حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

خرید گوشی 5G در سال ۹۸ و در ایران منطقی است؟

نوشته

4 سال قبل | 32 دیدگاه | شبکه 5G

این روزها کم کم به فاز تب و تاب ارایه گوشی 5G نزدیک می شویم و دیر یا زود موبایل هایی با این توانایی به بازار ما وارد خواهند شد. درحالی که فناوری شبکه مخابراتی 5G همچنان در کشور ما به اندازه‌ی کافی فراگیر نشده و زیرساخت‌های مناسبی نیز برای بهره‌مندی از آن فراهم نیست، به نظر شما منطقی است که هزینه‌ی اضافی جهت خرید گوشی‌های 5G کنیم؟ در ادامه با ترنجی همراه باشید تا به این پرسش پاسخ بدهیم که آیا خرید گوشی 5G در سال ۹۸ و در ایران منطقی است؟

خرید گوشی 5G در ایران

شبکه 5G

شبکه 5G

در حال حاضر، سامسونگ و ال جی قرار است گوشی‌های میان رده خود با قیمت را با پشتیبانی از قابلیت ۵G روانه‌ی بازار کنند. درحالیکه نسخه‌ی 5G گلکسی S10 حدودا ۱۳۰۰ دلار قیمت دارد، و موبایل 5G ال جی که تحت عنوان V50 ThinQ شناخته می‌شود نیز در محدوده‌ی قیمتی مشابه قرار دارد، اما سامسونگ و ال‌جی قرار است گوشی‌های میان‌رده‌ی خود را با پشتیبانی از فناوری ۵G و با محدوده‌ی قیمتی ۷۰۰ دلار روانه‌ی بازار کنند.

سامسونگ گلکسی ای ۹۰ با اسنپدراگون ۸۵۵ و پشتیبانی از 5G با فاصله کمی پس از گلکسی نوت ۱۰ معرفی خواهد شد

اگرچه هنوز مشخص نیست گوشی میان‌رده‌ی ال‌جی چه نام دارد، اما گفته می‌شود این شرکت در حال کار روی یک گوشی مقرون به صرفه با قابلیت پشتیبانی از فناوری ۵G است. اینطور که به نظر می‌رسد، حتی اگر این گوشی از سری G نیز باشد، از قیمت کمتری به نسبت V50 ThinQ برخوردار خواهد بود. در حال حاضر نیز برخی شرکت‌ها نظیر شیائومی گوشی‌های ۵G خود را با قیمت معقولی راهی بازار کرده‌اند که انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک شاهد عرضه‌ی گوشی‌های ۵G بیشتری نیز باشیم.

درحالیکه این گوشی‌ها با قیمت مقرون به صرفه عرضه می‌شوند، از نظر سخت‌افزاری حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. برای مثال گوشی گلکسی A90 که احتمالا بعد از نوت ۱۰ عرضه می‌شود، با پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸۵۵ یا پردازنده‌ی اگزینوس هم‌رده با آن مجهز خواهد شد. چراکه تنها این پردازنده‌ها هستند که از مودم‌های کوالکام X50 و اگزینوس ۵۱۰۰ بهره می‌برند. اما به دلیل قرار گرفتن در جایگاه گوشی‌های میان‌رده، طبیعی است که از برخی امکانات بکار رفته در گوشی‌هایی نظیر گلکسی S10 و یا دیگر پرچم‌داران مجهز به ۵G محروم باشند.

وان پلاس 5G

وان پلاس 5G

طبق شایعات، گلکسی A90 به یک باتری حجیم ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز می‌شود که برای تغذیه گوشی با قابلیت پشتیبانی از فناوری ۵G کاملا مناسب خواهد بود. اگر این گوشی از باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره ببرد، انتظار می‌رود گلکسی ای ۹۰ (Galaxy A90) حتی از گوشی‌هایی که از اینترنت نسل ۴ پشتیبانی می‌کنند نیز مدت زمان بیشتری شارژ نگه دارد. با این اوصاف، هم ال‌جی و هم سامسونگ با هدف قرار دادن بازار گوشی‌های میان‌رده، قرار است دو گوشی با مشخصات بسیار عالی را روانه‌ی بازار کنند که از فناوری ۵G نیز پشتیبانی می‌کنند.

