حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

هواوی فکر می کند سال ۲۰۲۰ رشد کمتری داشته باشد

نوشته

4 سال قبل | 17 دیدگاه | هواوی

به گزارش بلومبرگ، اریک ژو (Eric Xu) رئیس فعلی هیئت‌مدیره هواوی طی یادداشتی به ۱۹۰ هزار کارمند خود اعلام کرده که رشد این شرکت در نیمه دوم سال جاری کند شده است. در حقیقت هواوی فکر می کند سال ۲۰۲۰ رشد کمتری داشته باشد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره رشد هواوی در سال ۲۰۲۰ صحبت کنیم.

رشد هواوی در سال ۲۰۲۰

گوشی 5G هواوی

گوشی 5G هواوی

در سال ۲۰۱۹ این شرکت ۱۲۰ میلیون دلار عایدی ناخالص داشته که این میزان ۱۸ درصد بیشتر از مبلغ مشابه سال ۲۰۱۸ است. میزان رشد درآمد در نیمه اول سال جاری 23 درصد بوده که این قضیه نشان می‌دهد که تحریم زنجیره تأمین این شرکت در آمریکا در اردیبهشت‌ماه امسال، تأثیری منفی بر این شرکت چینی داشته است.

به دلیل این تحریم، هواوی نمی‌تواند گواهی استفاده از نسخه اندرویدی گوگل پلی سرویس را به دست آورد. این موضوع به این معنا است که گوشی‌های جدید این شرکت مانند میت ۳۰ و یا گوشی تاشو میت ایکس، نمی‌توانند از اپلیکیشن‌های گوگل مانند: جیمیل، سرچ، پلی استور، مپس، Messages و غیره استفاده کنند. این قضیه در چین چندان اهمیت ندارد، زیرا بسیاری از اپلیکیشن‌های این شرکت آمریکایی در این کشور مسدود شده‌اند. اما در خارج از چین؛ یعنی جایی که کاربران خواستار استفاده از اپلیکیشن‌های گوگل و نسخه گواهی‌شده اندروید هستند، چنین فقدانی اهمیت زیادی دارد

هواوی میت ۳۰ پرو 5G

هواوی میت ۳۰ پرو 5G

به لطف موج وطن‌پرستی مشتریان چینی، هواوی توانسته با رشد سالانه 16.5 درصدی، 240 میلیون واحد گوشی هوشمند را در سطح جهان به فروش برساند. این آمار کافی بود تا هواوی جایگاه دوم را پس از سامسونگ و پیش از اپل از آن خود کند. مشتریان چینی ازآنجاکه این شرکت را قربانی سیاست‌های ناجوانمردانه آمریکا می‌دیدند، از هواوی حمایت کردند.

قطعاً هواوی توانسته که بهترین عملکرد را در این موقعیت نامناسب از خود نشان دهد. ژو در یادداشت خود اشاره کرد که 10 درصد مدیران ناکارآمد این شرکت در سال 2020 اخراج خواهند شد. سرانجام ممکن است که برخی از واحدهای کسب‌و‌کار با یکدیگر ترکیب شده و یا اینکه‌ اندازه سایر بخش‌‌ها کوچک‌تر شود. برخی از کارکنان نیز شاید جابجا شوند. این مدیر اجرایی اشاره می‌کند:

بقا اولین اولویت ما خواهد بود. ما نمی‌توانیم که به سرعت نیمه اول سال ۲۰۱۹ رشد داشته باشیم. رشد سال ۲۰۱۹ مدیون حمایت مشتریان چینی بود.

با شروع سال 2019، هواوی تخمین می‌زد که 300 میلیون گوشی را در سال موردنظر به فروش برساند. این شرکت همچنین امیدوار بود که سامسونگ را کنار زده و تبدیل به بزرگ‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان شود. اگر طبق گفته‌های ژو، هواوی 240 میلیون واحد گوشی را طی سال جاری به فروش رسانده باشد، آنگاه این شرکت به 80 درصد از تخمین‌های خود دست یافته است.

نسخه ۴ سرویس موبایل هواوی یا HMS معرفی شد

هواوی نقشه‌ای برای سال آینده داشته و می‌خواهد که اکوسیستم نرم‌افزاری خود را که Huawei Mobile Services نامیده می‌شود، جایگزین اکوسیستم گوگل کند. این اقدام به این فروش‌های این غول چینی در خارج از این کشور کمک می‌کند. ژو همچنین موضوع استفاده از تراشه‌های طراحی شده در واحد HiSilicon را پیش کشیده و می‌خواهد که از این قطعات در این مجموعه و نیز در پردازش ابری استفاده شود.

