حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش آیفون اپل در آخرین فصل سال جاری میلادی، رتبه اول را کسب می‌کند!

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اپل، اخبار، عملکرد تجاری شرکت ها

اپل طی سال جاری میلادی، موفق به افزایش میزان فروش آیفون‌های خود شده است. یکی از دلایل این اتفاق، معرفی ۴ عضو از سری آیفون ١٣ است. بر اساس پیش بینی‌ها، ممکن است فروش آیفون اپل از دیگر رقبا در فصل چهارم سال ٢٠٢١ پیشی بگیرد و در نهایت، اپل صدرنشین فروش گوشی‌های هوشمند شود!

فروش آیفون اپل احتمالاً طی فصل آخر ٢٠٢١ رکورد خواهد زد

قبل از این ادعا، گفته شده بود که اپل تبدیل به پرفروش‌ترین برند چین شده است.

 

فروش آیفون در چین از ویوو پیشی گرفت: صدرنشینی اپل در چین!

 

حال 9to5mac می‌گوید که بر اساس داده‌های زنجیره تأمین محصولات گوشی‌های هوشمند، یک مؤسسه هوشمند پیش بینی کرده است که سهم بازار فروش آیفون اپل در سه ماهه چهارم سال ٢٠٢١، به ٢٣.١ درصد می‌رسد. این رقم، حاکی از رشد ١۵.٩ درصدی نسبت به سه ماهه قبلی و کنار زدن سامسونگ در صدر جدول است!

بنابراین، انتظار می‌رود که اپل در رشد فروش و تقاضای بیشتر به دلیل تأمین کافی قطعات و مدیریت زنجیره محصولات بهتر از رقبا عمل کند. این گزارش، در بازار تبلت‌ها نیز به گوش می‌خورد. از طرفی دیگر، TrendForce نیز گفته است که عدم وجود قطعیت برای تأمین قطعات و کمبود قطعات، علی رغم شماری از پیشرفت‌ها، همچنان میزان فروش گوشی‌های هوشمند را محدود کرده‌اند. طبق بررسی‌های اخیر این منبع، بازار گوشی‌های هوشمند در نیمه دوم سال ٢٠٢١ میلادی به دلیل به اوج رسیدن فعالیت‌های تبلیغاتی و کاهش شیوع ویروس کرونا، افزایش یافته است. با این حال، کمبودهای قابل توجهی در بخش تأمین قطعاتی اعم از تراشه‌های 4G و 5G ارزان قیمت، درایورهای نمایشگر و موارد این چنینی وجود داشته است. این مشکلات کمبود قطعه، سبب محدود شدن فروش برندهای تولید کننده می‌شود.

نکته مهمی که در آینده مشخص می‌شود، این است که ادامه همه گیری کرونا سبب افزایش تقاضا می‌شود و یا بالأخره احتمال ادامه این رخداد را تضعیف می‌کند. همان طور که گفته شد، معرفی سری آیفون ١٣ از دلایل رشد فروش اپل است. اپل همین چند ماه پیش، ۴ گوشی جدید از این خانواده را ارائه کرد.

به لطف استقبال خوبی که از سری آیفون ١٣ شد، اپل توانست رشد فصلی ٢٢.۶ درصدی و فروش ۵١.۵ میلیون دستگاه آیفون را به ثبت برساند. بنابراین، در حال حاضر اپل رتبه دوم بازار موبایل جهانی را در اختیار دارد. اما سه ماهه آخر و تعطیلات زیادی که در آن نهفته است، فرصتی برای درخشش اپل است.

در حالی که پیش‌ بینی‌ها از میزان رشد فروش اپل مثبت هستند، در مقابل صحبت‌هایی در مورد کاهش سهم فروش شیائومی، سامسونگ، اوپو و ویوو به گوش می‌رسند. به همین صورت، ممکن است اپل بالأخره بتواند در یک فصل سامسونگ را کنار بزند.

نظر شما در مورد این پیش بینی از رشد فروش آیفون اپل چیست؟ فکر می‌کنید که کدام برند استحقاق دستیابی به بیشترین میزان فروش را دارد؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️