حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

فروش آیفون در چین از ویوو پیشی گرفت: صدرنشینی اپل در چین!

نوشته

2 سال قبل | یک دیدگاه | اپل، اخبار، عملکرد تجاری شرکت ها

اپل با ارائه نسل جدید آیفون‌ها، شروع مجددی برای افزایش فروش خود طی سال جاری داشت. صحبت ما، در مورد سری آیفون ١٣ است که بسیاری از طرفداران، در حال خریداری آن هستند. حال، فروش آیفون در چین از رقبای محلی نیز پیشی گرفته است! در ادامه، نگاهی به جزئیات این خبر غافلگیر کننده می‌پردازیم.

فروش آیفون در چین از رقبای چینی بیشتر شد

قبل از این، آمار و ارقام حکایت از صدرنشینی ویوو در بازار چین داشتند.

 

بیشترین فروش گوشی در چین طی فصل دوم ٢٠٢١، متعلق به ویوو می‌باشد!

 

به گزارش Gizmochina، آیفون‌های اپل و سایر محصولات این کمپانی کوپرتینویی، در سراسر جهان از محبوبیت زیادی برخوردار هستند. این موضوع، به دلیل کیفیت بالا، ترکیب هماهنگ سخت افزار و نرم افزار و اکوسیستم هماهنگ است. البته این محصولات، به عنوان محصولاتی گران قیمت نیز شناخته می‌شوند.

در همین حین، آیفون‌های اپل با شروع رشد فروش و پیشرفت‌های برند چینی از جمله هواوی، آنر، شیائومی، ویوو، اوپو و… شروع به کاهش کرد. این به دلیل ارزش خرید بالاتر و مدل‌های گسترده‌تر برندهای چینی بود. با این حال، به نظر می‌رسد که این بازار بالأخره دچار تغییرات بزرگی شده است. اپل از زمان آغاز فروش آیفون X در چین، شاهد رشد مستمر خود در این بازار بوده است. این افزایش رتبه با پیوستن آمریکایی‌ها به جمع ۴ برند پرفروش طی چند ماه گذشته، به اوج خود رسید.

اکنون یک گزارش موثّق از مؤسسه Counterpoint منتشر کرده است. بر اساس این گزارش، اپل با پیشی گرفتن از ویوو در فروش گوشی در چین، شگفتی ساز شده است! این مؤسسه، اظهار داشت که این از سال ٢٠١۵ میلادی، اولین باری است که اپل صدرنشین بازار موبایل چین می‌شود. این فروش بالا، بی شک به لطف رونمایی از سری آیفون ١٣ مسجل شده است. البته توجه داشته باشید که این گزارش، مربوط به فروش اپل در حوالی مهر تا آبان است.

فروش آیفون در چین نسبت به ٢ ماه قبل، حدود ۴۶ درصد افزایش یافته است. در مقابل، کل فروش بازار موبایل چین، ٢ درصد رشد را تجربه کرده است. همچنین یکی از دلایل اصلی این رشد اپل، افت فروش بسیار زیاد گوشی‌های هواوی به دلیل تحریم‌های ایالات متحده آمریکا بوده است. به همین دلیل، با کنار رفتن رقیب اصلی اپل، یعنی هواوی، کوپرتینویی‌ها دوباره با رشد فروش روبه‌رو شدند.

نظر شما در مورد این گزارش چیست؟ فکر می‌کنید که اپل می‌توانست با وجود هواوی نیز به چنین جایگاهی برسد یا خیر؟

اشتراک در
اطلاع از
1 Comment
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Farcry

فکر کنم از زمان آیفون 6 اولین باره که اپل تونسته توب بازار چین از نظر میزان فروش کلی گوشی ها اول بشه
معمولا اپل توی میزان فروش یه مدل گوشی خاص (مثلا آیفون 11) میتونست نسبت به بقیه جلوتر باشه
به نظر میاد آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس عامل فروش بالای ایفون ها هستن چون از باطن تغییرات خیلی زیادی در همه بخش های سخت افزاری نسبت به قبل داشتن (عوض شدن سنسور و لنز هر سه دوربین تغییر رفرش ریت و روشنایی صفحه نمایش افزایش ظرفیت باتری تغییر سرعت حافظه و پردازنده نسبت به نسل قبل و …..)

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️