طبیعتا در حال حاضر و در کشور ما که هنوز برای اینترنت نسل ۵ زمینه‌سازی لازم صورت نگرفته، خرید گوشی‌های ۵G فایده خاصی ندارد. همچنین اگر زیرساخت‌های لازم نیز فراهم شود، هزینه‌های این نسل از اینترنت مسلما به قدری زیاد خواهد بود که شاید خرید سرویس‌های آن برای هرکسی به صرفه نباشد.

هواوی میت ۲۰ ایکس 5G

هواوی میت ۲۰ ایکس 5G

خرید گوشی 5G در سال ۹۸

از طرفی به دلیل وجود ۵G، این گوشی‌ها از نظر سخت‌افزاری نیز بسیار قدرتمند هستند. بنابراین سوال ما این است که اگر این گوشی‌ها یا هر گوشی دیگری حتی با قیمت مقرون به صرفه و با پشتیبانی از فناوری ۵G به بازار عرضه شود، آیا مایل به خرید آن هستید یا ترجیح می‌دهید از گوشی‌هایی با قابلیت پشتیبانی از اینترنت ۴G استفاده کنید؟

نظر ما در ترنجی این است که عموما اگر خیلی علاقه ‌مند به فناوری هستید و دوست دارید روی لبه پیشرفت فناوری باشید، می توانید هرکاری که دوست دارید انجام بدهید و نه تنها نسل اول، بلکه نمونه‌های پیش تولید را بخرید اما اگر کاربر عادی هستید و فناوری علاقه شما نیست و فقط از آن استفاده می کنید، هرگز نسل اول یک محصول را نخرید!

اشتراک در
اطلاع از
32 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Jason bourn

گوشیایی مثل s10 5g انگار با بیل توش امکانات و اپشن عددای گنده ریختن! و واقعا صرف نظر از اینکه 5gش چه‌قدر کارایی داره ایا به این قیمت میارزه یا نه درحال حاضر کم نقص تر و کامل‌تر از این گوشی فعلا فک نمیکنم گوشی دیگه ای پیدا شه حتی نوت ۱۰ هم اینقدر کامل فک نکنم باشه مگر نسخه پلاسش که نمیتونم ظاهرشو هضم کنم و خوب خبریم از جک ۳.۵‌ظاهرا نخواهد بود تو نوت ۱۰ ها و خوب خبری از دوربین tof تو سلفیم نیست

Jason bourn

البته خوب شد یادم اومد نه اصلاکامل‌نیست s10 5g
گوشیه به درد لای درز جر میخوره این گوشی و اینکه گوشیای ۵۰۰ دلاری یک سروگردن ازش بهترن
شارژ سریعش تکنولوژیش مال ۱۵ سال قبله خخخ یعنی‌شرکت بی شرف‌تر و دزد تر از سامسونگ ندیدم شارژ سریع گوشی ۱۳۰۰ دلاریش مال عصر حجر‌هست خودشم معلوم نیست چه قدر بنجل باشه جدا باید به عقل خریداراش شک کرد

افسون جان نمیخواد گیر‌به شارژرش بدی خودم گیره رو دادم خودتو اذیت نکن😂

Amir galaxy

داداش s10 5g اصلا کامل نیست
فست شارژرش یه مقدار از بقیه ضعیف تره پس درد هیچی نمیخوره

mostafa3

مگه قیمت بسته اینترنت 4g با 3g
تفاوت دارد که با آمدن 5g تفاوت داشته باشد

UnderTaker

اگر این گوشی از باتری ۴۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره ببرد، انتظار می‌رود گلکسی ای ۹۰ (Galaxy A90) حتی از گوشی‌هایی که از اینترنت نسل ۴ پشتیبانی می‌کنند نیز مدت زمان بیشتری شارژ نگه دارد.

