حساب کاربری ندارید؟ ثبت نام کنید

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ این ۶ ویژگی گلکسی اس ۱۰ را خواهد داشت

نوشته

5 سال قبل | 12 دیدگاه | سامسونگ

گلکسی نوت ۱۰ ششمین گوشی رده بالای سامسونگ است که انتظار می‌رود امسال معرفی شود، اگر سامسونگ از الگوی سالیانه‌ی خود تبعیت کند این گوشی در اواخر مرداد امسال معرفی خواهد شد. اما با وجود چهار گوشی خانواده گلکسی اس ۱۰ (گلکسی اس 10 ای، اس 10، اس 10 پلاس و گلکسی اس 10 5G) و گوشی تاشوی گلکسی فولد بازار کمی شلوغ شده است. گلکسی نوت ۱۰ سامسونگ چطور خودش را در این بازار شلوغ ارائه می‌دهد؟ پاسخ این است، با حفظ مزیت‌های گوشی‌های اس ۱۰ و بهبود معایب غیر قابل چشم‌پوشی این گوشی‌ها. در ادامه با ترنجی همراه باشید تا درباره ۶ ویژگی که سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ خواهد داشت صحبت کنیم.

گلکسی نوت ۹

گلکسی نوت ۹

گوشی نوت معمولاً مجموعه‌ای از امکانات رده بالا را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار می‌دهد که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به صفحه نمایش بزرگ‌تر، ظرفیت بیشتر باتری، سرعت پردازنده، تکنولوژی دوربین و حقه‌های جدیدی برای قلم دیجیتالی سامسونگ، اس پن، اشاره کرد. منطقی است اگر فکر کنیم که سامسونگ بهترین تکنولوژی‌های خود را برای نوت 10 حفظ کرده است.

اما در سال 2019 اوضاع کمی متفاوت است، با وجود گوشی‌های 5G و تاشوی عرضه شده، شاید سامسونگ برای رقابت و دیده شدن گوشی نوت خود، حتی در رقابت با گوشی‌های اس 10، به تلاش بیشتری نیاز داشته باشد. گلکسی نوت 10 همچنین باید خود را برای رقابت با ال‌جی وی 50، آیفون اپل در ماه سپتامبر و همچنین پیکسل گوگل در ماه اکتبر آماده کند.

۶ قابلیت گلکسی نوت ۱۰ که احتمالا از گلکسی اس ۱۰ به ارث برده شود

در ادامه به بررسی مواردی می‌پردازیم که سامسونگ می‌تواند با توجه به آن‌ها عملکرد بهتری در این بازار پر از رقابت داشته باشد.

سوراخ نمایشگر گلکسی اس ۱۰

سوراخ نمایشگر گلکسی اس ۱۰

1. بهبود طراحی سوراخ دوربین در صفحه نمایش

اگر تصاویر پس‌زمینه‌ی بازیکنان بسکتبال و ربات‌ها باعث خنده‌تان نمی‌شوند، شاید آماده‌ی طراحی جدیدی برای دوربین جلوی سامسونگ باشید. در گوشی‌های اس 10 دوربین جلوی گوشی به شکل یک سوراخ دایره‌ای در قسمت سمت راست و بالای صفحه نمایش مشهود است، این سوراخ در گوشی اس 10 پلاس به شکل یک بیضی است.

گرچه این دوربین در بیشتر مواقع کار شما را مختل نمی‌کند اما در صورت سفید بودن صفحه به چشم می‌آید. راه‌حل‌های دیگری که برای دوربین‌های جلو ارائه شده‌اند وجود قسمت ناچ در بالای صفحه نمایش و همچنین ارائه‌ی دوربینی است که موقع نیاز بیرون می‌آید اما این طراحی‌ها نیز انتقادات و مخالفان خود را دارند.

صفحه نمایش تمام صفحه‌ی سامسونگ نیز با وجود این سوراخ مورد استقبال تمام کاربران قرار نگرفته است و شاید این شانسی باشد که در اختیار سامسونگ قرار گرفته تا طراحی جدیدی را در این زمینه ارائه دهد.

سیستم تشخیص چهره سه بعدی Face ID

سیستم تشخیص چهره سه بعدی Face ID

2. باز کردن قفل صفحه با اسکن سه بعدی

دوربین‌های سه بعدی در گوشی‌های اندرویدی بیشتر و بیشتر می‌شوند. اما گوشی‌های کمی از قابلیت Face ID آیفون پیروی کرده‌اند، این قابلیت به شما امکان می‌دهد با اسکن صورت خود گوشی‌تان را باز کنید یا پرداخت‌هایتان را انجام دهید.

