حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

گلکسی واچ اکتیو ۲ با قابلیت ECG و تشخیص افتادن ارایه می شود

نوشته

4 سال قبل | یک دیدگاه | ساعت هوشمند، سامسونگ

چهار روز پیش بود که اولین تصاویر از ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ اکتیو ۲ را با هم دیدیم. شرکت سامسونگ در نظر دارد همزمان با گلکسی نوت ۱۰ از یک ساعت هوشمند جدید با نام گلکسی واچ اکتیو ۲ نیز رونمایی کند که دارای ویژگی‌های منحصر به فردی همچون نوار قلب ECG است. گلکسی واچ اکتیو ۲ با قابلیت ECG و تشخیص افتادن ارایه می شود و در ادامه با هم درباره آن صحبت می کنیم، با ترنجی همراه باشید.

ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو ۲

گلکسی واچ اکتیو ۲

گلکسی واچ اکتیو ۲

بر کسی پوشیده نیست که هرچند اپل و شیائومی بر بازار گجت‌های پوشیدنی سلطه دارند، با این حال ساعت‎ هوشمند سامسونگ همواره علاقه‌مندان خود را در بازار حفظ کرده است. بر همین اساس نیز شرکت کره‌ای در نظر دارد در تاریخ 16 مردادماه و هم‌زمان با گلکسی نوت ۱۰ از ساعت جدیدی تحت عنوان گلکسی واچ اکتیو 2 رونمایی کند که به تازگی برخی مشخصات آن به بیرون درز پیدا کرده است.

طبق تصاویر از پیش درز کرده منتسب به این محصول، قرار نیست از نظر طراحی بدنه، تغییری در جانشین ساعت هوشمند سامسونگ گلکسی واچ اکتیو رخ بدهد. البته به عقیده نویسنده وبسایت SamMobile، گلکسی واچ اکتیو ۲ دارای برخی ویژگی‌های شاخص هست که آن را یک سر و گردن بالاتر از ساعت‌های قبلی سامسونگ قرار می‌دهد.

بر این اساس همچنان شاهد استفاده از نمایشگر اولد دایره‌ای شکل در اکتیو ۲ هم خواهیم بود (بدون قاب چرخان) که همانند سنوات گذشته در دو نسخه 44 و 40 میلی متری راهی بازار خواهد شد.

در سوی دیگر نسخه پایه گلکسی واچ اکتیو ۲ از اتصال وای‌فای پشتیبانی می‌کند، با این حال مدلی با قابلیت پشتیبانی از سیم کارت و شبکه LTE نیز قابل سفارش خواهد بود. نسخه LTE باتری 340 میلی‌آمپر ساعت دارد و نسبت وای‌فای هم از باتری کوچک‌تر 237 میلی‌آمپر ساعت استفاده خواهد کرد.

حسگر تشخیص سقوط و نوار قلب ECG در گلکسی واچ اکتیو ۲ سامسونگ

گلکسی واچ اکتیو ۲

گلکسی واچ اکتیو ۲

در کنار ویژگی‌های ظاهری، ساعت جدید سامسونگ دارای ویژگی جدید نوار قلب ECG هست. البته منظور از ویژگی جدید در سری ساعت هوشمند شرکت کره‌ای هست، چراکه این قابلیت از سری ۴ به بعد به ساعت هوشمند اپل واچاضافه شده است.

از طریق این ویژگی افراد قادر خواهند بود در فضای الکتروکاردیوگرام (محور افقی نشان دهنده‌ زمان و محور عرضی نشان دهنده دامنه ولتاژ) بدون نیاز به هیچ دستگاه خاصی نوار قلب خود را در فواصل زمانی مختلف ضبط کرده و با دکتر خود به اشتراک بگذارند. احتمالاً این ویژگی به طور خودکار نیز فعال بوده و ضربان قلب افراد را زیر نظر خواهد داشت تا در زمان بروز فیبریلاسیون دهلیزی (شایع‌ترین نوع آریتمی قلبی است که تحریک الکتریکی مسیر مشخصی را در قلب طی نمی‌کند) به فرد هشدار دهد.

انتظار داریم که سنسور ثبت ضربان قلب ساعت هوشمند جدید سامسونگ نیز همچون اپل واچ، استانداردهای سازمان دارو و غذای جهانی (FDA) را کسب کرده باشد؛ یا ممکن است کمی بعد از عرضه رسمی گجت شاهد کسب مجوزهای لازم از سازمان FDA و فعال شدن قابلیت مذکور باشیم.

دیگر ویژگی جدید افزوده شده به گلکسی واچ اکتیو ۲ که پیش‌تر در اپل واچ باعث نجات یافتن فردی هنگام تصادف شد، تشخیص سقوط از ارتفاع است. به واسطه این ویژگی اگر فرد مورد ضربه سنگین یا سقوط از ارتفاع قرار گیرد، به وی هشدارهای لازم از طریق ساعت داده خواهد شد. اگر فرد نتواند به این هشدارها توجه لازم کند، ساعت به طور خودکار با شماره تماس‎های اضطراری از پیش ثبت شده تماس خواهد گرفت و موقعیت جغرافیایی وی را اعلام می‌کند.

به نظر شما گلکسی واچ اکتیو ۲ با قابلیت ECG و تشخیص افتادن می تواند جذاب باشد؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ahmad

چه طراحی زیبایی باتریش خوب باشه ارزش خریدش با این امکانات عالیه

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)