حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ به آپدیت نرم افزاری سری گلکسی نوت 10 پایان داد

نوشته

7 ماه قبل | بدون دیدگاه | سامسونگ

سامسونگ به‌تازگی جزئیاتی را درباره به‌روزرسانی امنیتی ماه سپتامبر 2023 منتشر کرده که قرار است به‌زودی برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی ارائه شود. با این به‌روزرسانی، سامسونگ ارائه آپدیت نرم‌افزاری برای برخی از گوشی‌های هوشمند قدیمی خود ازجمله سری گلکسی نوت 10 را پایان داده است.

پایان آپدیت نرم افزاری از سری گلکسی نوت 10

گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس که هر سه ماه یکبار یک به‌روزرسانی امنیتی دریافت می‌کردند، اکنون شاهد پایان ناگهانی پشتیبانی آپدیت نرم‌افزاری خود هستند. این بدان معناست که این گوشی‌های هوشمند دیگر به‌روزرسانی امنیتی دریافت نخواهند کرد. اگر به‌خاطر داشته باشید، سری گلکسی نوت 10 در نیمه دوم سال 2019 عرضه شد، یعنی چهار سال از زمان عرضه آن می‌گذرد و سامسونگ بالاخره ارائه به‌روزرسانی برای این گوشی‌ها را متوقف کرده است.

بدین‌ترتیب، گلکسی نوت 10 و گلکسی نوت 10 پلاس دیگر در آینده به‌روزرسانی امنیتی دریافت نخواهند کرد. گلکسی نوت 10 لایت که در ژانویه 2020 عرضه شد اما، همچنان در برنامه به‌روزرسانی سه‌ماهه قرار دارد.

پایان پشتیبانی نرم افزاری از سری گلکسی نوت 10

پایان آپدیت نرم افزاری از سری گلکسی نوت 10

سامسونگ سری گلکسی نوت 10 را با اندروید 9 عرضه کرد. این گوشی‌ها در اوایل سال 2020 به‌روزرسانی اندروید 10، در اواخر سال 2021 به‌روزرسانی اندروید 11 و در اواخر سال 2022 به‌روزرسانی اندروید 12 را دریافت کردند. درنهایت، Galaxy Note 10 و Note 10 Plus به‌روزرسانی اندروید 13 را دریافت نکردند و دیگر هیچ آپدیت نرم‌افزاری دیگری برای آن‌ها ارائه نخواهد شد؛ مگر مواردی خاص که امنیت دستگاه به‌خطر افتاده و ارائه آپدیت برای آن ضروری است.

درحالی‌که این ممکن است برای برخی از کاربران ناامیدکننده باشد، مهم است بدانید که گلکسی نوت 10 و نوت 10 پلاس همچنان گوشی‌های توانمندی هستند. آن‌ها مانند گذشته به عملکرد خود ادامه می‌دهند، اما ممکن است بدون دریافت آخرین به‌روزرسانی‌های امنیتی دربرابر خطرات امنیتی آسیب‌پذیرتر باشند. اگر نگران امنیت دستگاه خود هستید، ممکن است بخواهید به یک گوشی جدیدتر ارتقا دهید که هنوز تحت پشتیبانی نرم‌افزاری است.

دیدگاه شما پیرامون پایان پشتیبانی نرم‌افزاری از سری Galaxy Note 10 سامسونگ چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
امیرحسین ملکی