حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

مشکل امنیتی حسگراثرانگشت گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ با آپدیت نرم افزاری حل خواهد شد

نوشته

4 سال قبل | 11 دیدگاه | سامسونگ

سه روز پیش در ترنجی خواندیم که گلس محافظ نمایشگر گلکسی اس ۱۰ موجب گول خوردن حسگراثرانگشت اولتراسونیک این دستگاه شد. امروز اما پس از بررسی ها مشکل امنیتی حسگراثرانگشت گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ توسط سامسونگ بررسی شده است. کره‌ای‌ها می گویند که مشکل امنیتی حسگراثرانگشت گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ با آپدیت نرم افزاری حل خواهد شد. این برای من کمی غیرقابل هضم است اما در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

مشکل امنیتی حسگراثرانگشت گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰

حسگراثرانگشت اولتراسونیک گلکسی نوت ۱۰

حسگراثرانگشت اولتراسونیک گلکسی نوت ۱۰

اخیرا یک آسیب‌پذیری امنیتی در حسگر اثر انگشت گوشی های سامسونگ گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ کشف شد و حالا سامسونگ اعلام کرده که این نقص امنیتی را با یک به‌روزرسانی نرم افزاری حل می‌کند. به تازگی گزارشی منتشر شد که بر اساس آن هر کسی می‌توانست با استفاده از اسکنر اثر انگشت، حتی اگر اثر انگشت خود را ثبت نکرده باشد نیز قفل گوشی را باز کند.

این مشکل امنیتی در مواردی پیش آمده که افراد از محافظ نمایشگر با جنس ژل سیلیکونی استفاده کرده بودند. در واقع با استفاده از این محافظ‌های نمایشگر غیر اصل، حسگر اثر انگشت نمی‌توانست اثر انگشت کاربر را تشخیص دهد و با هر اثر انگشتی قفل گوشی را باز می‌کرد.

مشکل امنیتی حسگراثرانگشت گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ چیست؟

در ساخت محافظ‌های نمایشگر سیلیکونی از الگوهای نقطه‌ای استفاده شده که این امر در عملکرد حسگر اثر انگشت اولتراسونیک گوشی های گلکسی اس 10 و گلکسی نوت 10 اختلال ایجاد می‌کند. سنسورهای اولتراسونیک با انتقال امواج صوت فراصوت با فرکانس بالا به سمت انگشت کاربر و مطابقت جزئیات اثر انگشت کاربر با اثر انگشت ذخیره شده، قفل گوشی را باز می‌کند.

هنگامی که کاربر اثر انگشت خود را با محافظ نمایشگر سیلیکونی ثبت می‌کند، حسگر اولتراسونیک نمی‌تواند منافذ انگشت کاربر را به خوبی اسکن کند و الگوی نقطه‌ای موجود روی محافظ نمایشگر را به عنوان اثر انگشت تشخیص می‌دهد و به همین دلیل به همه افراد دسترسی می‌دهد و قفل گوشی را باز می‌کند.

هنوز به طور دقیق مشخص نیست که این به روزرسانی نرم افزاری چگونه مشکل امنیتی حسگر اثر انگشت گلکسی اس ۱۰ و گلکسی نوت ۱۰ را حل می‌کند، اما تا زمان عرضه این به‌روزرسانی، سامسونگ پیشنهاد می‌دهد که همه کاربران از محافظ صفحه نمایش رسمی شرکت استفاده کنند.

محافظ نمایشگر پلاستیکی به خوبی با سنسور اثر انگشت اولتراسونیک کار می‌کند، اما مقاومت کمتری در برابر ضربه دارد. محافظ‌های ضد ضربه نیز به خاطر ضخامت زیادی که دارند، بین صفحه نمایش و انگشت کاربر فاصله ایجاد می‌کند و به همین دلیل کار حسگر اثر انگشت برای تشخیص اثر انگشت کاربر سخت می‌شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید این مشکل اساسا فیزیکی است، با آپدیت نرم افزاری برطرف خواهد شد؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
m.b

خب این مشکل نسل سوم اولتراسونیک بوده و در نسل 5 که سال آینده میاد فکر کنم خیلی بهتر باشه…
در کل هم اولتراسونیک و هم اپتیکال ایراد داشتن…
امیدوارم سال آینده یا اولتراسونیک به سرعت و گستردگی پوشش مواد اپتیکال برسه و یا اپتیکال به دقت اولتراسونیک…

android 10

نوت 10 هم این مشکلو داشت مگه؟؟؟؟

Mohammadrzf

من نوت ۱۰+ دارم محافظم جنسش شیشه هست این مشکل رو ندارم امتحان کردم
البته توی متن هم ذکر شده محافظ نمایشگر با جنس ژل سیلیکونی این مشکل رو داره

online_wireless

واقعا ناامید کنندست 1000 دلار بدی اونوقت مهمترین فاکتور که امنیت هست رو نداشته باشه در حد فاجعه هست. گناه خریدارا چیه اخه این همه پول بدن اخرشم اینجوری بشه
با اون همه تبلیغات قرار بود از هر جهت خیلی از اپتیکال سرتر باشه ولی حالا جوریه که باید گفت صد رحمت به اپتیکال

Mr_asterky

گوشی های شرکت میزو چطورن؟ ارزش خرید دارن
رام گلوبال دارن یا نه

_V_

افتضاحه نو ایران

هیچ چیزیش موجود نیست بیچاره میشی

_V_

اینکه با گلس فیک باز میشه تقصیر کمپانیه؟
وقتی خودش گفته باید گلس درست حسابی بذاری

اصن ی سوال چجوری با گلس فیک کار میکرده؟

online_wireless

بحث امنیته، صحبت ربطی به فیک و اصلی نداره یعنی کافیه یکی گوشیتو بگیره یه گلس به قول شما فیک بندازه روش و مثل آب خوردن گوشی رو آنلاک کنه آیا برای کسی که ۱۰۰۰ دلار پول داده این قابل قبوله؟

online_wireless

متاسفانه ما ایرانیا فقط اهل تعصب هستیم اونم تو تمام ضمینه ها، مسئله اینه که هر برندی و برای هر شرکتی که باشه باید به امنیت و در کل به نفع کاربراش کار کنه یکم واقع بین باشیم تعصب رو بزاریم کنار، تمام برندها گوشیای خوبی دارن و سلیقه ای هست انتخاب گوشی.
کاش میرفتین کامنت های سایت های خارجی رو میدیدین و مقایسش میکردین با کامنتای داخلی اونوقت متوجه حرف من میشدین.

Milad7

به نظرم فیس آیدی آیفون از بقیه گزینه ها بهتر باشه

MohammadFarhaadi

حال بگیم سالیه پیکسل با آپدیت حل میشه مشکلش یه چیزی ولی این رو چطور میخواد با آپدیت حل کنه؟!این همه تبلیغ این حسگر رو کرد سر تا پاش ایراده.اول که فقط با گلس گرون قیمت خودش کار میکنه.بعدشم با گلسای دیگه اگر کلا باز نمیکرد میشد فقط مشکل ولی اینکه کلا با هر اثر انگشتی باز میکنه میشه مشکل عجیب و غریب!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)