حتی از گوشی های نسل 4 هم بیشتر شارژدهی بده؟ خوده گوشی‌های نسل چهارش هم شارژدهی چندان جالبی نداشتن، اونوقت این میخواد با مودم پرمصرف 5G از گوشی های نسل 4 هم بهتر شارژدهی داشته باشه؟

دو تا مثال میزنم: نمونه‌اش M20 با باتری 5000 میلی که شارژدهیش از نوت7 با باتری 4000 میلی نوت7 هم کمتر بود یا همون پرچمدارش اس10پلاس با باتری حجیم 4100 میلی که شارژدهیش حتی پایین‌تر از می9 با باتری 3300 بود.

با وجودی که حرفام عینأ حقیقت هست ولی الان واعظ پیداش میشه 😂

UnderTaker

اشتباه تایپی: نوت7 دو بار پشت‌سر‌هم نوشته شد. عذر میخوام.

_V_

خب واعظی دوست داری من برای چی نیام جوابتو بدم😀
آره عمو جان عمر باتری ام۲۰ کم بود ولی عمر باتری اس۱۰ پلاس رو کجای دلم بذارم آخه😀😂📿
مردم رد دادن

_V_

با پنل بزرگتر و رزولوشن بیشتر و چیپست پرمصرفتر بازم عمرش بیشتره حالا من نمیدونم تو داری چی میگی 😂

Jason bourn

باتری می۹ به قدری ضعیفه که خیلیا جزو ایراداش حساب میکنن البته میگن نسبت به حجمش عملکرد عالی ای داره ولی هرگز به گرد پای ۴۰۰۰ میلی امپری ها نمیرسه وقتی اکثریتم ۴۰۰۰ شدن کف کف
حالا این میگه باتریش از اس ۱۰ پلاس بهتره … بله جی اس ام ارنا

_V_

حالا این که اکسینوس بود
تست اسنپدراگونشو(گوشی خودتو) همین زیر دادم برو ببین چ ضیافتیه

Jason bourn

یعنی هنوزم کسایی هستن جاسم ارنا رو قبول داشته باشن تست باتریاشو…

m.b

جاسم آرنا😂🤣
ورزشگاه جدید ساختی هموطن؟😅

Jason bourn

والا اسم بهتری براش پیدا نکردم حقیقت

_V_

https://youtu.be/3esbUjofW7A
عمر باتری اس تن پلاس اسنپدراگون برای دوستان علاقه مند…📿
S10+, P30 Pro, Mi9, iPhone Xs max, LG V40 thinQ, Oneplus 7Pro

_V_

خب گویا امروز قسمت شده که به gsmarena تجاوز بشه

خدمت دوستانی که میگفتن اه نیگا سامسونگ با باتری ۵ هزار از ۴ هزار نوت ۷ عمرش کمتره!
این ویدیو تقدیم با عشق❤

https://youtu.be/Iv-D-xOD8Dk

_V_

جالبه به هیچکدوم از این دو لینک واکنشی نشون داده نشده!

UnderTaker

اولأ تو ایران اکثرا نسخه اگزینوس رو دارن.
ثانیأ اینکه نسخه اگزینوسِ این گوشی با نسخه اسنپش اینقدر تفاوت فاحشی دارن، اون دیگه ضعفِ خودِ شرکت هست که نتونسته پردازنده درست درمونی رو روی گوشیش پیاده کنه.

https://youtu.be/YoSYD_bO3q8

OnePlus 7 Pro / Samsung S10+ Exynos / IPhone XS Max / P30 pro / Mi9

درضمن این یوتیوبری که بنده ویدیوش رو میزارم، از اونی که شما گذاشتی خیلی شناخته‌شده‌تر و معتبرتره.

_V_

بله اتفاقا منم اینو میشناسم
ولی جدیدا یا از قصد یا سهوی داره گند میزنه
یه دقت کن به اطلاعاتی ک زیر هر گوشی میاد
جای اینکه رزولوشن اس۱۰ پلاسو مث بقیه کنه همون qhd نگه داشتتش!
یکمم سواد داشته باشی در این حوزه میفهمی همون چقدر تاثیر داره…

UnderTaker

اشتباه میکنی واعظ جان.
اونی که زیر نوشته فقط مربوط به مشخصاتِ گوشی‌هاست و معنیش این نیست که روی اون گوشی هم همین چیزی که زیر نوشته رو اِعمال کرده. خیلی از مقایسه‌ها رو نگاه کنی، به همین صورت هست.
مقایسه بصورت دیفالت انجام‌ میشه ، سامسونگ ها هم در حالت دیفالت روی 1080 هستن.