سامسونگ اسکنر عنبیه‌ی خود را از گوشی‌های گلکسی حذف کرده است اما گلکسی اس 10 فایو جی مجهز به حسگر سه بعدی در جلو و پشت گوشی است. خود شرکت گفته است که این حسگرها برای استفاده در واقعیت افزوده و همچنین تشخیص بهتر عمق هنگام عکسبرداری هستند، موردی شبیه به گوشی هوآوی پی 30 پرو که مجهز به حسگر ToF (مدت پرواز) در دوربین پشت گوشی است.

شایعه‌هایی مطرح می‌شود که اندروید کیو از این تکنولوژی پشتیبانی خواهد کرد. اگر اینطور باشد گلکسی نوت 10 بهترین گزینه است تا اولین گوشی اندرویدی باشد که به اسکن امن صورت مجهز است. به یاد داشته باشید که گرچه باز کردن قفل صفحه توسط صورت در حال حاضر نیز در اندروید وجود دارد اما تکنولوژی مورد استفاده در آن به اندازه‌ی کافی امن نیست.

3. حالتی مجزا برای عکسبرداری در شب

چند سال پیش تکنولوژی دوربین سامسونگ رقیبی نداشت اما حالا گوگل پیکسل 3 و هوآوی پی 30 پرو با حالت‌های مخصوص شبانه‌ی خود، در شرایط نور کم عکس‌های بسیار بهتری نسبت به اس 10 پلاس می‌گیرند. نتایج به خودی خود گویا هستند: عکس‌های این گوشی‌های رقیب واضح و روشن‌اند.

اما هنوز فرصت باقی است. سامسونگ از این رقابت آگاه است و در حال کار کردن روی تکنولوژی مخصوص خودش است. نوت 10 سامسونگ می‌تواند بهترین فرصت این شرکت برای ارائه‌ی تکنولوژی خود در این زمینه باشد.

4. دقت حسگر اثر انگشت درون صفحه

حسگر اثر انگشت درون صفحه‌ی فراصوتی گلکسی اس 10 و اس 10 پلاس یکی از بهترین کاربردهای امن تکنولوژی فراصوتی برای باز کردن قفل گوشی و پرداخت از طریق گوشی است.

اما در عمل این تکنولوژی کمی کم سرعت و بی‌دقت است و به چندین بار تلاش نیاز دارد تا به درستی عمل کند. همچنین اگر انگشتان‌تان خیس یا چرب شده باشند به خوبی کار نمی‌کند. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات امنیتی مطرح شده این بود که می‌توان با اثر انگشت تقلبی این حسگر را فریب داد و اخیراً شخصی پیدا شده است که می‌گوید می‌تواند این کار را انجام دهد.

نوت 10 فرصت دیگری است تا این تکنولوژی سامسونگ بهبود داده شود، سامسونگ می‌تواند با کوالکام، شرکت ارائه‌دهنده‌ی این تکنولوژی، همکاری کند تا مشکلات موجود را برطرف کنند.

مودم اگزینوس 5100

مودم اگزینوس 5100

5. بهبود چیپ 5G

بیشتر گوشی‌های گلکسی اس 10 از ارتباطات 4G‌ پشتیبانی می‌کنند و باید هم همینطور باشد. یک نسخه‌ی 5G از اس 10 نیز در تابستان عرضه می‌شود که باید جالب باشد.

شاید ایده‌ی خوبی نباشد که یک شرکت از اولین بازیکنان زمین 5G باشد. یک دلیل آن، چیپ 5G درون گوشی است، این چیپ فضای زیادی می‌گیرد و گوشی را به استفاده از یک شبکه محدود می‌کند.

کوالکام که سازنده‌ی چیپ 5G و همچنین پردازنده‌ی اسنپ‌دراگون 855 درون گوشی‌های گلکسی است، در حال ارائه‌ی آپگریدی است که باعث باریک‌تر شدن گوشی‌های 5G‌ می‌شود و همچنین امکان پشتیبانی از چند شبکه‌ی تلفن همراه را به این گوشی‌ها اضافه می‌کند. امکانش وجود دارد که نوت 10 اولین گوشی بازار باشد که از این چیپ‌ها استفاده می‌کند.

گلکسی فولد

گلکسی فولد

6. طراحی تاشو به همراه پشتیبانی از قلم S Pen

آیا گلکسی نوت 10 مانند گلکسی فولد یک گوشی تاشو خواهد بود؟ تا اینجای کار که احتمالش کم است. اما می‌توان به استفاده‌های قلم دیجیتالی سامسونگ در یک گوشی تاشو فکر کرد. از طرفی شما گوشی نوت را دارید که اس پن آن در ترکیب با صفحه نمایش بزرگ این گوشی قابلیت‌های ناوبری، نوشتن و کشیدن را به کاربر ارائه می‌دهد. از طرف دیگر در گوشی‌های تاشو با بزرگ‌ترین صفحه نمایش‌های موجود در گوشی‌ها طرف هستید.