برای اینکه هواوی دوباره بتواند به زنجیره تأمین خود در آمریکا دسترسی داشته باشد، این شرکت باید از لیست وزارت بازرگانی ایالات‌متحده کنار گذاشته شود. در اوایل امسال زمزمه‌هایی وجود داشت که می‌گفت هواوی می‌تواند برگ برنده آمریکا در قراردادهای جدید با چین باشد. بر اساس گزارش‌ها، تابه‌حال در هیچ مذاکره‌ای نامی از هواوی به میان نیامده است.

دولت ترامپ هواوی را یک تهدید برای امنیتی ملی این کشور می‌داند، زیرا تحت قوانین چین، دولت این کشور می‌تواند از این شرکت تقاضا کند تا از مصرف‌کنندگان و شرکت‌های آمریکایی جاسوسی کرده و این اطلاعات را به پکن ارسال کند. قانون‌گذاران آمریکایی از این می‌ترسند که تلفن‌ها، تبلت‌ها و تجهیزات شبکه‌ای هواوی ویژگی‌های مخفی را در خود جای داده باشند و درنتیجه به‌طور غیرقانونی اطلاعات را به دولت چین منتقل کنند.

شبکه 5G برزیل

شبکه 5G ب

 

آمریکا به متحدان خود هشدار داده‌ که از تجهیزات هواوی برای ساخت شبکه‌های 5G خود استفاده نکنند. این شرکت به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده تجهیزات شبکه‌ای در جهان شناخته می‌شود. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که هواوی تمامی این ادعاها را رد می‌کند.

ژو با صحبت در مورد بستن یا کوچک‌ کردن بخش‌ها و نیز اخراج کارکنان، چندان نسبت به سال 2020 خوش‌بین به نظر نمی‌رسد. معلوم نیست که هواوی تا چه مدت محبوب مصرف‌کنندگان چینی باقی خواهد ماند. اگر این غول چینی هنوز امیدوار باشد که بتواند به محبوب‌ترین تولیدکننده گوشی‌های هوشمند در جهان تبدیل شود، باید به گونه‌ای از لیست سیاه ایالات‌متحده خارج شود.

نظر شما چیست؟ هواوی می تواند دوام بیاورد؟ رشد هواوی در سال ۲۰۲۰ چقدر کمتر خواهد بود که از حالا تنها انتظارش را دارند؟

اشتراک در
اطلاع از
17 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
amer

چند روز پیش به یه کاربری (شیخ) دقیقا همین نوشته های گزارش را براش توضیح دادم
در جواب نوشته بود:منطقت باید قاب کرد
اقای شیخ زاده لطف کن گوشی هواوی مرحوم را که فقط بدرد کشورش میخوره میتونی به عنوان قاب عکس ازش استفاده کنی یا منطق بنده توش قاب کنی
#حالا منطق دوم بنده حال کن هواوی مرحوم وقتی زنده میشه که گوگل تحریم هاش بر داره و گرنه هیچ فرقی با مرده نداره

علی شیخ زاده

خداوکیلی اعجوبه ای😆😆
شرکتی که بهش میگی مرحوم تو یک روز اندازه کل سال سونی فروش داره.
حالا چه داخل خاک چین چه خارج.

علی شیخ زاده

ببخشید یک ماه😆

amer

وقتی نه حرف من قبول
لااقل حرف خود شرکت هواوی با دقت بخون تا متوجه بشی 2020مجبوره شرکتش کوچیک کنه
پس شرکتت هم الحق برای خودش اعجوبه ای بود
#تسلیت میگم
در ضمن سونی مثل تو و شرکتت ادعای چیزی نکرده
چون نیازی به رقابت نمیبینه
و فعلا در حد زنده بودن داره گوشی میزنه و اهل دروغ و تبلیغات و هیاهو هم نیست
#سونی به برکت فروش سنسور به شرکت های چینی درامدش چندین برابر درامد موبایل فروش ها هست
# عدد2.6میلیارد دلار فقط سود خالصش هست

علی شیخ زاده

دوست عزیز شرکت هواوی نگفته سال بعد نابود میشیم گفته سال سختیه
و پیش بینی کرده امسال ۲۳۰ میلیون گوشی تولید و عرضه کنه.

