حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گوگل فیت بیت را به قیمت ۲.۱ میلیارد دلار می خرد

نوشته

4 سال قبل | 5 دیدگاه | گوگل

سه روز پیش بود که در ترنجی با هم خواندیم آلفابت در فکر خرید فیت بیت است. حالا امروز اما رسما تایید می شود که گوگل فیت بیت را به قیمت ۲.۱ میلیارد دلار می خرد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

خرید فیت بیت توسط گوگل

خرید فیت بیت توسط گوگل

خرید فیت بیت توسط گوگل

ریک استرلو مدیر بخش سخت‌افزار گوگل با اعلام این خبر گفته است که خرید فیت بیت فرصتی برای سرمایه‌گذاری هر چه بیشتر بر روی Wear OS و محصولات پوشیدنی بیشتر از گوگل در بازار است.

خبر خرید فیت بیت توسط گوگل که حالا به تائید فیت بیت نیز رسیده است، تنها یک روز پس از انتشار گزارش این موضوع توسط خبرگزاری رویترز منتشر می‌شود که در ان گزارش منبع خبر مدعی شده بود که گوگل در حال مذاکره برای خرید شرکت محبوب فیت بیت تولیدکننده ابزارهای هوشمند پوشیدنی در حوزه تناسب اندام است.

بر اساس توافق خرید صورت گرفته فیت بیت به گوگل خواهد پیوست و این چیزی شبیه به وضعیت نست پس از خرید توسط گوگل خواهد بود. در بیانیه مطبوعاتی جداگانه‌ای که فیت بیت در این زمینه منتشر کرده، این شرکت همچنان اطلاعات و حریم خصوصی را در موضوع اطلاعات سلامتی و تندرستی کاربران جدی خواهد گرفت تاکید کرده که “داده های سلامتی و تندرستی کاربران در فیت بیت برای تبلیغات گوگل استفاده نخواهند شد.”

خرید فیت بیت توسط گوگل معنای زیاد دارد؛ گوگل سال‌ها تلاش های ناموفق داشته که با پلتفرم Wear OS خود وارد بازار پوشیدنی‌های هوشمند شود، اما حالا ظاهرا قرار است با فیت بیت با جدی‌تر وارد شود!

فیت بیت ورسا ۲

فیت بیت ورسا ۲

محصولات پوشیدنی فیت بیت از نظر سخت‌افزاری همیشه عالی بوده‌اند و حالا زیرساخت قوی‌تری را برای گوگل فراهم خواهد کرد تا بتواند در آینده در عرضه پوشیدنی‌های هوشمند یکپارچه با سیستم عامل اندروید ظاهر شود و به طور بدیهی برنامه‌های گوگل در زمینه تناسب اندام نیز در برنامه‌های گوگل فیت یکپارچه خواهد شد و به گوگل امکان خواهد داد تا یک رقیب قدرتمند و جایگزین کامل برای برنامه‌ها و ابزارهای تناسب اندام اپل واچ حاضر در آیفون ارائه دهد.

از سویی دیگر، امکانات نرم‌افزاری گوگل و پشتیبانی گسترده از توسعه‌دهندگان می تواند به هوشمندتر شدن ساعت‌های هوشمند فیت بیت مانند ورسا کمک کرده و در عین حال ارتباط نرم‌افزاری عمیق‌تری با اندروید را در این محصولات شاهد باشیم.

خرید فیت بیت تنها سرمایه‌گذاری گوگل در زمینه پوشیدنی‌های هوشمند متمرکز بر تناسب اندام به حساب نمی‌آید. در اوایل سال جاری میلادی بود که گوگل از خرید ۴۰ میلیون دلاری برخی از فناوری‌‌های ساعت‌های هوشمند از شرکت Fossil خبر داد. باید دید حالا با خرید فیت بیت آیا این فناوری‌های 40 میلیون دلاری در نهایت به عرضه محصول یا محصولاتی در حوزه پوشیدنی‌های هوشمند و در خور نام گوگل منجر خواهد شد یا نه!

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که گوگل می تواند با این خریدها خود را در بازار سخت افزاری پوشیدنی ها جای بیاندازد؟

اشتراک در
اطلاع از
5 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Dr.Nazer

الان یه‌قرنه دارن درباره گوگل و فیت‌بیت صحبت میکنن؛ بخرش دیگه سرویس کردی مارو. مرسی اه

The Destroyer

مثل این که خریده

Dr.Nazer

با سلام و عرض ادب خدمت تمامی ترول‌ها و اساتید سایت ترنجی به‌خصوص استاد عرفانی که کلا به‌ما علاقه‌ی عجیب و خاصی دارن. بنده‌‌ی حقیر خدمت شما عزیزانِ گرامی نظرسنجی‌ای آماده کردم که شما با فشردن دکمه‌ای؛ بهترین گوشی پرچمدار سال ۲۰۱۹ از نظر خودتون رو انتخاب می‌کنید. از طریق این لینک، به‌نظرسنجی تشریف‌فرما شوید :

http://www.strawpoll.me/18872397

تا درودی دیگر، بدرود!

Milad7

خخخ بیخیال باو

_V_

مبارکه

امیدوارم تو ساعت مث گوشی نشه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)