طبیعت صفحه‌های تاشو به عنوان یک سطح قابل گسترش، که با استفاده از اندروید از سه پنجره در آن واحد نیز پشتیبانی می‌کند، باعث می‌شود گزینه‌ی بسیار خوبی برای استفاده از قلم دیجیتالی باشد.

گوشی نوت تاشوی آینده‌ی سامسونگ چه گلکسی فولد نوت نام بگیرید و چه نام آن گلکسی فولد باشد و از اس پن پشتیبانی کند، در صورت عرضه‌ی آن با گوشی شگفت‌انگیزی مواجه خواهیم بود که می‌تواند با آیپد پرو و قلم آن و همچنین مایکروسافت سورفیس پن رقابت کند. همچنین وجود اس پن در یک گوشی تاشو می‌تواند آن را از گوشی‌های تاشویی همچون هوآوی میت ایکس یا گوشی‌های تاشوی آینده‌ی اپل متمایز کند.

نظر شما چیست؟ فکر می کنید گلکسی نوت ۱۰ چقدر می تواند انقلابی ظاهر شود؟

اشتراک در
اطلاع از
12 Comments
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
mehrdad_ma

نظر من همیشه اینه که نوت ۱۰ یه نسخه از سری s هست که قلم داره

_V_

نوت کاملا بهبود یافته و قلم دار سری اس هست که دوربین و سخت افزار و نرم افزار و امکانات بهتری داره،،البته قیمت بیشتر

TVKade

نظرتا بذار در کوزه آبشا بخور ترول

afsoongaregisoo

اگر قیمتش ششصت دلار باشه شاید روش فکر کنم وگرنه میرم می ۹ یا وان پلاس۷ میخرم .من هزار و دویست دلار پول نمیدم به گوشی که توی واقعیت خیلی برتر از می ۹ که چهارصد و پنجاه دلار هست نباشه

AlirezaFree

بعد از چند سال این دست اون دست کردن بالأخره تصمیم گرفتم گوشی اندرویدم رو عوض کنم و گفتم امسال دیگه همه ی پیشرفت هایی که باید درون اسمارتفون ها انجام شده باشه رخ داده ولی باز چیپ 5G که کم کم داره وارد پرچمدار ها میشه مُرددم کرده چون میخوام چندین سال استفاده کنم و عوض نکنم گوشیمو😳
مث 4g که یهویی اومد میترسم اینم بیاد و سرمون بی کلاه بمونه

Mohammad 13759

دوست عزیز نظرت به شیائومی باشه هم قیمت پایین داره وهم امکانات عالی خیلی از بقیه سر تره یه ماه دیگه به نظرم نسخه 5g هم میده که سرعت بالاتری از بقیه داره وسرعت شارژش از باقی شرکت ها زیاد تره

_V_

چه ربطی داره

HasanHoseinPoor

تا وقتی میان رده ها 5g نشدن‌
گوشیت‌ سالمه‌ جدید نخر
چون اون موقع با 5.5 g ارائه‌ میشن

TVKade

عجب غول بیشاخ و دمی بش نوت10

HasanHoseinPoor

نوت باید پرمیوم‌ باشه‌
حافظه داخلی ۱ ترابایت‌
رم ۱۲ یا ۱۶
باتری ۶ هزار
دوربین tof برای جلو و عقب
فیس ایدی کپی اپل
سنسور مادون‌ قرمز
دوربین اولترا‌ زوم‌ حداقل ده برابر اپتیکال‌

دوربین جلو‌ کشوی دستی باشه‌ خوبه

_V_

توقع زیادی داری از سامسونگا
با ایتکه فن سامسونگم ولی خب برند آسمانی نیست که
باتری ۵ هزار بذاره خدارو شاکر باید باشی
Tof که میذاره قطعا اینو تو اس۱۰ ۵ جی هم گذاشت
فیس آی دی نذاشتم نذاشت
احتمالا دوربینش تو قلمش نباشه،،،ممکنه بازم پانچ هول باشه
رمش ممکنه تو بالاترین نسخه بشه ۱۶
حافظه هم یه ترابایت هست
دوربینش مث اس ۱۰ ۵ جی فقط یکم نرم افزاری روش کار کردن،،،زومم فکر نمیکنم بزنه

.Alireza.

به نظر من دوربین روی قلم اس پن چندان غیر منطقی نیست چون میشه تقریبا مثل دوربین پاپ اپ ویوو نکس در اورد. دوربین سلفی بالای بالای قلم باشه یه فشار بدی سر قلم در بیاد عین پاپ اپ بشه از دوربین سلفی استفاده کرد

پیشرفت علم تو جهان خیلی خیلی بالاست شرط میبندم چند سال دیگه به هم دیگه میگیم عه یادته میگفتیم دوربین روی قلم غیرمنطقی و خنده داره؟الان گوشی توی دستم دوربینش روی قلم هست!

رپورتاژ آگهی پربازده
رپورتاژ آگهی پربازده
سینا عطایی
حال روزگارت به خودت بستگی داره :)