حتی واسه اینکه مقایسه fair باشه ، برایتنس گوشی‌ها رو با دستگاه شدت سنجش روشنایی تنظیم میکنه.

شما که سوادش رو داری دیگه چرا !!!!!!؟؟؟

_V_

یاد بگیریم برای اینکه یکی به اون نظری ک ما میخواین برسه سواد طرفو زیر سوال نبریم
اونوقت میشه بپرسم چرا تو بعضی از مقایسه های همین بزرگوار رزولوشن اس تن پلاس تغییر میکنه؟نکنه پنلش عوض میشه؟!

_V_

البته جالبه من خودم قبل شما سوادو گفتم😅😂

_V_

https://youtu.be/SaceWOjSbbs

https://youtu.be/YoSYD_bO3q8

الان تو این دوتا یه نسخه ویژه و جدید اس تن پلاس به وجود اومده که رزولوشن فرق داره؟
حتما باتریشم تغییر دادن که انقدر فاصلش بیشتر شده با پی۳۰ پرو!؟
عجب

afsoon

فعلا زوده واسه کاربر ایرانی .با توجه به تحریم ها هم حالا حالا ها فایو جی نداریم .پس پیش به سوی ۴ جی پلاس خودمون

_V_

تحریمم نبودیم فعلا نمی دیدیم!

afsoon

چیه توقع داری زودتر از اروپا ببینی ؟ هنوز نودو نه درصد کشور های دنیا فایو جی ندارن .انگلیس گفته پنج سال میشه که زیرساخت رو کامل کنیم فازت درک نمیکنم .فایو جی اگر تحریم نبودیم زود می‌آمد .حالا که هستیم نمیاد به این زودی ها .اگر تحریم نبودیم و بازم نمیامد چرت هست چون اگر نبودیم الان تهران فایو جی داشت .

_V_

ما همینجوریش ۴ جی هم نیستیم حتی چی میگی عیزم برا خودت!
مگه من گفتم الان باید بیاد ۵جی

afsoon

آقای واعظ من الان با ۴ جی پلاس دارم میام اینجا چی میگی ؟ کجای ایران هستی مگه؟

afsoon

جناب ۵ جی تا بخواد همه گیر بشه شاید پنج تا هفت سال دیگه به الان ۴ جی برسه .ولی اگر تحریم نبودیم شهری مثل تهران امسال ۵ جی میشد حدالقل و سال آینده هم شهر های بزرگ دیگه .و تا شش سال دیگه بقیه شهر های کوچک تر .مثل بقیه دنیا .چیه فکر کردی الان کل کره جنوبی یا چین یا اروپا یا آمریکا ۵ جی دارن؟ نه آقا .مستند بی بی سی همین هفته پیش بود گذاشت فقط شصت درصد شهر لندن ۵ جی داشتن خودش هم اقرار کرد که پنج سال طول می‌کشه که بتونیم کشور رو به ۵ جی برسونیم .

_V_

نمیدونستم شما سرعت اینترنتت رو با اون علامت بالای صفحه گوشی میسنجی!📿

Milad7

آقای واعظ.طرف سرعتش SG هست.(ساندیس جی)😂

_V_

اوه مای گاد😅😂❤

Mohammad 13759

تو ایران تا زمانی که اینترنت فیلتر شده وسانسور میدن به مردم سرعت دانلود LTE advanced pro یا یا به اصطلاح lte cat. 16 و یا به عموم 4.5gیا 4g+ رو حداکثر دانلود ۱۹ مگابیت بر ثانیه میده و همین سیستم تو امریکا ۸۰مگابیت دان میره داری از 5gحرف میزنی هه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)