حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

حسگر تصویر ۴٨ مگاپیکسلی، در ۴٣ درصد از گوشی‌های هوشمند به کار رفته است

نوشته

2 سال قبل | بدون دیدگاه | اخبار، اسمارت‌فون، دوربین

بازار حسگر تصویر گوشی‌های هوشمند، روز به روز بزرگ‌تر می‌شود. در همین راستا، گوشی‌های هوشمند به مرور زمان با دوربین‌های بهتری روانه بازار می‌شوند. بر اساس گزارشات جدید، سهم حسگرهای تصویر مختلف از گوشی‌های هوشمند مشخص شده است. حال، می‌دانیم که سهم حسگر تصویر ۴٨ مگاپیکسلی از گوشی‌های هوشمند، چیزی در حدود ۴٣ درصد است.

حسگر تصویر ۴٨ مگاپیکسلی در حدود ۴٣ درصد از گوشی‌ها استفاده شده است

مدتی پیش در مورد آمار و ارقام حسگر تصویر گوشی‌ها صحبت کردیم.

 

بازار حسگر تصویر موبایل، همچنان در اختیار سونی؛ سامسونگ در تعقیب ژاپنی‌ها!

 

به نقل از GizChina، تحلیلگران Counterpoint به طور منظم، آمار و ارقام بازار گوشی‌های هوشمند را تحت بررسی قرار می‌دهند. هم اکنون، در جدیدترین بررسی این مجموعه به سراغ برآورد سهم حسگرهای تصویر مختلف در بازار گوشی‌های هوشمند رفته است. در نهایت، کارشناسان این مجموعه به این نتیجه رسیدند که حسگرهای تصویر ۴٨ مگاپیکسلی به دفعات بیشتری در گوشی‌های هوشمند استفاده شده‌اند و بیشترین سهم را از این بازار دارند. در واقع، سهم آن‌ها حدود ۴٣ درصد است. این حسگرها، حدود ٣٩ درصد از بازار را در سه ماهه اول سال جاری پوشش داده بودند.

در بخش گوشی‌های هوشمند با قیمت بین ٢٠٠ تا ۴٠٠ دلار، حسگرهای تصویر ۴٨ و ۶۴ مگاپیکسلی به بازار غالب هستند. سهم حسگرهای تصویر ۶۴ مگاپیکسلی، حدود ١٣ درصد در برابر ٣.۵ درصد در سه ماهه اول سال ٢٠٢١ بوده است. در بخش گوشی‌های پرچمدار، سازندگان بیشتر به استفاده از سنسورهای ۵٠ مگاپیکسلی عادت دارند. در مقابل، سهم ١٠٨ مگاپیکسلی با وجود جنجال‌های بسیار، خیلی زیاد نیست. سهم آن‌ها در سه ماهه دوم سال ٢٠٢١، تنها ٣.١ درصد بوده است که این بی میلی سازندگان را نشان می‌دهد.

در میان گوشی‌های زیر ١٠٠ دلار نیز حسگرهای تصویر ٨ مگاپیکسلی همچنان محبوب‌ترین هستند. سهم این محصولات، به ۴۵.٢ درصد می‌رسد. در عین حال، مدل‌های مجهز به سنسورهای ٣٢ و ۴٨ مگاپیکسلی در حال افزایش هستند.

از سوی دیگر، سنسورهای جدید و جذابی در حال ورود به گوشی‌های پرچمدار هستند. به عنوان مثال، سامسونگ از حسگر پر وضوح ٢٠٠ مگاپیکسلی خود پرده برداری کرده بود. همچنین سونی از حسگر تصویر یک دوربین حرفه‌ای با اندازه تقریباً ١ اینچی در Xperia Pro I استفاده کرده بود. اگرچه که بسیاری از گوشی‌های مقرون به صرفه و اقتصادی‌تر، مجهز به دوربین‌های پر وضوح ۴٨ و ۶۴ مگاپیکسلی هستند. با این وجود، ادامه دار بودن کمبود قطعات و افزایش هزینه‌ها، ممکن است موجب کند شدن پیشرفت در این گوشی‌های ارزان‌تر شود.

نظر شما در مورد سهم عمدن حسگر تصویر ۴٨ مگاپیکسلی در گوشی‌ها و محبوبیت آن در میان سازندگان چیست؟

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
نیما جلالی
رو نوک قله ☝️