جالبه شرکتی که میخواد ۲۳۰ میلیون گوشی عرضه کنه مرحومه و شرکتی که بقول خودتون در حد زنده موندن تولید میکنه مرحوم نیست😃

Milad7

البته اگر به عزیزان برنخوره!

ɢᴏᴏᴅ ʙᴏʏ

امیدوارم شیائومی جای این شرکت بزرگ رو پر کنه و موفقیت این شرکت رو ادامه بده چون هواوی زمانی که وارد بازار ایران تازه شده بود کسی نیگاه هم نمی‌کرد سمت گوشیاش ولی به مرور زمان ببین چقدر گوشی های خوبی داد که همه عاشقش شدن😉ولی الان 😔ببین چقدر افت فروش کرد بخاطر تحریم ها😔 دلم واسش میسوزه😔😔😔
من این حرفارو با اینکه فن اپل هستم میگم 🌹
میتونستم بگم اخجون یکی از رقبای اپل کنار رفت و این جور حرفا ولی من مثل بعضیا تعصب بیجا ندارم ⁦❤️⁩🌹

amer

سلام علی اقا شیا انشا…هم بازارش رو در ایران بیشتر گسترش بده و با سیاست داره پیش میره
علی اقا شیا به خاطر کیفیت برتری که داره بدون شک اگه همین فرمون بره رقیب سرسخت اپل میشه
شیا با چند سال پیش خیلی فرق کرده قبول داری!

Dragon

شما دوتا را باید تو هالیوود استخدام کنند 😳
خیلی خوب نقش بازی میکنید مخصوصا تو عامر

ɢᴏᴏᴅ ʙᴏʏ

بنظرم تو برو تو سیرک استخدام شو 😂😂

Dragon

پسر بد
این واکنشت نشون میده که من زدم به هدف وحقیقت را گفته ام هر چند تلخ😜😎

ɢᴏᴏᴅ ʙᴏʏ

Dragon
تو حقیقت رو گفتی مصطفی؟ 🤭باشه اسکارلت جوهانسون هم باکره هست 😂😂

amer

سلام جناب مدیر سایت این اقای دراگون داره نظم سایت به هم میریزه و تحریک به پاسخ تند از طرف کاربر میکنه لطفا رسیدگی بفرمایید
با تشکر

Chalton

چی شده باز اول صبح شلوغ کردید😅
کجان مردان بی ادعا
تحریم ها اثری نداره،سخن طرفدارای هوآوی
هوآوی دیگه کم کم چیزی واسه رو کردن نداره،از اونور هم گوگل و چند تا شرکت دیگه هوآوی رو تحریم کردن و مردم چین هم اوایل داغ بودن گوشی هاش رو به انداره کافی خریدن سال 2020 دیگه مثل 2019 نیست واسه هوآوی و افت فروش زیادی رو تجربه خواهد کرد.

Chalton

وقتی یه شرکتی میاد درباره افت فروش صحبت میکنه بدونید که قرار اتفاق های ناگواری بیوفته و اوضاع وخیم هست و مجبور شده یه کوچولو رسانه ای کنه موضوع رو.

amer

احسنت اقای چالتون حالا خوبه قبلا میگفتیم فقط در چین فروش داره کسی باور نمیکرد که خدا رو شکر حالا خود شرکت هواوی گفته فقط به برکت مردم چین فروش داشته
امیدوارم این دفعه باور کنن
سیستم عاملش هم احتمالا بیشتر دروغی بیش نیست و بیشتر تبلیغاتی هست والا هیچ شرکتی نمیتونه در مدت 2سال تولید کنه و حداقل به 7سال وقت نیاز داره
انشا…تحریمش برداشته بشه تا بتونه فروش کنه

علی شیخ زاده

چیزی که مرا نکشد قوی ترم میکند.

من به آینده این شرکت امیدوارم
ممکنه تو یکی دو سال با مشکل کاهش فروش و کاهش درامد مواجه بشه ولی با تکمیل تر شدن اکوسیستمی که به لطف تحریم و اجبار در حال توسعه دادنشه مجددا برمیگرده ولی این دفعه متفاوت تر از قبل
اگه بتونه این یکی دو سال رو رد کنه بعنوان رقیب برای اندروید و آی او اس برمیگرده

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)