حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

پرفروش ترین گوشی های ایران طی ١٢ ماه گذشته، کدام مدل‌ها هستند؟

بازار موبایل در کشورهای زیادی جزو بازارهای پر درآمد و کلیدی است. بازار موبایل ایران نیز وضعیت مشابهی دارد و یک محل بسیار عالی برای برندهای مختلف است. حال، انجمن وارد کنندگان موبایل رسماً جدولی را منتشر کرده است که نشان می‌دهد پرفروش ترین گوشی های بازار موبایل ایران، کدام مدل‌ها هستند. در ادامه، با ما همراه باشید!

پرفروش ترین گوشی های بازار موبایل ایران

حدوداً دو ماه پیش در ترنجی از محبوب‌ترین برندهای بازار موبایل ایران صحبت کردیم.

 

پرفروش ترین برند موبایل در ایران (شهریور ۱۳۹۹ تا شهریور ۱۴۰۰)

 

حال گزارشی موثّق از سوی انجمن وارد کنندگان موبایل منتشر شده است که نشان می‌دهد بازار موبایل ایران، بیشتر میزبان کدام مدل‌ها و برندها در طی ١٢ ماه گذشته بوده است. ما در این جدول، شاهد حضور برندهای مختلف و شناخته شده‌ای هستیم. از جمله این برندها، می‌توان به سامسونگ، شیائومی، اپل، هواوی و حتی برندهایی مانند Gplus هستیم. این کمپانی‌ها، هر کدام بازار هدف خود را با مدل‌های ارائه شده دارند. ما در این لیست، مدل‌های رده پایین اقتصادی، میان رده و حتی پرچمدار را مشاهده می‌کنیم. اما این جدول، دقیقاً چه چیزی را نشان می‌دهد و کدام برندها بیشترین سهم و درآمد را داشته‌اند؟

میزان واردات در برابر میزان مصرف و خرید

ما دو مؤلفه جداگانه را در این جدول می‌بینیم. مؤلفه اول، میزان واردات گوشی‌ها به بازار کشورمان است. در مقابل، مؤلفه دوم مربوط به میزان خریداری گوشی‌ها و مصرف آن‌هاست.

در واقع، میزان مصرف می‌تواند از میزان واردات نیز فراتر رود و یا از آن کم‌تر باشد. زیرا گوشی‌هایی که بیش از ١٢ ماه در بازار بوده‌اند نیز میان این لیست به چشم می‌خورند.اما به هر حال، اجازه بدهید تا ابتدا از میزان واردات گوشی‌های هوشمند به بازار کشورمان شروع کنیم.

پرفروش ترین گوشی های ایران

ما در میان محبوب‌ترین کمپانی‌های واردکنندگان، برند سامسونگ را در رتبه اول مشاهده می‌کنیم. پس از آن، کمپانی چینی شیائومی و سپس اپل را می‌بینیم. شایان ذکر است که هواوی همچنان در بین پرفروش‌ترین برندهای موبایل ایران قرار دارد. نکته دیگر، این است که گوشی‌های دکمه‌ای نوکیا همچنان در این لیست به عنوان یکی از محبوب‌ترین دستگاه‌ها قرار دارند.

اما اجازه بدهید نگاهی به مدل‌های محبوب‌تر در واردات داشته باشیم. سامسونگ Galaxy A12 و گلکسی A21s، بیشترین میزان واردات را طی یک سال گذشته به بازار ایران داشته‌اند. همچنین گوشی دکمه‌ای نوکیا ١٠۵، در رتبه سوم بیشترین واردات طی یک سال گذشته قرار دارد. بر اساس برآوردها، بیش از ١.۶ میلیون دستگاه گلکسی A12 در یک سال گذشته وارد بازار شده است.

