعه یک خبر نادرست است.

اینکه هوآوی یک تراشه HiSilicon جدید را دوباره در سال 2022 روانه بازار خواهد کرد و یا اینکه آیا هنوز نام کایرین را خواهد داشت یا یک تراشه جدید با نام فانتزی مانند “Skylight” باشد هنوز مشخص نیست. برنامه‌ریزی های هواوی در حال حاضر در هاله‌ای از ابهام قرار دارد اما ما امیدواریم این شایعات درست باشند.

 

من که دلتنگ سال های نه چندان دوری هستم که هوآوی پردازنده های خود را با پردازنده های اپل و کوالکام مقایسه می‌کرد! نظر شما چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ali karimi

سلام، اولش خوشحال شدم ولی بعدش هواوی گفت نادرسته این خبر دلسرد شدم ولی شایدم این حرف رو زده که آمریکا بیشتر روش زوم نکنه، ولی من مطمئن هستم حتی چندبارم گفتم هواوی تا یک نهایت 2سال آینده بازم به قدرت سابق خودش تو موبایل و ساخت تراشه برمیگرده

vahid

من هواوی فن نیستم ولی مطمئن باشید هواوی تو ساخت تراشه سرامد میشه و مطمئنن الان که تو تولید و عرضه گوشی و سایر محصولاتی که تحریم باعث شده ضعیف شده بیکار نشسته شدیدا تو تحقیق و توسعه سرمایه گذاری کرده و به زودی جوابشم میگیره و با قدرت برمیگرده،،،الانم فقط داره بازی بازی میکنه که فقط اسمش از یاد نره تو بازار چین و جهانی،حضور هواوی باعث سریعتر شدن پیشرفت و نوآوری اپل و سامسونگم میشه و به نفع مصرف کنندس

vahid

واقعا تا حالا تو هیچ مراسم معرفه ای قد روزی که میت ۲۰پرو معرفی شد هیجان زده نشدم یادش به خیر بهمن همون سالم خریدمش،هنوزم پشیمونم که چرا اون گوشی که حتی ی نقطم روش نبودو فروختم🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️🤦🏻‍♂️

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
مصطفی‌ بشری