حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

درخواست وزیر ارتباطات از وزیر صنعت برای تسهیل ورود گوشی موبایل

نوشته

4 سال قبل | 11 دیدگاه | اخبار داخلی

بر کسی پوشیده نیست که بازار گوشی در شرایط بغرنجی قرار دارد و به هیچ عنوان نمی‌شود حتی روی ساعات دیگر روی خرید و یا فروش یک گوشی حساب کرد. این وضعیت با توجه به نزدیک شدن به موعد پایان اعتبار ثبت گوشی‌های مسافری به روش موجود به شدت تشدید شده و قیمت‌ها به نحو سرسام‌آوری بالا رفته‌اند. در این حالت وزیر ارتباطات تلاش دارد تا با مذاکره با وزارت صنعت، وضعیت این بازار را بهبود دهد. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره درخواست وزیر ارتباطات از وزیر صنعت برای تسهیل ورود گوشی موبایل بیشتر صحبت کنیم.

محمدجواد آذری جهرم یروز گذشته در حاشیه مراسم روز جهانی ارتباطات در جمع خبرنگاران درباره وضعیت بازار گوشی موبایل و جعل شناسه گوشی‌ها در طرح رجیستری نظرات خود را پیرامون این موضوع بیان کرد و اعلام نمود در طرح رجیستری تلاش وزارت ICT این بوده که امکان جعل شناسه گوشی را به صفر برسد اما این موضوع قطعی نبوده و ممکن است باگ‌هایی نیز در این سامانه جدید وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: اما اینکه می‌توانیم در کمترین زمان ممکن جعل شناسه را شناسایی و کشف کنیم نشان از پویایی طرح دارد و نمی‌توان گفت که جعل کد شناسه، نقطه سیاه پروژه رجیستری است، بلکه هم اکنون مشکل در بازار واردات این کالا است.

بازار گوشی تلفن همراه را وزارت ارتباطات نمی‌تواند کنترل کند

وزیر ارتباطات با بیان اینکه اقتصاد بازار گوشی تلفن همراه را وزارت ارتباطات نمی‌تواند کنترل کند، افزود: شرکتهای واردکننده گوشی در تأمین ارز و ثبت و سفارش کالا دچار مشکل هستند و این موضوع به وزارت ارتباطات مربوط نمی‌شود. اما با این حال ما خلل موجود بازار را به وزیر صمت و نیز ستاد مبارزه با قاچاق کالا گزارش کرده ایم و درخواستمان این است که چرخه سالم ورود گوشی به کشور، تسهیل شود.

جهرمی با تاکید بر اینکه وضعیت بازار گوشی خوبی نیست و چرخه واردات معیوب است، ادامه داد: باید مشکل تأمین ارز واردکنندگان و ثبت سفارش گوشی حل شود. این مشکل به اکوسیستم فناوری اطلاعات کشور ضربه می‌زند.

وی با اشاره به اقدام عده‌ای از واردکنندگان گوشی در ورود مسافری گوشی موبایل، تاکید کرد: ما نظرمان این است که فرآیند واردات را تسهیل کنیم تا گوشی به صورت قانونی وارد کشور شود و عده‌ای سودجو از این بازار سوءاستفاده کنند. این امر مستلزم این است که اکوسیستم واردات گوشی شفاف شود.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید بازار موبایل سَرِ سامان دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
11 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
pedy6990

از تمام مسئولین خواهش می‌کنم
در هیچ حیطه‌ای ورود نکنن
فقط خروج کنن

_V_

جلوش توو تلوزیون یه اتو کشیده یِ احمق*دروغ میبافه واسه مردمِ بدبخت
تاپ ترین مسئولای دنیارو داریم ما افتخار میکنم که تو این مملکت زندگی میکنم و جانی سینزم دم اسبی میبنده و الکسیسم پرده داره
هواویم بهتر از سامسونگه(😂)

#اینده_رفته_از_این_کشور

Amir026

بهرام بفهمه امثال تو آهنگاشو گوش میدن کلا از موزیک لفت میده

_V_

Amir026
منم اگه میفهمیدم چوپونت جات نذاشته فرار کردی همون اول کار کبابت میکردم

Amir026

آدم با پدرش اینطوری صحبت نمیکنه ها!

_V_

معلومه آدم با پدرش اینجوری صحلت نمیکنه پسرم غلط کرده اینجوری صحبت کنه
آفرین میبینم که خوب معلمتون همه چیو یادتون داده،روز معلم براش یه هدیه نفیس باید ببری فهمیدی؟

_V_

Amir026
بعدشم جناب قاشق نشسته😂
چند نکته:
۱-فهمیدیم وجود داری!
۲-فهمیدیم بهرامو میشناسی
۳-بهرام میفهمید کسی مثل تو میشناستش موزیک که سهله ،از زندگی لفت میداد هه
۴-تو کیی اصن،کدوم وری،چپ یا راست،فن چیی تو که من بون اینکه بهت چیزی بگم موجب سوزشت شدم(وای به حال وقتی ک بزنم تو برجکت)😂

_V_

میشه کامنتارو پاک نکنید!

mehrdad_ma

یاد اون نعمت زاده وزیر احمدی نژاد میفتم
هر طرحی رو اجرا میکرد سودش برای شرکتهای خودش بود

nima.1987

نعمت زاده همین الانشم هستش ،شده نماینده تام اختیار وزیر صنعت تو کنسرسیوم توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی

MohammadFarhaadi

بیشرفای کثیف مثل سگ دروغ میگن.همین بابا دراومد گفت رجیستری برای کاهش قاچاق و نفع مشتریه در صورتیکه بدون افزایش نرخ ارز همون موقع قیمت یک و نیم برابر شد بعد گفت نخرید گوشی شیش برابر شد.کثافتا قاچاقچیا سگش.ن شرف داره به امثال شما و خانواده هاتون.کجا قاچاقچی اینقد به ضرر مشتری کار میکرد!؟شما هر کاری میکنید فقط برا جیبتونه و اصلا مردم براتون مهم نیستن.

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)