پس از آن نیز می‌توان به وضوح مشاهده کرد که گوشی Poco X3 Pro محبوب‌ترین گوشی شیائومی در میان وارد کنندگان موبایل به ایران بوده است. نکته دیگر این است که هواوی هم در میان این لیست قرار دارد و هواوی نوا 7i، به بیشترین میزان نسبت به دیگر گوشی‌های هواوی وارد ایران شده است. بیشترین هزینه برای واردات یک مدل گوشی، مربوط به آیفون ١٢ پرو مکس بوده است. وارد کنندگان برای وارد کردن حدود ٣١٩ هزار دستگاه آیفون ١٢ پرو مکس در ١٢ ماه گذشته، حدوداً ۴٣۶ میلیون دلار هزینه کرده‌اند. در نتیجه، سامسونگ همچنان بیشترین میزان واردات را به بازار موبایل ایران دارد.

پرفروش ترین گوشی های ایران

اما پس از بررسی میزان واردات گوشی‌های هوشمند در این یک سال سپری شده، نوبت به مرور پرفروش ترین گوشی ها در بازار موبایل ایران می‌رسد. ما در صدل لیست پر فروش ترین گوشی های بازار موبایل ایران، باز هم سامسونگ و باز هم گلکسی A12 را می‌بینیم. در کل، سه رتبه برتر بازار موبایل ایران، به ترتیب متعلق به گلکسی A12، گلکسی A21s و گلکسی A11 است. همچنین نوکیا ١٠۵ نیز رتبه بعد را به دست آورده است.

بر خلاف لیست میزان واردات، پوکو M3 فروش بیشتری نسبت به Poco X3 Pro دارد. اما با توجه به قدیمی‌تر بودن این گوشی، همچنان میزان فروش Poco X3 Pro چشمگیر است. در همین حین، آیفون ١٢ پرو مکس فروش تقریباً ٣٠٠ هزار دستگاهی را در ایران تجربه کرده است. هواوی هم با همان مدل Nova 7i بیشترین میزان فروش خود را ثبت کرده است. به طور دقیق، ما شاهد ورود حدود ١٨.٣ میلیون دستگاه گوشی هوشمند به ارزش تقریبی ٣.٧٩٣ میلیار دلار آمریکا به کشورمان در یک سال گذشته بوده بوده‌ایم. همچنین حدود ١٧.۶ میلیون دستگاه گوشی به فروش رسیده است که این خود معادل ٣.۶٢٠ میلیارد دلار آمریکا می‌باشد.

سامسونگ

پرفروش ترین گوشی های ایران: گلکسی A12

گلکسی A12

سامسونگ به عنوان محبوب‌ترین برند یک سال گذشته در بازار موبایل ایران، سال خوبی را در کشورمان تجربه کرده است. این کمپانی، بیشترین میزان فروش خود را به لطف گوشی‌های اقتصادی‌تر سری Galaxy A خود به دست آورده است. این گوشی‌ها، در بازار جهانی نیز یکی از عوامل اصلی فروش بالای کره‌ای‌ها هستند. به سخن دیگر، ما شاهد حضور بیش از ٢۵ مدل گوشی سامسونگ در این لیست هستیم. لیست ١٠ گوشی محبوب سامسونگ در ایران، به شرح زیر است:

١- گلکسی A12: فروش بیش از ١.۴ میلیون دستگاه

٢- گلکسی A21s: فروش بیش از ١ میلیون دستگاه

٣- گلکسی A11: فروش بیش از ٩٠٠ هزار دستگاه

۴- گلکسی A51: فروش بیش از ۶٠٠ هزار دستگاه

۵- گلکسی A31: فروش بیش از ۵٠٠ هزار دستگاه

۶- گلکسی A01 Core: فروش بیش از ۴٩٠ هزار دستگاه

٧- گلکسی A32: فروش بیش از ۴٨٠ هزار دستگاه

٨- گلکسی A10s: فروش بیش از ۴۶٠ هزار دستگاه

٩- گلکسی A02: فروش بیش از ٣۶٠ هزار دستگاه

١٠- گلکسی A02s: فروش بیش از ٢٧٠ هزار دستگاه

شیائومی

پوکو ایکس ٣ پرو

پوکو ایکس ٣ پرو

شیائومی نیز رتبه دوم بیشترین میزان فروش و واردات را داشته است. شیائومی چه در بازار جهانی و چه در بازار ایران، رقیب اصلی بخش موبایل سامسونگ محسوب می‌شود. بنابراین، این برند همواره با تهدیدی به نام شیائومی مواجه است. همان طور که دیدید، دو گوشی از پوکو بیشترین میزان فروش را در بازار موبایل ایران داشته‌اند. بنابراین، می‌توان گفت که پوکو زیر مجموعه محبوب شیائومی در ایران است.

