حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

آخرین مهلت رجیستری گوشی مسافری پایان اردیبهشت ۹۸ خواهد بود؟

نوشته

4 سال قبل | 7 دیدگاه | اخبار داخلی

این روزها دغدغه‌ی کسانی که به نوعی در زمینه‌ی فروش گوشی‌های تلفن همراه فعالیت می‌کنند ریجستری موبایل است. مبحثی که هر از گاهی بحث داغ محافل می‌شود و گاهی از تب و تاب باز می‌ماند. اما گویی دست اندرکاران این عرصه این بار عزم خود را جزم کرده‌اند تا جلوی واردات غیر قانونی این کالا را بگیرند و طبق خبرهای رسیده رجیستری موبایل مسافریاز اول خرداد لغو می‌شود و از ماه آینده این سامانه فقط پذیرای گوشی‌های مسافران واقعی خواهد بود. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره آن صحبت کنیم.

طرح رجیستری سامسونگ

طرح رجیستری

در حالی که طبق آخرین تصمیم رسمی قرار بود سامانه گمرک برای ثبت گوشی تلفن همراه مسافری تا اطلاع ثانوی برای هر کد ملی حداکثر یک گوشی در سال باز باشد، اما در هفته‌ گذشته فعالیت سامانه به صورت ناگهانی متوقف شد که با اعتراض فروشندگان و پا در میانی چند وزیر بار دیگر این سامانه فعالیت خود را از سر گرفت.

اما گویا پس از کش و قوسهای فراوان بالاخره تصمیم نهایی گرفته شده است؛ لغو رجیستری موبایل مسافری از اول خرداد.

در همین رابطه روز شنبه دهقانی نیا؛ سخنگوی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز از لغو رجیستری موبایل مسافری از اول خرداد خبر داد و پایان اردیبهشت ماه سال جاری را آخرین مرحله راه‌اندازی سامانه رجیستر گوشی مسافری اعلام کرد .

دهقانی نیا گفت:

این زمان مشخص آخرین مهلت برای راه اندازی اتصال سامانه گمرک به نیروی انتظامی است و با توجه به اطلاع رسانی‌های انجام شده به هیچ وجه تمدید نخواهد شد و تمامی فعالان بازار باید تا انتهای این زمان دستگاه‌های تلفن همراه خریداری شده خود را یا بفروشند و یا به طریقی رجیستر کنند.

طرح ریجستری کنونی یا ثبت یک گوشی تلفن همراه با یک کد ملی در سال از طریق سامانه گمرکی موبایل مسافری در شرایط فعلی مخالفان و موافقانی دارد.

فعالان بازار گوشی تلفن همراه بر این باورند که در شرایطی که تامین کالای رسمی با مشکل مواجه است و بازار به شدت با کمبود کالا مواجه شده، بستن مسیر کالای مسافری عملا مسیر ورود کالا را قطع می‌کند و آنها فرصتی برای ادامه فعالیت و خرید و فروش کالا نخواهند داشت که این امر باعث افزایش قیمت گوشی تلفن همراه شده و به ضرر خریداران و فروشندگان خواهد بود.

اما از سوی دیگر کسانی که با فعالیت این سامانه به روش فعلی مخالف هستند، اعتقاد دارند تا زمانی که کالای مسافری از این روش امکان ورود دارد و از کد ملی افراد سفر نکرده برای این منظور استفاده می‌شود، شرکت‌های رسمی و قانونی امکان فعالیت ندارند زیرا صرفه اقتصادی کار رسمی و قانونی از بین رفته و با ادامه این چرخه معیوب بازار نمی‌تواند شکل درست به خود بگیرد.

اما سوالی که اینجا مطرح است، این است که فعالان رسمی این حوزه تا چه اندازه نگران خریداران و جیب آنها هستند ؟ آیا این تصمیم برایشان سود بیشتری خواهد داشت یا خیر؟

با این حال باید تا پایان این مهلت منتظر ماند و دید که آیا این زمان تمدید می‌شود یا نه و اینکه این تصمیم چه تاثیری بر روی بازار گوشی‌های تلفن همراه خواهد گذاشت؟! آیا این تدابیر می‌تواند بازار بی سرو سامان گوشی‌های تلفن همراه را سامان ببخشد؟

اشتراک در
اطلاع از
7 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Yas

تو همین تابستون سال 98 خرید یک میان رده برای اکثر مردم میشه آرزو..!
پرچمدارهارو فقط میلیاردرها میتونن بخرن

«تاریخ این کامنت و فراموش نکنید»
همه باید برگردیم سمت نوکیا ساده

afsoongaregisoo

همین الآنم آرزو شده .کجای کاری

afsoongaregisoo

ترنجی انگاری چند روزه پیام های منو تایید نمیکنی؟ مشکل چیه؟

afsoongaregisoo

توی این وضعیت تحریمی .و رفتن برند ها که صد در صد میرن به زودی همشون .این کار خود تحریمی هست.هزاران نفر بیکار میشن .مردم عادی باید گوشی رو به قیمت خیلی بیشتری از واقعیت بخرن.اقای جهرمی بجای خوشحالی از سندی که کودکان رو وارد دنیای بزرگسالان می‌کنه تصمیم گیری درستی در مورد ریجستری بگیر .قیمت گوشی که خودش با دلار آنقدر رفته بالا که خیلیا شرمنده فرزندانشون بشن .خیلیا رو دیدم که توی موبایل فروشی اومدن با فرزندشان و با این قیمت ها دلشکسته برگشتن.دارید چیکار میکنید با خودتون و این کشور و این مردم .متاسفم واسه مردمی که واسه یه شب رقصیدن رای به کسایی دادن که اینجوری پدر مردم رو درآوردن .مرگ بر اصلاح طلب .دزد ها دیوث ها . .دیگه تحمل این وضع نمیشه نمی‌کشم خودم رو بکشم بهتر از زندگی هست.تمام اروزوهایم سوخت .

atoranji

چه ربطی به اصلاح طلب داره.
مملکت از ریشه خرابه متاسفانه

Milad7

قیمت ها حداقل ۲ میلیون گرانتر میشه

mostafa67

توضیع درست وجود نداره از طرف شرکتهای وارکننده بین فروشنده ها شرکت وارد کننده هم یه گارانتی مزخرف میذاره رو گوشی قیمت خون باباش میده بیرون ، قیمت گوشیها به شدت بالا خواهد رفت یه عده جوون هم بیکار میشن وقتی کاری بدون فکر انجام شه قطعا سرانجام خوبی نخواهد داشت….

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)