حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

اولین مودم 5G اینتل برای کامپیوترهای شخصی معرفی شد | Computex 2021

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اینتل

اواخر سال ۲۰۱۹ یعنی حوالی اوایل زمستان ۱۳۹۸ بود که برای شما نوشتیم اینتل و مدیاتک برای تولید لپتاپ 5G همکاری می کنند. امروز این همکاری به نتیجه رسیده و اولین مودم 5G اینتل برای کامپیوترهای شخصی معرفی شده است. مودمی که از نوع M.2 است.

اولین مودم 5G اینتل

کوالکام به تازگی از طرح مرجع کارت های مودم اسنپدراگون X65 و X62 5G مدل M.2 رونمایی کرده است تا به شرکت های تولیدکننده دیگر کمک کند ماژول های 5G خود را برای ادغام در PC و CPE ها ایجاد کند.

اما همانطور که انتظار می رفت گزینه های بیشتری ارایه می شوند. امروز اینتل کارت “5G Solution 5000” یا مودم 5G مدل M.2 خود را برای لپ تاپ ها در نمایشگاه Computex 2021 با همکاری MediaTek و Fibocom اعلام کرده است.

مشخصات Fibocom FM350-GL یا Intel 5G Solution 5000:

  1. ۱- فناوری های مخابراتی مودم – 5G NR ، 4G LTE ، 3D WCDMA
  2. ۲- باندهای فرکانس – زیر 6 گیگاهرتز برای پوشش جهانی
  3. ۳- سرعت دانلود و آپلود به قرار زیر است:• روی شبکه 5G NR : دانلود تا 4.7 گیگابیت بر ثانیه – آپلود تا 1.25 گیگابیت بر ثانیه
    • روی شبکه 4G LTE – با فناوری Cat 19 دانلود 1.6 گیگابیت بر ثانیه، آپلود تا 150 مگابیت در ثانیه
  4. ۴- eSIM داخلی
  5. ۵- رابط میزبان – PCIe Gen 3
  6. ۶- ابعاد – 30 در 52 در 2.3 میلی متر (کارت M.2)
  7. ۷- محدوده دما بین -10 تا + 55 درجه سانتی گراد
Intel 5G Solution 5000

Intel 5G Solution 5000

این ماژول 5G محصولات ساخته شده بر روی پردازنده های Intel Tiger Lake و Alder Lake را مورد پشتیبانی قرار می دهد. عملکرد Fibocom FM350-GL شبیه طراحی کارت M.2 کوالکام اسنپدراگون X62 است و به مانند اسنپدراگون X65 به ۱۰ گیگابیت بر ثانیه نمی رسد.

اینتل اینجا نقش یک شرکت نرم افزاری را داشته است

عمر من قد می دهد و به یاد می آورم که اینتل یک شرکت سخت افزاری تولید تراشه بود اما برای این راه حل خاص، به نظر می رسد که این شرکت به یک شرکت نرم افزاری تبدیل شده است. جایی خود ماژول توسط Fibocom و سیستم عامل مودم (و خود مودم؟) توسط MediaTek ساخته شده، در حالی که گفته می شود اینتل فقط نرم افزار میزبان را توسعه داده است. با این حال حداقل روی ویندوز، سیستم عامل Chrome و Linux کار خواهد کرد. به عنوان یک نکته جانبی، Fibocom همچنین در ماه اکتبر گذشته ماژول FM350-GL (همین مودم را) را بدون ذکر اینتل به نمایش گذاشت.

ایسر، ASUS و HP یکی از اولین شرکت هایی هستند که اواخر امسال لپ تاپ های مبتنی بر ماژول 5G Solution 5000 5G M.2 اینتل را ارایه می کنند و انتظار می رود بیش از ۳۰ مدل لپتاپ تا سال ۲۰۲۲ بر مبنای آن ارائه شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید که کامپیوترهای شخصی نیازی به پشتیانی داخلی 5G یا به صورت کلی، ارتباط سلولار دارند؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)