حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

چیپست 5G مدیاتک به زودی ارایه می شود

نوشته

4 سال قبل | 3 دیدگاه | شبکه 5G

تاکنون هواوی، سامسونگ و کوالکام چیپست های موبایل خود را با پشتیبانی از مودم‌های نسل پنجمی یا همان 5G معرفی کرده‌اند. به زودی «مدیاتک» (Mediatek) هم به جمع آنها ملحق می‌شود و شاهد چیپست های 5G این سازنده چینی خواهیم بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

مدیاتک اعلام کرد طراحی چیپست های سازگار با 5G به پایان رسیده است و همین ماه شاهد رونمایی از اولین آنها خواهیم بود. به گفته این سازنده، تا کمتر از 10 روز دیگر از اولین چیپست موبایل 5G مدیاتک رونمایی می‌کند.

پیش‌تر مدیاتک از Helio M70 به عنوان پلتفرم 5G این کمپانی پرده برداشته بود اما هنوز به مرحله معرفی رسمی و به‌کارگیری در گوشی‌ها نرسیده است. در حال حاضر مشخص نیست پلتفرم M70 از مودم 5G مجتمع بهره می‌برد یا نه اما خیلی زود همه چیز روشن می‌شود. با در نظر گرفتن زمان انتخاب شده برای معرفی Helio M70، به سختی می‌توان تصور کرد در سال 2019 شاهد عرضه گوشی‌هایی با این چیپست جدید باشیم.

مدیاتک افزون بر 5G، به طور موازی کارکردهای مبتنی بر هوش مصنوعی را نیز دنبال می‌کند. حتی چیپست 12 نانومتری Helio P90 از یک شتاب دهنده هوش مصنوعی مجزا  با عملکرد گیگابیتی بهره می‌برد. مدیاتک ادعا می‌کند این پردازنده هوش مصنوعی قادر به دنبال کردن حرکات بدن انسان و خوانش gesture های مشخص  برای ارائه کارکردهای پیشرفته در استریم آنلاین ویدئو است. برای نمونه امکان زیباسازی بدن یا مات کردن بلادرنگ زمینه در استریم زنده ممکن است.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که مدیاتک می تواند در بازار شبکه 5G رشد ویژه ای کند؟

اشتراک در
اطلاع از
3 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
_V_

فکر کنم ابتدای بند آخر به جای هواوی باید مینوشتید مدیاتک جناب

_V_

👐👑

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)