موضوع غیر عادی، این است که در لیست پرفروش ترین گوشی های بازار موبایل ایران، نام دو گوشی Poco X3 و Poco X3 NFC به چشم می‌خورد. این در حالی است که Poco X3 با باتری بزرگ‌تر، در بازارهای محدودتری مانند هند عرضده شده بود. عجیب‌تر این است که فروش نسخه NFC از نسخه عادی که عرضه آن محدودتر بود، کم‌تر است! بنابراین، ممکن است که ایرادی در این بین وجود داشته باشد. در ادامه، نگاهی به پرفروش ترین گوشی های بازار موبایل ایران در بین گوشی‌های شیائومی داریم.

١- پوکو M3: فروش تقریباً ۶٠٠ هزار دستگاه

٢- پوکو ایکس ٣ پرو: فروش تقریباً ۵٨٠ هزار دستگاه

٣- ردمی ٩: فروش بیش از ٣۵٠ هزار دستگاه

۴- ردمی نوت ٩ اس: فروش بیش از ٣۵٠ هزار دستگاه

۵- ردمی نوت ٩ پرو: فروش بیش از ٣۵٠ هزار دستگاه

۶- پوکو X3: فروش بیش از ٣۴٠ هزار دستگاه

٧- ردمی نوت ٨: فروش بیش از ٣٣٠ هزار دستگاه

٨- ردمی نوت ٨ پرو: فروش بیش از ٣٢٠ هزار دستگاه

٩- ردمی نوت ٩: فروش بیش از ٣٢٠ هزار دستگاه

١٠- ردمی ٩ تی: فروش تقریباً هزار دستگاه

نوکیا و فیچرفون‌های آن

نوکیا برندی است که به مدد فروش بسیار زیاد فیچرفون‌های خود به خوبی فروخته شده است. البته این کمپانی، مدل‌های زیادی از گوشی‌های هوشمند اندرویدی خود را روانه بازار کرده است. اما همچنان فیچرفون‌های یا همان گوشی‌های دکمه‌ای نوکیا هستند که محبوبیت بیشتری در میان کاربران ایرانی دارند. همان طور که گفتیم، محبوب‌ترین مدل سال گذشته نوکیا در ایران، Nokia 105 بوده است.

١- نوکیا ١٠۵: فروش بیش از ٩٠٠ هزار دستگاه

٢- نوکیا ١٠۶ DS: فروش بیش از ۵٠٠ هزار دستگاه

٣- نوکیا ١١٠: فروش تقریباً ٨٠ هزار دستگاه

۴- نوکیا ٢١٠: فروش تقریباً ٨٠ هزار دستگاه

۵- نوکیا ١۵٠ DS: فروش بیش از ۶٠ هزار دستگاه

۶- نوکیا ١٣٠: فروش بیش از ۶٠ هزار دستگاه

٧- نوکیا TA-1253: فروش بیش از ۵٠ هزار دستگاه

٨- نوکیا TA-1192: فروش تقریباً ۵٠ هزار دستگاه

٩- نوکیا TA-1235: فروش تقریباً ۵٠ هزار دستگاه

١٠- نوکیا ١۵٠: فروش بیش از ٣٠ هزار دستگاه

اپل

اپل به صورت رسمی در بازار موبایل ایران فعالیت نمی‌کند. اما همچنان بسیاری از محصولات این کمپانی در ایران موجود هستند. همان گونه که ذکر کردیم، بیشترین هزینه برای واردات یک مدل گوشی هوشمند، مربوط به آیفون ١٢ پرو مکس بوده است. همچنین آیفون ١٢ پرو مکس توانسته است بیشترین میزان فروش گوشی‌های آیفون در ایران را به خود اختصاص داده است. پر طرفدارترین آیفون‌ها در بازار ایران، مدل‌های زیر هستند:

١- آیفون ١٢ پرو مکس: فروش بیش از ٢٩٠ هزار دستگاه

٢- آیفون ١٢: فروش بیش از ١٠٠ هزار دستگاه

٣- آیفون ١٢ پرو: فروش بیش از ١٠٠ هزار دستگاه

۴- آیفون ١١: فروش بیش از ۵٠ هزار دستگاهی

۵- آیفون SE 2020: فروش بیش از ۴٠ هزار دستگاهی

هواوی و آنر

"<yoastmark

کمپانی Huawei به دلیل تحریم‌های ایالات متحده آمریکا، نتوانسته است طی سال گذشته از مدل‌های جدید زیادی رونمایی کند. اما همچنان گوشی‌های قدیمی‌تر این کمپانی چینی محبوب در ایران جزو گوشی‌های پر طرفدار هستند. هواوی نوا 7i، لقب پر فروش‌ترین گوشی بازار موبایل ایران را طی سال گذشته دارد. همچنین آنر نیز مدت زیادی است که مدل جدیدی از گوشی‌های خود را وارد بازار ایران نکرده است و تنها گوشی‌های اقتصادی‌تر آن همچنان پر فروش هستند.

١- هواوی Nova 7i: فروش بیش از ١٠٠ هزار دستگاه

٢- هواوی Y8p: فروش تقریباً ٧٠ هزار دستگاه

٣- آنر 7s: فروش تقريباً ۴٠ هزار دستگاه

۴- هواوی Y8s: فروش تقریباً ۴٠ هزار دستگاه

۵- هواوی Y6s: فروش بیش از ٣٠ هزار دستگاه

۶- آنر 8A: فروش بیش از ٣٠ هزار دستگاه

٧- هوتوی Y6 Prime 2019: فروش تقريباً ٣٠ هزار دستگاه

٨- هواوی Y7a: فروش بیش از ٢٠ هزار دستگاه

۹- هواوی Y9s: فروش بیش از ٢٠ هزار دستگاه

١٠- آنر 8s: فروش بیش از ٢٠ هزار دستگاه

گوشی‌های ایرانی

در میان این خیل عظیم از برندهای خارجی، محبوب و با سابقه، برندهای ایرانی نیز دیده می‌شوند. این برندها، توانسته‌اند طی چند سال گذشته اعتماد مشتریان را بیش از پیش به خود جلب کرده‌اند. محبوب‌ترین گوشی ایرانی طی سال گذشته، یک فیچرفون با نام OROD 6468 بوده است. همچنین نام برندهای GLX و Gplus را نیز می‌توان به خوبی مشاهده کرد. هرچند سهم این برندها، کم‌تر از دیگر برندهای خارجی است. اما همچنان میزان فروش آن‌ها، قابل تحسین است.

١- اُرُد ۶۴۶٨: فروش بیش از ۶٠ هزار دستگاه

٢- جی ال ایکس KEYPADI: فروش تقریباً ۴٠ هزار دستگاه

٣- جی پلاس T10: فروش بیش از ٣٠ هزار دستگاه

۴- جی پلاس P10: فروش بیش از ٢٠ هزار دستگاه

۵- جی پلاس Q10: فروش بیش از ٢٠ هزار دستگاه

در کل، نظر شما در مورد این لیست از پرفروش ترین گوشی های بازار موبایل ایران چیست؟ شما رویکرد کدام برند در بازار موبایل ایران را بیشتر می‌پسندید؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

انصافا باورم نمیشد A12 بتونه طی یه سال این همه فروش داشته باشه!
ولی خب طبیعیه کلا اونایی که سامسونگ بازن میرن سری A1xرو میخرن چون هم مسئله کلاسای آنلاین هست هم اینکه این سری برا مردم ما کار راه اندازه!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️